Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isäni

Vierailija
09.11.2024 |

Lapsena pelkäsin häntä. Hän huusi meille ja oli ilkeä mies. Laiska. Ei koskaan leikkinyt tai lukenut. Istui nojatuolissa ja tuijotti TV:tä tai makasi takkahuoneessa sängyssä. Riiteli äitini kanssa. Rikkoi usein kiukuttelemalla joulurauhan. Ei puhunut, ei auttanut läksyissä. 

Välillä antoi rahaa. Kuljetti harrastuksiin. Sai ruoan pöytään.

Kun muutin kotoa; ei auttanut. Makasi tuolla takkahuoneessa; kun joltain tuttavalta itse 18v vuokraamallani autolla lähdin Helsinkiin. Siitä on nyt yli 20 vuotta. Hän ei ole koskaan käynyt puolisoni ja minun kotona. Ollaan asuttu varmaan 10 eri paikassa ja asunnossa. Ei vain reagoi pyyntöihin mitenkään. Jättää lastenlastensa elämän ja synttärit aina väliin. Jos näen, tai kuulen, kiroilee, puhuu muista rumasti. Ei osaa keskustella mitään. Häissämme oli. Ajoi Helsinkiin ja samana päivänä pitkän matkan takaisin. 

En ajatellut huomenna soitella.

Ajattelen viimein, että minä olen edelleen se lapsi, joka olisi ansainnut parempaa. Jos ei muuta niin siistiä suunsa ja osoittaa edes jotain kiinnostusta elämääni.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules, isäsi ei saanut todennäköisesti omalta isältään mitää hyvää mallia, toistaa samaa käytöstä, sukupolvien kirous. Väärin tehnyt sua kohtaan, se on selvä, mutta älä toimi itse hyläten vaikkei mitään ansaitsekaan. Kiitä siitä mistä voit kiittää, soita ja kerro, että olisin toivonut läheisempiä välejä, mutta hienoa että veit edes harrastuksiin tms. Katkeruus muuttaisi sinuakin samanlaiseksi kuin isäsi, varmasti katkera omalle isälleen.

Vierailija
22/33 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei joka isänpäivä muutenkaan tarvitse muistaa. Saa relata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synkkien tarinoiden maa. No onneksi sekaan mahtuu hyviäkin isejä.

Vakio. Omat vanhemmat on ...., kavereittein taas jes! :)

Todellakin: oma isäni ei osannut perustella koskaan kantaansa (oli saanut selkäsaunan omalta isoisältään, koska isä/ukki oli sodassa). Kavereitten isät taas osasi: tee näin tai ei kannata tehdä noin, koska ....

Vanhemmat erosivat ja sitä isän hahmoa/roolia hain sitten naapurin/kaverin isästä (kun just hän osasi). La-iltana saunassa kävin heidän kanssaan, kun omaa vuoroa ei meillä äidin kanssa silloin ollut. Olin kuulemma sanonut, et "isällä oli tollanen samanvärinen kylpytakki", viininpunainen. Kaverin äiti sanoi tuon myöhemmin: oli päässyt häneltä itku - sinä olit meille kuin oma poika.

Ihanat naapurit/kaverit teillä. Sydämelliset ihmiset

Vierailija
24/33 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti miten isäsi on kärsinyt äitisi manipuloinnin vuoksi. Huijattu isäksi ja elämä valunut hukkaan. Se katkeroittaa.

Vierailija
25/33 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuules, isäsi ei saanut todennäköisesti omalta isältään mitää hyvää mallia, toistaa samaa käytöstä, sukupolvien kirous. Väärin tehnyt sua kohtaan, se on selvä, mutta älä toimi itse hyläten vaikkei mitään ansaitsekaan. Kiitä siitä mistä voit kiittää, soita ja kerro, että olisin toivonut läheisempiä välejä, mutta hienoa että veit edes harrastuksiin tms. Katkeruus muuttaisi sinuakin samanlaiseksi kuin isäsi, varmasti katkera omalle isälleen.

Höpö höpö, ei näin!!

Isä on aikuinen, joka on lapsen hankkinut ja saanut.

Ap on lapsi. Lapsi joka ei ole saanut mitään tukea. Lapsi jonka pitäisi nyt osata omien lastensa kanssa. 

Mistä kiittää? Siitä että kotona aina myös jouluna riideltiin? Sai aina pelätä? Siitä ettei isä ole 20 vuoteen (koskaan) käynyt tai pitänyt mitään yhteyttä. Käytännössä hylännyt lapsensa. Yksipuolisesti ei tarvitse sinne soitella

Vierailija
26/33 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti miten isäsi on kärsinyt äitisi manipuloinnin vuoksi. Huijattu isäksi ja elämä valunut hukkaan. Se katkeroittaa.

Mene muualle kitisemään sitä sun omaa katkeruutta

Vierailija
27/33 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta sanoa mut kun sain tietää et isäni kuoli niin ensin itkin mut sitten iloitsin ettei tarvi enää jännittää isänpäivätapaamista. Ainut kerta kun näin häntä koko vuonna. 

Vierailija
28/33 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli siis isätön?

Vierailija
29/33 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa omituinen ketju!😳

Vierailija
30/33 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletettu isäsi on vihainen, koska äitiäsi kiinnostaa vain hänen rahansa.

Vierailija
31/33 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltti-incel ottanut jonkun toisen äpärän nimilleen ja koko elämä valunut hukkaan.

Vierailija
32/33 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiltti-incel ottanut jonkun toisen äpärän nimilleen ja koko elämä valunut hukkaan.

Jee!

Vierailija
33/33 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synkkien tarinoiden maa. No onneksi sekaan mahtuu hyviäkin isejä.

Ei mahdu kun tätä palstaa lueskelee.

Vihaatte kaikki miehiä ja nämä yksittäiset heitot ei saa juurikaan tykkäyksiä kun vertaa minkä suosion miesten haukkuminen täällä saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme