Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamerapakko töissä jopa kun soitat

Vierailija
06.11.2024 |

Toiselle henkilölle kahdenkeskisen Teams-puhelun? Onko muualla tällaista? Mitä järkeä? Ymmärrän jotkut palaverit mutta että myös puhelut?!

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole pakkoa, mutta suositus. Kyllä minusta on tosi paljon kivempi jutella toisen kasvoja katsoen kuin pelkkää taustaa tuijottaen. 

Minusta ei. Etäpäivänä etenkin tuntuu tunkeilulta, kun joku yhtäkkiä soittaa kamera päällä.

Tunkeilulta? Jos ei sinun tarvitse raahautua työpaikalle, niin kai se on kuitenkin ihan kohtuullista olla sen verran asiallisen näköinen töitä tehdessään, että kamera ei haittaa..

Ei mun työsopparissa puhuta sellaisesta mitään

Vierailija
42/91 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja määrittelee miten sähköistä viestintää käytetään työpaikalla. Siinä on turha tulla vauvapalstalle kitisemään.

Mun työtä ei tehdä kasvoilla, enkä tarvitse hommieni etenemiseen kenenkään pärstää. Nää on ihan naurettavia juttuja

Sinä kun et tätä asiaa määrää vaan työnantaja. Ihan turha tästä nipottaa kun työnjohto on jo päätöksensä tehnyt.

Minkälainen sakkokäytäntö?

Paljon lähtee palkasta, kun työkaveri itkee pomolle "yhyy yhyy, sillä ei ollu kamera päällä"??

Jos huomautukset alkavat kasaantua on seuraava toimenpide kirjallinen varoitus ja siitä sitten edetään irtisanomismenettelyyn.

Ei kyllä edetä, sillä ei riitäirtosanomisperusteeksi. Jotta työnantajan käskyjen npudattamatta jättäminen kelpaisi irtisanomisperusteeksi, niiden täytyisi olla tehty jossain työhön nähden oleellisessa asiassa. Kameran käyttö  työntekijöiden välisessä puhelussa ei ole työtehtävään nähden oleellinen. 

sinänsähän sillä ei toetysit ole kovin paljon väliä, vaikka sitä kameraa käyttäisikin. Työnantajan logo vaan taustaksi, niin ihan sama oletko autossa vai sängyssä vai työpisteellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole pakkoa, mutta suositus. Kyllä minusta on tosi paljon kivempi jutella toisen kasvoja katsoen kuin pelkkää taustaa tuijottaen. 

Minusta ei. Etäpäivänä etenkin tuntuu tunkeilulta, kun joku yhtäkkiä soittaa kamera päällä.

Tunkeilulta? Jos ei sinun tarvitse raahautua työpaikalle, niin kai se on kuitenkin ihan kohtuullista olla sen verran asiallisen näköinen töitä tehdessään, että kamera ei haittaa..

Sä et näköjään edes tajua, että työsoppari ei liity mitenkään tähän asiaan. 

Vierailija
44/91 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja määrittelee miten sähköistä viestintää käytetään työpaikalla. Siinä on turha tulla vauvapalstalle kitisemään.

Mun työtä ei tehdä kasvoilla, enkä tarvitse hommieni etenemiseen kenenkään pärstää. Nää on ihan naurettavia juttuja

Sinä kun et tätä asiaa määrää vaan työnantaja. Ihan turha tästä nipottaa kun työnjohto on jo päätöksensä tehnyt.

Päätösten pitäisi perustua johonkin järkeen. Muuten johtaminen on huonoa.

Vierailija
45/91 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkään työnantaja ei voi velvoittaa mua olemaan tietyn näköinen kotona töitä tehdessäni

Vierailija
46/91 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksetaanko mulle työnteosta vai asialliselta näyttämisestä? Niinpä.

Vierailija
47/91 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinitarraa vaan. 

Vierailija
48/91 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä teen työt aina etänä, eikä tuo mitään tunkeilua ole. Miksi olisi? Firman taustakuva tietenkin on aina päällä, joten ympäristö ei näy.

No minusta on. Minä en ole SINÄ.

Miten joku voikin tehdä ongelman asiasta kuin asiasta, jos välttämättä niin haluaa....

Mistäs muusta olen nyt tehnyt ongelman muka?

Vierailija
49/91 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä neurotyypillisten ektroverttien ominaisuus vai mikä? Ei tulisi mielenkään soittaa tavallista asiapuhelua kamera päällä - miksi ihmeessä haluaisin häiritä keskittymistäni toisen naamaa katsellen ja samalla tietenkin pitää muistaa itse pitää sosiaalista naamiota ja näyttää jotenkin järkevältä kameran edessä. Onneksi firmassamme ollaan järkeviä eikä kameroita käytetä kuin erikoistilanteissa.

Vierailija
50/91 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä sääntö. Nykyisin jengi on nuhjuisena darrassaan himassa, niin hyvä että jäävät kiinni kun kameraa pitää pitää auki.

Mitä sanktioita tulee jos on nuhjuisen näköinen?

