Miksi nenän niistäminen on vaikeaa aikuiselle ihmiselle?
Helvetin hienoa kuunnella sitä lypsämistä bussissa/ ratikassa.
Onko tämä sitä uusavuttomuutta ettei osata sitä parerinpalaa laittaa sinne taskuun kotoa poistittaessa, eikä äitiliinikään ole matkassa mukana sitä nenää niistättämössä?
Kommentit (15)
En käytä bussia enkä ratikkaa, ja osaan niistää. Epäilen, että tässä on vähintäänkin korrelaatio, ellei peräti kausaliteetti: jos ei osaa niistää, niin ei osaa myöskään itse ajaa autoa, ja joutuu käyttämään joukkoliikennevälineitä.
Miksi toisilla on isommat murheet kun sulla?
Vierailija kirjoitti:
Nenäni vuotaa vähän aina kun kävelen ulkona kylmässä. Niistän sisäänpäin, koska en koe tarvetta niistää niitä pieniä, kohta häviäviä räkiä paperiin. Minua ei haittaa että tämä häiritsee sinua.
Vasomotorinen nuha siis. Ei kannata ryystää sisäänpäin vaan pyyhkiä nenäliinalla.
Minusta tuntuu, että tosi harva pitää nenäliinoja mukana. Edes astmaatikkopuolisoni ei pidä ja se jaksaa kummastuttaa. Niiskuttaa sitten vähän väliä ja hermot menee.
Minä pidän paperia mukana monesta syystä. Niistämisen lisäksi saattaa tarvita vaikka julkisessa vessassa paperia.
Minua suoraan sanoen yököttävät aikuiset ihmiset, jotka eivät osaa niistää nenäänsä. Hyi minkä kuuloista ja joskus näköistäkin.
Koska se kutittaa ihan järjettömästi.
Pakkasnuha menee parhaiten ohi sillä kun niistää sen tipan paperiin. Usein lakkaa siihen
Itsekin kärsin kyseisestä vaivasta ja kuljetan siksi paperia mukana
Vielä 80-luvun alkupuolella oli yleistä ottaa rukkanen pois kädestä ja heittää kunnon vihreänkeltainen hiihtoräkä. Nykyään prokekti-, avainasiakas- ja palvelupäälliköt sekä kaikenmaailman koordinaattorit ja "asiantuntijat" niiskuttelevat.
Sisäänpäin ryystäminen on itse asiassa terveellisempää kuin niistäminen. Niistäessä paine puskee sitä limaa ja bakteereja ym. paitsi ulos sieraimissa myös syvemmälle ontelostossa.
Korona. Onko ap kuullut koronasta?
No äläpä muuta. Kuuntelin Joensuu Kouvola välin yhtä saatananmoista räänlypsämistä. Varusmies vielä. 🤮🤮
Joskus tuollaista ryystämistä kuulee jopa radiohaastatteluissa. Ärsyttävää.
Kuvittelepa istuvasi samassa työhuoneessa räkää sisäänsä lypsävän kanssa 8 h joka arkipäivä.
Testasin, enkä tykännyt.
Jep, ei voi käsithää. Ihmettelen myös niitä, jotka maustaa ruokansakin räällään. Poikkeuksetta juntteja joka ikinen, joka tätä harrastaa. Euroopassa ei oikeasti toista kansaa löydy, jonka mielestä tällainen olisi normaalia. Kertoo paljon Suomen tasosta
Nenäni vuotaa vähän aina kun kävelen ulkona kylmässä. Niistän sisäänpäin, koska en koe tarvetta niistää niitä pieniä, kohta häviäviä räkiä paperiin. Minua ei haittaa että tämä häiritsee sinua.