Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikka kiusaaminen. En jaksa enää.

Vierailija
10.11.2024 |

Olen 25-vuotias nainen ja ollut nykyisessä työpaikassani vuoden verran. Alkuun tykkäsin tosi paljon ja työkaverit jne oli mukavia mutta viime kuukausien aikana olen huomannut miten mua vastaan on jostain syystä käännytty. Eli mulle ei puhuta mitään, kaikkia mun tekemiä minimaalisia virheitä kritisoidaan ja kenenkään muun samaisia virheitä ei koskaan oteta puheeksi eli olen täysin silmätikku.

Pari työkaveria myös vastaa mulle tiuskimalla jos en ole osannut jotain asiaa tehdä ja pyydän siihen apua. Tuntuu että itsekään ei uskalla varsinkaan parille työkaverille puhua mitään kun pelkään että sieltä saa taas vaan karjuntaa vastaukseksi. 

En vaan käsitä mitä olen tehnyt että mua vihataan näin paljon. Mä en ole ikinä töykeä kenellekään ja oon tosi sydämellinen ja tunnollinen tyyppi. Jostain syystä oon nyt saanut vaan kaikki vihaamaan mua. Tuntuu tosi raskaalta enkä tiedä enää mitä tehdä. :(

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-- Onko mahdollista sanoa pomolle ainakin että olet hyvin pettynyt että työpaikalla sinulle karjutaan ja että onko se hänen mielestään hyväksyttävää? Jos sanoo että ei ole niin kysyt että no miten hän aikoo hoitaa tämän koska sinua selkeästi kiusataan ja kohdellaan epäammattimaisesti.--

Tottakai ne "pomot" noissa surkeissa kiusaamis-paikoissa tietää tasan tarkkaa mitä siellä on meneillään. Pascat ne mitään välittävät. Ei ole keinoia, ei ole osaamista, ei ole henkilöstöjohtaminen täysin noloa hiekkalaatikkoleikkitasolla. Yhdessä paikassa pahin paskiainen valittiin joksikin tyyliin kuukauden työntekijäksi. Lahjat ja juhlat ja kaikki. Hyvä palkitsemisjärjestelmä. Toimii. Miksikö porukka sitten saikuttaa siellä ja irtisanoutuu?  

Vierailija
62/90 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-- Kiltit ja hiljaisen sorttiset kollegat ovat juuri ne, jotka kynsiin ja hampaisiin naiset nokitukseensa ottavat. Auta armias, jos vielä nainen on kaunis tai vähintään keskitasoa hiukankin näyttävämpi, niin varmasti alkaa päivittäinen työpaikan kaunottaren nillitys ja  mustamaalauskampanja lounastauoilla.Tätä tulehtuneen huonoa naisten välistä ryhmähenkeä on todella ihan liikaa kautta maan.

Tuskin kukaan vahvakaan yksilö vuotta pidempään voi hyvin tuollaisen pyörityksen keskellä.

Jalat äänestävät, jos sanat ja keinot loppuvat kesken.

Henkinen paraneminen ja jälkisiivo voi viedä jopa vuosikymmenen-

Niinpä. Kenen mielenterveys kestää jokainen arkipäivä n 8h kiusaamista ja vettuilua ja halveksimista.

Ihmeen kauan keskiverto ihminen kestää huonoa kohtelua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on ikäänkuin joku pakonomainen sisäänrakennettu tarve muodostaa yhteisöissään eräänlainen naistenvälinen 'ulkonäköhierarkia'.

Miesten silmissä haluttava/kysytty top priima n saa sitten tuta kylmää kyytiä kollegoiltaan - tämän korkeamman haluttavuustasonsa johdosta.

Miehet tuntuvat kohdentavan ja kanavoivan vastaavaa internal kilpailuviettiään terveemmin/laajemmalla skaalalla; mm. 'jahtaan liikkuvaa pyöreää kohdetta' - lajeihin työpäivän jälkeen penkkiurheilun muodossa.

Naistenkin ehkä pitäisi.. 🤔

Vierailija
64/90 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hyvä töissäsi ja ne kusipäät on sulle kateellisia. 

