Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sana jota inhoan. Erityisherkkä.

Vierailija
21.10.2023 |

Miten tälläinen ihminen kohdataan? Onko kyltti kaulassa vai alkaako itkemään kun sanon moi? 

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muutkin herkkiä tai aistivia. Ei tarvitse olla just "erityisherkkä". Esimerkiksi jos kaikki ottavat lenkille tupakat, parfyymit ja puhuvat kovaa huutaen – se on normaalille rauhaa etsivälle ihmiselle liikaa. Missä saa raikasta happea ja rauhaa.

Vierailija
2/78 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä inhoan sanaa "huumattu" ja sabotoitu näyttämään mt-tapaukselta tai muulta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ap ottaisit ihan ensiksi selvää mitä erityisherkkyys on? Sillä jos tietäisit, niin et kysyisi joutavia.

Vierailija
4/78 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisherkkä = Huomiohakuinen narsisti 

Vierailija
5/78 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sanassa ole vikaa vaan niissä ihmisissä. 

Vierailija
6/78 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mitä jos ap ottaisit ihan ensiksi selvää mitä erityisherkkyys on? Sillä jos tietäisit, niin et kysyisi joutavia.

No katsoin netistä. Itse kuulun yhteen kategoriaan, mutten kutsu itseäni erityisherkäksi. Voisin kuvailla itseäni tunteikkaaksi. Minulla on vahvat myötätuntotaidot. Ap

Vierailija
7/78 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä käytät aika turhaa energiaa tällaiseen turhaan inhoon. Ehkä sinä olet se erityisherkkä. Tuntuuko sinusta epäreilulta, että koet muiden saavan huomiota, jota et itse ole omille tunteillesi ja kokemuksillesi saanut? Pelkäätkö jääväsi omien tunteidesi kanssa yksin, jos huomioidaan muiden ihmisten tarpeita ja kokemuksia? Oletko sinä jäänyt heitteille emotionaalisesti, onko sinulle opetettu, ettei sinun kokemuksillasi ja tunteillasi ole väliä?

Vierailija
8/78 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kuten emme ole kaikki yhtä älykkäitäkään, niin myös herkkyyden suhteen olemme ääripäät sisältävä jana. Jos älyä ja herkkyyttä on vähän niin maailman ymmärtäminen on varmasti haasteellista. Jos taas on erityisen herkkä sekä älykäs, niin se taas on nerojen reseptiikka. 

Vierailija
9/78 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

No katsoin netistä. Itse kuulun yhteen kategoriaan, mutten kutsu itseäni erityisherkäksi. Voisin kuvailla itseäni tunteikkaaksi. Minulla on vahvat myötätuntotaidot. Ap

Noniin, arvasin ihan vain tästä aloituksestasi, että sinä kuulut tähän kategoriaan. Sinä siis olet ottanut herkästi itseesi tästä termistä, koska olet erityisherkkä, eli reagoit myös tällaisiin asioihin tavallista vahvemmin. Ei muut ihmiset kävele ympäriinä vihaamassa jotain sanaa, jota toinen ihminen käyttää itsestään. Ehkä jos kokisit vähän enemmän myötätuntoa itseäsi kohtaan, niin voisit olla vihaamatta tuollaista piirrettä muissa.

Itse en ole erityisherkkä. Enkä inhoa että joku muu sellaiseksi itsensä kokee.

Vierailija
10/78 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Itse taas luulisin monen nykypäivän vanhemman leimaavan oman lapsensa jostain syystä eritysherkäksi, koska sitä ei saa komentaa tai se lapsi suuttuu ja loukkaa tunteensa. Sit sen annetaan riehua ja tehdä pahoja. 

Vierailija
11/78 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa olla trumpisti, joka hyväksyy vain "vahvat" ihmiset.

Oikeasti kiusaajat. 

Vierailija
12/78 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Itse taas luulisin monen nykypäivän vanhemman leimaavan oman lapsensa jostain syystä eritysherkäksi, koska sitä ei saa komentaa tai se lapsi suuttuu ja loukkaa tunteensa. Sit sen annetaan riehua ja tehdä pahoja. 

Eli sinä siis arvostelet sitä, että jotkut väärinkäyttävät termiä. Et termiä itsessään. Nämä ovat kaksi eri asiaa, ja varmasti aika moni on kanssasi samoilla linjoilla. Kaikki me ollaan erilaisia, eikä se oikeuta huonoa käytöstä.

Vierailija
13/78 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Erityisasiantuntija (eikö muka pelkkä asiantuntemus jossain asiassa enää riitäkään?)

ym. kaikki 'erityiset 'jotkut.

Vierailija
14/78 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

'Erityisasiantuntija (eikö muka pelkkä asiantuntemus jossain asiassa enää riitäkään?)

ym. kaikki 'erityiset 'jotkut.

Sinäkin olet jollain tavalla erityinen. Tosi surullista, jos kukaan ei ole saanut sinua tuntemaan itseäsi sellaiseksi. 

Vierailija
15/78 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Noniin, arvasin ihan vain tästä aloituksestasi, että sinä kuulut tähän kategoriaan. Sinä siis olet ottanut herkästi itseesi tästä termistä, koska olet erityisherkkä, eli reagoit myös tällaisiin asioihin tavallista vahvemmin. Ei muut ihmiset kävele ympäriinä vihaamassa jotain sanaa, jota toinen ihminen käyttää itsestään. Ehkä jos kokisit vähän enemmän myötätuntoa itseäsi kohtaan, niin voisit olla vihaamatta tuollaista piirrettä muissa.

Itse en ole erityisherkkä. Enkä inhoa että

Kotipsykologi? En mä tähän reagoi mitenkään vanhemmin, vaikka toivoisit. Ap

Vierailija
16/78 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkyys ja herkkä ihminen on vain  osattava kohdata oikein.

Eihän se mikään 'vika' sinänsä ole.

Vierailija
17/78 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä AP ole tollainen siili. Olet pehmeä herkkis sisältäpäin, älä esitä tuollaista piikkipalloa.

Vierailija
18/78 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Eipä uskoisi aloituksesi perusteella :D

Vierailija
19/78 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua lähinnä huvittaa se että ihan jokainen voi itsensä kuvailla erityisherkäksi joiltain osin jos niitä "kriteereitä" katselee ja näin haluaa itsensä luokitella. Niin onko se sitten enää kuinka erityistä? 

Vierailija
20/78 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Juu, niin varmaan!