Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko noloa jos 35 vuotias asuu vuokra-asunnossa?

Vierailija
10.11.2024 |

Onko noloa ettei asu omassa omakotitalossa? 

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Ainakin me muut milleniaalit ymmärretään nykypäivän realiteetit omistamisen suhteen.

Vierailija
2/50 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua kiinnostaisi koskaan asua omakotitalossa. Liikaa hommaa ja liian isot laskut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuslaisessa kuplassa ainakin.

Vierailija
4/50 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vielä nolompaa on asua tuon ikäisenä yksin omakotitalossa.

Vierailija
5/50 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mua kiinnostaisi koskaan asua omakotitalossa. Liikaa hommaa ja liian isot laskut.

Laiskoille ja köyhille vuoraluukut onkin oiva valinta.

Vierailija
6/50 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole noloa, tietenkään.

Jokainen toimii kuten parhaaksi näkee kussakin tilanteessa. Jos elelee itsekseen, niin mihin sitä omakotitaloa välttämättä tarvitsee?

Vierailija
7/50 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. - On nolompaa uskoa, että omistusasuminen olisi ilman mitään poikkeuksia aina kannattavampaa kuin vuokralla asuminen.

Vierailija
8/50 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap miksi se olisi noloa? Millainen lienee ajatuksenkulkusi, oletko kateellinen niille joilla on jättimäiset asuntolainat kymmeniksi vuosiksi? 

Vierailija
9/50 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä tykkään säästää enkä ole tippaakaan kunnianhimoinen. Vituttaako kun ihmisiä on erilaisia

Vierailija
10/50 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta se on noloa kun ihmiset ottaa lainaa. Mun mielestä ei pitäisi koskaan ottaa mitään lainoja jos ei ole ihan pakko!

Vierailija
11/50 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että asuu omakotitalossa ei vielä kerro siitä, että omistaako sen vai asuuko siinä vuokralla. - Mutta toki oma ryhmänsä "noloja" on he, jotka halveksivat ja ylenkatsovat heitä, jotka asuvat jossain muussa kuin omakotitalossa, ymmärtämättä lainkaan, että esimerikisi kerrostaloasuminen voi olla ihan yhtä hyvä ratkaisu.

Vierailija
12/50 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne liian isot laskut ovat ok-talossa? Kerrostalossa maksat vastiketta eikä se nykyään näytä olevan kovinkaan pienikokoinen summa. Ok-talossa on erittäin mukavaa ja rauhallista asua eikä mitää "hommaa" ole liikaa. Et ole tainnut ok-talossa ikinä asuakaan joten et edes tiedä.

Vierailija
13/50 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa asumismuodoissa on puolensa. Vuokralla asuva on vapaa vaihtamaan maisemaa milloin vain ja vastuuta asunnon kunnostamisesta ei ole. Ja nykyaikana kun palkat eivät ole missään määrin suhteessa asuntojen hintoihin (ja pelkästään asuntolainan korot saattavat olla yhtä suuret kuin vuokra) niin pitää tosissaan miettiä että haluaako ylipäätään omistaa.

Vierailija
14/50 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Itse päälle 50 kymppinen. Enne eroa asunut kalliissa omistusasunnossa. Nyt eron jälkeen ei varaa ostaa tarpeeksi isoa asuntoa lapsille ja itselle. Joten asutaan vuokralla. Elämäntilanteet muuttuvat ja sykli elämässä voi olla näin. Aloitetaan alusta ikään kuin. 

Vierailija
15/50 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45v ja asun vuokrakaksiossa. Ei ole mitään syytä hankkia omistusasuntoa. Omistusasumisestakin on kokemus ja talo se oli. Eipä ollutkaan minun juttu. 

Vierailija
16/50 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, osa asuu vuokralla koko elämänsä. Mitäpä yksi ihminen tekisi kokonaisella omakotitalolla muutenkaan. 

Kerrostalossa on helppoa, turvallista ja huoletonta asua.

Vierailija
17/50 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ei kaikki ole sellaisia että tykkäävät jämähtää samaan paikkaan aloilleensa moniksi vuosiksi. 

Vierailija
18/50 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap miksi se olisi noloa? Millainen lienee ajatuksenkulkusi, oletko kateellinen niille joilla on jättimäiset asuntolainat kymmeniksi vuosiksi? 

Sen lainan avulla kasvatetaan varallisuutta. Aivan samalla tavalla sinä maksat vuokraa vuosikymmeniä, mutta lopulta et omista mitään. 

Vierailija
19/50 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle koti on paikka missä rentoutua. En halua tulla työmaalta toiselle työmaalle.

Vierailija
20/50 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei. Ainakin me muut milleniaalit ymmärretään nykypäivän realiteetit omistamisen suhteen.

Hyvä vastaus.

Vuokran maksaminen on yhtälailla kunniallista. On myös helppo tehdä muutoksia jos niitä elämäkin tuo.