Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä joululahjaksi 13v kummitytölle, jolla on jo kaikkea?

Vierailija
04.11.2024 |

Mikä on tänä jouluna se juttu??

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun veljenpojallani oli kaikkea. Jopa siinä määrin, että hän ei edes jaksanut aukaista kaikkia lahjojaan jouluna. Äitinsä sitten käski aukaisemaan loputkin, jotka poika nakkeli samantien läjään johonkin nurkkaan ja hyvä jos edes vilkaisi. Sinne lensi minunkin ostamani hieno lahja, joka ei ihan ilmainen ollut.

Seuraavana jouluna en ostanut hänelle muut kuin sukat Tokmannista. En tiedä aukaisiko sitä lahjaa kun en ollut katsomassa. 

Juuri näin pitäisi toimia, jos tilanne on mennyt tuohon. Kaikkien on ostettava vaan perinteiset sukat, hanskat ja pipo. Kenties alusvaatekerrasto. Sitten kun ihmettelee että eikö muuta, voi sanoa että ethän sinä viime vuonna ollut kiinnostunut niistä lahjoista, joten arveltiin että haluat tällaisia.

Vierailija
22/54 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun veljenpojallani oli kaikkea. Jopa siinä määrin, että hän ei edes jaksanut aukaista kaikkia lahjojaan jouluna. Äitinsä sitten käski aukaisemaan loputkin, jotka poika nakkeli samantien läjään johonkin nurkkaan ja hyvä jos edes vilkaisi. Sinne lensi minunkin ostamani hieno lahja, joka ei ihan ilmainen ollut.

Seuraavana jouluna en ostanut hänelle muut kuin sukat Tokmannista. En tiedä aukaisiko sitä lahjaa kun en ollut katsomassa. 

Mikä se hieno lahja oli?

Pelikonsoli.

0/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä se hieno lahja oli?

Pelikonsoli.

0/5

Ei mitään 0/5 vaan totuus. Ostin pelikonsolin koska isänsä sanoi että on puhunut siitä, Mutta ei se sitten kelvannutkaan, mitä ihmettelin. Minun lompakkoni keveni jonkun satkun.

Vierailija
24/54 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen kirjakaupan lahjakortti.

Vierailija
25/54 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä se hieno lahja oli?

Pelikonsoli.

0/5

Ei mitään 0/5 vaan totuus. Ostin pelikonsolin koska isänsä sanoi että on puhunut siitä, Mutta ei se sitten kelvannutkaan, mitä ihmettelin. Minun lompakkoni

-5/5

26/54 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Rahaa. Mä olen jo vuosia antanut joululahjaksi rahaa alle 10-vuotiaillekin. Ostavat sitten joulun jälkeen sillä rahalla mitä haluavat tai laittavat säästöön. Joku karkkipussi ja sitten kirjekuoressa joulukortti ja kortin väliin setelit. 

Miksi pitää olla sekä karkkipussi, kortti että rahaa?

Minusta rahaa ei tarvitsisi antaa lapsille lahjaksi ollenkaan. On vanhempien tehtävä huolehtia lapselleen viikkoraha.

No voi antaa pelkän rahankin. Itse en ainakaan viitsi vaivata päätäni, mitä joku sukulaislapsi mnahdollisesti haluaisi ja mitä hänellä ei vielä ole. Ja kun ei mitään hajua, mitä muut sukulaiset mahdollisesti ostavat. Ei se lapsikaan tarvitse viittä kappaletta just samaa. Ostaa sitten joulun jälkeen saamillaan rahoilla sen, mitä ei joululahjaksi keneltäkään tullut. 

Vierailija
27/54 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valistusta, että kaikilla ei ole asiat yhtä hyvin. Opeta häntä saamaan hyvää mieltä siitä, että lahjoittaa pienen osan omasta yltäkylläisyydestään jollekin ikätoverille tai sitä nuoremmalle. Älä ainakaan osta lisää krääsää. Jos on pakko jotain ostaa, tarjoa tytölle käynti museossa, teatterissa, baletissa, konsertissa jne.

Vierailija
28/54 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa. Mä olen jo vuosia antanut joululahjaksi rahaa alle 10-vuotiaillekin. Ostavat sitten joulun jälkeen sillä rahalla mitä haluavat tai laittavat säästöön. Joku karkkipussi ja sitten kirjekuoressa joulukortti ja kortin väliin setelit. 

Miksi pitää olla sekä karkkipussi, kortti että rahaa?

Minusta rahaa ei tarvitsisi antaa lapsille lahjaksi ollenkaan. On vanhempien tehtävä huolehtia lapselleen viikkoraha.

No voi antaa pelkän rahankin. Itse en ainakaan viitsi vaivata päätäni, mitä joku sukulaislapsi mnahdollisesti haluaisi ja mitä hänellä ei vielä ole. Ja kun ei mitään hajua, mitä muut sukulaiset mahdollisesti ostavat. Ei se lapsikaan tarvitse viittä kappaletta just samaa. Ostaa sitten joulun jälkeen saamillaan rahoilla sen, mitä ei joululahjaksi keneltäkään tullut.&

Miksi sen lapsen pitäisi ostaa tavaraa tavaroiden lisäksi? Millaisiksi materialisteiksi te lapsia oikein opetatte?

