Millä aiotte nyt korvata leikkeleet leipien päällä?
Leikkeleet ovat hyviä proteiinin lähteitä. Alatteko tekemään linssilevitettä tms?
Kommentit (231)
En ole koskaan syönyt leivän päällä mitään. Syön leipää vain ruoan kanssa, eikä se tarvi mitään päällisiä silloin. Varsinkaan vaalea vehnäleipä jollaista aina syön, tumma kitkerä kaipaisi varmaan rasvaa, mutta kun en siedä esim. ruisleipää edes voin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin ranskanleivän päälle lauantaimakkaraa. Onneksi itsemurhan tekokin on nykyään tehty näin helpoksi, se vain hieman kestää.
Ja on kaikenlisäksi herkullista!
Kaipa se on juustolla mentävä. Valion arkijuustossa taitaa edelleen olla halvin kilohinta. Tietenkin kasvikset päälle. Kalaa laittaisin mieluiten, mutta on niin tyyristä ja "tonnikalaa" en siedä. Onko keskustelussa kalastuksen harrastajia? Onko taloudellisesti kannattavampaa pyydystää itse kalat vs. ostaa kaupasta?
Syön kuin ennenkin, leikkelejuttu on lillukanvarsia.
Paljon tärkeämpiä asioita:
- Älä syö liikaa kaloreita kulutukseen nähden, pidä ylipaino pois!
- Harrasta liikuntaa mieluiten päivittäin. Monipuolisesti, ei vain kestävyys- tai voimaharjoittelua.
- Älä käytä alkoholia tai tupakkaa.
- Pidä karkit, sipsit, sokerijuomat ja makeat leivonnaiset minimissä.
- Syö monipuolisesti, niin että kuitua tulee tarpeeksi.
Noilla olet laskenut kaikkien sairauksien riskiä valtavasti, eikä niillä leikkeleillä on paskan väliä, ellet nyt joku suurkuluttaja ole.
En ole korvaamassa. Ideologiat ei päädy minun lautaselle. Olen sekasyöjä niin kuin evoluutio tarkoitti
Vierailija kirjoitti:
Kiva maksaa näiden suositusten vastaisesti syövien terveydenhuoltomenot🤷
Mä käyn kuule ihan töissä asiantuntijatehtävissä ja pyöritän sivutoimista yritystä samalla niin maksan siinä omat terveysmenoni, ei sun tarvi murehtia mun terveyskuluista. Kohta menee muutama saunapalvileikkele ja siivu juustoa suuhun! Elämässä pitää nauttia hyvänmakuisista ruuista.
Laitan leiväpäälle oliiviöljyä.
Hyvää pitkään kypsytettyä juustoa, kuten tähänkin asti. Joskus harvoin palvia tai metwurstia tai maksamakkaraa.
Ei niiden syömisessä ole mitään ongelmaa. Ei pidä uskoa ihan kaikkea mitä suositellaan.
Aktiivisesti liikkuva nainen 57 v 171/59
Ostan naudanpaisteja,ja siitä sipasen aina siivuja leivänpäälle.