Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nämä kristillisistä lauluista/näytelmistä jne vinkuvat asuvat kristillisessä Suomessa?

Vierailija
09.11.2024 |

Esim nämä kouluissa tapahtuneet kristilliset näytelmät ja laulut.

Tuliko heille yllätyksenä että kristinusko on suurin uskonto Suomessa ja tämä maa rakentuu hyvin vahvasti kristillisiin arvoihin? Näkeehän sen jo kristillisestä ristilipustakin.

Eik tuo ole suunnilleen yhtä naurettavaa kuin menisi Saudi-arabiaan vinkumaan että siellä näkyy islaminuskonto?

Kommentit (254)

Vierailija
141/254 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä maasta on tullu paheksujien ja loukkaantujien maa. Vanhemmat päättävät lapsiensa puolesta että he eivät saa osallistua johonkin mihin on osallistuttu iät ja ajat ilman sen kummempia ihmettelyjä. Ei ole minuakaan aivopesty uskovaksi vaikka olen ollut uskonnontunneilla, kuullut koulun kevätjuhlissa suvivirren. Aikuiset vievät lapsilta mahdollisuuden itse päättää mitä mieltä ovat asioista ja mihin uskovat tai uskovatko mihinkään. Lapsista halutaan muokata oman itsensä jatkeita ja kieltää heiltä omien mielipiteidensä muodostamisen. Miksi?

Niin kauan kuin lapsia liitetään kirkon jäseniksi sylivauvoina ja pakotetaan sitten koulussa opiskelemaan tätä uskontoa, ns. kansankirkon jäsenten on turha puhua lasten mahdollisuudeta omien mielipiteiden muodostamiseen.

Vierailija
142/254 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole tullut Suomeen, mä olen syntynyt täällä. Ja miksi sä ihannoit jotain tuontiuskontoa etkä kunnioita Kalevalaa? No siksi, kun kristinusko on aikanaan jyrännyt kaiken alleen. 🤷

Kalevala on Lönrotin kurjouttama satu. Sama kuin uskoisit Peppi Pitkätossuun.

Raamattu on tuntemattomien ihmisten kirjoittama satu. Sama kuin uskoisit Peppi Pitkätossuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/254 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesuksen olemassa olo on kylläkin ihan fakta, eli ei ollut mikään mielikuvitusolento. Sen niminen mies eli ja vaikutti noin kaksituhatta vuotta sitten lähi-idän alueella.

Suunnatomasti silti epäilen Jeesuksen ihmetekoja. Ja saman nimisiä on espanjankielisissä maissa pilvin pimein :)

Epäile ihan rauhassa, ei sitä kukaan sinulta kiellä. Joudut vaan epämieluisaan paikkaan kuolemasi jälkeen. Katuminen ja anelu Jumalalta on turhaa silloin.

Jeesuksen ihmeteoilla oli aina runsaasti todistajia, mutta sinä et uskoisi vaikka Jeesus ilmestyisi sinulle ja parantaisi sinut Sanallaan vakavasta sairaudesta tms.

Vierailija
144/254 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Löydät varmaan, jopa Wikipediasta todisteita siitä, miten Raamatun todenperäisyyttä on tutkittu ja todistettu. "

HIstorialliset tapahtumat ja henkilöt Raamattu varmasti kertookin oikein, mutta tarinat jumalasta ja Jeesuksesta ovat satua tai ainakin tieteellisesti todistumattomia.

Vierailija
145/254 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nämä kristilliset aikoinaan muuttivat pakanalliseen suomeen?

Jotta esi-isäsi ja sinä et palvoisi maahisia sekä tonttuja. He toivat sivistyksen asukkaille. Porukkahan oli vielä muutama sata vuotta sitten täydellisiä nokinaamaisia öriseviä junttien juntteja.

Suomi oli täysin takapajula ennen kristinuskoa. Ihmiset kumartelivat täällä itse kyhäemilleen jumalille, kuten kiville ja puille. Yhteiskunta alkoi kehittyä vasta kristinuskon myötä.

