Miksi suomalaiset naiset ovat epätyyliikkäitä?
Vastaava ketju löytyy miehistä. Mutta en kyllä kehuisi Suomalaista naistakaan erikoisen tyylikkääksi. Poislukien Susanna Penttilät ym.
Esim Virolaiset ja Ruotsalaiset naiset ihan eri tasolla.
Kommentit (397)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmasto. Onhan se kiva katsella muotikuvista nättejä vaatteita, mutta tosiasia on, että missään ei kävellä korkokengissä takki auki syys aikaan ja näytetä tip top.
Ja senkö takia on pakko ostaa hirveimmät Kuomat ja mustat toppatakit, villasukat ja virkatut myssyt??
Harkitsin itse asiassa Kuomien hankkimista, kun muista talvikengistä tuntuu tulevan loskakeleillä kaikki heti läpi, vaikka kuinka vedenpitävänä myyty 😆
Musta parkatoppatakkini palvelee hyvin taas tänäkin vuonna, villasukat kaivoin esiin jo syyskuussa (neulon niitä myös itse).
Ei kuomat pidä vettä lainkaan. Parhaat jalkineet loskakeliin on kumisaappaat (ja niihin ne villasukat). Mulla on punaiset Hunterit, joita pidän jopa ihan tyylikkäinä :).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidit eivät ole opettaneet tyttärilleen miten meikataan ja pukeudutaan.
Minun äitini tokaisi minun näyttävän karsealta, kun teininä ekoja kertoja meikkailin (aikaa ennen lukuisia YouTube-tutoriaaleja). Niin en tiedä lasketaanko opettamiseksi 🤔
YouTube videoilla opetetaan miten lortot meikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun äitini tokaisi minun näyttävän karsealta, kun teininä ekoja kertoja meikkailin (aikaa ennen lukuisia YouTube-tutoriaaleja). Niin en tiedä lasketaanko opettamiseksi 🤔
YouTube videoilla opetetaan miten lortot meikkaa.
Luin väärin.
Vierailija kirjoitti:
Epätyylikäs on epäsana. Eikö ap ole tiennyt olevan sanaa tyylitön?
Ap halusi saada jälleen kerran keskustelun alle epätyylittömien suomalaisnaisten huonouden verrattuna itänaapurin tyylikkäisiin daameihin.
Hän toivoisi jokaisen suomalaisnaisen kävelevän korkkareilla kuten catwalkilla tekoripsissään räntäsateessa lidlin muovikassit eineksiä pullistellen.
Vääränlaiset suomalaisnaiset eivät saa hänen piliänsä nousemaan niissä mustissa kuomissa paarustaessaan mikä on tokikin kansallinen häpeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opetti. Aina näytti äidin mielestä hu0r@lle jos yritti meikata tai pukeutua nätisti. Mitä rumempi sitä parempi.
Meikkasitko venäläisellä tyylillä? Se on sellainen huor@htava.
En, ihan tavallinen meikki. Minulla on vain kristillinen kasvatus ja siihen kuuluu vaatimaton ulkonäkö.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei tarvitse koko ajan olla tekemässä ulkomailla asioilla vaikutusta muihin. Sellainen on kulttuurimme. Rakastan sitä.
Vaan kyllähän ne jotkut tälläytyy peruukkiin ja korkokenkiinkin, vaikka olisi kyse roskien viemisestä tai postin hakemisesta. Halutaan tehdä vaikutus ympäristölle, että sitä ollaan hienompaa sakkia kuin todellisuudessa.
Jos Susanna Penttilä on sinusta tyylikäs, olen mieluusti epätyylikäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opetti. Aina näytti äidin mielestä hu0r@lle jos yritti meikata tai pukeutua nätisti. Mitä rumempi sitä parempi.
Isoäitisi ei opettanut äitiäsi meikkaamaan ja pukeutumaan.
Ei, koska äitini lähetettiin pois kotoa kun hänen isänsä kuoli hänen olleessaan pieni lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epätyylikäs on epäsana. Eikö ap ole tiennyt olevan sanaa tyylitön?
Ap halusi saada jälleen kerran keskustelun alle epätyylittömien suomalaisnaisten huonouden verrattuna itänaapurin tyylikkäisiin daameihin.
Hän toivoisi jokaisen suomalaisnaisen kävelevän korkkareilla kuten catwalkilla tekoripsissään räntäsateessa lidlin muovikassit eineksiä pullistellen.
