Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keto-dieetti tai ketogeeninen dieetti. Dieetin läpikäyneet kokemuksia. Olen aloittamassa 10 kg pudotusta.

Vierailija
08.11.2024 |

Naapuri on pudottanut 115 kilosta 98 kiloon muutamassa viikossa painoaan. Kokemuksia haluaisin Keto-dieetistä.

Ja mitä ruoka-aineita ja helppoja reseptejä olette käyttäneet. Nyt enemmän käytännön kokemusta. Teoriaa löytyy netistä.

Kertokaa miltä tuntuu.

Kommentit (295)

Vierailija
201/295 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti vaikeaa tämä alku, kun puhutaan, että rasvaa saa syödä "paljon" samoin proteiinia. Hiilareita kertyy kaikista kasviksista.

Kerran söin itse tekemäni ison naudanlihasta lihakääryleen päivällä.

Varovasti etenen. Ei mitään ihanaa -pudotusta. Aamulla oli paino 79,2 ja katsotaan mihin kääntyy. Elimistöön kerääntyy nestettä.

Vierailija
202/295 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Luulen, että olen pääsemässä oikealle tielle. Minua auttaa juuri sopiva määrä rasvaa. Rasvan saan nyt aluksi lenkkimakkarasta, jossa on tuskin ollenkaan hiilareita. Teen kolme palaa ja syön ne näinä ekoina päivinä .Ei muu auttanut rasvan määrässä.

Hiilareita saan nyt kaksi päivää kukkakaalista ja yhdestä kermaviilistä. Sitten huomasin, että Maku-kurkuissa ei ole sokeria vaan makeutusainetta, siinä päivittäinen kirpeän tarve. Otin tavallisen leivän sijaan proteiinileipää, ainakin nyt alussa tuntuu hyvin sopivan. 

Et ainakaan oikealla tiellä ole, jos keto-ruokavaliota yrität :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/295 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla proteiinileivän sijaan toisinaan lusikallinen pellavansiemeniä, mitkä kuumennan pehmeiksi vedessä.

Olisiko kokemuksia?

Vierailija
204/295 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alku on vaikeaa kun ruokatottumuksissa mainitaan, että pitää syödä paljon, mutta luulen, että tavanomainen on parasta käytännössä.

Vierailija
205/295 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole paino pudonnut. Eilen oli 80,6 ja tänään 81,0. Vatsa ei toimi jo kolmas päivä meneillään. Jos jätän ne vähäiset hiilihydraatit aluksi pois ja syön munakasta ja naudanlihapaistia, sitä teen miehelle, kun kuitenkin teen lämpöisen ruuan päivässä.

Alku on tosi huonoa.

Jos sulla on ummetusta, syöt liikaa proteiinia ja liian vähän rasvaa. Yleinen moka aloittelijoilla, jotka eivät viitsi perehtyä kunnolla kyseiseen ruokavalioon.

Liika proteiini myös estää painonpudotuksen.

Vierailija
206/295 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Luulen, että olen pääsemässä oikealle tielle. Minua auttaa juuri sopiva määrä rasvaa. Rasvan saan nyt aluksi lenkkimakkarasta, jossa on tuskin ollenkaan hiilareita. Teen kolme palaa ja syön ne näinä ekoina päivinä .Ei muu auttanut rasvan määrässä.

Hiilareita saan nyt kaksi päivää kukkakaalista ja yhdestä kermaviilistä. Sitten huomasin, että Maku-kurkuissa ei ole sokeria vaan makeutusainetta, siinä päivittäinen kirpeän tarve. Otin tavallisen leivän sijaan proteiinileipää, ainakin nyt alussa tuntuu hyvin sopivan. 

Et ainakaan oikealla tiellä ole, jos keto-ruokavaliota yrität :)

Pyrin polttamaan rasvaa tällä ruokavaliolla. Miten itse ajattelet, olisiko jou parempi rasvanpolttoon?

Vierailija
207/295 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole paino pudonnut. Eilen oli 80,6 ja tänään 81,0. Vatsa ei toimi jo kolmas päivä meneillään. Jos jätän ne vähäiset hiilihydraatit aluksi pois ja syön munakasta ja naudanlihapaistia, sitä teen miehelle, kun kuitenkin teen lämpöisen ruuan päivässä.

Alku on tosi huonoa.

Jos sulla on ummetusta, syöt liikaa proteiinia ja liian vähän rasvaa. Yleinen moka aloittelijoilla, jotka eivät viitsi perehtyä kunnolla kyseiseen ruokavalioon.

Hiilihydraatit olen jättänyt vähälle. Nyt olisi hyvä kertoa mitä on liika proteiini ja liika hiilihydraattien määrä.

Tähän määritelmään kaaduin aloittaessani. Nestettä kertyi elimistöön ja vatsaa turvotti.

Vierailija
208/295 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alku on tosi huonoa.

Aika paljon saa painokiloa kohden syödä proteiinia, jotta hiilareiksi ja rasvaksi muuttuu. Itsellä 1,5g/painokilo, en käy salilla. Hiilareitakin syön mm. täysjyväriisi-ja pasta, harvemmin perunaa. 2kg/kk putoaa paino. Syön 4-5x  päivässä. Kuitenkin proteiini painotteisesti. Rasvat pehmeitä, puuroon 5g voita aamuisin.

Vierailija
209/295 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keto-dieetti

10 kg pudotusta

Mikä on äidinkielesi? Suomi se ei ainakaan ole.

Vierailija
210/295 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keto-dieetti

10 kg pudotusta

Miten itselläsi? Oliko ymmärtämisvaikeuksia? 

eri

Vierailija
211/295 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keto-dieetti

10 kg pudotusta

Tämä. Ihan tavallinen suomihan tuo olla. Miksi turhaa taivuttaa sana? Suomi vammainen maa jo kahdeksan vuosi putki.

Vierailija
212/295 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keto-dieetti

10 kg pudotusta

Tämä se onkin ketjun pääasia. No, mikä  on sinun oma äidinkielesi?  Minun on suomi ja ruotsi. Osaan aika hyvin myös saksaa, ranskaa, englantia ja latinaa. 

eri

Vierailija
213/295 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keto-dieetti

10 kg pudotusta

Ja mikä siinä niin virheellistä olisi, keto-dieetti on kelpoinen, ja painonpudotus yleiskielinen sana. 

Vierailija
214/295 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keto-dieetti

10 kg pudotusta

Onko sinulla ikävä päivän alku? Aivan yhtä moitteetonta suomenkieltä kuin sinun kielesi.

Vierailija
215/295 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keto-dieetti

10 kg pudotusta

Onko vaikea ymmärtää "olen aloittamassa  kymmenen kilogramman pudotusta."

Kerro miten sinä etenet painosi kanssa, väheneekö se ilkkumalla?

Kiitos kuitenkin tuosta kysymyksestäsi,  en ymmärrä mihin pyrit.

Vierailija
216/295 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla söin pellavansiemeniä kermaviilin sekoitettuna. Päivällä tonnikalasalaattia. Nyt on sipulista täyttävä olo. Illalla ajattelin tehdä kuorrutettua porsaanfilepihvejä, sekavihanneksia siihen lisäksi.

Ei minulla ole ketogeenisiä oireita - ainakaan vielä.

Vähän on vaikeaa. Pidättäydyn syömään 3 kertaa päivässä. Ei makeita ei hyvää lakkahilloa tai puolukkahilloa.

Vierailija
217/295 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä nyt kuitenkin esteenä liika proteiini. Hiilihydraatteja olen valvonut, mutta proteiinia en. Proteiinileipää olen syönyt 2 tai 3 palaa päivässä. Rasvaa kinkusta , kananmunasta ja voista, sekä kermaviilistä.

Mikä tässä mättää?

Vierailija
218/295 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kiloa on pudonnut. Olen yhä tietämätön kuinka suuria annoksia saan syödä. Puhutaan paljosta tai välttämisestä, mutta ehkä grammoina olisi hyvä assad tietoa.

Tässä näyttää olevan parin päivän ohjelma: Kaikki muut on mahdollisia, mutta avokadoa ja pähkinöitä en nyt syö.

Maanantai:

Aamiainen: Juustomunakas

Lounas: Tonnikalasalaatti avokadolla & pähkinöillä

Päivällinen: Naudanlihapihvi ja kukkakaalimuusi

Tiistai:

Aamiainen: Kananmunat ja pekoni

Lounas: Paistettu jauheliha avokadolla & pähkinöillä

Päivällinen: Smetanalohi kasviksilla

Vierailija
219/295 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-30kg jo. Mikäli on paljon läskiä niin ei tarvitse huolehtia liikaa rasvan saannista sillä sitä löytyy varastosta - muutoin korvataan hiilihydraatit rasvalla. Proteiinille hyvä määrä on 1,5g/kg joka lasketaan tavoitepainosta. Käytännössä sitten lihaa naamariin 4 kertaa tuo määrä.

Vierailija
220/295 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tässä nyt kuitenkin esteenä liika proteiini. Hiilihydraatteja olen valvonut, mutta proteiinia en. Proteiinileipää olen syönyt 2 tai 3 palaa päivässä. Rasvaa kinkusta , kananmunasta ja voista, sekä kermaviilistä.

Mikä tässä mättää?

Aina on mahdollista syödä liikaa ja liika proteiini muuttuu glukoosiksi sekin. Osalle maitotuotteet aiheuttaa jumia.