Vierailija
65/90 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistät ilmat pihalle autojen renkaista. 

Vierailija
66/90 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se paikka heti ennen kuin tuo alkaa käymään itsetuntoon. Tksiset ihmiset pärjätköön keskenään.

Vierailija
67/90 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdeohjelmien mukaan toisen nolaaminen, haukkuminen, kiusaaminen on hyvää huumoria. Siirtynyt kouluihin ja työpaikkoihin. 

Vierailija
68/90 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuorena just tollasta. Tuntui todella pahalta, kun olin kaikille aina ystävällinen. Onneksi oli muutamia hyviä tyyppejä myös. Heidän ansiostaan jaksoin. Tein sellaisen peliliikkeen lopulta, että jätin kiusaajat täysin huomioimatta. En edes tervehtinyt aina. Sitten pikkujouluissa nämä tulivat itkemään ja pyytelemään anteeksi. Olivat olleet niin kateellisia minulle ulkonäöstä ja nuoruudesta. Tästä on tosiaan kymmeniä vuosia aikaa.

Vierailija
69/90 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä tahansa voi nykyään joutua kiusaamisen ja julkisissa paikoissa tapahtuvan maalittamisen kohteeksi ilman sen kummempaa syytä ja jos jotain pitäisi arvella niin kateus ja mielenterveys ongelmat on usein taustalla.

Vierailija
70/90 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän vaikeaa myös olla välittämättä kiusaamisesta kun tähän kuuluu myös mustamaalaamista eli esimerkiksi väitetään että mä en ole hoitanut omaa siivousvuoroani vaikka sen olen tehnyt täysin ohjeiden mukaisesti

Tuntuu että mut yritetään savustaa ulos

Keskenään näin väittävät? Esihenkilöllehän niiden pitäisi valittaa, jos sovittuja töitä ei ole "tehty". 

Voit kyllä hyvällä syyllä ottaa asian puheeksi esihenkilön kanssa, eihän tuosta mitään tule, että esihenkilö on täysin tietämätön tuollaisista syytöksistä. 

Vierailija
71/90 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli nuorena just tollasta. Tuntui todella pahalta, kun olin kaikille aina ystävällinen. Onneksi oli muutamia hyviä tyyppejä myös. Heidän ansiostaan jaksoin. Tein sellaisen peliliikkeen lopulta, että jätin kiusaajat täysin huomioimatta. En edes tervehtinyt aina. Sitten pikkujouluissa nämä tulivat itkemään ja pyytelemään anteeksi. Olivat olleet niin kateellisia minulle ulkonäöstä ja nuoruudesta. Tästä on tosiaan kymmeniä vuosia aikaa.

Itse en ole ikinä ymmärtänyt tuota nuoruudesta johtuvaa kateutta. Aikansa täällä kaikki ovat nuoria -myös me ikääntyneet, ei se ikuisesti kestä kenenkään kohdalla. Itse suhtaudun töissä nuoriin naisiin kuin omiin nuoriin tyttäriini, suojelevasti ja kannustavasti. 

N 54 

Vierailija
72/90 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne esihenkilöt aina ole tietämättömiä kiusaamisesta. Se voi olla myös tapa hallita työyhteisöä. Jos esimies pelkää, että olet liian taitava ja osaava, voit olla uhka hänen asemalleen. Hän rekrytoi kiusaajat hommiin.

Kiusaajat saavat tästä sitten palkkioksi jotain.

Ainoa ratkaisu on yleensä lähteä.

Vierailija
73/90 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on ikäänkuin joku pakonomainen sisäänrakennettu tarve muodostaa yhteisöissään eräänlainen naistenvälinen 'ulkonäköhierarkia'.

Miesten silmissä haluttava/kysytty top priima n saa sitten tuta kylmää kyytiä kollegoiltaan - tämän korkeamman haluttavuustasonsa johdosta.

Miehet tuntuvat kohdentavan ja kanavoivan vastaavaa internal kilpailuviettiään terveemmin/laajemmalla skaalalla; mm. 'jahtaan liikkuvaa pyöreää kohdetta' - lajeihin työpäivän jälkeen penkkiurheilun muodossa.

Naistenkin ehkä pitäisi.. 🤔

Moi E, onko sun teksti? Hyvin kirjoitettu. 👍

Vierailija
74/90 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele esimiehelle kertomista ku se sit olis "jaa a" ja enemmän olisit silmätikkuna et puhutko totta ja mitä lie. Parempi vaa häippästä, vaikka tuntuu tyhmältä ja epäreilulta et kiusaajat voitti. Pienempi paha mitä sit tulis kun hermostuisit täysin näille m ulkuille

Vierailija
75/90 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkakiusaaminen on naisten harrastus, todennäköisesti yksi juurisyistä miksi hoitoalalla menee niin huonosti.

Vierailija
76/90 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä syystä hoitoalalla kotihoito on ainut paikka missä haluan olla töissä, saa yksin tehdä ja mennä, pelkästään tauolla näkee muita, silloinkin syön vain nopeasti ja se siitä. Varmasti puhutaan pahaa selän takana mutta minun korviini ne eivät kantaudu, joten ihan sama.

Vierailija
77/90 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ikinä tajunnut sitä miksi se on niin sallittua ja tavallista puhua paskaa seläntakana?  Viisaat, koulutetut ihmiset,  miksi teette sitä? En vaan tajua.   Se latistaa tunnelmaa niin paljon ja lisää vain ongelmia. Silti on pakko päästä jauhamaan.   MIKSI?

Vierailija
78/90 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en missään nimessä halua lähteä paskanpuhumisiin mukaan. Enkä mä edes osaa sellaista ja se ei tuu multa mitenkään luonnostaan

Ei kannatakaan. Voit olla muuten jatkossa hyytävän viileä, vastailet yhtä töykeästi, et katso edes päin ja jos katsot, niin annat katseesta ymmärtää, että katsot etovaa hyönteistä. Et kysele, etkä ennenkaikkea esiinny mitenkään anteeksipyytelevästi, eli vastaat samalla tavalla. Pidät ne henkisesti etäällä. Ei ne loputtomiin jaksa. 

Vierailija
79/90 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin kiusattu. Paheni vuosien aikana. Olen ollut sen jälkeen työkyvytön. Viidestoistavuosi menossa etten ole kyennyt mihinkään töihin. Kun kerroin esimiehelle hän osallistui kiusaamiseen. Hankala todistaa ja kun kerroin edelleen niin minä siitä sain vainoharhaisena haukut. Lopetettuani eräs tuli vastaan eräässä tapahtumassa niin lähes kävin kimppuun, mutta huusin sille täysillä ja tärisin. Juoksi karkuun kauhuissaan. Olen oikeasti ujo ja arka. Teki vaikeaa psyykkistä traumaa, josta oireilen. Työpaikka sellainen, josta ei kukaan uskoisi pahaa. 

Vierailija
80/90 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin myös työpaikkakiusaamisen uhriksi. Olin töissä pienehkössä firmassa, jossa oli kaksi tosi ilkeää työntekijää. Molemmat tekevät hirveästi virheitä työssään ja niistä ei olisi saanut huomauttaa. Kaikki asiat olisi pitänyt tehdä heidän tavallaan, kun tyyliin "näin on tehty aina ennenkin ja näin tehdään jatkossakin". Puhuivat hirveästi paskaa muista ihmisistä, mihin en lähtenyt ollenkaan mukaan. Olivat täysiä moukkia, puhuivat tummaihoisista n-sanalla, maahanmuuttajat olivat karvakäsiä jne. Mun mitta tuli täyteen ja irtisanoin itseni. En todellakaan halunnut olla osana tuollaista työyhteisöä. Nyt kuulemma toinen, entinen työkaverini, on uusi uhri. Huonosta itsetunnostahan se kiusaaminen johtuu. Kouluttamattomia parkoja, kokevat huonommuutta heitä fiksumpia ihmisiä kohtaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän