Onko noloa jos 35 vuotias asuu vuokra-asunnossa?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Ap miksi se olisi noloa? Millainen lienee ajatuksenkulkusi, oletko kateellinen niille joilla on jättimäiset asuntolainat kymmeniksi vuosiksi?
En ole Ap mutta olen laittanut merkille, että tällä palstalla säännöllisen epäsäännöllisesti joku haluaa halveksia ja v....la kaikille vuokralla asuville, joita pitää suoraviivaisesti eritavoin epäonnistuneina ja tietysti myös köyhinä ja siten laiskoina. Koska kuka vaan ahkera voi olla miljonääri ja ostaa itselleen asunnon tai valita sairautensa siinä kuin pituutensa unohtamatta leukansa muotoa.
Ei olisi vuokralaisia maksamassa vuokria jos kaikkien tulisi ostaa omistusasuntoja ainoastaan.
Onhan se aika noloa. Itse ostin ensimmäisen oman talon 25 vuotiaana.
Nyt 38 vuotiaana ei ole lainaa ja talo maksettu.
Lapsuus omakotitalossa (ei mun juttu), nuoruus rivarissa ( ei mun juttu)----> kerrostalossa mukavassa talossa on kiva ja helppo asua.
Jokainen tykkää mistä tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Musta se on noloa kun ihmiset ottaa lainaa. Mun mielestä ei pitäisi koskaan ottaa mitään lainoja jos ei ole ihan pakko!
Syrjäseudun halpaan omakotitaloon ei tarvitse asuntolainaa. Muualla tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap miksi se olisi noloa? Millainen lienee ajatuksenkulkusi, oletko kateellinen niille joilla on jättimäiset asuntolainat kymmeniksi vuosiksi?
Sen lainan avulla kasvatetaan varallisuutta. Aivan samalla tavalla sinä maksat vuokraa vuosikymmeniä, mutta lopulta et omista mitään.
Näin se on. Olen säästänyt tuhansia maksamalla vuokran sijasta vastiketta. Nyt muutaman vuoden asumisen jälkeen voisi ostaa toisen kämpän jostain.
Vierailija kirjoitti:
Eli oot koko ikäs asunu jollain impivaaran syrjäkylillä, ja se vasta noloa onkin. Ite oon tohon ikään mennessä asunu melkein jokasessa kaupungissa Suomessa, ja useissa eri maissa ulkomailla. Joskus asunnot vaihtu kuukaudenkin välein
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mua kiinnostaisi koskaan asua omakotitalossa. Liikaa hommaa ja liian isot laskut.
Laiskoille ja köyhille vuoraluukut onkin oiva valinta.
Jaa. En mä kovin laiskaksi itseäni kutsuisi, töissä käyn 60 tuntia viikossa, tapaan ystäviä monta tuntia viikossa, osallistun nuorten työelämän mentorointiin, käyn salilla kolme kertaa viikossa ja ratsastan kaksi kertaa viikossa. Lisäksi osakeomaisuus on tällä hetkellä vain 50 000 euroa ja kuukausipalkka on 7000 euroa. Toki voi sanoa laiskaksi ja köyhäksi jos haluan sijoittaa aikani ja varallisuuteni johonkin muuhun kuin omistusasunnon tai omakotitalon hoitoon. Nuo asiat kun ei voisi vähempää kiinnostaa. Kotini (80 neliötä yksin) on elämistä varten, ei sijoitusta tai jatkuvaa ylläpitoa varten. Jos jotain menee nyt rikki niin otan yhteyttä vuokranantajaan ja hän hoitaa homman kuntoon. En edes saisi tällä sijainnilla ja kuukausivuokralla omistusasuntoa. Asunnon arvo on yli miljoonan.
Miksi pitäisi asua omistusasunnossa? Minullakin omistusasunto vuokralla ja itsekin asun sitten vuokralla vuokra-asunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen lainan avulla kasvatetaan varallisuutta. Aivan samalla tavalla sinä maksat vuokraa vuosikymmeniä, mutta lopulta et omista mitään.
