Siis ONKO OIKEASTI ihmisiä jotka ei käy suihkussa joka päivä vähintään kerran?!
Itse käyn 3 kertaa päivässä, aamulla, töiden jälkeen ja ennen nukkumaan menoa.
Kommentit (213)
Vierailija kirjoitti:
No kyllä varmaan joka päivä käy kaikki, mutta 3 kertaa päivässä? 😂 Miksi?
No ei ihan varmasti käy joka päivä kaikki, etenkään näin talvisaikaan, kun ei pahemmin hikoiluta. Joka päivässä suihkussa käynti on sitä väärää ylihygieniaa, joka johtaa iho-ongelmiin ja sairauksiin. Iholla kun *kuuluu* olla vaarattomia bakteereita, ja jos ne "siivoaa" pois, iholla on täydellinen kasvualusta vähemmän vaarattomille öttiäisille.
Vierailija kirjoitti:
Miksi luulet, että kaikki käyvät joka päivä suihkussa? Mieti nyt vaikka vanhusta, joka asuu yksin kotona eikä pysty menemään suihkuun kuin autettuna. Luuletko tosissasi, että kotihoidolla on resursseja suihkutella nämä vanhukset joka päivä?
Nähtävästi. Vaikea nähdä tuollaista ihmistä parisuhdemateriaalina.
En käy joka päivä suihkussa. Käytössä 48 h antiperspirantti (pitää hien hajun pois pidempäänkin, olen testanut). Vessakäyntien yhteydessä toki teen alapesun, joten toosakaan ei haise. Rintojen aluset (sinne en anitiperspiranttia laita) ja niskan, kaulan ja korvantaukset pesen pesulapulla aamuisin.
Iho voi paljon paremmin kuin jokapäiväisten suihkussakäyntien aikana.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. En itsekään pysty näkemään parisuhdemateriaalina esim. 95-vuotiasta vuodepotilasta, jonka hoivakodissa on suihkupäivä ehkä hyvällä tuurilla kahdesti viikossa.
Vierailija kirjoitti:
En käy joka päivä suihkussa. Käytössä 48 h antiperspirantti (pitää hien hajun pois pidempäänkin, olen testanut). Vessakäyntien yhteydessä toki teen alapesun, joten toosakaan ei haise. Rintojen aluset (sinne en anitiperspiranttia laita) ja niskan, kaulan ja korvantaukset pesen pesulapulla aamuisin.
Peset suurimman osan kehosta joka päivä eli käytännössä sama kuin kävisit suihkussa.
Minä käyn 1-2 kertaa viikossa.
Muina iltoina tietysti osapesut. Hiukset pesen tarpeen mukaan kodihhoitohuoneen isossa lavuaarissa.
Kaksi kertaa viikossa hiusten pesu ja suihku, alapesu päivittäin parikin kertaa, joka päivä kainalot ja jalat ja taivekohdat, jos hikoilee enemmän, silloin enemmän suihkua, kesällä nopea suihkuhuljautus joka päivä + uinnit. Ja vaatteet ovat tietenkin puhtaat. Kolme kertaa päivässä suihkuttelu menee vähän neuroosin puolelle, jollei tee jotain todella törkyistä työtä tms.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se on. Tuskinpa nämä ihmiset itkevät itseään uneen, vaikka sinä et heitä parisuhdemateriaalina näekään.
Käyn kolme tai neljä kertaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peset suurimman osan kehosta joka päivä eli käytännössä sama kuin kävisit suihkussa.
no en pese suurinta osaa: niska, kaula, korvantaukset, rintojen aluset ja alapää. Jää aika paljon pinta-alaa pesemättä.
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn 1-2 kertaa viikossa.
Muina iltoina tietysti osapesut. Hiukset pesen tarpeen mukaan kodihhoitohuoneen isossa lavuaarissa.
Tämä jaksaa aina ihmettyttää: Ihminen pesee itsensä, mutta tekee sen ennemmin lavuaarissa ja pesulapuilla kuin kätevästi suihkussa. Mikä siinä suihkussa on niin pelottavaa, ettei hiuksia voi pestä siellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no en pese suurinta osaa: niska, kaula, korvantaukset, rintojen aluset ja alapää. Jää aika paljon pinta-alaa pesemättä.
Ihme ärripurri. Onko sinulla suihkufobia vai miksi pitää tehdä pesut noin vaikeasti?
Vähintään kerran? Itselläni ei olisi nahkaa tuskin enää laisinkaan, jos useamman kerran päivässä kävisin suihkussa.
Muutenkin vikaa kannattaa etsiä jostain muualta kuin suihkusta, jos monta kertaa päivässä joutuu itseään liottamaan, että saattaa olla nahoissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ihan varmasti käy joka päivä kaikki, etenkään näin talvisaikaan, kun ei pahemmin hikoiluta. Joka päivässä suihkussa käynti on sitä väärää ylihygieniaa, joka johtaa iho-ongelmiin ja sairauksiin. Iholla kun *kuuluu* olla vaarattomia bakteereita, ja jos ne "siivoaa" pois, iholla on täydellinen kasvualusta vähemmän vaarattomille öttiäisille.
Väärää ylihygieniaa käydä suihkussa päivittäin, kun on hikoillut joko urheiluharrastuksessa tai töissä? Vai etkö tajunnut, että kaikki eivät makaa kotona palstailemassa, vaan osalla tulee hiki päivittäin?
Vierailija kirjoitti:
Käyn pikasuihkussa aamuin illoin. No joskus vaan kerran päivässä. Se sujuu pallon nopeammin kuin pestä p-llu ja kainalot lavuaarilla, jolloin joutuu kuivaamaan lattiankin. Pikasuihku on nopea, ei läträtä puolta tuntia. Illalla pesaisee tukasta pöpöt pois. Ei juuri ole flunssia.
Sama. Perusteellinen suihku illalla jumpan jälkeen ja aamulla tällainen pikasuihku. En hikoile yöllä, mutta on se jotenkin virkistävämpää käydä kastautumassa nopeasti aamulla, ja huuhtaista samalla kriittiset paikat nopeammin. Lisäksi minulla on suihkusuodatin, ja tämän myötä olen voinut jättää vartalovoiteet pois. Välillä käytän, jotta tuoksun kevyesti hyvälle.
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo 3 kertaa nyt ihan sairasta lotraamista.
Ihan kauheata tuhlausta, paitsi tietty, jos on navetassa töissä. Itse käyn suihkussa kahden/kolmen päivän välein. Pikkupesut tee tietty joka päivä: hampaat x 2, kasvot, kainalot, alapää ja jalat. Käsiä pesen hyvin tiuhaan. En hikoile juurikaan enkä käy töissä (eläkkeellä). Alusvaatteet ja sukat vaihdan päivittäin, liinavaatteet vaihdan viikottain. Kotini on hyvin siisti. Jos lähden kylään/teatteriin tms, niin silloin tietty käyn suihkussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn pikasuihkussa aamuin illoin. No joskus vaan kerran päivässä. Se sujuu pallon nopeammin kuin pestä p-llu ja kainalot lavuaarilla, jolloin joutuu kuivaamaan lattiankin. Pikasuihku on nopea, ei läträtä puolta tuntia. Illalla pesaisee tukasta pöpöt pois. Ei juuri ole flunssia.
Sama. Perusteellinen suihku illalla jumpan jälkeen ja aamulla tällainen pikasuihku. En hikoile yöllä, mutta on se jotenkin virkistävämpää käydä kastautumassa nopeasti aamulla, ja huuhtaista samalla kriittiset paikat nopeammin. Lisäksi minulla on suihkusuodatin, ja tämän myötä olen voinut jättää vartalovoiteet pois. Välillä käytän, jotta tuoksun kevyesti hyvälle.
Jokainen ihminen hikoilee yöllä. Sitä ei vain välttämättä itse huomaa, jos hikoilu ei ole runsasta.
Ole vain. Mutta nyt emme puhu siitä, vaan aiheena on ihmiset, jotka eivät käy suihkussa JOKA PÄIVÄ.