Miten hallitus kuvitteli että köyhimpien ostovoimaa leikkaamalla talous kohenisi?
Kyllä ne köyhien rahatkin oli tärkeitä yrittäjille. Nyt kun yrittäjät pistää ovet säppin, köyhien/työttömien määrä vain nousee.
Kommentit (1193)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sen niinkin nähdä, että tuki köyhälle on epäsuora yritystuki.
Tottakai se on näin. Tämä tieto ei kuitenkaan auta meitä yhtään. Koska tätä "yritystukea" on jaettu runsain mitoin viime vuosikymmeninä, ja tulos on mikä on. Ei valtion kassa pullistele. Ei myöskään suomalaisten yritysinto ole kansainvälisesti korkealla tasolla.
Eli tuo "ökytukijako" on tullut tiensä päähän. Ihan jo omaa mahdottomuuttakin velkaantumisen jatkuessa voimaakkasti. Suomi käy syvällä ennenkuin luja pohja löytyy. Mm. rakennusektorin tilalle pitäisi keksiä jotain muuta järkevämpää. Mielummin vientiin menevää.
Olisi ehkä kannattanut ensin keksiä jotain muuta järkevämpää ja vasta sitten ajaa kulutus ja kuluttajien luottamus alas. Millaisia juttuja sinä olet keksinyt? Joko on liiketoimin
Aika loppui, eikä keksitty riittävästi korjaavia asioita. Aikaa oli vajaa 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Rikkaat ei maksa osingoistaan tuloveroa hyvityksien takia.
Pääomatuloissa on halpa tasavero suurillekin summille, ansiotuloissa progressiivinen vero.
Pääomatuloista ei tarvitse maksaa kuntaveroa vaikka käyttää kunnan palveluita.
Tämä pistää miettimään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäpä kerron miten meillä ansiosidonnasen porrastus ja suojaosan poisto vaikuttaa paikallisiin yrittäjiin:
-En käy itse lainkaan kampaajalla, lasten käyntejä harvennettiin puoleen
-ei käydä enää ulkona syömässä (missään kalliissa paikassa ei ennenkään käyty vaan ihan pizzalla, hampurilaisella tms)
-lopetettiin miehen kanssa kumpikin kuntosalilla käynti
-ei viedä lapsia hoploppiin (kas, se firma joutui muuten hiljattain talousvaikeuksiin, säästääkö muutkin tässä? )
-vaateostot minimissä
-en enää käy paikallisessa leipomossa vaikka pidinkin kovasti heidän tuotteistaan, jos haluan uunituoretta, leivon itse
-ei teetetä enää remontteja ammattilaisilla jos suinkin pystyy tekemään itse
Ei minulla työssäkäyvänä yh.na ole ennenkään ollut rahaa hoploppeihin tai muuhun kuvaamaasi. Rahat on mennyt elämis
Asuntolaina on oma valinta.
Nyt kun tulee potkulaki niin et saa asumistukea.
Työmarkkinatuki on 595 netto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sen niinkin nähdä, että tuki köyhälle on epäsuora yritystuki.
Tottakai se on näin. Tämä tieto ei kuitenkaan auta meitä yhtään. Koska tätä "yritystukea" on jaettu runsain mitoin viime vuosikymmeninä, ja tulos on mikä on. Ei valtion kassa pullistele. Ei myöskään suomalaisten yritysinto ole kansainvälisesti korkealla tasolla.
Eli tuo "ökytukijako" on tullut tiensä päähän. Ihan jo omaa mahdottomuuttakin velkaantumisen jatkuessa voimaakkasti. Suomi käy syvällä ennenkuin luja pohja löytyy. Mm. rakennusektorin tilalle pitäisi keksiä jotain muuta järkevämpää. Mielummin vientiin menevää.
Olisi ehkä kannattanut ensin keksiä jotain muuta järkevämpää ja vasta sitten ajaa kulutus ja kuluttajien luottamus alas. Millaisia ju
Tässä on vielä se että kun 20 vuoteen ei saatu Suomen talouden perusteita kuntoon niin miksi päättäjämme koko ajan ovat lisänenet valtion holhousta ja rahanmenoa? Kysyn vaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Ei köyhillä ole aiemminkaan ollut mitään ostovoimaa.
Jos köyhällä on ostovoimaa, niin eihän hän silloin olisi köyhä.
Jos köyhällä on varaa ostella kaikkea niin silloin tuet on kyllä liian hyvät. Ei tukirahoilla ole tarkoitus shoppailla vaan ne on tarkoitettu tilapäiseksi avuksi, vain välttämättömään elämiseen.
Nyt olet tavattoman hölmö. Kyllä köyhäkin koko ajan kuluttaa ja hyödyttää yrittäjiä. Esim. meillä se lapsikorotuksen poisto on suoraan pois paikallisilta yrittäjiltä. Lapsille pitää joka tapauksessa "shoppailla" vaatetta ym. En myöskään esim. vie lapsia enää paikalliselle kampaajalle hiusten leikkuuseen.
No tehän ette tuossakaan maksa niille paikallisille yrittäjille vaan valtio. Oikea kulutus tapahtuu omalla rahalla, ei valtiolta saadulla.
Eli kaikki valtion virkahenkilöt nyt äkkiä painamaan omaa rahaa kun valtion jakama raha ei kelpaa kulutukseen.
"Verohallinto jakaa potkuja ja palkkaa väkeä yhtä aikaa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäpä kerron miten meillä ansiosidonnasen porrastus ja suojaosan poisto vaikuttaa paikallisiin yrittäjiin:
-ei käydä enää ulkona syömässä (missään kalliissa paikassa ei ennenkään käyty vaan ihan pizzalla, hampurilaisella tms)
-ei viedä lapsia hoploppiin (kas, se firma joutui muuten hiljattain talousvaikeuksiin, säästääkö muutkin tässä? )
-vaateostot minimissä
-en enää käy paikallisessa leipomossa vaikka pidinkin kovasti heidän tuotteistaan, jos haluan uunituoretta, leivon itse
Ei minulla työssäkäyvänä yh.na ole ennenkään ollut rahaa hoplopp
Potkulakihullu taas täällä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-vaateostot minimissä
Ei minulla työssäkäyvänä yh.na ole ennenkään ollut rahaa hoploppeihin tai muuhun kuvaamaasi. Rahat on mennyt elämis
Jep. Yksinhuoltajan lapsena 80 luvulla ei ole ihan realistista vinkua ettei tukirahoilla nyt pääse hoploppiin, ostamaan pienleipomon artensaanipähkinäleipää tai teettää remontteja joita voisi itsekin tehdä (työttömänä on vielä aikaakin).
Mutta noiden takia nyt sitten tukirahoja ei voisi vähentää.
Petterin työ on tosiaan vasta puolivälissä ja nämä ulostulot kyllä saa minut tukemaan häntä entistä voimakkaammin.
Yhteiskunnan tuet mahdollistavat paikalleen jämähtämisen. Näin toteaa YLE n jutussa tänään koulupudokas ja ikityötön Ville leppänen. On perhe ja Kelasta saa rahaa. En tarvitse enempää.
Tukien ei kuulu riittää mihinkään. On ongelma siis jos niillä saa kaiken tarvittavan.
Vierailija kirjoitti:
"Verohallinto jakaa potkuja ja palkkaa väkeä yhtä aikaa."
Voi saada muut jatkossa tuolta vuoden määräaikaisia työsopimuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-vaateostot minimissä
Ei minulla työssäkäyvänä yh.na ole ennenkään ollut rahaa hoplopp
asu sä vaa sielä vuokra läävässä ja anna muitten asua omakotitalossa.kaikki ei kato tykkää getto ja slummi elämästä.
potkulaki jankuttajaa hyväksikäytettiin lapsena siksi jäi levy päälle ja osaa enää vaa jankuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on sikäli oikeassa, että jos pienituloisille tehdään tulonsiirtoja suurituloisilta, kotimainen kysyntä lisääntyy. Hyvätuloinen, kuten minä, sijoitan enemmän ja käytän rahojani esimerkiksi ulkomaanmatkailuun, mikä ei juuri Suomen kansantaloutta hyödytä.
Toisaalta sopii kysyä, paljonko hyvätuloisia on oikeudenmukaista verottaa? Tai lisääkö korkeampi verotus verotuloja? Jos minä teen ylitöitä ja niistä valtio vie yli puolet, niin motivoiko se minua tekemään? Voiko ne tehdä joku muu vai jääkö työt tekemättä ja verotulot valtiolta saamatta? Tällä hetkellä ne jää tekemättä, koska korkea verotus ei motivoi minua tekemään enempää. Työtä ei kuitenkaan ole niin paljon, että työnantajani palkkaisi uuden työntekijän.
Samoin minä lakkasin kuluttamasta kotimaassa kokonaan kun tämä hallitus aloitti toimintansa. Juuri tuli yksi joululahja Amazonin kau
Olen eri, mutta näet siis ihan vaivaa, että rahasi eivät jää Suomeen. Mistä moinen kostomentaliteetti, jos saan kysyä?
Virastoilta leikataan 400 miljoonaa.
Uusia tilalle ja vuoden päästä voi irtisanoa ne joille on kertynyt 38 lomapäivää ja tarvitaan 2 kuukauden lomatuuraaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-vaateostot minimissä
Ei minulla työssä
joo jankuttaa ihan iltaa asti.pikku vuokra kuutiossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaisesta poistettiin lapsikorotukset ja se porrastettiin eli 2400 bruttopalkalla saa ansiosidonnaista 900 netto.
onko kiva jankuttaa heti aamusta?
Onko kiva asua omakotitalossa, kun keväällä tulee potkulaki, kelalla on lämmityksessä katto jonka yli ei makseta ja omistisasuntoon ei saa asumistukea.
Ehkäpä yksilöllä on vastuuta jos menee hommaamaan omakotitalon sähkölämmityksellä kun on kaupan hyllyttäjä.
Ei välttämättä ole veronmaksajien homma pelastaa sen persettä eri tukien muodossa.
Laitoin alapeukun vain siksi, että ihan turhaa dissaat sähkölämmitteisiä omakotitaloja. Halpa omakotitalo on järkevä v
Kukaan ei vuokraa sähkölämmitteistä asuntoa, kun hallitus leikkasi tuet.
Ihan itse saat pitää sen perikunnan sähkölämmitteisen rivitalo-osakkeen tai omakotitalon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaisesta poistettiin lapsikorotukset ja se porrastettiin eli 2400 bruttopalkalla saa ansiosidonnaista 900 netto.
onko kiva jankuttaa heti aamusta?
Onko kiva asua omakotitalossa, kun keväällä tulee potkulaki, kelalla on lämmityksessä katto jonka yli ei makseta ja omistisasuntoon ei saa asumistukea.
Ehkäpä yksilöllä on vastuuta jos menee hommaamaan omakotitalon sähkölämmityksellä kun on kaupan hyllyttäjä.
Ei välttämättä ole veronmaksajien homma pelastaa sen persettä eri tukien muodossa.
Laitoin alapeukun vain siksi, että ihan turhaa dissaat sähkölämmittei
jankuti jankuti jankuti.mistä helvetin tuista puhut???
Hallitus leikkasi kotitalousvähennystä. Ensi vuonna vähenevät yrittäjiltä työt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska köyhät elää veronmaksajien rahoilla. Yrityksiä joudutaan verottamaan kovemmin ku maissa jossa ei oo asumistukea.
Kohta tulee potkulaki eikä asuntovelkainen lapsiperhe saa toimeentulotukea ruokaan.
Sit pitää varmaan mennä duuniin
Juu, tulee myös paikallinen sopiminen eli vakituiset saa irtisanoa ja uudet tilalle tessiä alemmalla palkalla.
Nii-i, aatella, sitten kun potkulaki tulee, niin kaikki yritykset laittaa kaikki työntekijät pihalle! Sitten joutuu itse leikkaamaan tukan, eikä saa enää toimeentulotukea, jos on omakotitalo, moottoripyörä, kesämökki, vene ja 10 000 tilillä, on se kauheeta!
Ja kulut sen mukaiset.
Toki, nämä ulisijat täällä joita huudatamme ei selviäisi saaressa viikkoakaan. Eihän ne pääse edes työkkäriin jollei taksi hae niitä kotiovelta, yhteiskunnan piikkiin tietysti.