Keto-dieetti tai ketogeeninen dieetti. Dieetin läpikäyneet kokemuksia. Olen aloittamassa 10 kg pudotusta.
Naapuri on pudottanut 115 kilosta 98 kiloon muutamassa viikossa painoaan. Kokemuksia haluaisin Keto-dieetistä.
Ja mitä ruoka-aineita ja helppoja reseptejä olette käyttäneet. Nyt enemmän käytännön kokemusta. Teoriaa löytyy netistä.
Kertokaa miltä tuntuu.
Kommentit (295)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei missään nimessä näin kuin tässä ylhäällä. Älkää nyt kukaan ainakaan mallia tästä ottako!
Mikä siinä on vialla?
Aivan liian vähän ruokaa! Jopa lapsi tarvitsee paljon enemmän kuin tuo. Aivan tuhoontuomittu yritys laihduttaa noin, tulet häviämään sen pelin.
Ketogeeniset ruokavaliot ovatkin yhteydessä ennenaikaisen kuoleman riskiin.
Tässä on mahtava väite. Jos pidän KETOgeenista ruokavaliota 3 kuukautta, niin
ei siitä seuraa ennenaikainen kuolema. Tuo väite tai tutkimustulos ei tunnu oikealta.
Eilen söin listani mainitsemat aineet ja se oli jo liikaa. Tänään porsaan pihvejä ja vain vähän kasviksia.
Miten on omena ja 2 perunaa päivässä tai perunat harvemmin keto-kuurin aikana.
Olen niin ihastunut omenoihin ja perunoihin. Kaiken muun voin jättää pois. Makeanhimo on kadonnut ja sipsejä en ole kaivannut. Ajatus alkaa selkeytyä miten tämä kuuri toimii.
Löysin luettelon niistä aineista mitä saa syödä tavanomaisesti ja sitten niistä, joiden kanssa on syytä olla varovainen, ettei tule liikaa hiilareita.
Eilen oli maha turvoksissa. En ole tottunut syömään kasviksia, nähtävästi söin liikaa. 20 g hiilareita tulee nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Elämäntavat ovat osa dieettiä.
Mutta mikä tuo kilot takaisin?
Se, että on vaikeaa sovittaa ketogeenista elämäntapaa perhe- ja seuraelämän kanssa yhteen. Ennemmin vaikka Michael Mosleyn 5:2-dieettiä kokeilemaan kuin kokonaisvaltaisesti ketogeenisesti elämään.
Vierailija kirjoitti:
Ketogeeninen ruokavalio (huom ei dieetti sana), voiko syödä päivittäin kananmunia? Miten on leivän kanssa? Se olisi helppoa.
Jos jaksottaa syömisen ja tekee vähin erin laskun kohtuulliseen syömiseen, missä ei ole makeita eikä kakkuja tai pikkuleipiä.
Kannattaa käydä yksityisessä labrassa selvittämässä kolesteroliarvonsa ennen kuin alkaa kokeeksi syödä kananmunan joka päivä kuukauden ajan. Kaikilla suomalaisilla ei ole geeniä, joka saisi kolesterolit nousuun jokapäiväisen kananmunan syömisestä. Kuitenkin merkittävällä osalla on tuo geeni ja ravitsemussuosituksen viikon kananmunamäärä pohjautuu siihen.
Minusta kananmunat ovat täydellistä syötävää. Kyllä kolesteroli aikanaan laskee jos on taipumusta.
Syön joskus kananmunan terveellisyyden takia useampia munia päivässä ja joskus vähemmän.
Tänään en syönyt kananmunaa. Tänään söin broilerin koiven, kaksi jauhis pihviä, 2 dl maitoa, kurkkua, 2 perunaa, 1 omenan,
150g kermaviiliä, vihreää salaattia. kahvia ja vettä. kolmessa osassa.
Helpommalla pääset kun jätät vain sokerin ja vaaleat leivät niin paino lähtee heti putoamaan. Ilman treeniäkin.
Outoa, ettei minun tee ollenkaan mieli kakkuja ja makeita edes hilloa eikä sipsejä.
Mikä sitten voisi laukaista sen himosyömisen, mitä minulla on aikaisemmin ollut.
Haluan päästä ketoosiin ja kokea sen, että rasva palaa, mutta lihakset jäävät.
Ei ole paino pudonnut. Eilen oli 80,6 ja tänään 81,0. Vatsa ei toimi jo kolmas päivä meneillään. Jos jätän ne vähäiset hiilihydraatit aluksi pois ja syön munakasta ja naudanlihapaistia, sitä teen miehelle, kun kuitenkin teen lämpöisen ruuan päivässä.
Alku on tosi huonoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole paino pudonnut. Eilen oli 80,6 ja tänään 81,0. Vatsa ei toimi jo kolmas päivä meneillään. Jos jätän ne vähäiset hiilihydraatit aluksi pois ja syön munakasta ja naudanlihapaistia, sitä teen miehelle, kun kuitenkin teen lämpöisen ruuan päivässä.
Alku on tosi huonoa.
Jos sulla on ummetusta, syöt liikaa proteiinia ja liian vähän rasvaa. Yleinen moka aloittelijoilla, jotka eivät viitsi perehtyä kunnolla kyseiseen ruokavalioon.
Liika proteiini myös estää painonpudotuksen.
Ap tässä. Luulen, että olen pääsemässä oikealle tielle. Minua auttaa juuri sopiva määrä rasvaa. Rasvan saan nyt aluksi lenkkimakkarasta, jossa on tuskin ollenkaan hiilareita. Teen kolme palaa ja syön ne näinä ekoina päivinä .Ei muu auttanut rasvan määrässä.
Hiilareita saan nyt kaksi päivää kukkakaalista ja yhdestä kermaviilistä. Sitten huomasin, että Maku-kurkuissa ei ole sokeria vaan makeutusainetta, siinä päivittäinen kirpeän tarve. Otin tavallisen leivän sijaan proteiinileipää, ainakin nyt alussa tuntuu hyvin sopivan.
Helpoin mahdollinen dieetti, koska vie ruokahalun pois.
Voi viedä myös yöunet pois, eli ei käynyt minulle.
https://yle.fi/a/74-20084292
ketoasiaa