Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yläkerran jäätävät kolistelut ja kantapääkävely

Vierailija
08.11.2024 |

Toki asunnoista ja yläkerrasta saa mun puolesta kuulua kaappien luukutusta ja tavaroiden käyttämisestä ääntä, mutta tuo norsumainen tamppaaminen lattiaan liki aina kun yläkerran naapuri kävelee, ottaa kyllä hermoon pidemmän päälle.

Kyseessä ei siis ole mikään pieni ääni. Oli pakko pistää naapurille luukusta viestiä, että sopisiko klo 22:00 - 8:00 aikana hissukseen kävely, koska herääminen tuohon jytään ei ollut enää kovin mukavaa. 99% todennäköisyydellä työtön, joten tamppaamiseen ei ole säännöllistä aikaa. Itselläni yöunet alkoi menemään huonoksi tuon metelin takia, joten siksi oli pakko ottaa asia esille. Korvatulppia käytän, mutta revin ne aina pois korvista ko nukahdan, joten eipä niistä apua siinä vaiheessa kun herää tamppaamiseen.

Mikä määritellään "normaaliksi" elämisen ääneksi etenkin jos puhutaan äänekkäästä lattiaan tamppaamisesta eli ns. kantapääkävelijästä? Kysyin asiaa isännöitsijältä ja sanoivat, että kuuluu elämisen ääneksi eivätkä voi tehdä asialle mitään. Kävi mielessä hakea joku mittari tai nauhoittaa ääntä minkä perusteella voisivat tehdä tällekin määrityksen.

Varmasti tekemistä tämän asunnon/rakennuksen erityksillä ja rakenteilla, mutta äänien kantautumisesta päätellen yläkerrassa on suorastaan pakko paiskoo tavaroita ja hakkaa kantapäitä lattiaan.

Minulla on tämä asunto omistuksessa, ja huoli nousee nyt enemmänkin tulevaisuuden suhteen kun tulen tämän laittamaan vuokralle, että pysyykö vuokralaiset asunnossa yläkerran naapurin vuoksi. Aion kyllä ottaa asian heti ensitapaamisessa, että jos yläkerran naapurin metelöinnit häiritsee, tästä voi käydä mainitsemassa.

Kommentit (192)

Vierailija
141/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

alakerran naapurini väittää minua kanta-astujaksi, mitä en ole. Minusta tuli sellainen, kun hän vähät välittää siitä, että tupakansavunsa tulee yläkerran asuntoihin, hän on myös huutopuhuja. Ajattelen, että kun hän kokee ettei hänen tarvitse ajatella muita, niin miksi minä ajattelisin häntä.

Ihmiset ovat kanta-astujia. Onko sinulla jokin sairaus?

Vierailija
142/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tamppaajan kanssa yrittää ystävällisesti keskustella, vastaus on yleensä "niin tamppaankin, minulla on oikeus metelöidä, mitäs asut siellä alapuolella". Oikeasti kenelläkään ei ole oikeutta häiritä tahallaan toisen kotirauhaa. 

Lisäksi monella ei ole mahdollisuutta valita asuinpaikkaansa. Se asunto otetaan, joka saadaan ja johon rahat riittävät. 

Olisiko alakerralla oikeus häiritä tamppaajan kotirauhaa? Tietenkään ei ole. Tamppaaminen on vain ainoa "luvallinen" tapa kiusata naapuria. Ja sitä lupaahan käytetään. Tämä on katkerien kiusaajien luvattu maa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuuko tamppaaja vuokralla? Eihän tuossa ole mitään järkeä, ettet voi laittaa asuntoasi vuokralle, sen takia, että joku tamppaaja hallitsee koko taloa. 

Tai vuokraa asunto jollekin hyvin äänekkäälle. Ulkosuomalaiset kestävät yleensä hyvin meteliä, ovathan itsekin kovin äänekästä sorttia. Asuvat kuitenkin yleensä hyvin siististi, joten omaisuutesi ei kärsi. Pyydä kuitenkin kunnon takuut. 

Vierailija
144/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tässäkin aloituksessa pitää mainita työtön?

Vierailija
145/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska työtön hullu pystyy halutessaan tekemään naapurien elämästä helvettiä. Työssäkäyvän täytyy sentään keskittyä välillä työhönsä ja monen pitää myös raahautua työpaikalle. Suurin osa työllisistä myös nukkuu joskus. 

Vierailija
146/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarpomaan haluat lähteä nyt, niin alakerta yllättyy 

Vierailija
147/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmana tämmönen "kosto" ei vaan toimi :D Koska mua itteeni pännii ihan älyttömästi jos paiskon ovia. Toki musiikit voisin luukuttaa täysille

Ehdotan että tökit puisella  harjanvarrella kattoa ja nurkkia.

Kun tilanne oli paha meluavan naapurin takia, hankin Peltor-kuulokkeet joita käytin korvatulppien kanssa. Kovin mukavaa tämä ei ole eikä Peltorit päässä voi nukkua koko yötä. 

Vierailija
148/192 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska työtön hullu pystyy halutessaan tekemään naapurien elämästä helvettiä. Työssäkäyvän täytyy sentään keskittyä välillä työhönsä ja monen pitää myös raahautua työpaikalle. Suurin osa työllisistä myös nukkuu joskus. 

Olen täysin samaa mieltä ja usein nämä työttömät on aina kotona kun melkein kaikki tuet menevät vuokraan joten monella kynnys muiden häirintään on olematon joten kannattaa miettiä tarkkaan mihin muuttaa kun naapuriksi voi  tulla joku sosiaalitapaus millä ei ole mitään menetettävää ja joka voi riehua niin paljon kun haluaa ja jos on vain yksi valittaja niin asialle ei voi tehdä mitään ja tästä on paljon esimerkkejä joten työssäkäyvä joutuu muuttamaan pois ja maksamaan sakkomaksuja ja päällekkäisiä vuokria. 

Vierailija
149/192 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanta-astujat ovat huomattavan pitkiä ja painavia. Humppa ja valssi heiltä ei suju, polkka onnistuu, jos on rytmitaju. Armeijassa oli kulmamiehenä 2-metrinen. Oli se huvittavan näköistä, kun hän yritti kävellä kuin 170 senttinen.

Vierailija
150/192 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistynyt kävely ei kuulu elämänkouluun, eikä maalaisille.

Vierailija
151/192 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanta-astujan iskukävely voi myös kuulua seinän takaa. Näin minulla. Fiksun näköinen perhe seinän takana, hyväkuntoisia ja koulutettuja, mutta kpäitä jotka eivät ymmärrä aiheuttamaansa äänisaastetta. Eivätkä välitä muiden ihmisten hyvinvoinnista yhtään.

Perheen äiti on joku sosiaalitantta. Tällaista. Muuten talo on rauhallinen ja mukava, vaikka löytyy koiraa, musiikki-instrumenttia ja vauvaa.

Vierailija
152/192 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää yleistää? Kaikki työttömät eivät ole samanlaisia

Vierailija
153/192 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen täysin samaa mieltä ja usein nämä työttömät on aina kotona kun melkein kaikki tuet menevät vuokraan joten monella kynnys muiden häirintään on olematon joten kannattaa miettiä tarkkaan mihin muuttaa kun naapuriksi voi  tulla joku sosiaalitapaus millä ei ole mitään menetettävää ja joka voi riehua niin paljon kun haluaa ja jos on vain yksi valittaja niin asialle ei voi tehdä mitään ja tästä on paljon esimerkkejä joten työssäkäyvä joutuu muuttamaan pois ja maksamaan sakkomaksuja ja päällekkäisiä vuokria. 

Kyllä, minulle oli uutta, että on tällainen yhteiskunnan heikosti pärjäävien yhteisö. Ennen asuin rikkaiden joukossa. Oli lääkäri, toimitusjohtaja, tehtaanjohtaja, jaospäällikkö, merikapteeni naapureina samassa kerrostalossa.

Vierailija
154/192 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin yläkerrasta kuului aina kävely ääni. Nopeasti sen huomasin ettei kävele vaikkapa sukkasillaan vaan korkokengissä ja ääni sen mukainen.

Vierailija
155/192 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä tiennytkään näin työttömänä etten nuku koskaan?

Miksi asennevamma - edustatko mahdollisesti oikeistoa?

Vierailija
156/192 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantapäätampparit ulisevat aina, että tamppaukseen kyllästyneen naapurin pitäisi muuttaa omakotitaloon. No, miltäs kantapäätampparista kuulostaisi se, että joutuisit ottamaan esim. 200 000 € velkaa, että saat jatkaa tamppaamistasi? Meillä tilanne on tällä hetkellä se, että meille tulisi maksamaan n. 200 000 € se, että pääsisimme omakotitaloon, ettei tarviis kuunnella naapurista kantautuvaa tamppausterroria. Tuollaista rahasummaa ei ihan säästöistä kaiveta, joten pitäisi ottaa lainaa. 

Vierailija
157/192 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kanta-astujat ovat huomattavan pitkiä ja painavia. Humppa ja valssi heiltä ei suju, polkka onnistuu, jos on rytmitaju. Armeijassa oli kulmamiehenä 2-metrinen. Oli se huvittavan näköistä, kun hän yritti kävellä kuin 170 senttinen.

Alakerran kanta-astuja tyttö on lyhyt ja anorektinen. Ei se katso painoa tai pituutta. Ja kyllä, kuuluu tänne ylös kun tamppailee.

Vierailija
158/192 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yläpuolellani asui taannoin eräs tuttavani, jolla oli tapana tampata. Kerran satuttiin baariin samaan aikaan ja pienestä viskipaukusta rohkaistuneena kysyin häneltä, että onko hän koskaan ajatellut sitä, että hänen tamppaus kuuluu mulle? Ei ollut ajatellut, eikä tajunnut. Sovittiin, että vaihdamme seuraavana päivänä asuntoja päikseen - minä menen tamppaamaan hänen asuntoonsa ja hän tulee minun asuntooni kuuntelemaan, että miltä se tamppaaminen kuulostaa. Testin jälkeen naapuri lopetti tamppaamisen.

Sen jälkeen heräsit ja sulla oli hirveä hiki.

Kyllä minä joka aamu herään ja toisinaan on hiki. Tapaus on kuitenkin tosi. Tampparille älysi vasta sitten, kun joutui itse sitä kuuntelemaan.

Vierailija
159/192 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläpuolellani asui nuori anorektikkonainen, suomalainen. Alkoi joka ikinen ilta imuroimaan klo 22. Joka ikinen ilta klo 24 tamppado matot parvekkeellaan. Mikään ei auttanut, muutin pois. Toinen tapaus, yläkerran asukas heräsi joka aamu klo 5, hänellä oli vuodevaatelaatikko jonka hän veti auki ja kiinni laminaattilattialla. Sitten mentiin suihkuun, sitten alkoi imurointi- joka aamu- muutin pois. Seuraavassa kodissa asui yläpuolella spandex mies, asunnossa hän harjoitteli pyörällään jonkun telineen päällä ja juoksumatolla- tömps tömps. No muutin ylimpään kerrokseen, samalla viikolla tuli ilmoitus: aletaan saneeraus. Puoli vuotta betonin poraamista, katon muutostyöt yläpuolellani, rappukäytävään hissi ja uudet raput. 

Vierailija
160/192 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

alakerran naapurini väittää minua kanta-astujaksi, mitä en ole. Minusta tuli sellainen, kun hän vähät välittää siitä, että tupakansavunsa tulee yläkerran asuntoihin, hän on myös huutopuhuja. Ajattelen, että kun hän kokee ettei hänen tarvitse ajatella muita, niin miksi minä ajattelisin häntä.

Ihmiset ovat kanta-astujia. Onko sinulla jokin sairaus?

Ei normaali-ihminen jytistä ympäri huonetta kuin elefantti, kuten yksi naapurini tuntuu tekevän. Ei ihme että vanhuksella on jalkavaivoja kun sitä kantapäätä suorastaan hakataan lattiaan joka askeleella. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä