Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis ONKO OIKEASTI ihmisiä jotka ei käy suihkussa joka päivä vähintään kerran?!

Vierailija
09.11.2024 |

Itse käyn 3 kertaa päivässä, aamulla, töiden jälkeen ja ennen nukkumaan menoa.

Kommentit (213)

Vierailija
181/213 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käy joka päivä suihkussa. Käytössä 48 h antiperspirantti (pitää hien hajun pois pidempäänkin, olen testanut). Vessakäyntien yhteydessä toki teen alapesun, joten toosakaan ei haise. Rintojen aluset (sinne en anitiperspiranttia laita) ja niskan, kaulan ja korvantaukset pesen pesulapulla aamuisin.

Iho voi paljon paremmin kuin jokapäiväisten suihkussakäyntien aikana.

Peset suurimman osan kehosta joka päivä eli käytännössä sama kuin kävisit suihkussa. 

Tässä todennäköisesti kuluu vettäkin enemmän kuin nopeassa pikasuihkussa.

Vierailija
182/213 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käy joka päivä suihkussa. Käytössä 48 h antiperspirantti (pitää hien hajun pois pidempäänkin, olen testanut). Vessakäyntien yhteydessä toki teen alapesun, joten toosakaan ei haise. Rintojen aluset (sinne en anitiperspiranttia laita) ja niskan, kaulan ja korvantaukset pesen pesulapulla aamuisin.

Peset suurimman osan kehosta joka päivä eli käytännössä sama kuin kävisit suihkussa. 

no en pese suurinta osaa: niska, kaula, korvantaukset, rintojen aluset ja alapää. Jää aika paljon pinta-alaa pesemättä.

Ihme ärripurri. Onko sinulla suihkufobia vai miksi pitää tehdä pesut noin vaikeasti? 

taidat itse olla ärripurri, kun vietsisi oli noin aggressiivisen hyökkäävä.

eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/213 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan tuo 3 kertaa nyt ihan sairasta lotraamista. 

Ihan kauheata tuhlausta, paitsi tietty, jos on navetassa töissä. Itse käyn suihkussa kahden/kolmen päivän välein. Pikkupesut tee tietty joka päivä: hampaat x 2, kasvot, kainalot, alapää ja jalat. Käsiä pesen hyvin tiuhaan. En hikoile juurikaan enkä käy töissä (eläkkeellä).  Alusvaatteet ja sukat vaihdan päivittäin, liinavaatteet vaihdan viikottain. Kotini on hyvin siisti.  Jos lähden kylään/teatteriin tms,  niin silloin tietty käyn suihkussa.

Ihan sama määrä kuluu vettä siinä, että peset kainalot, jalat ja alapään lavuaarin päällä kuin siinä, että käyt pikapesulla suihkussa. 

Vierailija
184/213 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no en pese suurinta osaa: niska, kaula, korvantaukset, rintojen aluset ja alapää. Jää aika paljon pinta-alaa pesemättä.

Ihme ärripurri. Onko sinulla suihkufobia vai miksi pitää tehdä pesut noin v

Eriltä ei kysytty mitään. Ei varsinkaan "analyysia" muista kirjoittajista. 

Vierailija
185/213 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkussa kannattaa käydä vasta sitten kun kyykistyessä lemahtaa kunnon paskanhaju pakaroiden välistä.

Vierailija
186/213 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AB ON ROVO. 🥱🤡

Vierailija
187/213 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn pikasuihkussa aamuin illoin. No joskus vaan kerran päivässä. Se sujuu pallon nopeammin kuin pestä p-llu ja kainalot lavuaarilla, jolloin joutuu kuivaamaan lattiankin. Pikasuihku on nopea, ei läträtä puolta tuntia. Illalla pesaisee tukasta pöpöt pois. Ei juuri ole flunssia.

Sama. Perusteellinen suihku illalla jumpan jälkeen ja aamulla tällainen pikasuihku. En hikoile yöllä, mutta on se jotenkin virkistävämpää käydä kastautumassa nopeasti aamulla, ja huuhtaista samalla kriittiset paikat nopeammin. Lisäksi minulla on suihkusuodatin, ja tämän myötä olen voinut jättää vartalovoiteet pois. Välillä käytän, jotta tuoksun kevyesti hyvälle. 

Jokainen ihminen hikoilee yöllä. Sitä ei vain välttämättä itse huomaa, jos hikoilu ei ole runsasta. 

Tarkoitin tällä lähinnä sitä, etten tosiaan ui missään hikilammikossa, mutta silti halua tämän vuoksi tuntea itseni fressiksi kun lähden töihin ihmisten ilmoille. Mikään ei muuten ole inhottavampaa kuin likaisten hiusten ja päänahan tuoksu. Sen haistaa jo kaukaa, ja kyllä näkyykin. 

Vierailija
188/213 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme päivän välein yleensä käyn. Joskus menee neljä päivää. En ymmärrä miksi joka päivä pitäisi käydä ellei ole erityisen haisevassa työpaikassa.

Vierailija
189/213 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suihkun alla käyminen ei korvaa pesua. Mikään pikalutraus ei puhdista.

Vierailija
190/213 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn suihkussa ja saunassa noin 3 krt/vko. Pesen hiukset ja  saippualla koko kropan. Tämä treenin jälkeen.

Muuten pesen bideellä jokapäivä plus tietty naama, kädet. 

Alusvaatteet vaihdan jokapäivä, päälivaatteet tarpeen mukaan, nukun puhdas yöpaita päällä.

Vähemmälläkin riittäisi. En hikoile helposti ja iho kuiva.

Vierailija
191/213 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla logiikalla se lavuaarissa tehty pikalutrauskaan ei puhdista. Vai lotraatko sinä siinä lavuaarissa puoli päivää ja kuvittelet sitten, että säästit vettä kovinkin paljon? :D

Vierailija
192/213 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan tuo 3 kertaa nyt ihan sairasta lotraamista. 

Ihan kauheata tuhlausta, paitsi tietty, jos on navetassa töissä. Itse käyn suihkussa kahden/kolmen päivän välein. Pikkupesut tee tietty joka päivä: hampaat x 2, kasvot, kainalot, alapää ja jalat. Käsiä pesen hyvin tiuhaan. En hikoile juurikaan enkä käy töissä (eläkkeellä).  Alusvaatteet ja sukat vaihdan päivittäin, liinavaatteet vaihdan viikottain. Kotini on hyvin siisti.  Jos lähden kylään/teatteriin tms,  niin silloin tietty käyn suihkussa.

Ihan sama määrä kuluu vettä siinä, että peset kainalot, jalat ja alapään lavuaarin päällä kuin siinä, että käyt pikapesulla suihkussa. 

Pesukintaalla pestessä veden ei tarvitse valua koko ajan. Paremmin puhdistuu sienellä tai pesukintaalla pyyhkien kuin lirutellessa vain vettä iholle.

Vierailija
193/213 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn suihkussa aamulla ennen töitä, töissä lounastauolla on mukana vaihtovaatteet, töiden jälkeen menen heti suihkuun ja vaihdan vaatteet, teen kotitöitä ja menen suihkuun, sitten laitan yövaatteet, katon telkkua ja käyn vielä suihkussa ennen nukkumaanmenoa.. eli käyn 4x suihkussa per päivä. Jokakerta saippualla pesen ja hiukset shampoolla plus hoitoaine.

Vierailija
194/213 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn pikasuihkussa aamuin illoin. No joskus vaan kerran päivässä. Se sujuu pallon nopeammin kuin pestä p-llu ja kainalot lavuaarilla, jolloin joutuu kuivaamaan lattiankin. Pikasuihku on nopea, ei läträtä puolta tuntia. Illalla pesaisee tukasta pöpöt pois. Ei juuri ole flunssia.

Sama. Perusteellinen suihku illalla jumpan jälkeen ja aamulla tällainen pikasuihku. En hikoile yöllä, mutta on se jotenkin virkistävämpää käydä kastautumassa nopeasti aamulla, ja huuhtaista samalla kriittiset paikat nopeammin. Lisäksi minulla on suihkusuodatin, ja tämän myötä olen voinut jättää vartalovoiteet pois. Välillä käytän, jotta tuoksun kevyesti hyvälle. 

Jokainen ihminen hikoilee yöllä. Sitä ei vain välttämättä itse huomaa, jos hikoilu ei ole runsasta.&n

Kumpaa tarkoitat, tuoksua vai hajua?

Vierailija
195/213 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen ihminen hikoilee yöllä. Sitä ei vain välttämättä itse huomaa, jos hikoilu ei ole runsasta. 

siksi käydään illalla suihkussa ja laitetaan pitkäkestoinen antiperspirantti suihkun jälkeen kainaloon

Vierailija
196/213 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla logiikalla se lavua

Ei, vaan pesen itseni pesukintaalla tai pesusienellä. Täytyy pestä eikä vain huuhdella.

Vierailija
197/213 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien kannattaa käydä, myös eläkeläisten. Vaikka ei hikoile, hajuvana jää kulkiessa. 

Vierailija
198/213 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukintaalla pestessä veden ei tarvitse valua koko ajan. Paremmin puhdistuu sienellä tai pesukintaalla pyyhkien kuin lirutellessa vain vettä iholle.

Ei mun suihkussakaan tarvitse valuttaa vettä koko ajan. Ihan vain kastelen ihon, suljen hanan, levitän pesuaineen iholle, avaan hanan ja huuhtelen pesuaineet pois. Eli teen tasan samat asiat kuin sinä pesukintaalla pestessäsi. Ilmeisesti siis nämä suihkun välttelijät eivät ymmärrä, että suihkussakin sen hanan voi sulkea välillä ja siksi eivät käy suihkussa.  

Vierailija
199/213 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan pesen itseni pesukintaalla tai pesusienellä. Täytyy pestä eikä vain huuhdella.

Etkä osaa pestä itseäsi pesusienellä suihkussa? Erikoista. 

Vierailija
200/213 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla logiikalla se lavua

Pesulappu: kostutat pesulapun vesihanan alla, jonka jälkeet pyyhit sillä kostutetulla pesulapulla, vaikka sitten nuo mainitut korvantaukset ja niskan. EI mene kauheasti vettä hukkaan.