Vääränlaiset suomalaisnaiset eivät saa hänen piliänsä nousemaan niissä mustissa kuomissa paarustaessaan mikä on tokikin kansallinen häpeä.
Aivan, lieneekä aloittaja taas joku viruska.
Samanlaisia tavan tallukoita ne on naiset kuin miehetkin niin Ruotsissa, Virossa kuin Venäjälläkin. Arkivaatteet tosi tylsiä. Johonkin ostoksille mennessään vähän sattavat laittautua enemmän. Olen naapurimissa käynyt satoja kertoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisit olla tyylikäs jos pukeutuisit ja meikkaisit kuten äitisi käskee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei tarvitse koko ajan olla tekemässä ulkomailla asioilla vaikutusta muihin. Sellainen on kulttuurimme. Rakastan sitä.
Vaan kyllähän ne jotkut tälläytyy peruukkiin ja korkokenkiinkin, vaikka olisi kyse roskien viemisestä tai postin hakemisesta. Halutaan tehdä vaikutus ympäristölle, että sitä ollaan hienompaa sakkia kuin todellisuudessa.
Ooo, ai sillä tavalla kuin Markus Kuotesaho ja kumppanit?
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako ap että Susanna Penttilä olis tyylikäs?
Toivottavasti ei. Sen pahempaa sutturan näköistä kyllä saa hakea.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako ap että Susanna Penttilä olis tyylikäs?
No onhan Penttilä ihan eri tasoa pukeutumisen suhteen kuin perus suomalainen nainen.
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo jolle vastasit, mutta omalla kohdallani se olisi tarkoittanut sitä, että olisin pukeutunut alelaareista löytyneisiin halvimpiin vaatteisiin mitä vain löytyy, kampaajalle pääsin vasta aikuisena itse maksaessani, ja ylipäätään mitä koruttomampi ja vaatimattomampi, niin sen parempi olisi ollut. Silmiä pyöriteltiin sille "turhalle itsensäkoristelemiselle".
Ja kun miettii niitä teininä tehtyjä ekoja meikkikokeiluja, niin olisi ollut ihanaa jos olisi ollut joku neuvomassa miten tehdään siisti ja huoliteltu meikki. Sain siis itse ohjeeksi vain tokaisun, miten karsealle näytän. Siihen aikaan tosiaan kun ne meikit tehtiin lehdestä löydettyjen sanallisten ohjeiden perusteella. Jos oikein onni kävi, joissain ohjeissa saattoi olla muutama ohjekuvakin mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmasto. Onhan se kiva katsella muotikuvista nättejä vaatteita, mutta tosiasia on, että missään ei kävellä korkokengissä takki auki syys aikaan ja näytetä tip top.
Ja senkö takia on pakko ostaa hirveimmät Kuomat ja mustat toppatakit, villasukat ja virkatut myssyt??
Ne Kuomat ovat vaan niin mukavat ja ystävälliset jaloille
PS: On minulla tayspitkä minkkiturkkikin ja kaikkea siltä väliltä
Kaverilla on venäläinen vaimo.. Käyn siellä ehkä 3* viikko, lähinnä kaverin autotallissa puuhailemassa. Jokaikinen kerta kun olen nähnyt ton naisen kesät/ talvet hänellä on mekko/ hame päällä. Kynnet ja hiukset tip top. Kysyin joskus kaverilta et eiks sun muija oo ikinä lökäreis.. On jos voi olla varma ettei kukaan tule kylään.
ainakin omassa nuoruudessani sai sen kuvan, että ulkonäköön panostamista ja tyylikkyyttä lähinnä pidettiin turhana tai jopa melkein halveksuttiin. Naisten oletetaan olevan käytännöllisiä, säästeliäitä ja niin edespäin. Samaan aikaan tietysti oletetaan, että nainen näyttäisi hyvältä. Siihen hyvältä näyttämiseen ei kuitenkaan saa käyttää rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen koko ajan pukeutunut niin miten äitini tykkää minut nähdä. Minulla on tokmannin verkkarit, villasukat, tohvelit jalassa, miesten huppari missä on maalitahroja ja alla miesten t-paita. Hiukset on ponnarilla kiinni. Mitään meikkiä ei tietenkään ole. Kynnet on niin lyhyet kun ne saa vain sormia katkomatta leikattua.
1. Koska hinta, on kallista.
2. Mun töissä on sama mitä on päällä. Kuha on puhtaat ja siistit vaatteet.
3. Suomen ilmasto. Kylmällä ilmalla on pukeuduttava lämpimästi.