Millä aiotte nyt korvata leikkeleet leipien päällä?
Leikkeleet ovat hyviä proteiinin lähteitä. Alatteko tekemään linssilevitettä tms?
Kommentit (231)
En usko vastuullisen median uutisiin,,niin ei vaikutusta.
En korvaa millään, kun en ole koskaan pitänyt leikkeleistä tai makkaroista. Laitan jatkossakin juustoa ja kasviksia leivän päälle silloin harvoin kun syön sellaista
En ole koskaan käyttänyt leikkeleitä. Liha lihana, esim paistista siivu leivälle jos on ollut sellaista ruokana, muuten juusto ja kasvikset riittää. Koskee myös kasviksia, syön porkkanan porkkanana ja pavut papuina, enkä jalostettuna miksikään korvikkeiksi.
Olen jo korvannut. Seitan- ja soijaleikkeleet ovat hyviä.
Syön leikkeleitä edelleen. Mä en ole kaikkia suosituksia noudattanut ennenkään enkä aio nytkään aloittaa.
Kai se on nyt pakko alkaa ostaa pelkkää maksamakkaraa lapsille leivänpäällisiksi 😆
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Aion käyttää leikkeleitä edelleenkin. En syö leipää kuin yhden viipaleen aamuisin enkä edes joka aamu. Jos kuolen sen vuoksi alle 100-vuotiaana, niin voi voi.
😂Hyvä asenne. Minä en edes tykkää leikkeleistä mutta jokainen saa syöda tasan sitä mistä itse tykkää. Ihan sama mitä ravintosuositukset sanovat koska itsepä ottaa riskin sairastua. Eipä silti kaikki edes sairastu vaikka syövät mitä sattuu ja moni sairastuu vaikka yrittää elää kaikkien terveyssuositusten mukaisesti.
Katsoin kaksoisdokkaria vuosia sitten. Siinä toinen kaksosista sairastui vakavasti, se joka eli kaikkien sääntöjen mukaisesti, söi terveellisesti, harrasti liikuntaa (ei liikaa mutta sopoivasti), ei tupakoinut, ei käyttänyt päihteitä jne. jne. Jos oikein muistanuseampaan elintasosairauteen niin että se vaikutti elämään totaalisest. Tämä sairastunut sanoi että kaksosveli eli epäterveellisesti, nautti elämän iloista, ruuista jne. ja silti on terve. Sairastunut sanoi että oliko kaikki sitten ihan turhaa. No, loppupeleissä on muitakin syitä sairastumisille kuin vain ravinto.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo korvannut. Seitan- ja soijaleikkeleet ovat hyviä.
Niissä on ihan liikaa suolaa!!!
En mitenkään vaan jatkan leikkeleiden käyttämistä.
Kiva maksaa näiden suositusten vastaisesti syövien terveydenhuoltomenot🤷
Vierailija kirjoitti:
En usko vastuullisen median uutisiin,,niin ei vaikutusta.
Valheellisen Trump uutisoinnin jälkeen kaikki valtamedia uskottavuus on täysi nolla. Eli jos sanovat että ei lekkeitä niin päinvastoin kaikkien pitää lisätä leikkeiden käyttöä...
Nykyihminen saa liikaa proteiinia muutenkin ruuasta, se rasittaa munuaisia. Kesäkurpitsa raakana on tosi hyvän makuista leivän päällä.
Miksi korvaisin leikkeleeni? Pankoon jokainen leivälleen mistä tykkää. Päätetään tästä iha ite!
Vierailija kirjoitti:
Idiootti
Vierailija kirjoitti:
Maksetaanhan nytkin näiden turhien tutkimusten kustannukset ja miksi, kuka antoi luvan tällaisiin?
Työeväsleipään laitan arkisin yhden tai kaksi siivua kinkkua ja aion laittaa jatkossakin. Lisukkeena palanen juustoa ja voitelen leivän aika usein tuorejuustolla oivariinilla tai guacamolella, jota nykyään on hyvin valmiina kaupoissa. Tuohon jotain vihannesta sekaan vielä.
Kun on tuore leipä, ei tarvii muuta kuin vähän Floraa. Ostan leikkeleitä harvoin, kun hinnat ovat nousseet liikaa. Mahavaivojen takia olen suunnitellut myös leivästä luopumista, joten..
Silliä, kanamunaa ja graavilohta.