Jos pitäisi valita aborttikiellon tai rajattoman aborttioikeuden välillä, kumman ottasit?
Eli abortin saisi jopa viimeiselle päivälle ennen synnytystä tai sitä ei saisi ollenkaan?
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule kun isommat sikiöt synnytetään alakautta silloin kun abortoidaan. Ne ei kykene hengittämään itse joten menehtyvät. 40 viikkoinen sikiö hengittää jo itse. Mitään aborttia raskauden loppupuolella ei ole olemassakaan. Sikiön keuhkot on kypsät noin 34-36 raskausviikolla jonka jälkeen tämä hengittää itse kun sieltä ulos tulee.
Voi krooh. Mikä tässä on sulla nyt niin vaikea käsittää? Keskustelun pointti ei ole se, että käynnistetään synnytys ja synnytetään elävä lapsi, vaan se, että sen lapsen saa ottaa hengiltä sinne raskauden loppuun asti. Sillä ei ole mitään merkitystä, että sikiöllä on toimivat keuhkot tai että se pitää synnyttää alakautta. Mene keskustelemaan synnytyksestä vaikka synnytyspalstalle.
Luuletko että ne sikiöt tapetaan naisen sisään? Kyllä jokainen otetaan ulos mikä vähänkään isompi on ja ne synnytetään. Se kuolee sitten kun on ulkopuolella jos on alle 24 viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa että yksistään USAssa äidit tappavat 700 000 lasta kohtuunsa.
Jokainen abortti on ilmastoteko!
Rajaton oikeus. Hengen suojelu on pimahtaneella tasolla, ei piitata esim. Ollenkaan siitä millaisen elämän lapsi tulee saamaan, samoin vanhuksia tekohengitetään todella omituisella tavalla. 60 jälkeen pitäisi tarjota enää kipulääkkeitä. Lääketeollisuus kuppaa kuitenkin heitä, ja valtion resurssit menevät tähän. Sitten ollaan huuli pyöreänä kun ei tule lapsia, kun kaikki rahat menevät vanhusten tekohengittämiseen
Epätoivotun lapsen suhteen monessa yhteiskunnassa ongelmat hoidetaan jälkiabortilla eli lapsensurmalla. En tiedä uskaltaisiko joku edes tehdä aborttia pitkälle edenneeseen raskauteen, luulisi että on vakava terveysriski naisellekin. Sikiön pakkosynnyttäminen tai vauvan ryöstäminen naiselta r aiskaajalle tai valtiolle taas on täysin epäinhimillistä naiselle. Yksikään syntyvä henki ei ole sen arvoista, että nainen tuhoutuu mahdollisesti hyväksikäytön seurauksena. Oksettaa nykyinen lainsäädäntö ja asenneilmapiiri asian ympärillä - myös kaikki vauvahimokkaat, jotka pyhittävät seksuaalisen hyväksikäytön vauvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tomppeli, "abortti" viimeisellä päivällä on käynnistetty synnytys ja se on syntymä eikä mikään abortti. Jos sikiö on terve niin se on omatoimisesti hengittävä lapsi sen jälkeen kun ulos tulee. Jumalauta te olette tyhmiä
Ilmeisesti joku ei ymmärrä, miksi tällaisista asioista keskustellaan. Ja vielä keskustelupalstalla!
En ymmärrä miten joku voi olla noin hiton pihalla asioista, että kysyy tällaista kuin joku abortti raskauden viimeisenä päivänä mitä ei ole olemassakaan.
Laillisesti sellainen oikeus on olemassa sekä Kanadassa että joissakin Yhdysvallan osavaltioissa. Koeta keskittyä aiheeseen, eli siihen, valitsisitko itse oikeuden aborttiin vielä viimeisellä raskausviikolla, jolloin lapsi on täysiaikainen ja
Ja tämä on sata kertaa selitetty ihmisille yhdysvalloissakin, että se on synnytys raskauden loppupuolella eikä mitään 9kk aborttia ole olemassa. Se on teidän oikeiston päähänpinttymä ja keksintö mitä jauhatte. Sitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule kun isommat sikiöt synnytetään alakautta silloin kun abortoidaan. Ne ei kykene hengittämään itse joten menehtyvät. 40 viikkoinen sikiö hengittää jo itse. Mitään aborttia raskauden loppupuolella ei ole olemassakaan. Sikiön keuhkot on kypsät noin 34-36 raskausviikolla jonka jälkeen tämä hengittää itse kun sieltä ulos tulee.
Voi krooh. Mikä tässä on sulla nyt niin vaikea käsittää? Keskustelun pointti ei ole se, että käynnistetään synnytys ja synnytetään elävä lapsi, vaan se, että sen lapsen saa ottaa hengiltä sinne raskauden loppuun asti. Sillä ei ole mitään merkitystä, että sikiöllä on toimivat keuhkot tai että se pitää synnyttää alakautta. Mene keskustelemaan synnytyksestä vaikka synnytyspalstalle.
Luuletko että ne sikiöt tapetaan naisen sisään? Kyllä jokainen otetaan
Tiedätkö, kuule. Mua ei hirveästi kiinnosta keskustella siitä, miten abortti käytännössä toteutettaisiin viimeisellä raskausviikolla, kun se ei ole tämän keskustelun tarkoitus. Tarkoitus oli herättää keskustelua siitä, millä perusteilla valitaan joko aborttikielto tai rajaton aborttioikeus. Sä voit ihan keskenäsi siellä hekumoida niillä mielikuvilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tomppeli, "abortti" viimeisellä päivällä on käynnistetty synnytys ja se on syntymä eikä mikään abortti. Jos sikiö on terve niin se on omatoimisesti hengittävä lapsi sen jälkeen kun ulos tulee. Jumalauta te olette tyhmiä
Ilmeisesti joku ei ymmärrä, miksi tällaisista asioista keskustellaan. Ja vielä keskustelupalstalla!
En ymmärrä miten joku voi olla noin hiton pihalla asioista, että kysyy tällaista kuin joku abortti raskauden viimeisenä päivänä mitä ei ole olemassakaan.
Laillisesti sellainen oikeus on olemassa sekä Kanadassa että joissakin Yhdysvallan osavaltioissa. Koeta keskittyä aiheeseen, eli siihen, valitsisitko itse oikeuden aborttiin vielä viimeisellä raskausviikolla, jolloin lapsi on täysiaikainen ja
Missään ei abortoida täysiaikaisia elinkelpoisia sikiöitä, ellei vaihtoehto ole äidin kuolema.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aborttikielto tietysti. Iso EI lapsien murhaamiselle.
SIKIÖ EI OLE LAPSI.
Kyllä sen näkee kuvista aika hyvin milloin se on ihan selkeästi jo lapsi. Vai valehdellaanko tästä yhtä silmät kirkkaina kuin sukupuolestakin?
Näkemiesi kuvien perusteella minkä ikäisenä alat kutsua sikiötä kuvan perusteella lapseksi? Miksi juuri sinä raskauden päivänä, mikä muuttaa ulkonäöllisesti sikiön lapseksi juuri silloin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laillisesti sellainen oikeus on olemassa sekä Kanadassa että joissakin Yhdysvallan osavaltioissa. Koeta keskittyä aiheeseen, eli siihen, valitsisitko itse oikeuden aborttiin vielä viimeisellä
Voi hyvän tähden nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että ne sikiö
No kai siihen vaikuttaa se, mitä sä noilla termeillä tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laillisesti sellainen oikeus on olemassa sekä Kanadassa että joissakin Yhdysvallan osavaltioissa. Koeta keskittyä aiheeseen, eli siihen, valitsisitko itse oikeuden aborttiin vielä viimeisellä
Sekään ei ollut keskustelun aihe. Keskustelun aiheena ei ole:
- elävän lapsen synnyttäminen
- se, että käytännössä abortteja ei tehdä viimeisellä raskausviikolla
- miten abortti toteutetaan viimeisellä raskausviikolla.
Keskustelun aihe on puhtaan teoreettisesti ja ainoastaan se, kumman valitsisit ja miksi. Ilmeisesti noin kolmasosa kannattaa rajatonta aborttioikeutta ja yksi kolmasosa aborttikieltoa. Kuvittelin, että aborttioikeutta kannatettaisiin enemmän.
Jos abortti tehdään juuri ennen synnytystä, niin silloinhan se on käytännössä synnytys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että ne sikiöt tapetaan naisen sisään? Kyllä jokainen otetaan
Siis mikä aivopieru tuo nyt oli? Nimenomaan abortissa alkio/sikiö "tapetaan" kohtuun estämällä hapen ja ravinteiden kulku istukan kautta. Miten sä oikein kuvittelet, että abortti tehdään? Elävä sikiö pullautetaan siinä 12. viikon paikkeilla sairaalan metallipönttöön jeejee.
Vierailija kirjoitti:
Jos abortti tehdään juuri ennen synnytystä, niin silloinhan se on käytännössä synnytys.
Onhan kuolleen lapsenkin synnyttäminen synnytys. 22. viikolla abortoitu sikiö pitää myös synnyttää, mutta keskustelun kannalta ei ole mielekästä puhua synnytyksestä siinä kohdin.
Vierailija kirjoitti:
Silloin se on käytännössä murha.
Bborttikielto tulee yhteiskunnalle edullisemmaksi, kuin vankiloiden täyttäminen. Joten, jos olisi pakko valita, kallistuisin sille kannalle.
Suomalaisille naisille abortti on yhtä arkinen tapahtuma kuin maitopurkin ostaminen kaupasta. Valitettavasti.
Aloittaja yrittää keskustella abortista ymmärtämättä mikä abortti on.
Kysymys on kovin spekulatiivinen, koska kukaan ei taida tavoitella rajoituksetonta aborttioikeutta. Se mihin kohtaan aborttioikeus on rajattu vaihtelee maiden kesken. On rajana sitten 0, 4, 8, 12 tai vaikka 16 viikkoa on aina jonkun valinta. Valinnoilla on sitten vaihtelevat seuraukset, koska aborttien tarve tuskin on mihinkään katoamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjetön kysymyksenasettelu, mutta näistä ilman muuta rajaton aborttioikeus.
Miksei lapsi saa syntyä elävänä?
Lapsia "saa" syntyä ja syntyy elävänä jatkuvasti ympäri maailman. Äiti saa kuitenkin päättää ettei halua lasta ja siksi päättää tehdä abortin. Esim. wikipediasta löytyy ihan perushyvä artikkeli asiasta jos et ymmärrä aborttia käsitteenä vielä.
En ymmärrä sellaisen abortin käsitettä mikä tehdään yleisesti hyväksytyn rajan jälkeen ja tästä ajetaan harmitonta normia.
Muutenkin kummallista nykyisten ehkäisimien aikana ettei raskautta voi halutessaan estää ilman jo alkaneen elämän päättämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa että yksistään USAssa äidit tappavat 700 000 lasta kohtuunsa.
Jokainen abortti on ilmastoteko!
Jotenkin nämä ilmiöt liittyvät toisiinsa.
Samoin kuin pervoseksuaalisuuden aggressiivinen mediamainontakin.
Lapsia "saa" syntyä ja syntyy elävänä jatkuvasti ympäri maailman. Äiti saa kuitenkin päättää ettei halua lasta ja siksi päättää tehdä abortin. Esim. wikipediasta löytyy ihan perushyvä artikkeli asiasta jos et ymmärrä aborttia käsitteenä vielä.