Otatko tuon omistusasuntosi hautaankin mukaan? - Miksi pitäsi omistaa? Vanha virsi on, että omansa voi aina myydä. Tämä toki pitää osittain paikkansa, koska emme me kaikki (, joka on varmasti sinusta vainmeidän oma vika) pysty ostamaan asuntoa paikoilta, josta omansa myy mutkattomasti ja vaivattomasti aina pois, puhumattkaaan siitä, että voisimme tehdä sen voitolla. Asunnosta myös omisttusasunnosta tuppaa olemaan kuluja, vaikka se olisi tyhjillään. Tähän on tietysti jonkun helppo rääkästä, että taas siellä yksi köyhä ulisee, joka on vain katkera kun ei ole ostanut omaa....
juu se on niin oloa hae heti asuntolainaa
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi asua omistusasunnossa? Minullakin omistusasunto vuokralla ja itsekin asun sitten vuokralla vuokra-asunnossa.
Mikäs järki tuossa on? Tuskin vuokratulosi kattaa asumisen menosi Se on tietty eri asia, jos se omistusasunto on murju eri paikkakunnalla ja ei ole varaa ostaa omalta paikkakunnaltaan asuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mua kiinnostaisi koskaan asua omakotitalossa. Liikaa hommaa ja liian isot laskut.
Mitä ne liian isot laskut ovat ok-talossa? Kerrostalossa maksat vastiketta eikä se nykyään näytä olevan kovinkaan pienikokoinen summa. Ok-talossa on erittäin mukavaa ja rauhallista asua eikä mitää "hommaa" ole liikaa. Et ole tainnut ok-talossa ikinä asuakaan joten et edes tiedä.
Kaveri laittoi just määlämmön omakotitaloon ja se maksoin noin 20 000 euroa, lisäksi pitää tehdä kattoremontti ja paljon muuta. Hänellä ainakin tuntuu olevan kaikenlaista hommaa tehtävänä koko ajan.
Kyllä on noloa! Opiskelijana voi asua vuokralla mutta sitten kun mennään töihin niin joka järkijätkä alkaa kattella sitä omaa. Eikä sen välttämättä tartte olla omakotitalo, kunhan tulee omaksi jossain vaiheessa.
Voi myös asua vuokralla omakotitalossa.
120m2 puuhella/leivinuuni,iso maakellari, autotalli ja varasto, aitta sekä 60m2 puuvarasto. Piha lähes hehtaari, metsää ja peltoa muuten ympörillä. Pk-seudille reilu tunti.
Vuokra 800e/kk plus jäte ja sähkö. Vesi maksaa vain käytetty vesi. Asumiskulut noin 1000e/kk
Mitä saa 800e esim hyvinkäältä,helsingistä,myyrmäestä.
Voi grillata,polttaa oksia,voi rakentaa oikean kotiteatterin ja basso saa jytistä,voi pitää pihabileet. Saa pestä pyykkiä yöllä jne. Saa ladata autoa voimavirrasta yösähköllä.
Pihatyöt. Kiloja on lähtenyt. Minusta on tullut vähän sellanen touhukalle. Koneisiin menee vähän rahaa toki. Viimeksi ostin raivaussahan ja lehtipuhaltimen.
Osaako joku muuten sanoa että miten luumupuuta hoidetan? Leikataanki kuolleet oksat keväällä ja onko runsas jäkälöinti normaalia? Entä miten pääsee eroon rönsyleinikistä? Valtaa koko maapallon
-Kylmät kädet Ry
Ei voi asua omakotitalossa koska ei ole olemassa 30 neliön omakotitaloja.
Vierailija kirjoitti:
On.
Vielä nolompaa on asua tuon ikäisenä yksin omakotitalossa.
Voi omakotitalossakin asua vuokralla.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole noloa, tietenkään.
Jokainen toimii kuten parhaaksi näkee kussakin tilanteessa. Jos elelee itsekseen, niin mihin sitä omakotitaloa välttämättä tarvitsee?
Jep. On asuttu ok- taloissa isoin osa elämästä mutta viime vuodet huolettomasti vuokralla. Perikunnan mökillä saa käydä ihan vapaasti harrastelemassa omakotielämää. Taitaa suurin osa maailman asukkaista asua vuokralla, miksi olisi noloa?
Vierailija kirjoitti:
Sama mutta olin omistanut tuossa iässä jo useamman asunnon. Kaksi viimeistä oli velattomia. Mitä sitten? Asukoon kuka mitenkin, nyt asun vuokralla ja olen ihan tyytyväinen. Eikä ole rahasta kiinni.
Ei se kaikkia haittaa ettei omista mitään, ei täältä mukaansakaan mitään saa kun lähtö koittaa.