Mies tienasi 34 000 ja silti nainen itkee liian pientä rahasummaa
Aika rahanahne naikkonen. Ja siitäkim itkee, jos maksetaan ravintolalasku puokkiin. Ja jos joutuu kuskaamaan miestä joskus. Ja jos 40-vuotias mies on joskus vähän aikaa työttömänä.
Ei rakkaus kyllä tarkoita mitään tälle naiselle, vaan status ja iso tili.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/0c8adabf-7ed8-479a-9533-1f4894f…
Kommentit (726)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenni on tottunut rahakkaampaan elämään isänsä eli jalkapallovalmentaja Antti Muurisen kustantamana. Vaatii nyt samaa tasoa mieheltään.
Tässähän on se totuus. Ei tuollaisilla tuloilla yksinään saa pankkilainaa, jolla olisi varaa ostaa rivarikolmio Helsingistä. Kyllä siinä on isukki ollut rahoittajana.
Mikä kolmio? Jennin asunto on kaksio.
Silti. Puhelinaspan palkka ei ole niin hyvä, että sillä yksin saisi niin isoa lainaa. Jos ei kerran samansuuruisella opettajan palkallakaan saa.
Jennillä oli säästöjä ja varmaan vanhemmat takaajina.
Olen melko varma siitä että
Isi maksaa. Helppoa ja kivaa. Voi esittää olevansa rikas, vaikka oikeasti on ihan yhtä pienituloinen kuin tämä halveksimansa määräaikaisia töitä tekevä mies.
Joten surullista, että vielä 2020-luvulla naiselle "perheen pää" tarkoittaa sitä, että nainen loisii miehen lompakolla. Missä on itsekunnioitus?
Vierailija kirjoitti:
Ei Jenni ole itkenyt Jykän tulojen pienuutta, vaan sitä että tällä ei ole mitään suunnitelmia, kunnianhimoa, ja lisäksi tämä on pummannut Jenniltä rahaa. Lisäksi pyytänyt itse ravintolaan syömään ja sitten pistänyt Jennin maksamaan. Jykästä näkee että hän ei pystyisi huolehtimaan perheestä esim. sen aikaa jos Jenni olisi hetken hoitovapaalla.
Tuo ravintolajuttu ei kuulosta hyvältä. Niin ei voi käyttäytyä, johan nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä töitä on hankala saada, vaikka kuinka yrittää hakea moneen paikkaan ja eri alojen hommiin. Itse en ole tänä vuonna päässyt yhteenkään työhaastatteluun. Johtuuko sitten siitä, että korkeastikoulutettuja syrjitään. Varmaan suurin syy kuitenkin taloustilanne, joka paikassa vähennetään työntekijöitä. Työttömiä enemmän ja työpaikkoja vähemmän kuin joskus ennen.
Juuri siksi ne säästöt on tärkeitä siltä ajalta kun töitä on.30k vuosituloilla vaan ei paljon säästyjä kerry. Kaikki meistä ei asu isin maksamassa kaksiossa ja ajele isin ostamalla autolla.
Kotkassa vuokrat ja asunnot on halpoja. Kyllä säästyy.
Vierailija kirjoitti:
"Täytyyhän ne halot jonkun pätkiä lyhyemmiksi ja ehkä myös halkaista pari kertaa. Ei meillä ainakaan halko (1m kertaalleen halkaistu pölkky) mahdu uuniin."
Meillä on omaa metsää ja asun maalla, täällä suurin osa nykyään ostaa klapit valmiina, pilkottuna ja määrämittaan tehtynä. Ei enää vuosiin ole kannattanut itse tehdä polttopuita, kun tarvitaan koneet ja polttoaineet. Eikä omasta metsästä puut ole ilmaisia, kun laskee kustannukset.
Ja tuli 10m3 kuorma, suoran lavoissa liiteriin ja pinottuna kotiin toimitettuna. Eikä tarvinnut kun avata ovet.
Ja hintaa tuli 15snt/kWh kun lämpöpumpulla lämmittää cop huomioiden <5snt/kWh.
Vierailija kirjoitti:
Tyytyväisyys ja kiitollisuus ovat onnen äiti ja isä.
Joka kumpuaa sisältä, sitä ei valitettavasti saavuta millään ulkokullatulla kermakakulla, jonka sisältö on paskaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä töitä on hankala saada, vaikka kuinka yrittää hakea moneen paikkaan ja eri alojen hommiin. Itse en ole tänä vuonna päässyt yhteenkään työhaastatteluun. Johtuuko sitten siitä, että korkeastikoulutettuja syrjitään. Varmaan suurin syy kuitenkin taloustilanne, joka paikassa vähennetään työntekijöitä. Työttömiä enemmän ja työpaikkoja vähemmän kuin joskus ennen.
