Miten hallitus kuvitteli että köyhimpien ostovoimaa leikkaamalla talous kohenisi?
Kyllä ne köyhien rahatkin oli tärkeitä yrittäjille. Nyt kun yrittäjät pistää ovet säppin, köyhien/työttömien määrä vain nousee.
Kommentit (1193)
"Budjettiriihi sinetöi kotitalousvähennyksen rajun leikkauksen."
rantasauna lämpenemässä kohta uistelemaan kalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edes puolue vihreät ei olisi keksinyt, että kulutus loppuu ja ilmastonmuutos estetään leikkaamalla rahat pois ihmisiltä.
No, mitä toisaalta teemme jollain kauppakeskuksella Suomessa.
Sellainen huomio ettei köyhiltä viedä mitään, eihän niillä ole mitään vietävää.
Teille annetaan vähemmän. Se on eri asia.
Mites sä, ensi keväänä tulee potkulaki. Onko säästöjä, että omistusasunto ei lähde ulosottovirastolle. Asuntovelkainen lapsiperhe kun ei saa toimeentulotukea lasten ruokiin, koska lainat ei ole menoja.
Kerro toki kuinka "potkulaki" vaikuttaa minuun.
Vierailija kirjoitti:
"Potkulaki on tällä hetkellä käsittelyssä."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/1bc5a9d0-ce8d-4355-a05a-447ad9aaf…
Työsopimuksen päättämiseen riittää jatkossa asiallinen syy.
Ai kamalaa!
"Lisää leikkauksia asumislisään. Vanhemmiltaan vuokraamassaan tai vanhempansa omistamassa asunnossa asuva opiskelija voi saada tulevaisuudessa enintään 83 euroa asumislisää kuukaudessa, suunnittelee hallitus."
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010717026.html
Tämä on hyvä uudistus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäpä kerron miten meillä ansiosidonnasen porrastus ja suojaosan poisto vaikuttaa paikallisiin yrittäjiin:
-En käy itse lainkaan kampaajalla, lasten käyntejä harvennettiin puoleen
-ei käydä enää ulkona syömässä (missään kalliissa paikassa ei ennenkään käyty vaan ihan pizzalla, hampurilaisella tms)
-lopetettiin miehen kanssa kumpikin kuntosalilla käynti
-ei viedä lapsia hoploppiin (kas, se firma joutui muuten hiljattain talousvaikeuksiin, säästääkö muutkin tässä? )
-vaateostot minimissä
-en enää käy paikallisessa leipomossa vaikka pidinkin kovasti heidän tuotteistaan, jos haluan uunituoretta, leivon itse
-ei teetetä enää remontteja ammattilaisilla jos suinkin pystyy tekemään itse
Ei minulla työssäkäyvänä yh.na ole ennenkään ollut rahaa hoplopp
Mikä hemmetin artesaanipähkinäleipä? Missä mahdat asua jos et tavallisen leipomon asiakkaana koskaan ole käynyt? Ison perunalimpun ostin viimeksi, maksoi hurjat 2,20 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäpä kerron miten meillä ansiosidonnasen porrastus ja suojaosan poisto vaikuttaa paikallisiin yrittäjiin:
-En käy itse lainkaan kampaajalla, lasten käyntejä harvennettiin puoleen
-ei käydä enää ulkona syömässä (missään kalliissa paikassa ei ennenkään käyty vaan ihan pizzalla, hampurilaisella tms)
-lopetettiin miehen kanssa kumpikin kuntosalilla käynti
-ei viedä lapsia hoploppiin (kas, se firma joutui muuten hiljattain talousvaikeuksiin, säästääkö muutkin tässä? )
-vaateostot minimissä
-en enää käy paikallisessa leipomossa vaikka pidinkin kovasti heidän tuotteistaan, jos haluan uunituoretta, leivon itse
-ei teetetä enää remontteja ammattilaisilla jos suinkin pystyy tekemään itse
Täällä pk-seudulla ostarit on niin täynnä ihmisiä ettei mahu kauppoihin tai käytäville. Ei täällä huonosti ihmis
Joillakin tosiaan on sitä ylimääräistä rahaa. Käyn itsekin usein kauppakeskuksessa, jossa on Lidl. Kauppakeskuksen lähellä on kierrätyskeskuksen kauppa ja vähän kauempana UFF. Kauppakeskuksessa käy monen yhteiskuntaluokan asiakkaita. Jotkut saapuvat omalla autolla, johon lastataan täysinäisistä ostoskärryistä kalliinpuoleisia ruokia lähes kahdensadan arvosta. Sitten ovat he, jotka yrittävät löytää istumapaikan hetkeksi, kun yömaja on päivisin kiinni. Suotakoon se heille. Ja ne, jotka tekevät niukkoja ruokaostoksiaan tutkien ensin tarkasti kaikki hintamerkinnät. Nykyisin on yleistynyt ruma tapa, ettei kaikkien tuotteiden hinta ole enää näkyvillä. Se pitäisi kieltää lailla. En itse voi ostaa mitään sokkona. Köyhemmän asiakaskunnan ostoskorissa on 1-5 peruselintarviketta. Jotkut tuntuvat paheksuvan jopa tätäkin, että kyllä on hirveäksi muuttunut maamme ilmapiiri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kamalaa!
Juu, myöhästyminen tai yksi virhe työtehtävässä, jos olet vaikka raskaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on sikäli oikeassa, että jos pienituloisille tehdään tulonsiirtoja suurituloisilta, kotimainen kysyntä lisääntyy. Hyvätuloinen, kuten minä, sijoitan enemmän ja käytän rahojani esimerkiksi ulkomaanmatkailuun, mikä ei juuri Suomen kansantaloutta hyödytä.
Toisaalta sopii kysyä, paljonko hyvätuloisia on oikeudenmukaista verottaa? Tai lisääkö korkeampi verotus verotuloja? Jos minä teen ylitöitä ja niistä valtio vie yli puolet, niin motivoiko se minua tekemään? Voiko ne tehdä joku muu vai jääkö työt tekemättä ja verotulot valtiolta saamatta? Tällä hetkellä ne jää tekemättä, koska korkea verotus ei motivoi minua tekemään enempää. Työtä ei kuitenkaan ole niin paljon, että työnantajani palkkaisi uuden työntekijän.
Samoin minä lakkasin kuluttamasta kotimaassa kokonaan kun tämä hallitus aloitti
Olen eri, mutta näet siis ihan vaivaa, että rahasi eivät jää Suomeen. Mistä moinen kostomentaliteetti, jos saan kysyä?
No ei se mitään lahjoja edes osta. Pietarissa se käyttää rahansa
Opiskelija ei saa toimeentulotukea ennenkuin kaikki opintolainat on nostettu.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on Pohjoismaiden huonoin työttömyysturva ja lisäksi naapuri joiden ansiosta omistusasunnon ostaminen jostain toisesta maasta on kiinnostavampaa.
Nyt USA:n vaalitulosten julkaisemisen jälkeen tuo voi pitää paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kamalaa!
vastailet jo itsellesi.sairaus etenee sulla kovaa vauhtia.
Jatkossa yksi virhe töissä riittää irtisanomiseen ja voi ottaa uuden tessiä alemmalla palkalla töihin, kun tulee paikallinen sopiminen eikä palkan tarvitse olla se mikä on työehtosopimuksessa.
Tuet on leikattu joten tulijoita riittää.
MIkä tää potkulaki on?
Vähän huolestuttaa kun teen 60% työaikaa hyllyttämässä tavaraa apulaislähihoitajana ja minä ostin yksinhuoltajana juuri 321 neliön omakotitalon koska seitsemän autistista lastani tarvitsevat tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kamalaa!
Juttele luottamusmiesten kanssa niin vähän viisastut.
Sut irtisanotaan keväällä. Ei tarvitse katella noita tupakalla käyviä enää työpaikoilla.
Nro 515: "Olen eri, mutta näet siis ihan vaivaa, että rahasi eivät jää Suomeen. Mistä moinen kostomentaliteetti, jos saan kysyä?"
Voisko kyse olla ihan vaan siitä, että nk äänestää jaloillaan? Kuluttajalle täysin sallittua toimintaa, jos on tyytymätön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kamalaa!
Lähde tälle? Ai niin joo, sun mielikuvitus :D
Potkulaki tulee. Voi irtisanoa rumat 50-vuotiaat ja ottaa asiakaspalveluun kauniita 20-vuotiaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kamalaa!
Juttele luottamusmiesten kanssa niin vähän viisastut.
Sut irtisanotaan keväällä. Ei tarvitse katella noita tupakalla käyviä enää työpaikoilla.
mene huomenna lääkäriin saatat parantua vielä.ennen kun joku hakkaa tollasen jankuttajan.
Onhan se kivaa että kokoomuksen äänestäjiltäkin otetaan välillä!