Työpaikka kiusaaminen. En jaksa enää.
Olen 25-vuotias nainen ja ollut nykyisessä työpaikassani vuoden verran. Alkuun tykkäsin tosi paljon ja työkaverit jne oli mukavia mutta viime kuukausien aikana olen huomannut miten mua vastaan on jostain syystä käännytty. Eli mulle ei puhuta mitään, kaikkia mun tekemiä minimaalisia virheitä kritisoidaan ja kenenkään muun samaisia virheitä ei koskaan oteta puheeksi eli olen täysin silmätikku.
Pari työkaveria myös vastaa mulle tiuskimalla jos en ole osannut jotain asiaa tehdä ja pyydän siihen apua. Tuntuu että itsekään ei uskalla varsinkaan parille työkaverille puhua mitään kun pelkään että sieltä saa taas vaan karjuntaa vastaukseksi.
En vaan käsitä mitä olen tehnyt että mua vihataan näin paljon. Mä en ole ikinä töykeä kenellekään ja oon tosi sydämellinen ja tunnollinen tyyppi. Jostain syystä oon nyt saanut vaan kaikki vihaamaan mua. Tuntuu tosi raskaalta enkä tiedä enää mitä tehdä. :(
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Olet ollut jo vuoden töissä etkä siltikään osaa kaikkea? Kyllä kellä tahansa alkaa raastamaan hermoja kun pitää oman työn ohella kaitsella toista.
😂 Syrjäytyneenä ja työttömänä ainoa mahdollisuutesi on tuo, eli yrität nettikiusata ihmisiä. Olet jo todella säälittävä
Olet nuori. Irtisanoudu heti. Löydät uuden työpaikan. Jätä mulkut keskenään, ihan pimeitähän tommoset on. Tämä on sun elämä.
Itse irtisanouduin päälle 50-kymppisenä vakipaikasta missä esimies itketti nuoria työntekijöitä koska huvitti ja kaikki voi siellä huonosti. Ajattelin että aivan sama vaikka en työllisty mutta tuollaista en kyllä kattele vaikka saisin miljoonan.
Työllistyin pian uuteen työpaikkaan vaikka tottakai mietitytti.
Uudessa työpaikassa porukka normaaleja, fiksuja aikuisia ja työt sujuu ok. Kannatti ilman muuta valita oma onnellisuus ja mielenrauha.
Sairaassa ja tulehtuneessa ilmapiirissä ihminen stressaantuu ja sairastuu.
Työpaikoilla on ilkimyksiä jotka purkavat omia turhautumiaan muihin. Ota yhteyttä työpaikkasi työsuojeluvaltuutettuun.
Ota kuule lopputili suoraan, ei se siitä muutu, nuorena vielä kannattaa hakea parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja muut on keski-ikäisiä?
Pahin kiusaaja on noin 45v.
Muut on sitten 30v-35v
Vierailija kirjoitti:
Aika tyypillistä kun työpaikalla on liikaa naisia töissä ilman valvovaa urosta.--
Hah hah joo-pa. Joskus kuule se työpaikan ainoa uros voi olla se pahin juoruneiti ja manipuloiva kiukuttelija.Samaan aikaan pomoa mielestelevä pikkupuudeli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole keskustellut esimiehen kanssa. Jotenkin ahdistaa sekin että sitten joudun vielä enemmän silmätikuksi ja kaihertaa meidän välejä töissä vielä enemmän työkavereiden kanssa.
Esimies on kyllä mukava ihminen ja hän ei siis työskentele meidän pisteessä joten ei tiedä tilanteesta mitään. Hän vielä korosti miten hyvä porukka mun pisteessä on kun aloitin siinä. Kunnon perseennuolijoita kaikki. Niinhän ne vaikuttaa tosi mukavilta ihmisiltä mutta oikeasti ovat kaikkea muuta.
Meillä on 2kk irtisanomisaika tässä että joka tapauksessa vielä täytyy kauan kituutella D:
Kirjallisesti otat yhteyttä esimieheen ja kerrot seikkaperäisesti ja asiallisesti miten sinua on kohdeltu ja kerrot myös olevasi täysin loppu tilanteeseen. Näin turvaat selustasi.
Se itsensä puolustaminen on sitten vaikeampi juttu jos itsetunto on aina ollut huono ja lamaannut tilant
Lisään vielä että myös työterveyteen ja vaikka sitten saikkua että jaksat hakea uutta työpaikkaa, nuo vinkkini olivat siihen että kestäisit ajan kun tilanne on vielä päällä (kun en tiedä tarkemmin tilannettasi, esim. miten helppoa/vaikeaa sinun on löytää uusi työ.)
Vierailija kirjoitti:
Ja siis pelkkiä naisia meillä tässä pisteessä töissä..
Ei yllätä.
Et vaan välitä niin kiusaajat huomaavat ettei sillä kiusaamisella ole suhun mitään vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Saanko kysyä millä alalla olet?
Jollain amisalalla kun ei oikeinkirjoitus suju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ollut jo vuoden töissä etkä siltikään osaa kaikkea? Kyllä kellä tahansa alkaa raastamaan hermoja kun pitää oman työn ohella kaitsella toista.
😂 Syrjäytyneenä ja työttömänä ainoa mahdollisuutesi on tuo, eli yrität nettikiusata ihmisiä. Olet jo todella säälittävä
Kiusaajilla on omat asiat elämässä huonosti ja purkavat sitä kiukkua kiusaamalla muita. En pidä kiusaajia minään. Ovat mulle kuin ilmaa 👍
Jos (hydin todennäköisesti kun) tilanne vaikuttaa henkiseen hyvinvointiisi, saattaa olla että saat sairauslomaakin. Ja jos päädyt irtisanoutumaan, niin sitä suuremmalla syyllä kerrot esimiehelle, mitä pisteessänne todellisuudessa tapahtuu. Jos kukaan ei kerro, totuus ei selviä koskaan ja ...
--
Esimiehet on pahimpia hyssyttelijöitä, varsinkin paikoissa mihin ei tahdo millään saada enää ketään ammattitaitoista töihin. Kiusaamistapaukset saa esimiehet näyttämään huonolta johtajilta joten sellaiset kiusaamiset kuule pokkana lakaistaan maton alle.tehdään työhyvinvointikyseluy mihin kaikki vastaa että kivaa on meidän yksikössä---- ja taas mennään.
Sairasta. Ei lisättävää edellisiin kommentteihin mutta halusin vaan antaa tukeni ja sanoa että tuhannesti voimia sinulle ketjun aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja muut on keski-ikäisiä?
Pahin kiusaaja on noin 45v.
Muut on sitten 30v-35v
Noni, mikä ylläri! -eri
.
Olet ollut liian kiva. Sellainen ärsyttää.
--- Anteeksi kuinka? Vettumaisuus ei ärsytä, mutta jos joku on "liian kiva" niin se ärsyttää. Omituista kiusaajien ajatusmallia. Olisi kamalaa olla pakotettu työskentelmään tuontyyppisten kanssa yhteistyössä.
Ongelma on juuri se, että olet sydämellinen ja tunnollinen. Jos olisi enemmän ärmätti, ei kukaan viitisi kiusata etkä sinäkään siitä piittaisi.
Vähän vaikeaa myös olla välittämättä kiusaamisesta kun tähän kuuluu myös mustamaalaamista eli esimerkiksi väitetään että mä en ole hoitanut omaa siivousvuoroani vaikka sen olen tehnyt täysin ohjeiden mukaisesti
Tuntuu että mut yritetään savustaa ulos
Olis pitänyt kyllä jo rekrytoinnin vaiheessani hälytyskellot soida kun esimies sanoi että tuon pisteen työntekijät ovat aika tarkkoja kenet haluavat ottaa porukkaansa. No ilmeisesti tässä vaiheessa sitten kelpasin
Yrität päästä toiseen työpaikkaan ja jos toisen työpaikan saat niin viimeisen työpäivän päätteeksi lähdet töistä sillä tyylillä että annat kaikkien kiusaajien kuulla kunniansa ja löhdet siten ettei ne ehdi sanomaan mitään takaisin niin jäävät itkupotkuraivareissaan itkemään :D Itse tekisin noin.