Juuri siksi ne säästöt on tärkeitä siltä ajalta kun töitä on.30k vuosituloilla vaan ei paljon säästyjä kerry. Kaikki meistä ei asu isin maksamassa kaksiossa ja ajele isin ostamalla autolla.
Ihmisillä on muitakin menoja kuin vuokra. Eikö se vuokranmaksu valitettavasti mene tauolle kesän (=työttömyyden) ajaksi. Tukia taasen ei saa, jos on säästöjä.
Vierailija kirjoitti:
Joten surullista, että vielä 2020-luvulla naiselle "perheen pää" tarkoittaa sitä, että nainen loisii miehen lompakolla. Missä on itsekunnioitus?
2020-luvlla ei ole enää mitään perheen päitä vaan tasa-arvoinen parisuhde, jossa sekä kulutettä kotityöt hoidetaan puoliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä aikuisilla on muitakin kuluja kuin vuokra. Tätä voi olla vaikea ymmärtää, jos itse ei tarvitse huolehtia omasta elannostaan.
Vierailija kirjoitti:
Pienet oli tulot molemmilla, tosi pienet. Itse tienasin noin 63000 viime vuonna, enkä pidä itseänikään hyvätuloisena. Miehen tulot reilu 100000 ja ihan taviksia ollaan. 🤔
Onhan noilla yhteenlaskettu netto reilusti enemmän kuin sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri siksi ne säästöt on tärkeitä siltä ajalta kun töitä on.
Juu juu, kahdesti on ollut yli 10 000 säästöjä, eipä ole kuule enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2020-luvlla ei ole enää mitään perheen päitä vaan tasa-arvoinen parisuhde, jossa sekä kulutettä kotityöt hoidetaan puoliksi.
Jyrkihän on yrittänyt hoitaa kotitöitä, mutta Jenni-prinsessalle ei kelpaa. Pitää tehdä hänen tavallaan tai ei ollenkaan.
Jyrki-boy on just niitä miehiä, jotka haluaa kotirouvan ja lapset ja omakotitalon, mutta varaa ei ole niistä mihinkään eikä kunnianhimoakaan. Ei voi saara rusinoita pullasta, jos ei ole pullaa ensinkään.
Vierailija kirjoitti:
Pienet oli tulot molemmilla, tosi pienet. Itse tienasin noin 63000 viime vuonna, enkä pidä itseänikään hyvätuloisena. Miehen tulot reilu 100000 ja ihan taviksia ollaan. 🤔
Tähän ketjuun ei tarvi nyt tulla elvistelemään miten on hyvätuloinen ja huono säästämään rahaa.
Saahan se Jyrki kesän ansiosidonnaista ja opetustyössä kesän työttömyyteen tottuneena tietää varautua asiaan aina säästämällä. Kuitenkin 20 v jo työelämässä ollut.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on siis yrittäjä. Tuosta menee puolet eläke- ym. maksuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä a
Juurikin näin. Esimerkiksi monella korkeastikoulutetulla on opintolainaa, jota saa nyt maksaa korkealla korolla takaisin, kiitos taloustilanteen. Ja laskut, ruoat, lääkkeet (jos niitä on), lemmikki ja lapsi (jos niitäkin on). Auton ja asunnon voi aina myydä (jos niitäkin on).
Vierailija kirjoitti:
Saahan se Jyrki kesän ansiosidonnaista ja opetustyössä kesän työttömyyteen tottuneena tietää varautua asiaan aina säästämällä. Kuitenkin 20 v jo työelämässä ollut.
Mistä sinä tiedä, millaiset Jyrkin kulut ovat? Hänellähän voi olla vaikka kallis lääkitys tai maksettavia velkoja, joiden takia mitään säätöjä ei kerry. Elämä ei ole aina ihan niin helppoa kuin vauvapalstalla kuvitellaan. Itse maksan vieläkin elämäni suurinta virhettä, jonka tein 22v sitten, kun olin nuori ja tyhmä.
Olen tehnyt useita rikosilmoituksia Jennin kunnian loukkauksesta. It-numerot ja viesti tallessa. Nauttikaas kahveista.
Tämäkö on niitä miesten töitä, jonka perusteella mies voi kieltäytyä tekemästä mitään kotitöitä kuten siivousta tai ruuanlaittoa?