Onko Japani mielestäsi kehittymätön? Entä Kiina? Sinä aivan totuudenvastaisesti vedät yhtäläisyysmerkin kristinuskon ja kehityksen välille vaikka asia on aivan päinvastoin. Pimeä keskiaika on siitä todisteena.

Minusta Japani on juuri sellainen valheellinen maa, jossa kummaretaan ja ollaan ystävällisiä, mutta takanapäin ollaankin ihan jotain muuta. Sanotaan kyllä kun tarkoitetaan ei.

Vierailija
146/254 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea ketjua,  mutta toivottavasti on jo käynyt selväksi, että nämä valittajat eivät ole ulkkareita, vaan ihan suomalaisia ateisteja, jotka haluavat väkisin ängetä kaiken kristillisen pois maasta.

- kristitty

Vierailija
147/254 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole tullut Suomeen, mä olen syntynyt täällä. Ja miksi sä ihannoit jotain tuontiuskontoa etkä kunnioita Kalevalaa? No siksi, kun kristinusko on aikanaan jyrännyt kaiken alleen. 🤷

Kalevalahan on koottu vasta 1800-luvulla Elias Lönnrotin toimesta. Kalevala on aika sekava kyhäelmä, jossa on vaikutteita niin kristinuskosta, suomalaisista pakanauskonnoista kuin kansantaruista. Liittyy enemmän 1800-luvun kansallistunnelman nostattamiseen, eikä sillä ole oikeastaan juurikaan tekemistä uskonnon kanssa.

Heh, raamattu on myös sekava sepitekyhäelmä, hieman vanhempi vain.

Aidossa uskossa oleville, joille on armosta annettu Pyhä Henki, Raamattu on hyvin selkeä ja johdonmukainen kirja. Teiltä ateisteilta on Raamatun salaisuudet piilotettu.

Vierailija
148/254 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kanssa tajua tuota uikuttamista. Ei tässä vähemmistön mukaan ole ennenkään menty. Eikä tarvitse mennäkään.

Tiedäthän, että kymmenen vuoden päästä kirkkoon kuuluvat ovat vähemmistöä. Onneksi laki suojaa heidänkin oikeutensa uskoa, mutta ei heidän oikeuttaan tunkeutua kouluhin tyrkyttämään uskoaan.

Vierailija
149/254 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä kukin vinkua ja pahoittaa mieltään mistä vaan. Käsittämätöntä vain että siitä tyhjänvinkumisesta maksettiin jollekin korvauksia. Joku raja sentään pitäisi olla.

Vierailija
150/254 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea ketjua,  mutta toivottavasti on jo käynyt selväksi, että nämä valittajat eivät ole ulkkareita, vaan ihan suomalaisia ateisteja, jotka haluavat väkisin ängetä kaiken kristillisen pois maasta.

- kristitty

Kyllä, kyllä. Hölmöjä suomalaisia, jotka haluavat heikentää oman uskontomme asemaa ( johon saa vapaasti olla myös uskomatta jos haluaa) että vieraat haitalliset ( islam erityisesti) uskonnot saavat jalansijaa ja me sen myötä menetämme oman kulttuurimmekin! Se ei ole mikään vähäpätöinen asia.

Vierailija
151/254 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka niin vinkuvat? Ei mielipide ole vinkumista.

Kyllä se tässä tapauksessa on

Vierailija
152/254 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei "Kristuksen" olemassaiolo ole fakta. Sitä pidetään todennäköisenä mutta yhtään todistetta siitä ei ole eikä silminnäkijähavaintojakaan. Eli jos on ollut olemassa, on varmaan ollut aika merkityksetön mies ja elämä.

Lisäksi historiallisen Jeesuksen kriteerit ovat erittäin löyhät, kaste ja teloitus ristillä kuulemma riittää.

Raamatusta löytyy neljä evankeliumia, joissa on neljän eri ihmisen silminnäkijätodistus Jeesuksesta. Kukin näistä evankeliumin tekijöistä vietti aikaa Jeesuksen kanssa noin kolme vuotta. Mainitsit myös, että Jeesus on ollut aika merkityksetön mies. Kukahan mahtaa olla maailman kaikkien aikojen tunnetuin henkilö? Aivan.

Juuri näin. Kenen muun nimi aiheuttaa niin paljon tunteita ateisteissakin ja diktatuureissa jopa Raamattu on kielletty vaarallisena kirjana.

Vierailija
153/254 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kanssa tajua tuota uikuttamista. Ei tässä vähemmistön mukaan ole ennenkään menty. Eikä tarvitse mennäkään.

Tiedäthän, että kymmenen vuoden päästä kirkkoon kuuluvat ovat vähemmistöä. Onneksi laki suojaa heidänkin oikeutensa uskoa, mutta ei heidän oikeuttaan tunkeutua kouluhin tyrkyttämään uskoaan.

Siinä vaiheessa saatte pitää hyvänänne sen koko koulunkin. Me kristityt olemme laittaneet lapsemme kristillisiin kouluihin.

Vierailija
154/254 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos ei halua osallistua jumalien palvontaan osana perusopetusta, voi muuttaa maasta kitisemästä. Ja sitten joku miettii miksi uskonnottomien oikeuksista pitää pitää meteliä... 

Vierailija
155/254 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aidossa uskossa oleville, joille on armosta annettu Pyhä Henki, Raamattu on hyvin selkeä ja johdonmukainen kirja. Teiltä ateisteilta on Raamatun salaisuudet piilotettu."

Ainoa kirja, jota lukeakseen pitää "virittyä oikealle taajuudelle" :)

Toisaalta se "taajuus" löytyy juuri Raamatusta, eli joku tässä nyt mättää.

Vierailija
156/254 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä maasta on tullu paheksujien ja loukkaantujien maa. Vanhemmat päättävät lapsiensa puolesta että he eivät saa osallistua johonkin mihin on osallistuttu iät ja ajat ilman sen kummempia ihmettelyjä. Ei ole minuakaan aivopesty uskovaksi vaikka olen ollut uskonnontunneilla, kuullut koulun kevätjuhlissa suvivirren. Aikuiset vievät lapsilta mahdollisuuden itse päättää mitä mieltä ovat asioista ja mihin uskovat tai uskovatko mihinkään. Lapsista halutaan muokata oman itsensä jatkeita ja kieltää heiltä omien mielipiteidensä muodostamisen. Miksi?

Niin kauan kuin lapsia liitetään kirkon jäseniksi sylivauvoina ja pakotetaan sitten koulussa opiskelemaan tätä uskontoa, ns. kansankirkon jäsenten on turha puhua lasten mahdollisuudeta omien mielipiteiden muodostamiseen.

Ihan sama ateismin kanssa. Pakkosyöttöä sekin on, kun estetään tutustumasta kristinuskoon.

Vierailija
157/254 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- kristitty

Ei me haluta kaikkea kristillistä pois maasta. Jokaisella on vapaus uskoa tai olla uskomatta, voisitte alkaa vähitellen kunnioittaa sitä.

Vierailija
158/254 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateistina minua vituttaa se kuinka kristityt pakottaa meidät alistumaan heidän VÄÄRÄLLE mytologialle.

Vierailija
159/254 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu on satukirja.

Vierailija
160/254 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei "Kristuksen" olemassaiolo ole fakta. Sitä pidetään todennäköisenä mutta yhtään todistetta siitä ei ole eikä silminnäkijähavaintojakaan. Eli jos on ollut olemassa, on varmaan ollut aika merkityksetön mies ja elämä.

Lisäksi historiallisen Jeesuksen kriteerit ovat erittäin löyhät, kaste ja teloitus ristillä kuulemma riittää.

Juueikai..muuten vaan on ainakin Etelä-amerikassa, Usa:ssa ja Euroopassa useassa kylässä ja kaupungissa kirkko keskellä kylää. Kirjoittelet päiväyksenkin Jeesuksen oletetun syntymäajan mukaan.