Miksi nämä kristillisistä lauluista/näytelmistä jne vinkuvat asuvat kristillisessä Suomessa?
Esim nämä kouluissa tapahtuneet kristilliset näytelmät ja laulut.
Tuliko heille yllätyksenä että kristinusko on suurin uskonto Suomessa ja tämä maa rakentuu hyvin vahvasti kristillisiin arvoihin? Näkeehän sen jo kristillisestä ristilipustakin.
Eik tuo ole suunnilleen yhtä naurettavaa kuin menisi Saudi-arabiaan vinkumaan että siellä näkyy islaminuskonto?
Kommentit (254)
Vierailija kirjoitti:
Joskus aviopuoliso sai r_iskata sinut.
Joskus rasistiset vitsit oli ok
Nyt on tullut aika muuttaa kristinuskon levittämisen pelisääntöjä.
Taas täällä jauhetaan tuota yhtä ja samaa rai zkaus juttua, vähän jäänyt levy päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka niin vinkuvat? Ei mielipide ole vinkumista.
Todellakin vinkuvat. Ja vaativat ja vinkuvat niin kauan, että muut taipuvat heidän tahtoonsa,
Kuulostat vihaiselta. Kirjoittaisiko jeesus samanlaisen kommentin kuin sinä?
Onko Jeesus täällä kanssa me kirjoittamassa? Miten se on mahdollista, ethän edes usko siihen?
Olitpa nokkela tekeytyessäsi tyhmäksi.
Lucifwer oli älykäs ja se lainaa sitä taistelussaan uskovia vastaan. Mutta eihän se tee silti todeksi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on sekulaarinen yhteiskunta ja täällä on uskonnonvapaus.
Kuuluu jo yleissivistykseen olla perillä oman kansansa uskonnosta, vaikka itselle se ei niin tärkeä olisikaan. Lisäksi tämä on minusta eräänlainen dilemma, että käytännössä aikuiset päättää lapsen puolesta. Ei lapsi ole voinut valita, että syntyykö kirkkoon kuuluvaan vai kirkkoon kuulumattomaan perheeseen.
Minun siskoni ja hänen miehensä ei kuulu kirkkoon, mutta silti he halusivat, että lapset käy uskonnontunneilla. Jo senkin takia, että heillä on sitten olemassa yleissivistys asiasta ja saavat myöhemmin päättää, että liittyvätkö itse kirkkoon. Kaksi kolmesta lapsesta liittyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole tullut Suomeen, mä olen syntynyt täällä. Ja miksi sä ihannoit jotain tuontiuskontoa etkä kunnioita Kalevalaa? No siksi, kun kristinusko on aikanaan jyrännyt kaiken alleen. 🤷
Kalevalahan on koottu vasta 1800-luvulla Elias Lönnrotin toimesta. Kalevala on aika sekava kyhäelmä, jossa on vaikutteita niin kristinuskosta, suomalaisista pakanauskonnoista kuin kansantaruista. Liittyy enemmän 1800-luvun kansallistunnelman nostattamiseen, eikä sillä ole oikeastaan juurikaan tekemistä uskonnon kanssa.
Niin, ja Kalevala perustuu johonkin alkumuna-uskontoon, että sellaite mielikuvitus fantasia. Tätä alkumuna-teoriaa löytyy kai joistain muistakin uskonnoista
Oliko ensin muna vai kana.
Niin, raamattu on myös mielikuvitusfantasia. Se on vain eri kulttuurista kotoisin, paimentolaisten leirinuotiotarinoista koottu sepitekokoelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei "Kristuksen" olemassaiolo ole fakta. Sitä pidetään todennäköisenä mutta yhtään todistetta siitä ei ole eikä silminnäkijähavaintojakaan. Eli jos on ollut olemassa, on varmaan ollut aika merkityksetön mies ja elämä.
Lisäksi historiallisen Jeesuksen kriteerit ovat erittäin löyhät, kaste ja teloitus ristillä kuulemma riittää.
Raamatusta löytyy neljä evankeliumia, joissa on neljän eri ihmisen silminnäkijätodistus Jeesuksesta. Kukin näistä evankeliumin tekijöistä vietti aikaa Jeesuksen kanssa noin kolme vuotta. Mainitsit myös, että Jeesus on ollut aika merkityksetön mies. Kukahan mahtaa olla maailman kaikkien aikojen tunnetuin henkilö? Aivan.
Eihän se ole tavatonta että henkilöstä tulee tunnettu vasta kuolemansa jälkeen. Joskus voi käydä jopa niin että henkilö, jota ei ehkä ole ol
Kerro esimerkki tällaisesta henkilöstä, joka ei ole ollut olemassa ja josta tulee tunnettu historiallinen henkilö jälkikäteen. Äläkä vastaa Jeesus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jeesuksen olemassa olo on kylläkin ihan fakta, eli ei ollut mikään mielikuvitusolento. Sen niminen mies eli ja vaikutti noin kaksituhatta vuotta sitten lähi-idän alueella."
Varmaan siellä on sen niminen mies elänyt. Montakin.
Jeesuksen olemassaolosta löytyy Raamatun ulkopuolisia lähteitä. Jopa sen ajan juutalaiset, jotka siis vihasivat Jeesusta, mainitsevat hänet kirjoituksissaan. Lisäksi evankeliumit itsessään ovat jo merkittävä todiste, sillä siinä on neljän eri ihmisen silminnäkijätodistus. Suomessa voidaan pitää vain yhden ihmisen todistusta pätevänä oikeudessa ja sen perusteella tuomita joku rikokseen, joten miksi neljän eri ihmisen todistukset eivät riittäisi?
Heh, mikään mainitsemasi asia ei todista väi
Jesajan 53. luku kertoo Jeesuksen ristiinnaulitsemisen ennakolta.
Vanha testamentti todistaa muidenkin jumalien olemassaolon. Todellisuudessa Saatana on ottanut homman haltuun ja hän on tappanut kristuksen.
Siinähän odotatte sen toista tulemista.
Miehet ei koskaan tule kahdesti.
"Mutta kristillisten arvojen toteutumista olemme saaneet todistaa. Ihmisoikeudet, vapaudet, demokratia. Hitaasti mutta varmasti."
Eli esimerkiksi Intia on sinusta vailla ihmisoikeuksia, vapauksia ja demokratiaa? Entä Japani? Demokratian syntykoti on muuten Intia.
"Yksi aikaisimmista maininnoista demokraattisista sivilisaatioista tai joskus väitetyistä oligarkioista löydettiin muinaisen Intian tasavalloista"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jeesuksen olemassa olo on kylläkin ihan fakta, eli ei ollut mikään mielikuvitusolento. Sen niminen mies eli ja vaikutti noin kaksituhatta vuotta sitten lähi-idän alueella."
Jeesuksen olemassaolosta löytyy Raamatun ulkopuolisia lähteitä. Jopa sen ajan juutalaiset, jotka siis vihasivat Jeesusta, mainitsevat hänet kirjoituksissaan. Lisäksi evankeliumit itsessään ovat jo merkittävä todiste, sillä siinä on neljän eri ihmisen silminnäkijätodistus. Suomessa voidaan pitää vain yhden ihmisen todistusta pätevänä oikeudessa ja sen perusteella tuomita joku rikokseen, joten miksi neljän eri ihmisen todistukset eivät riittäisi?
No eipä ole muitakaan messiaita Jeesuksen jälkeen tullut. Vai vieläkö odotat omaa messiastasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on sekulaarinen yhteiskunta ja täällä on uskonnonvapaus.
Positiivinen uskonnonvapaus Suomesa on. Tarkoittaa myös vapautta harjoittaa mitä tahansa uskontoa.
Jep. Silloin kun se on henkilökohtaista uskoa eikä osa valtapolitikkaa kuten islam. Pitää kysyä myös, miten jaksaa elättää isoa joukkoa ihmisiä, jotka eivät osallistu uskontonsa alstamina työelämään. Muu uskonto ei muodostakaan tätä ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vanha testamentti todistaa muidenkin jumalien olemassaolon. Todellisuudessa Saatana on ottanut homman haltuun ja hän on tappanut kristuksen.
Siinähän odotatte sen toista tulemista.
Miehet ei koskaan tule kahdesti.
Väärin meni. Isä rakastaa minua, koska minä annan henkeni saadakseni sen jälleen takaisin. Kukaan ei sitä minulta riistä, itse minä sen annan pois. Minulla on valta antaa se ja valta ottaa se takaisin. Niin on Isäni käskenyt minun tehdä.
(Joh. 10:17-18)
"Kerro esimerkki tällaisesta henkilöstä, joka ei ole ollut olemassa ja josta tulee tunnettu historiallinen henkilö jälkikäteen. Äläkä vastaa Jeesus."
Ei Siddharta Gautaman historiallisuudestakaan oikeasti ole todisteita. Vanhan Testamentin hahmojen ei myöskään yleensä katsota pohjaavan oikeisiin, historiallisiin henkilöihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, mikään mainitsemasi asia ei todista väi
Mutta kristillisten arvojen toteutumista olemme saaneet todistaa. Ihmisoikeudet, vapaudet, demokratia. Hitaasti mutta varmasti.
Nuo eivät ole yksikään kristillisiä arvoja. Häpeämättömästi kristityt ovat omineet nuo arvot itselleen, vaikka aikoinaan vastustivat niistä kaikkia.
Raamatussa ei mainita yhtäkään noista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Millä tavalla se minua sivistää, jos tiedän asioita ihmisten harhoista?"
Kyllä esim. tärkeimpien Raamatun kertomusten kuuluminen kuuluu ihan yleissivistykseen, koska ne ovat niin keskeisessä osassa länsimaisessa kulttuurissa. Kun kiersin Firenzen taidemuseoita, tajusin oikein kunnolla, kuinka suuressa osassa taideteoksia on pohjalla jokin Raamatun kertomus. Taidekokemuksesta jää puuttumaan merkittävä osa, jos ei tunne sitä kertomusta, johon maalaus liittyy. Sama juttu monen klassisen musiikin mestariteoksen kanssa.
Ei noilla uskonnosta valittajilla ole mitään käsitystä yleissivistyksestä muutenkaan. Ihan ohi menee taiteet ja klassisen musiikin mestariteokset.
Heh, tästä sinulla on varmaan jotain todisteita.
Mistä ihmeen yleissivistyksestä jankkaat täällä? Onko se sinulle todistus siitä, että Jumalaa tai Jeesusta ei ole olemassa. Tiedoksesi, että monet tiedemiehet ja -naiset uskovat myös Raamattuun ja sen todenperäisyyteen, ja siten myös Jumalaan ja Jeesukseen. Eli onko tiede sinun mielestäsi yleissivistävää vai ei?
Vierailija kirjoitti:
"Mutta kristillisten arvojen toteutumista olemme saaneet todistaa. Ihmisoikeudet, vapaudet, demokratia. Hitaasti mutta varmasti."
Eli esimerkiksi Intia on sinusta vailla ihmisoikeuksia, vapauksia ja demokratiaa? Entä Japani? Demokratian syntykoti on muuten Intia.
"Yksi aikaisimmista maininnoista demokraattisista sivilisaatioista tai joskus väitetyistä oligarkioista löydettiin muinaisen Intian tasavalloista"
Saattaapi olla. Mutta, sinnekin meni islam ja hajotti mahdollisen kehityksen. Ottakaamme opiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Suomi ole kristillinen maa.
Suomessa evankelis-luterilainen kirkko ja ortodoksinen kirkko ovat Tilastokeskuksen mukaan valtionkirkkoja, vaikka Suomen evankelis-luterilainen kirkko kutsuukin itseään ja ortodoksista kirkkoa epävirallisesti kansankirkoksi.
Kyllä, mutta ei maa ole kristillinen.
Kulttuuri on kristillinen.
Ap:lta on nyt jäänyt huomaamatta, että loukkaantujat ovat ihan kantasuomalaisia uskonnottomia henkilöitä eivätkä jonkun toisen uskontokunnan edustajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole tullut Suomeen, mä olen syntynyt täällä. Ja miksi sä ihannoit jotain tuontiuskontoa etkä kunnioita Kalevalaa? No siksi, kun kristinusko on aikanaan jyrännyt kaiken alleen. 🤷
Kaleva, Ukko jne ovat myös tuontitavaraa. Valitsen itse Karvan ja Sarven eli karhun ja peuran.
Minä valitsen karvaisen sarven.
Eihän ole, vaan pian Jeesuksen kuoleman jälkeen ne on kirjoitettu. Ennen ensimmäistä vuosisataa on kaikki kirjoitettu ja Jeesus kuoli noin vuoden 30 tienoilla.