Vierailija
51/91 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuossa on hyvinkin järkeä. Ilmeet ja eleet kun on merkittävä osa kommunikointia. Ja tutkimukset kertovat omaa karua totuuttaan etätöiden negatiivisesta vaikutuksesta mm kommunikointiin ja sosiaalisiin suhteisiin, kun ei olla esim työkavereiden kanssa enää kasvotusten tekemisissä. 

Vierailija
52/91 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tässäpä ketjun omituisin kommentti. Teen täysin itsenäistä työtä kokonaan etänä. Ulkonäölläni ei ole MITÄÄN merkitystä minkään työhöni liittyvän suhteen. Videon päällä pitäminen ei myöskään tuo mitään lisää puheluihin, päinvastoin häiritsee vaan kun toinen jakaa ruutua ja kysyy jotain. Työnantaja ei maksa minulle "asiallisesta" ulkonäöstä penniäkään. Minä siis olen kyllä 99% työajasta "asiallisen" näköinen - ja kamerani on AINA kiinni.

Vierailija
53/91 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkään työnantaja ei voi velvoittaa mua olemaan tietyn näköinen kotona töitä tehdessäni

No sinun ulkonäkösi ei nyt tähän asiaan juurikaan liity. 

Vierailija
54/91 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksetaanko mulle työnteosta vai asialliselta näyttämisestä? Niinpä.

Mitenkä nämä sukeltavat toisensa pois? 😂

Vierailija
55/91 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä teen työt aina etänä, eikä tuo mitään tunkeilua ole. Miksi olisi? Firman taustakuva tietenkin on aina päällä, joten ympäristö ei näy.

No minusta on. Minä en ole SINÄ.

Miten joku voikin tehdä ongelman asiasta kuin asiasta, jos välttämättä niin haluaa....

Mistäs muusta olen nyt tehnyt ongelman muka?

Sen saat miettiä ihan itse. Mutta pointti on se, että tämä asia on aika mitätön, ja silti teet siitä ison ongelman. Kärpäsestä härkäsen. Jne. 

Vierailija
56/91 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuossa on hyvinkin järkeä. Ilmeet ja eleet kun on merkittävä osa kommunikointia. Ja tutkimukset kertovat omaa karua totuuttaan etätöiden negatiivisesta vaikutuksesta mm kommunikointiin ja sosiaalisiin s

Joo kyllä, mun sosiaaliset suhteet työkavereihin on huonontuneet, kun ei enää tarvitse kuunnella viiden minuutin välein kälätystä siitä mitä Molla-Maija teki eilen koulussa ja kuinka Pertin kanssa lähdetään viikonloppuna Kouvolaan ajelulle. Tuottavuus on myös parantunut ja kaikkien kyselyiden perusteella työntekijöiden tyytyväisyys on räjähtänyt aivan uusiin sfääreihin. Mutta kun yhyy, ekstrovertit eivät pääse enää toimistolle juoruamaan :/.

Vierailija
57/91 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etäpäivämei ole vapaapäivä. Ota lomaa jos tunkeilu häiritsee.

No ei ole niin. Mutta saatan olla pyjama päällä vaikka.

Onko muutenkin elämänhallinta vähän vaikeaa?

Vierailija
58/91 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen sakkokäytäntö?

Paljon lähtee palkasta, kun työkaveri itkee pomolle "yhyy yhyy, sillä ei ollu kamera päällä"??

Jos huomautukset alkavat kasaantua on seuraava toimenpide kirjallinen varoitus ja siitä sitten edetää

Sinultahan ei kysytä onko se oleellista vai ei. Sen päättää työantaja.

Vierailija
59/91 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä neurotyypillisten ektroverttien ominaisuus vai mikä? Ei tulisi mielenkään soittaa tavallista asiapuhelua kamera päällä - miksi ihmeessä haluaisin häiritä keskittymistäni toisen naamaa katsellen ja samalla tietenkin pitää muistaa itse pitää sosiaalista naamiota ja näyttää jotenkin järkevältä kameran edessä. Onneksi firmassamme ollaan järkeviä eikä kameroita käytetä kuin erikoistilanteissa.

Sä et varmaan ole kovin hyvä tietokoneiden kanssa. Mutta siinä ruudussa on ylhäällä oikealla sellainen painike, josta saat sen teamsruudun alas, jolloin sulle ei näy siitä yhtään mitään. 

Vierailija
60/91 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tässäpä ketjun omituisin kommentti. Teen täysin itsenäistä työtä kokonaan etänä. Ulkonäölläni ei ole MITÄÄN merkitystä minkään työhöni liittyvän suhteen. Videon päällä pitäminen ei myöskään tuo mitään lisää puheluihin, päinvastoin häiritsee vaan kun toinen jakaa ruutua ja kysyy jotain. Työ

Työnantaja ei maksa asiallisesta ulkomuodosta, mutta työnantaja voi silti EDELLYTTÄÄ sitä. 

Ja opetelkaa sen terassin käyttö! Niitä kameroita, kun voi sulkea sen ajaksi, kun tarvitsee, ja sitten laittaa taas päälle. Ei se ole mitään ydinfysiikkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi