Millä aiotte nyt korvata leikkeleet leipien päällä?
Leikkeleet ovat hyviä proteiinin lähteitä. Alatteko tekemään linssilevitettä tms?
Kommentit (231)
Lihaleikkeleen sijasta olen jo vuosia laittanut leivän päälle kasvipohjaisia leikkeleitä: https://www.vegaanituotteet.net/category/242/kasviproteiinivalmisteet-p…
Omia suosikkejani noista ovat Speck flavouder, Muu Roast biif ja Pirkka ruohosipuli vegeleikkele. Se Vegan deli patee "maksamakkara" on myös hyvää. Santun seitan vegvursti toimii meetvurstin asemesta, se pötkössä myytävä on halvempaa, kuin nuo valmiiksi siivutetut.
Myös hummus ja paputahnat ovat hyviä ja niistäkin saa jonkin verran proteiinia, paputahnoja ei tosin taida olla myynnissä valmiina hummusta lukuunottamatta.
Kalaakin syön leivän päällä välillä tai kananmunasiivuja.
Siirrän leikkeleet leivän alle tai väliin.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Aion käyttää leikkeleitä edelleenkin. En syö leipää kuin yhden viipaleen aamuisin enkä edes joka aamu. Jos kuolen sen vuoksi alle 100-vuotiaana, niin voi voi.
Kuinka paljon menee roskiin pilaantuneita leikkeleitä?
Vaihtelevasti leivällä on rasvatonta juustoa, raejuustoa, sulatejuustoa, kansmunaa, humusta, ituja, salaattia, avokadoa jne. Leikkeleitä viimeksi 10 vuotta sitten.
Sinappia olen joskus ohuelti laittanut, jos ei ole ollut muuta. Se on yllättävän hyvää, suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Lihaleikkeleen sijasta olen jo vuosia laittanut leivän päälle kasvipohjaisia leikkeleitä: https://www.vegaanituotteet.net/category/242/kasviproteiinivalmisteet-p…
Omia suosikkejani noista ovat Speck flavouder, Muu Roast biif ja Pirkka ruohosipuli vegeleikkele. Se Vegan deli patee "maksamakkara" on myös hyvää. Santun seitan vegvursti toimii meetvurstin asemesta, se pötkössä myytävä on halvempaa, kuin nuo valmiiksi siivutetut.
Myös hummus ja paputahnat ovat hyviä ja niistäkin saa jonkin verran proteiinia, paputahnoja ei tosin taida olla myynnissä valmiina hummusta lukuunottamatta.
Kalaakin syön leivän päällä välillä tai kananmunasiivuja.
Linkki näyttää johtavan kasviproteiinituotteiden yläsivulle, sivupalkista valitaan siis tarkemmaksi kategoriaksi "leikkeleet". :)
Aion käyttää leikkeleitä edelleenkin. En syö leipää kuin yhden viipaleen aamuisin enkä edes joka aamu. Jos kuolen sen vuoksi alle 100-vuotiaana, niin voi voi.
Tuo wokeilu aiheuttaa juustotehtaisiin ja aterialle, snellmannille, HK lle irtisanomisia. Leikkelekielto wokeilta taas. Ja Hesari uutisoi. Tietty.
No nyt meinas lirahtaa housuun. Kävin lukemassa artikkelia, että mistä tässä nyt hössötetään. En päässy puoleen väliin, kun oli hesen cheddarpekoni hamppari mainos. Leikkeleet pois, mut tule nauttimaan lihaisa rasvaa tirskuva hampurilainen. 🤣
Vierailija kirjoitti:
😂Hyvä asenne. Minä en edes tykkää leikkeleistä mutta jokainen saa syöda tasan sitä mistä itse tykkää. Ihan sama mitä ravintosuositukset sanovat koska itsepä ottaa riskin sairastua. Eipä silti kaikki edes sairastu vaikka syövät mitä sattuu ja moni sairastuu vaikka yrittää elää kaikkien terveyssuositusten mukaisesti.
Katsoin kaksoisdokkaria vuosia sitten. Siinä toinen kaksosista sairastui vakavasti, se joka eli kaikkien sääntöjen mukaisesti, söi terveellisesti, harrasti liikuntaa (ei liikaa mutta sopoivasti), ei tupakoinut, ei käyttänyt päihteitä jne. jne. Jos oikein muistanuseampaan elintasosairauteen niin että se vaikutti elämään totaalisest. Tämä sairastunut sanoi e
Mun äiti eli kuukautta vaille 97-vuotiaaksi ja isä täyttää ensi kuussa 95 vuotta. Siitäkin huolimatta, että ovat syöneet leikkeleitä, juoneet täysmaitoa, käyttäneet ruuanvalmistuksessa suolaa jne eivätkä ole koskaan syöäneet nyhtökauraa, tofua tai muitakaan lihankorvikkeita. En koe tarpeelliseksi elää edes yhtä vanhaksi kuin vanhempani enkä varsinkaan yli 100-vuotiaaksi. Joten syön mitä haluan.
No kyllä on ollut joku vihervege tekemässä nuo ravinto suositukset. Pas Kaa ei tarvitse noudattaa. Työttömyyttä tuo lisää vaan, kun leikkeletehtaat ja juustotehtaat ajetaan alas Suomesta.
keittokinkulla jatketaan, kuten tähänkin asti
Mies just työnsi kullinsa sämpylän väliin ja yritti väkisin tunkea suuhuni, niin että niskaan sattui ja yökötti. Hullu oli vielä pannut dijonsinappia liukkariksi, nyt itkee että kullisilmää kirvelee ja vaatii soittamaan ambulanssin. Minun puolesta kärsikööt, persu.
Noihin virastoihin kun nimitetään virkamiehiä, niin nimitykset tehdään poliittisin jaoin. Joku vihervassari on ilmeisesti laatinut nuo.
Hummusta ja papuja leivän päälle. Voi itku ja elämä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon menee roskiin pilaantuneita leikkeleitä?
Ei yhtään. Ostan pieniä pakkauksia (esim Pirkka parhaat Salame Napoli on vain 70g) ja jos meinaisi mennäkin, niin mun koirani syö mielellään loput.
Vierailija kirjoitti:
😂Hyvä asenne. Minä en edes tykkää leikkeleistä mutta jokainen saa syöda tasan sitä mistä itse tykkää. Ihan sama mitä ravintosuositukset sanovat koska itsepä ottaa riskin sairastua. Eipä silti kaikki edes sairastu vaikka syövät mitä sattuu ja moni sairastuu vaikka yrittää elää kaikkien terveyssuositusten mukaisesti.
Katsoin kaksoisdokkaria vuosia sitten. Siinä toinen kaksosista sairastui vakavasti, se joka eli kaikkien sääntöjen mukaisesti, söi terveellisesti, harrasti liikuntaa (ei liikaa mutta sopoivasti), ei tupakoinut, ei käyttänyt päihteitä jne. jne. Jos oikein muistanuseampaan elintasosairauteen niin että se vaikutt
Poikkeus vahvistaa säännön.
Tiskistä leikkeleitä, kuten ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin ranskanleivän päälle lauantaimakkaraa. Onneksi itsemurhan tekokin on nykyään tehty näin helpoksi, se vain hieman kestää.
Lisää kaveriksi vielä lämmin kaakao (punaiseen maitoon tehty) niin prosessi nopeutuu ja on nautittavaa.
Ei tarvitse lisätä mutta ei vähentääkään ellei itse tiedä että syö esim liikaa rasvaa. Järki kehiin.