Mies tienasi 34 000 ja silti nainen itkee liian pientä rahasummaa
Aika rahanahne naikkonen. Ja siitäkim itkee, jos maksetaan ravintolalasku puokkiin. Ja jos joutuu kuskaamaan miestä joskus. Ja jos 40-vuotias mies on joskus vähän aikaa työttömänä.
Ei rakkaus kyllä tarkoita mitään tälle naiselle, vaan status ja iso tili.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/0c8adabf-7ed8-479a-9533-1f4894f…
Kommentit (726)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienet oli tulot molemmilla, tosi pienet. Itse tienasin noin 63000 viime vuonna, enkä pidä itseänikään hyvätuloisena. Miehen tulot reilu 100000 ja ihan taviksia ollaan. 🤔
Miehesi on siis yrittäjä. Tuosta menee puolet eläke- ym. maksuihin.
Ei ole yrittäjä. 😅
Se on helppo jeesustella vauvapalstalla, kun ei tiedä vttukaan toisen elämästä. Kultalusikka perseessä onnistuu työnsaantikin tuosta vaan ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista säästötilille.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt useita rikosilmoituksia Jennin kunnian loukkauksesta. It-numerot ja viesti tallessa. Nauttikaas kahveista.
ihanko tiktokilla keräsit?
Vierailija kirjoitti:
Minä ymmärsin asian niin, että Jenniä otti päähän rahan vippailu ja ehkä miehen holtiton rahankäyttö. Olen seurustellut eroni jälkeen miehen kanssa, joka aina lainaili minulta ennen tilipäiväänsä rahaa. Tottakai se luisui myös siihen, että minä maksoin enemmän ruokia jne. Mitään ei voitu tehdä, kun miehellä ei ollut rahaa. Ja jatkuva ulina siitä, miten kaikki on kallista. Ostin usein omilla rahoillani aika kallistakin ruokaa ja otti päähän, kun tämä syödessään kitisi hinnoista.
Jos rahasta on jatkuvasti pula, siitä tulee puhuttua usein. Asia on koko ajan mielessä taka-alalla ja syö voimavaroja. Kannattaisiko sen Jennin puhua asiat halki miehen kanssa ja vähän kopauttaa nyrkkiä pöytään. Olen silti sitä mieltä, että jos joku mies on kiltti ja mukava (tai edes suurinpiirtein sellainen), niin en hevin lähtisi vaihtamaan toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä töitä on hankala saada, vaikka kuinka yrittää hakea moneen paikkaan ja eri alojen hommiin. Itse en ole tänä vuonna päässyt yhteenkään työhaastatteluun. Johtuuko sitten siitä, että korkeastikoulutettuja syrjitään. Varmaan suurin syy kuitenkin taloustilanne, joka paikassa vähennetään työntekijöitä. Työttömiä enemmän ja työpaikkoja vähemmän kuin joskus ennen.
Juuri siksi ne säästöt on tärkeitä siltä ajalta kun töitä on.No eipä jollain kymppitonnin säästöillä kovin pitkään itseään pysty elättämään. Esimerkiksi. Jos töitä on vain 9kk vuodessa, säästöt menevät aika pitkälle siitä kesästä selviämiseen.
.
Hän saa kesältä ansiosidonnaista, koska on työtön. Silläkin summalla pärjää yksinelävä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pötyä. Oli käsittääkseni huolissaan siitä, ettei miehellä ole vakituista työpaikkaa. Nimittäin oli tulot miten isot tahansa, ilman vakituista työtä ei oteta asuntolainaa, eikä noista tuloista kovin äkkiä säästä omarahoitusosuutta.
Vttu te ootte surkeita otuksia, ette osaa lukea ettekä todellakaan ole naisen arvoisia.
Ei ole pötyä. Huoli oli vakituisen työpaikan lisäksi se, että Jyrki tienaa niin vähän. Työpaikan vakituisuushan ei mitenkään vaikuta esim. lapsiin, joiden hankkimiseen Jennin mielestä tarvitsee isommat tulot kuin Jyrkillä on. Katso ohjelma kunnolla ja kommentoi vasta sitten.
Olen eri. En ole katsonut sitä ainakaan paljoa. Mutta miten on, jos Jyrki alkaisi koti-isäksi, joka sitten hoitaa lasta , käy kaupassa ja tekee ruokaa. Silloin säästyy lapsen raijaaminen hoitopaikkaan ja kulut ja vähenee sairastelu taaperoiässä. Onko se jotain, mikä sopisi Jyrkille?
Hän saa kesältä ansiosidonnaista, koska on työtön. Silläkin summalla pärjää yksinelävä ihminen.
--
Ei välttämättä saanut. Ei ansiosidonnainen mikään automaatio ole. Sen saamiseksi pitää täyttää tietyt ehdot. Kuten sellainen pikkujuttu kuin liiton ja työttömyyskassan jäsenmaksun maksaminen. Kaikki eivät kuulu liittoihin. Ja muistelisin, että ansiosidonnaista saadakseen pitää olla myös tietty yhtäjaksoinen aika työllisenä. Siihen ei välttämättä riitä 9kk lukuvuosi etenkään, jos ei ole kokopäivätyöhön rinnastettavia tunteja.
Mä eppäilen että Jyrkillä on peliriippuvuus, johonkin pitkävetoihin pistää rahansa. Ja sit on pers auki. Silti haaveilee olevansa joku perheen pää. Harmi, perheen pään pitäisi elättää se perhe, jos tosiaan 50-luvun rooleista haluaa pitää kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pötyä. Oli käsittääkseni huolissaan siitä, ettei miehellä ole vakituista työpaikkaa. Nimittäin oli tulot miten isot tahansa, ilman vakituista työtä ei oteta asuntolainaa, eikä noista tuloista kovin äkkiä säästä omarahoitusosuutta.
Vttu te ootte surkeita otuksia, ette osaa lukea ettekä todellakaan ole naisen arvoisia.
Ei ole pötyä. Huoli oli vakituisen työpaikan lisäksi se, että Jyrki tienaa niin vähän. Työpaikan vakituisuushan ei mitenkään vaikuta esim. lapsiin, joiden hankkimiseen Jennin mielestä tarvitsee isommat tulot kuin Jyrkillä on. Katso ohjelma kunnolla ja kommentoi vasta sitten.
Olen eri. En ole katsonut sitä ainakaan paljoa. Mutta miten on, jos Jyrki alkaisi koti-isäksi, joka sitten hoitaa lasta , käy kaupassa ja tekee ruokaa. Silloin
Tuo ei sopisi Jennille, koska Jenni haluaa perinteisen parisuhteen, jossa mies tienaa rahat ja nainen tekee kotityöt ja hoitaa lapset. On itse sanonut näin
Onko tuo kolme tonnia kuussa brutto vai netto? Jos se brutto, niin mikä on veroprosentti eli paljonko tulee käteen. Jos se on netto, niin paljonko on brutto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä se nähdään että miehen tasoon vaikuttaa miehen tulot ja koulutustaso. Miehet ei koskaan valita tai arvostele naisia naisen tulojen tai koulutustason perusteella.
Vain sellaisten naisten silmissä, joille raha on tärkeämpää kuin rakkaus. Jennille status ja raha ajavat onnellisen avioliiton ohi.
Kun köyhyys tulee ovesta, menee rakkaus ikkunasta.Millainen on onnellinen avioliitto? Eri ihmisillä se merkitsee eri asiaa. Joku on turvallisuushakuinen, asiat pitää olla kunnossa, pitää pystyä kunnioittamaan puolisoa. Toisilla se on seikkailua, ei tylsää arkea, puoliso saa olla huithapeli jännämies. Jenni kestää tylsää arkea, kunhan asiat on kunnossa. Hän ei pyydä mitään, mitä ei itsekin tuo liittoon. Vakityö, sästöjä, hänellä jopa omistusasunto.
"Meillä aikuisilla on muitakin kuluja kuin vuokra. Tätä voi olla vaikea ymmärtää, jos itse ei tarvitse huolehtia omasta elannostaan."
Ei ole kovinkaan hyvin osattu huolehtia, jos on tuollaiset tulot eikä yhtään säästössä ja laittaa Jenniä maksamaan höpötellen seuraavasta palkkapäivästä.
Loinen tuo on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä töitä on hankala saada, vaikka kuinka yrittää hakea moneen paikkaan ja eri alojen hommiin. Itse en ole tänä vuonna päässyt yhteenkään työhaastatteluun. Johtuuko sitten siitä, että korkeastikoulutettuja syrjitään. Varmaan suurin syy kuitenkin taloustilanne, joka paikassa vähennetään työntekijöitä. Työttömiä enemmän ja työpaikkoja vähemmän kuin joskus ennen.
Juuri siksi ne säästöt on tärkeitä siltä ajalta kun töitä on.No eipä jollain kymppitonnin säästöillä kovin pitkään itseään pysty elättämään. Esimerkiksi. Jos töitä on vain 9kk vuodessa, säästöt menevät aika pitkälle siitä kesästä selviämiseen.
.
Hän saa kesältä ansiosidonnaista, koska on työtön. Silläkin summalla pär
Mistä tiedät, että saa? Onko Jyrki kertonut jossain kuuluvansa työttömyyskassaan? Entä miten on työssäoloehdon laita? Sehän menee näin:
Nykyisellään työssäoloehto täyttyy, kun teet töitä vähintään 18 tuntia viikossa 26 kalenteriviikon ajan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi Jyrki on tyypillinen av-palstan mies. Mies 40v eikä ole edes säästötiliä tai vararahastoa, eikä omaa asuntoa.
Ja mieluimmin menee syömään pihvin ravintolaan, kun ei viitsi itse tehdä ruokaa, vaikka kertomansa mukaan osaisi ja vaikka rahat vähissä.
Ei ihme jos rahaa ei ole.
Eipä tuosta tule paria, toivottavasti Jenni pitää silmänsä auki.
Jennihän sinne ravintolaan hinkuu. Hänelle ei kelpaa pelkkä kotiruoka, vaan täytyy päästä ravintolaan. Ja luonnollisesti miehen pitää maksaa molempien ruuat, koska muuten Jenni ei tunne olevansa suhteen nainen. Isin pikkuprinsessa on tottunut siihen, että pappa betalar ja nyt pitäisi hubbyn ottaa se isin rooli tuossa kuviossa.
Ulkona syöminen on vain tapa. Siitä luultavasti pääsee eroon nopeasti. Käynnit voi vaikka puolittaa. Silloin se tuntuu enemmän juhlalta, kun ei koko ajan syödä ulkona. Samalla jää rahaa muuhun. Mutta tämä on kai sitä paljonpuhuttua sukupolvien välistä kuilua. Itse syön yleensä puuroa, leipää ja juustoa, halpoja muroja, makaronia ja kalapuikkoja tai jauhelihakastiketta. Olen siis eläkkeellä, joka ei ole iso. Vähän kasviksia lisukkeena. Näihin menee jo paljon rahaa ja aina täytyy muistella onko tilillä rahaa laskuihin. Tämä on arkea kymmenien työvuosien ja alaikäisenä tehtyjen koko kesän pituisten kesätöiden jälkeen. En voi uneksiakaan ulkona syömisestä.
34000€/v on kyllä aika vähän. Itse tienaan noin 52000€ ja saan hurjan satasen säästöön kuussa. Kolme lasta ja asuntolaina toki asiaa selittää. Mutta nuo tulot eivät ainakaan pk-seudulla asuville ole häävit.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo kolme tonnia kuussa brutto vai netto? Jos se brutto, niin mikä on veroprosentti eli paljonko tulee käteen. Jos se on netto, niin paljonko on brutto.
Ilmoitetaanko veroilmoitukseen netto vai brutto? Mietipä sitä hetkinen.
Vierailija kirjoitti:
No mitäpä luulet, kun kyse on VEROTETTAVISTA ansiotuloista? :D
Jenni on tottunut Etta omat rahat on hupiin ja iskä maksaa muuten kaiken
Vierailija kirjoitti:
Jenni on tottunut Etta omat rahat on hupiin ja iskä maksaa muuten kaiken
Näinpä. Ei puhelinaspan palkoilla herroiksi elellä, jos ihan kaikki pitää maksaa itse. Helsingissä ei ole halpaa asua.
Vai oikein it-numerot :D Kas kun ei atk :D