Hankkikaa vaikka aineeton lahja. Vuohi kehitysmaahan, koulutus kehitysmaan lapselle vuodeksi yms.

Vierailija
29/54 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kortti ja kukkakimppu. Jos siis sinut on kutsuttu synttärijuhliin ja olet menossa. Muuten ei mitään.

Missäs se sisälukutaito? Joululahjasta aloittaja kertoi.

Vierailija
30/54 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kortti ja kukkakimppu. Jos siis sinut on kutsuttu synttärijuhliin ja olet menossa. Muuten ei mitään.

Missäs se sisälukutaito? Joululahjasta aloittaja kertoi.

Joulukortti.

Vierailija
31/54 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika-/tyttöystävä, asunto, lapsi

Vierailija
32/54 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normalin tai New Yourkerin lahjakortti. Valopeili. Smuuti ihonhoitotuotteita.

33/54 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 34: "Miksi sen lapsen pitäisi ostaa tavaraa tavaroiden lisäksi? Millaisiksi materialisteiksi te lapsia oikein opetatte?

Hankkikaa vaikka aineeton lahja. Vuohi kehitysmaahan, koulutus kehitysmaan lapselle vuodeksi yms."

Mähän kirjoitin jo tuolla aiemmin, että jos mitään ei tarvitse eikä  halua, voi laittaa rahan vaikka säästöön. Mulla on lähisuvussa kaksi alakoululaista. Sisarukset. Toinen ostelee mielellään kaikkea hömppääkin Normalista yms paikoista, mutta toinen on yks Roope Ankka ja tykkää säästää. Noi vuohet ja kehitysmaalaisten koulutukset on mun mielestä sellaisia juttuja, joita aikuiset tekee hyväntekeväisyytenä eikä ne ole lapsille mikään lahja. Ihan sama kuin tarjoaisin lähibaarissa jollekin työttömälle kaljat ja sanoisin lapsille, että se oli teidän joululahjanne. Lapselle jotain, mikä tulee hänelle itselleen. 

Mutta tuolla jo esitettiin ihan hyviä ehdotuksia siitä, että kummitäti ostaisi klahjaksi jotkut liput jonnekin ja menisi kummilapsensa kanssa sinne tapahtumaan. Aineeton lahja ja laatuaikaa kummin kanssa.

Vierailija
34/54 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortti; elokuviin, johonkin ruokapaikkaan (pizza, hampurilaiset, subway), johonkin vaatekauppaan, Normaliin, jne jne.

Vierailija
35/54 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 34: "Miksi sen lapsen pitäisi ostaa tavaraa tavaroiden lisäksi? Millaisiksi materialisteiksi te lapsia oikein opetatte?

Hankkikaa vaikka aineeton lahja. Vuohi kehitysmaahan, koulutus kehitysmaan lapselle vuodeksi yms."

Mähän kirjoitin jo tuolla aiemmin, että jos mitään ei tarvitse eikä  halua, voi laittaa rahan vaikka säästöön. Mulla on lähisuvussa kaksi alakoululaista. Sisarukset. Toinen ostelee mielellään kaikkea hömppääkin Normalista yms paikoista, mutta toinen on yks Roope Ankka ja tykkää säästää. Noi vuohet ja kehitysmaalaisten koulutukset on mun mielestä sellaisia juttuja, joita aikuiset tekee hyväntekeväisyytenä eikä ne ole lapsille mikään lahja. Ihan sama kuin tarjoaisin lähibaarissa jollekin työttömälle kaljat ja sanoisin lapsille, että se oli teidän joululahjanne. Lapselle jotain, mikä tulee hänelle itselleen. 

Mutta tuolla jo esitettiin ihan hyviä ehdotuksia si

Hauska😄varsinkin toi baari osuus. Olen aivan samaa mieltä kanssasi!

Vierailija
36/54 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäminen

Vierailija
37/54 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie lapsi joulukirkkoon. Se on paras lahja, mitä kummi voi antaa.

Vierailija
38/54 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuolla jo esitettiin ihan hyviä ehdotuksia si

Nuo aineettomat lahjat jonnekin hyväntekeväisyyteen on v*ttuilulahjoja, jos saaja ei ole sellaista toivonut, oli sitten aikuinen tai lapsi lahjan saajana. Jokainen voi itse lahjoittaa rahansa ihan itse hyväntekeväisyyteen omissa nimissään. Ei sitä tarvitse tehdä olevinaan lahjana toiselle. Silloin se on paikoillaan, kun lahjan saaja on ilmoittanut ettei halua lahjoja vaan haluaa sen sijaan lahjoituksen hyväntekeväisyyteen. Minä ainakin olen mieluummin ilman mitään lahjoja kuin että saisin tuollaisia "saatpa lahjan, mutta etpä saakaan, läl-läl-lää!" lahjoja.

Vierailija
39/54 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin keittokirja? Ainakin tulevaisuudessa olisi hyödyllinen. 

Vierailija
40/54 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokin keittokirja? Ainakin tulevaisuudessa olisi hyödyllinen. 

Nykyään reseptit katsotaan netistä, ei kukaan enää keittokirjoja käytä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi