Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: Hallituspuolueiden kannatus on enää 42%, oppositiopuolueiden 58% - "Liikaa pieniä tulipaloja, parahdetaan Kokoomuksen sisältä"

Vierailija
08.11.2024 |

https://www.is.fi/politiikka/art-2000010819445.html

" Kun se ero repeää tuollaiseksi, niin onhan se aina huolestuttavaa. Jos kuntavaalit pidettäisiin nyt, demarit voittaisivat ne, kokoomuksesta tunnustetaan."

Viimeisin niitti tulee olemaan työllisyysvalheet. Piti mukamas tulla 100 000 uutta työpaikkaa, mutta työttömiä on tullut ~13% lisää vuoden aikana. Yritysten konkurssien määrä on ennennäkemätön.

https://yle.fi/a/74-20075466

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitukset viimeisen 20 vuoden aikana (lasken keskustan oikeistoksi, koska ne ovat yksityisyrittäjien puolue):

Alkaen 2003 Jäättenmäki, oikeisto

Vanhanen, oikeisto

Kiviniemi, oikeisto

Katainen, oikeisto

Stubb, oikeisto

Sipilä, oikeisto 

Rinne/Marin, vasemmisto 

Orpo, oikeisto

Ja oikeisto väittää, että vasemmiston taloudenhoito on Suomen surkeuden syytä.

Tämä on laitaoikeiston ala-astekouluikäisen kiusaustaktiikkaa eli hoetaan valhetta kunnes se muuttuu muiden silmissä todeksi...

Vierailija
22/50 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trumpiaki äänesti enemmistö amerikkalaisista. Ja Juha Tapion musiikki on suosittua. Joskus kansan mielipide on vaan paskaa.

Tehdään nyt se selväksi, että persoonana ja henkilönä pidän tyyppiä häiriintyneenä narsistina.

Mutta hänen talouspolitiikkansa johti todella kovaan talouskasvuun ja työttömyyden taittumiseen. Käytännössä ainoita "häviäjiä" olivat ja ovat ne jotka pyrkivät maahan laittomasti.

Valtaosaa amerikkalaisista kiinnostaa oma selviytyminen ja oma napa. Hän palvelee näiden ihmisten etua.

Ei niiden joille esim. aborttikysymykset tai ulkomaiden konfliktit ovat tärkeämpi prioriteetti kuin pienten entisten teollisuuskaupunkien massatyöttömyys.

Amerikkalaiset toimittajat ihmetteli miksi musta amerikkalainen äänestää trumppia. Sit ne kyseli. Vastaus oli, sain lisää liksaa, oma talous kasvoi ja pystyin kuluttaa enemmän rahaa, kun jäi käteen enemmän- Maaan talous kasvoi, muutama vastas, että sai työpaikan ja hänet huomioitiin kaikkialla jne jne.

Amerikkalaista ei kiiinnosta tunkea verorahoja ukrainaan, koska oma maa ja oma talous kärsii. Ton takia latinot ja mustat anto äänensä Trumpille. KAikki muut on aina hylänny ne jne.

Euroopassa ja varsinkin suomessa nyt ihmiset kiroilee ja panikoi, vaikka jenkkien asiat ei meille kuulu. Jos koko eurooppa on niin vtunn paineessa, niin suosittelen munattomien johtajien alkaa tekemään itse asioille jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trumpiaki äänesti enemmistö amerikkalaisista. Ja Juha Tapion musiikki on suosittua. Joskus kansan mielipide on vaan paskaa.

Tehdään nyt se selväksi, että persoonana ja henkilönä pidän tyyppiä häiriintyneenä narsistina.

Mutta hänen talouspolitiikkansa johti todella kovaan talouskasvuun ja työttömyyden taittumiseen. Käytännössä ainoita "häviäjiä" olivat ja ovat ne jotka pyrkivät maahan laittomasti.

Valtaosaa amerikkalaisista kiinnostaa oma selviytyminen ja oma napa. Hän palvelee näiden ihmisten etua.

Ei niiden joille esim. aborttikysymykset tai ulkomaiden konfliktit ovat tärkeämpi prioriteetti kuin pienten entisten teollisuuskaupunkien massatyöttömyys.

Amerikkalaiset toimittajat ihmetteli miksi musta amerikk

Ei Biden tai Trump määrää vuorien määriä tai palkkojen tasoa. Taidat olla yhtä yksinkertainen kuin nuo mainitsemasi jenkit?

Vierailija
24/50 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Suurimpana ongelmana näen ideologian joka hyödyttää vain harvoja.

Kokoomus ei vastusta tulonsiirtoja - kunhan ne ovat tulonsiirtoja pienituloisilta rikkaille, terveystaloille sekä lääkeyhtiöille.

Kehotetaan menemään töihin ilmaiseksi, jotta edellämainitut saavat suurempia osinkoja.

Omahyväisyydessään unohtavat sen, ettei maa ole diktatuuri. Rangaistus kyseisestä ylimielisyydestä näkyy viimeistään 2 vuoden päästä Eduskuntavaaleissa ellei hallituskoalitio hajoa ennen sitä. Miksi? Koska vain murto-osa kansasta on mitään suurpääoman edustajia tai pääomatuloilla eläviä.

Olet oikeassa. Kokoomuksella riittää todellakin rahaa, kun se annetaan heitä hyödyttäviin kohteisiin. 

Vierailija
25/50 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitukset viimeisen 20 vuoden aikana (lasken keskustan oikeistoksi, koska ne ovat yksityisyrittäjien puolue):

Vanhanen, oikeisto

Kiviniemi, oikeisto

Katainen, oikeisto

Stubb, oikeisto

Sipilä, oikeisto 

Rinne/Marin, vasemmisto 

Orpo, oikeisto

Tämä on laitaoikeiston ala-astekouluikäisen kiusaustaktiikkaa eli hoetaan valhetta kunnes se muuttuu muiden silmissä todeksi...

Persut=trumpistit. Valheitten toistot ja kasvattaminen on strategiana. Ongelma persuilla on se, että toisin kuin USAssa Suomessa kaikki käyvät koulutetumpia ja sivistyneempiä kuin magaöyhöt. Paskapuheesta jää täällä kiinni. 

Vierailija
26/50 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhanen, oikeisto

Kiviniemi, oikeisto

Katainen, oikeisto

Stubb, oikeisto

Sipilä, oikeisto 

Rinne/Marin, vasemmisto 

Orpo, oikeisto

Menetelmä on käytössä myös putlerilla. Miten ovatkaan persut saaneet samoja oppeja.

Vierailija
27/50 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että aikuisen, terveen, yksilön pitää itse kantaa vastuuta itsestään. Yhteiskunta hoitaa heikoimmat, sairaat ja vanhat, mutta ei laiskoja.

Olen myös sitä mieltä, että hartaat isla min uskoiset mus limit, eivät integroidu Suomeen. Ja olen erittäin huolissani Ruotsin tilanteesta, jossa nämä ryhmittymät ovat ghetto utuneet ja jengi ytyneet, elävät rötöksillä ja huu mekaupalla. Haluan, että meillä päättäjät tekevät kaikkensa, saadakseen maasta ulos pape rittomat ja rötös telijä, sekä yhteiskunnan tuella siipeillevät ulkit. 

Olen siis keski-ikäinen ja -tuloinen, työssäkäyvä, koulutettukin, perheellinen Perussuomalainen.

Mikäli sinä vastustat näitä seikkoja tai olet eri mieltä, olet hyvä SDP:n, Vihreiden ja vasemmiston ja Keskustan kannattaja.

Minun ukkini on vannoutunut SDP:n kannattaja Kun kysyin mitä mieltä hän on noista kahdesta seikasta (yksilön vastuusta ja ma muista), hän oli samaa mieltä kuin minä. Hmmm. Joskus olisi hyvä miettiä miten maailma on muuttunut, vanhuksetkin voisivat päivittää ajatusmaailmaansa.

Tämä on tätä yhden asian jauhamista. Tutustu oikeisiin lukuihin, jotka löytyvät mm. Migrin ja VVM (valtiovarainministeriön) sivuilta.

Toimeentulotukeen menee ~0,8% valtion budjetista ja muuttajien kotouttamiseen ~52 miljoonaa euroa vuodessa, joka on valtion 87,9mrd.€ budjetista niin marginaalinen osuus etten jaksa edes laskea prosenttilukua.

Tämän valtion ongelmat ovat paljon syvempiä kuin nämä persujen hokemat köyhien ja ulkomaalaisten vihaamiset. Velkaantumiskehitys on alkanut jo kauan sitten kun täällä asui noin 10 000 ulkomaalaista.

Mikä sinä olet mitätöimään minun priorisointia.

Toimeentulotuki on vain yksi sossuntuki. Asumistukea esim. käytettiin paljon todella paljon väärin. Omatkin lapseni asuivat aivan liian hulppeasti opiskellessaan. Osa-aika työntekijät (ja yrittäjät ovat saaneet tulonsiirtoa veronmaksajilta) ovat hakeneet "loppupäivän palkan" sossusta, eli meiltä muilta veronmaksajilta. Lapsilisiä on maksettu ulkomaille jne jne. Kun näitä kiristetään, veronmaksajat kiittävät. 

Oletko sitä mieltä, että terve, aikuinen yksilö ei olisi itse vastuussa itsestään? Entä uskonnolliset fanaattiset, Suomeen integroitumattomat rötöstelevät ma tut? Elätelläänkö heitä vaan vuodesta toiseen?

The kysymys on se, otatko itse (terve aikuinen) vastuun itsestäsi, valinnoistasi, vai heittäydytkö yhteiskunnan vastuulle. Vastauksesi määrittää ajaako etujasi Pers-kokkareet vai SDP ja muu vihervasemmisto.

Vierailija
28/50 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Suurimpana ongelmana näen ideologian joka hyödyttää vain harvoja.

Kokoomus ei vastusta tulonsiirtoja - kunhan ne ovat tulonsiirtoja pienituloisilta rikkaille, terveystaloille sekä lääkeyhtiöille.

Kehotetaan menemään töihin ilmaiseksi, jotta edellämainitut saavat suurempia osinkoja.

Omahyväisyydessään unohtavat sen, ettei maa ole diktatuuri. Rangaistus kyseisestä ylimielisyydestä näkyy viimeistään 2 vuoden päästä Eduskuntavaaleissa ellei hallituskoalitio hajoa ennen sitä. Miksi? Koska vain murto-osa kansasta on mitään suurpääoman edustajia tai pääomatuloilla eläviä.

Olet oikeassa. Kokoomuksella riittää todellakin rahaa, kun se annetaan heitä hyödyttäviin kohteisiin. 

"Meillä ei ole varaa tähän" = "Teillä ei ole varaa tähän".

Omille kyllä riittää miljardeja vaikka pieneen radanpätkään. Rahasta ei ole pulaa.

Vierailija
29/50 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että aikuisen, terveen, yksilön pitää itse kantaa vastuuta itsestään. Yhteiskunta hoitaa heikoimmat, sairaat ja vanhat, mutta ei laiskoja.

Olen myös sitä mieltä, että hartaat isla min uskoiset mus limit, eivät integroidu Suomeen. Ja olen erittäin huolissani Ruotsin tilanteesta, jossa nämä ryhmittymät ovat ghetto utuneet ja jengi ytyneet, elävät rötöksillä ja huu mekaupalla. Haluan, että meillä päättäjät tekevät kaikkensa, saadakseen maasta ulos pape rittomat ja rötös telijä, sekä yhteiskunnan tuella siipeillevät ulkit. 

Olen siis keski-ikäinen ja -tuloinen, työssäkäyvä, koulutettukin, perheellinen Perussuomalainen.

Mikäli sinä vastustat näitä seikkoja tai olet eri mieltä, olet hyvä SDP:n, Vihreiden ja vasemmiston ja Keskustan kannattaja.

Min

Miksi uskonnolliset fanaatikot, eli persut saavat valtiolta työssäkäyvien verotuksessa maksamaa puoluetukea? Siinäpä kysymys.

Vierailija
30/50 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen talouskasvu on koko maailman kymmeneksi hitainta. Osoittaa kaiken tarvittavan persujen taloustietämyksestä. 

Lainaan tätä koska totuus. Ota myös yläpeukku.

Vierailija
31/50 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tää nyt enää ollutkaan Marinin koalitio, niin kuin päivemmällä samaa asiaa esitettiin? 

Poistuiko siksi, koska Marinin koalitiota johtaa demareissa Antti ja kissanpolttaja?

Vierailija
32/50 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Min

The kysymys on se, otatko itse (terve aikuinen) vastuun itsestäsi, valinnoistasi, vai heittäydytkö yhteiskunnan vastuulle. Vastauksesi määrittää ajaako etujasi Pers-kokkareet vai SDP ja muu vihervasemmisto.

Oho alapeukkuja - olette siis terveitä yhteiskunnan tuella eläviä luuseri aikuisia? En kehtaisi. Menkää töihin.

Vierailija
33/50 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen persuhallitus on jopa epäsuositumpi kuin edellinen persuhallitus. 

Persut pettää aina. Jospa ei enää nähtäisi kolmatta persuhallitusta. Vai meinaako joku vielä äänestää noita suurpääomien palvelijoita? Ainoa ero kokoomuslaisiin on hysteerinen suhtautuminen vierasmaalaisiin. Muuten täysiä kokkareita.

Vierailija
34/50 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhanen, oikeisto

Kiviniemi, oikeisto

Katainen, oikeisto

Stubb, oikeisto

Sipilä, oikeisto 

Rinne/Marin, vasemmisto 

Orpo, oikeisto

Noissa "oikeistohallituksissa" on yleensä ollut se vasemmisto talous-puolueena. SDPllä ollut siis valtiovarainministerin salkku 

Kannattaa muistaa. Kokoomuksella ei ikinä ole yksin ollut sellaista kannatusta, että se olisi muka saanut hallituksen muodostettua. Sini-punaa on siis lähes kaikki olleet 

Vierailija
35/50 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on että kokoomusta ei olisi ikinä pitänyt perustaa,eikä päästää hallitukseen.vuodesta 1987 pelkkää tuhoa.kokoomuslaisille voi sanoa samoin kuin Jeesus sanoi aikanaan:älä anna heille anteeksi, koska he tietävät mitä tekevät.

Vierailija
36/50 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhanen, oikeisto

Kiviniemi, oikeisto

Katainen, oikeisto

Stubb, oikeisto

Sipilä, oikeisto 

Rinne/Marin, vasemmisto 

Orpo, oikeisto

Noissa "oikeistohallituksissa" on yleensä ollut se vasemmisto talous-puolueena. SDPllä ollut siis valtiovarainministerin salkku 

Kannattaa mui

Ai siis kokoomus sai valita ministerit, kun oli pääministeripuolue, mutta jostain syystä se on muiden syytä, että Suomi ei silloinkaan noussut suosta?

Oletko ihan varma, ettet ole persu, kun tuossa on selittelyn makua?

Vierailija
37/50 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on että kokoomusta ei olisi ikinä pitänyt perustaa,eikä päästää hallitukseen.vuodesta 1987 pelkkää tuhoa.kokoomuslaisille voi sanoa samoin kuin Jeesus sanoi aikanaan:älä anna heille anteeksi, koska he tietävät mitä tekevät.

Kyllä se demari on siellä aina ollut kokoomuksen kanssa säätämässä. Ehkä sitä ei olisi pitänyt päästää koskaan hallitukseen, koska se on ollut aina mukana hankkimassa velkaa ja jakamassa ilmaista rahaa. Yleensä vieläpä ulkomaille 

Vierailija
38/50 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et siis kannata demokratiaa. Itä-Saksa olis ollu sulle mieluinen maa.

Vierailija
39/50 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis kannata demokratiaa. Itä-Saksa olis ollu sulle mieluinen maa.

Demokratiaa kannatetaan, vastuun väistelystä ei tykätä.

Jos oikeisto valitaan toistuvasti valtaan, miksi ne on epäonnistuneet niin usein?

Vierailija
40/50 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen persuhallitus on jopa epäsuositumpi kuin edellinen persuhallitus. 

Persut pettää aina. Jospa ei enää nähtäisi kolmatta persuhallitusta. Vai meinaako joku vielä äänestää noita suurpääomien palvelijoita? Ainoa ero kokoomuslaisiin on hysteerinen suhtautuminen vierasmaalaisiin. Muuten täysiä kokkareita.

Sut pitäs lähettää Eritreaan joka on mustien miesten islamistis-kommunistinen valtio. Siellä saisit tuntea onko sen maan miehet lempeitä sua kohtaan ja ei oo pahaa suurpääomaa.