Pystyykö jatkuvien saikkujen takia antamaan kenkää?
Työkaverilla on 1-3 kertaa joka kuukausi "migreeni", yllättäen osuu yleensä juuri maanantaille tai perjantaille.
Mitä työnantaja pystyy tehdä tässä tilanteessa?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja voi vaatia sairaustodistuksen migreenistakin. Eikö nämä yhden päivän poissaolot lopu, jos tulee se palkaton ensimmäinen sairauspäivä.
En minä silti tulisi migreenissä töihin. Sinulla ei taida olla mitään käryä mitä on migreeni.
Kyllä minä migreenissäkin käyn töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja voi vaatia sairaustodistuksen migreenistakin. Eikö nämä yhden päivän poissaolot lopu, jos tulee se palkaton ensimmäinen sairauspäivä.
En minä silti tulisi migreenissä töihin. Sinulla ei taida olla mitään käryä mitä on migreeni.
No, eipä ole sitten kummoinen migreeni. Ei jokainen pikku pään jomotus ole migreeniä.
Mun työkavetilla on joka toinen viikko flunssa, sillä saa kivasti 3 pv vapaata ja loppuviikon etätöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, eipä ole sitten kummoinen migreeni. Ei jokainen pikku pään jomotus ole migreeniä.
Ihan on diagnosoitu migreeni ja kyllähän se juilii kovasti. Migreeniä on juu eri asteisella oireistolla mutta kun nyt tuossa niin polleana kyseltiin onko asiasta mitään käryä niin taitaa olla mulla vähän enemmän kokemusta aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä myös diagnosoidun sairauden vuoksi voi joutua irtisanotuksi, mutta se ei ole helppo eikä nopea ratkaisu. Kuten kaikissa muissakin irtisanomisissa vaatii tämä lailliset perusteet ja ensin pitää tarjota muita ratkaisuja, kuten työajallisia ja -tehtävällisiä muutoksia.
Jos muuta työtä tai työaikaa ei voi järjestää niin potkut voi antaa kestosaikuttajalle.
Jos poissaolopäiviä ei ole enempää kuin 1-3/kk, niin ei tuolla perusteella pysty mitenkään irtisanomaan.