Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mun lapsi ei (aikuisten mielestä) saisi olla yhtään erilainen?

Vierailija
09.11.2024 |

Lapseni on erilainen kuin suuri osa ikäisistään muista lapsista. Hänen kehityksessä on tiettyjä viiveitä, hän on luonteeltaan vähän erikoinen jne. Hän ei kuitenkaan koskaan ole ikävä muille, ei väkivaltainen, ei mitään sellaista, vaan kiltti ja rauhallinen. Ikää viisi, täyttää talvella kuusi. Kehityksen viiveisiin saamme apua terveydenhuollosta eli ne on sillä tavalla hoidossa, vaikka luultavasti säilyy lapsen ominaisuuksina pitkään. Muut lapset pitää meidän lapsesta ja suhtautuu häneen kivasti ja kannustavasti. Silti aikuiset on eripuolilla koko ajan puuttumassa siihen millainen lapseni on ja valittamassa hänestä. Päiväkodin työntekijät, sukulaiset ym. Kuulen aikuisilta jatkuvasti pään pyörittelyä ja valitusta siitä millainen lapseni on. Tullut ihan olo, että ei kelpaa ollenkaan ja on viallinen. Eikä todellakaan saa olla sellainen kuin on. Mutta en minä voi häntä muuttaakaan. Miksi lapsi ei aikuisten mielestä saa olla sellainen kuin on?

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap nostaa. Ei kellään ole ehkä suoraa vastausta kysymykseeni, mutta olisi silti kiva kuulla muiden ajatuksia ja kokemuksia aiheesta.

Vierailija
2/86 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No millaista lapsen käytös on? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä maailma on sellainen. Iso osa ihmisistä on toisten asioiden nyppijöitä. Koeta tukea lapsesi itsetuntoa ja vahvistaa häntä kotona. 

Vierailija
4/86 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaippa hänestä jotakin tulee...

Vierailija
5/86 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytös hänellä on ihan hyvää, ei tee pahaa kenellekään. Ap

Vierailija
6/86 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ne sitten valittavat? Anna joku esimerkki

Vierailija
7/86 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä myös muiden kokemus asiasta?

Vierailija
8/86 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valittavat siitä miten ei osaa sitä eikä tätäkään, miten ei uskalla sitä eikä tätäkään, ei pärjää siinä eikä tässä. Ja sitten kauhistelua päälle, että miten se tommonen oikein on. Ap

Vierailija
9/86 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Ap

Vierailija
10/86 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoiselta vaikuttaa äitikin kun ei kerro oikeasti yhtään mitään

Vierailija
11/86 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina löytyy joku besserwisseri tai lisensiaatti. Ihan joka asiassa tämä hahmo kertoo ainoan mahdollisen ratkaisun. Mitään vastuuta tämä neropatti ei tietenkään ota. 

Vierailija
12/86 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempien ei pidä kasvattaa lapsestaan ongelmaisia ransuja.

Mun isä on oikeisto lainen ja äiti kuin Päivi Räsänen 2.0 eli himo uskovainen ja puhui joka päivä miten oksettavia on lesbot ja homot ja kappas vaan mä oon trans ja synnyin sellaisena ja jo taaperona ihmettelin sukupuoltani, kun se ei ollut sitä mitä koin.

Ei se kasvatus vaikuta siihen yhtään mitenkään ja jos vaikuttaa, niin sitten voi kai sanoa, että se on vanhempieni vika.

Mitäs olivat niin ehdottomia.

Vierailija
13/86 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikea sanoa mitään kun en lastasi tunne. Tulee mieleen naapurin lapsi, joka kömpelö adhd jolla välillä väkivaltaisia purkauksia. Äitinsä kehuu lasta empaattiseksi ja lapsi saanut jonkun palkinnonkin muiden huomioon ottamisesta. Mutta näin naapurina lapsi häiritsee jatkuvalla toisten pihoilla juoksemisella (rivitalo, jossa asuntokohtaiset takapihat. Juoksentelee naapureidenkin pihoilla) leluja ja vaatteita on pitkin pihaa ja pitää pelätä omien lasten puolesta koska tuo naapurin lapsi saa taas raivokohtauksen

Että joo, saa olla erinlainen. Kysy suoraa niiltä aikuisilta mikä tarkalleen lapsessasi häiritsee niin tiedät

Vierailija
14/86 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minä olen kohta 43 v. ja koko elämäni ajan ovat aikuiset valittaneet että "on vääränlainen, pitäisi olla toisenlainen", mutta ikinä ei ole selvinnyt että minkälainen minun sitten pitäisi oikein olla että kelpaa?

Vierailija
15/86 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina monella on myös autismin kirjon häiriö. Eli kiusaat vammaisia onko hyvä mieli ja oletko ylpeä itsestäsi ? Vai hakkasiko sinutkin isäsi "normaaliksi"

Vierailija
16/86 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vaikea ottaa kantaa, kun et kerro tarkemmin mitä asioita melkein 6-vuotiaasi ei osaa.

Jos ei osaa solmia kengännauhojaan, niin aikuiset nipottavat tyhjästä. Jos ei osaa omatoimisesti käydä vessassa, niin ihmettely on aiheellista.

Vierailija
17/86 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun isä on oikeisto lainen ja äiti kuin Päivi Räsänen 2.0 eli himo uskovainen ja puhui joka päivä miten oksettavia on lesbot ja homot ja kappas vaan mä oon trans ja synnyin sellaisena ja jo taaperona ihmettelin sukupuoltani, kun se ei ollut sitä mitä koin.

Ei se kasvatus vaikuta siihen yhtään mitenkään ja jos vaikuttaa, niin sitten voi kai sanoa, että se on vanhempieni vika.

Mitäs olivat niin ehdottomia.

Psykologia sinä tarvitset, etkä leikkuuveistä.

Vierailija
18/86 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän vaikea ottaa kantaa, kun et kerro tarkemmin mitä asioita melkein 6-vuotiaasi ei osaa.

Jos ei osaa solmia kengännauhojaan, niin aikuiset nipottavat tyhjästä. Jos ei osaa omatoimisesti käydä vessassa, niin ihmettely on aiheellista.

Mutta jos aapeen lapsi kerran saa apua terveydenhuollosta niihin kehitysviiveisiin, niin mitä järkeä päiväkodin aikuisten ja mummon on asiaa ääneen ihmetellä ja valittaa? 

Vierailija
19/86 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valittavat siitä miten ei osaa sitä eikä tätäkään, miten ei uskalla sitä eikä tätäkään, ei pärjää siinä eikä tässä. Ja sitten kauhistelua päälle, että miten se tommonen oikein on. Ap

Tuollainen käytös ei kuulosta ammattilaisen käytökseltä, vaan kouluttamattoman tietämättömän ihmisen tolloudelta. 

20/86 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan autismin kirjoa. Sitä voi olla muiden vaikea ymmärtää, jos ei tiedä, mistä lapsen käytös johtuu.

🇺🇦🇮🇱

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi