Isoäiti haluaa suosia vanhinta lasta, kuinka toimitaan?
Eli isoäiti sanoi suoraan ostavansa nyt vanhimmalle lapsellemme kalliimman joululahjan kuin muille, sekä vievänsä tämän leffaan mihin muut eivät pääse. Lapset ovat 12, 11 ja 9v. ja kaikki ihan normaaleja, ei mitään erityislapsia.
Viime vuonna isoäiti ehdotti että vie vain vanhimman huvipuistoon, minkä torppasin, pitää viedä kaikki tai sitten jokainen vuorollaan johonkin. Hän ei vienyt ketään mihinkään. Isoäiti myös kysyy aina ensin vanhimmalta jos tämä haluaisi johonkin, edes yökylään. Ei kuulemma ole hoksannut, että muiltakin pitäisi kysyä.
Isoäiti väittää ettei suosi tahallaan ketään ja mies on samaa mieltä, eli ei tajua tekevänsä väärin. Minusta tajuaa varmasti kiusaavansa lapsia. Antaisitteko vaan olla? Mies ja isoäiti ehdottivat, että me vanhemmat paikkaamme näitä menoja, eli viemme nuoremmat leffaan, mutta isoäidin on saatava halutessaan olla vain yhden lapsen kanssa, koska se ei ole mitään suosimista.
Kommentit (410)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummot. Rahapussit tiukasti kiinni, ei tarvitse miniöitten joka päivä valittaa. Jos ette jaksa kolmea viikaria tai vauvaa yhtä aikaa älkää ottako yhtään luoksenne.
Muistakaa, kun yhellä joku merkkiivä velvollisuus ostaa joka lapselle ja heidän serkuilleen saman hintainen lahja.
Jos joku lapsi ei pidä äitiinsä yhteyttä ette voi ostaa muidenkaan sisarusten lapsille mitään. Tasapuolisuuden vuoksi.
Esitä vielä känkkäränkkätanssiperformanssi uskottavuuden vuoksi.
Kun ei anna kenellekään mitään eikö se jo ole riittävän tasapuolista?
Mikään ratkaisu ei kelpaa miniöill, aina pitää olla kateellinen johonkin suuntaan. Eihän täällä lapset kirjoita vaan aikuiset naiset jotka ahnehtivat niitä mummojen lahjoja lapsenmielisesti.
"Sitähän sinä ap olet tolkuttanut koko keskustelun, ei 12 v tarvitse läheistä mummoa vaan ne kaksi pienempää."
Sitaatti moisesta, kiitos. Oikeasti olet turha valehtelija, jolla on omassa elämässä asiat päin persettä koska pitää vääristellä sanomisia ja kiusata muita (Hannu Laermaa mukaillen). Tsemppiä surkeaan arkeesi. ap
Jokainen käyttää rahansa miten haluaa. Minä suosin yhtä lasta, joka on ainoa, joka pitää säännöllisesti yhteyttä minuun. Ei kuulu muille mun rahankäyttö.
Vierailija kirjoitti:
"Sitähän sinä ap olet tolkuttanut koko keskustelun, ei 12 v tarvitse läheistä mummoa vaan ne kaksi pienempää."
Sitaatti moisesta, kiitos. Oikeasti olet turha valehtelija, jolla on omassa elämässä asiat päin persettä koska pitää vääristellä sanomisia ja kiusata muita (Hannu Laermaa mukaillen). Tsemppiä surkeaan arkeesi. ap
Oinhan tekstisi väistämättä ymmärtää. Samanlainen aloitus vuonna 2017, mitä teillä on esikoisianne vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Annan lasten perheille jouluna 100 euroa lapsiluvusta riippumatta "joulusuklaiksi" budjettini ei kestä joulun aikaan isompaan.
Syntymäpäiviksi olen nyt lapsenlapsille antanut 150 euroa iästä riippumatta.
Tietysti pienin jää tappiolle,tokko elän enää kun hän pääsee ripille. Miten tasapuolisuuden vaatijat, piisikö hänelle antaa sitten enemmän koska ei ehdi yhtä monena vuotena saada lahjaa
Tuo on typerää hiusten halkomista. Tietenkään kuolleena ei kukaan anna lahjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oinhan tekstisi väistämättä ymmärtää. Samanlainen aloitus vuonna 2017, mitä teillä on esikoisianne vastaan?
AI, en mä vaan ymmärtänyt noin.
Eikä vika ole siinä esikoisessa, vaan k-päisessä mummossa.
Isovanhemmalla ei ehkä riitä rahat viedä kaikki kerralla huvipuistoon ja toisaalta teillä ei voi olla sellaisia vaatimuksia, että vietävä kaikki kerralla huvipuistoon. Jos tänä vuonna vien yhden lapsista ja toisena vuonna tekee jotain muuta toisen kanssa. Jos näin toimisi niin olisi ok. Lahjojen ei tarvitse olla samanarvoisia (aika outoa olisi). Toki jos aina vain lahjoisi yhtä lasta ja muut jäisivät nuolemaan ns. näppejään, niin silloin keskustelin isovanhemman kanssa, että joko muistaa kaikki lapset tai ei sitten mielellään ei muista ketään lapsista. Kuitenkaan lahjan arvoa et voi lähteä vaatimaan tai sanelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Isovanhemmalla ei ehkä riitä rahat viedä kaikki kerralla huvipuistoon ja toisaalta teillä ei voi olla sellaisia vaatimuksia, että vietävä kaikki kerralla huvipuistoon. Jos tänä vuonna vien yhden lapsista ja toisena vuonna tekee jotain muuta toisen kanssa. Jos näin toimisi niin olisi ok. Lahjojen ei tarvitse olla samanarvoisia (aika outoa olisi). Toki jos aina vain lahjoisi yhtä lasta ja muut jäisivät nuolemaan ns. näppejään, niin silloin keskustelin isovanhemman kanssa, että joko muistaa kaikki lapset tai ei sitten mielellään ei muista ketään lapsista. Kuitenkaan lahjan arvoa et voi lähteä vaatimaan tai sanelemaan.
Miten voi luetun ymmärtäminen olla noin vaikeaa? Kukaan ei ole vaatinut mitään muuta kuin tasapuolisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen käyttää rahansa miten haluaa. Minä suosin yhtä lasta, joka on ainoa, joka pitää säännöllisesti yhteyttä minuun. Ei kuulu muille mun rahankäyttö.
Ei silloin, kun kyseessä on alaikäiset lapset ja annat rahaa vain yhdelle kolmesta eripuraa kylvääksesi. Muuten olen samaa mieltä, perinnöksi ei tarvitse jättää mitään.
Sitähän sinä ap olet tolkuttanut koko keskustelun, ei 12 v tarvitse läheistä mummoa vaan ne kaksi pienempää.