Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen huolissani alkoholin käytöstäni enkä halua juoda enää. Tsempatkaa minua heittämään jääkaapissa olevat juomat viemäriin.

Vierailija
04.11.2024 |

Minulle on alkanut iskostumaan se etten voi jatkaa näin. Alkoholi on keskeinen asia ollut elämääni jo vuosia. Hyvinvointi ja esimerkiksi vaatteiden tai uusien kenkien osto on toissijaista alkoholin rinnalla. 

Juon vapaapäiväni ja olen sitten krapulassa. Rahat menee, terveys kärsii, paino nousee, elämää ei ole kuin työ ja muuten alkoholin ympärillä. 

Olen alkoholisti ja liian nuori tällaiseen. Vielä voin muuttaa suunnan jos tarpeeksi haluan. En ole vielä edes kolmekymppinen. 

Jos olen rehellinen, niin minua pelottaa kun jätän alkoholin pois. Pelkään kohdata oikean elämän ja sen mitä olen hukannut sen vuoksi, että olen juonut. Minua pelottaa katsoa tätä silmiin. Pelottaa mitä selvä elämä on. Mutta niin minua pelottaa myös se, että jatkan tätä enkä elä elämääni vaan annan sen valua hukkaan. 

Haluan lopettaa. Haluan lopettaa. Jääkaapissani on viiniä ja olutta. Jos ne jätän sinne, juon ne varmasti. Pitäisi heittää pois mutta mitä jos ratkean silti. 

Minun täytyy nyt oikeasti tehdä tälle asialle jotain. Samalla nytkin toinen minä ajattelee miten kiva olisi lähteä baariin kun vapaat koittaa. Tiedän että jos jatkan niin ei hyvin käy.

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin noin kuukausi sitten, vaikka käyttöni oli vähäisempää, monen mielestä normaaliakin eli perjantaisin muutama viinilasi ja nelisen kertaa vuodessa juhliessa runsaammin ja matkoilla muutamia annoksia päivittäin. Unen laatu ja jaksaminen kuitenkin huonoa ja paino noussut, viisikymppinen jo olen. Päätin, että minun ei tarvitse enää juoda, haluan huolehtia itsestäni paremmin. Rahaakin säästyy, palkitsen itseäni esim. kivoilla vaatteilla ja nukun jo nyt paremmin.

Vierailija
62/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avasin jääkaapin ja otin juotavat tiskipöydälle mutta en kertakaikkiaan pysty kaatamaan niitä viemäriin. Tulee pakokauhu ja haluaisin vaikka heti juoda ne mielummin pois. Samaan aikaan en halua juoda enkä kestä tätä enää. Itken ja olen aivan rikki. Tämä on todella vaikeaa vaikka en ole mikään jokapäiväinen juoppo mutta juon vapaapäivinä eli kaksi kertaa viikossa. 

On tämä melkoista. 

-ap

2 päivää ei tee sinusta vielä alholistia. 

Asetat rajan, että viikkoannokset ovat alle 6, tällöin voit juoda 3 + 3, voit myös asettaa rajan myöhemmin että juot vaikkapa, yhden ja yhden alkoholittoman.

Ikäänkuin rauhassa poisoppii

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet tosissasi niin kaada viinat pois ja kärsi vieroitusoireet. Siitä se lähtee.

Itsellä menossa päivä 10 ilman viinaa. Join joka päivä jotain 20 vuoden ajan, välillä itseäni inhoten ja välillä juomisesta nauttien. Viime vuosikymmenellä olin selvänä kolme vuotta mutta heti kun yritin kohtuukäyttöä, homma lähti käsistä. Nyt nelikymppisenä alkaa jo muut asiat kiinnostaa ja alkoholi maistuu pahalta. Onhan tässä näitä lopetusyrityksiä ollut mutta ehkä mulla vaan kesti niin kauan hoitaa juurisyyt pois mielen päältä.

Pil ven polttelu ei muuten ole mikään ratkaisu ainakaan tässä kohtaa. Päihteen korvaaminen toisella pitää yllä alkuperäistä ongelmaa. Tämä lähinnä tiedoksi sille palstan päänsä pehmittäneelle spammaajalle. Ihan kiva aine minunkin mielestäni mutta ei sovi päihdeongelmaiselle. Sienet sen sijaan...

10 päivää juomatta ja neuvot jo muita 😂

Vierailija
64/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä pois. Elämä paranee merkittävästi. 

Vierailija
65/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuitenkin vähän maistelisit juomia, tulee kevyt olo.

Vierailija
66/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinähän kerroit toisessa samantyyppisessä aloituksissasi käyväsi psykoterapiassa. Oletko ollut terapeutillesi täysin rehellinen juomisestasi? Valehteleminen on aika huono lähtökohta jos tarkoitus olisi kehittyä ihmisenä ja muuttaa ajattelu- ja toimintatapojaan. Sinun osoitteesi olisi ollut päihdekuntoutus, jonka jälkeen suositellaan terapian aloittamista aikaisintaan 6kk raittiuden jälkeen kun aivokemiatkin ovat jo hieman toipuneet ja ihminen on tehnyt muutakin raittiuden ja tunne-elämänsä eteen kuin kirjoitellut vauvapalstalle. Nyt käyt siellä terapiassa jopa krapulassa (itse kerroit tämän), juot vähintään kahdesti viikossa etkä sen vuoksi kykene kehittämään muita selviytymiskeinoja. Kerroit myös aiemmin että epäilet miten terapeuttisi voisi auttaa sinua. Suosittelen aloittamaan siitä rehellisyydestä, nyt sinä teet vain ja ainoastaan hallaa itsellesi. 

Vierailija
67/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa toimiva keino on se, että muutama juopottelun lopettaja kerääntyy yhteen ja päättää lopettaa yhdessä. Tsemppiä pitää olla joka päivä.

Vierailija
68/87 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta myrkyllisen alkoholihuumeen juominen kokonaan. Ala kasvattamaan kannabista ja polta pilveä kohtuudella.

Vierailija
69/87 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta myrkyllisen alkoholihuumeen juominen kokonaan. Ala kasvattamaan kannabista ja polta pilveä kohtuudella.

Juuri näin. Minäkin lopetin viinan ja nykyään pössyttelen vähän yrttiä joka viikonloppu. Toimii!

Vierailija
70/87 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

rehellisesti olen itse samassa jamassa, toki tuoreesti 18. join ensimmäisen kerran 11v jolloin tapa vain jäi. haluan tästä eroon ennekuin tästä muuttuu alkoholismi

Vierailija
71/87 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähentäminen ok. Joku kenties sitten kerrasta. Ellei tule oireita.

Vierailija
72/87 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin tulla juomaan ne pois

Vierailija
73/87 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tuon saisi tehdä sallitusti niin poliisin ei tarvisi puuttua sinänsä omaan asiaan. Jos tekisi kotiviiniä ja joisi vaikka joka päivä niin se on ihan laillista.

Vierailija
74/87 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jatkat alkoholismia, saat maksakirroosin. Kirroosipotilaista joka kolmas saa maksasyövän. Näistä syöpäpotilaista vain alle kolmasosa on elossa 5 vuoden päästä. Ja puhutaan vain niistä, joiden syöpä todetaan sen ollessa rajoittunut maksaan, jos on levinnyt niin ei ole näin "hyvät" prosentit. 

Ja tämä on vain yksi lukemattomista kurjista kohtaloista alkoholin liikakäytön suhteen, ei missään nimessä ainoa. 

Vierailija
75/87 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuukäyttö ei luonnistu jos on tottunut kännäilemään. Vain he ketkä eivät ole olleet koukussa voivat paukutella henkseleitä kohtuukäytöllä. Pitää myös muistaa että kohtuukäyttö kroonistaa jokaisen kohtuukäyttäjän ennen pitkää.

eli: jos olet juonut ja haluat olla juomatta: älä ota yhtä koska siitä tulee aina se toinen.

Vierailija
76/87 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten menee ap:lla tänään? :)

Vierailija
77/87 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vajaat 7 vuotta selvää elämää takana. Enimmillään meni itsellä 70 olutta viikossa. Vuosia yritin kohtuukäyttöä, lopulta oli helpotus myöntää, että alkoholi ei vain sovi minulle, ja lopettaa kokonaan. On helpottavaa, kun ei tarvitse enää yrittää hallita juomista, on vain juomatta. AA:ssa olen käynyt ym. vertaistukiryhmissä ja psykoterapiassakin ollut. Nykyään elämä on ihan hyvää raittiina, vaikka aluksi tuntui, että ei sitten ole mitään, jos ei saa enää kokea nousuhumalan tunnetta. Nykyään ihan tämä tavallinen arki tuntuu taivaalliselta iloineen ja suruineen, vaikka aikaa siihen meni, että pystyi taas nauttimaan tavallisista asioista, kun oli aivonsa totuttanut saamaan ne kiksit alkoholista.

Vierailija
78/87 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kamppailin alkoholin suurkulutuksen kanssa  n. 15 vuotta. 1.5v sitten lopetin. Itselleni ryhmät eivät toimineet. Oma lopettaminen tapahtui kun tajusin, että olen vain ja ainoastaan itse vastuussa juomisestani. Tärkein tekijä oli aito halu lopettaa ja valmius luopua aidosti "rakkaasta ystävästä". Päätin lopettaa etukäteen tietämääni kosteaan mökkiviikonloppuun. Haikea fiilis oli tuona viikonloppuna. Viimeisen tasoittavan kaljan jälkeen sunnuntaina oli todella helpottunut olo. Ei enää koskaan.

Meillä jokaisella on oma polkumme. Helppoa tuo ei ole, mutta palkinto suuri.

Miten kuvaisit tuota sunnuntain oloa, sen vikan kaljan jälkeen? Onko sama kun 31.12 otetun vikan drinkin jälkeen eli kun alkaa tipaton tammikuu? Jos olit siis pitänyt niitä/muita kuivia kausia? 

Eli erosiko tunne siitä kun nyt tää ei olekaan määräaikainen vaan lopullinen juttu? 

Millainen se todella helpottunut olo oli, ja jatkuiko se? 

Vierailija
79/87 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaada viinat pois tai lahjoita jollekin. Älä juo niitä, vaan toimi nyt kun sulla on motivaatio. 

Etsi netistä, somesta ja kirjoista kokemuksia raitistumisesta ja sen vaikutuksista elämänlaatuun. Näitä löytyy, en nyt yhtäkkiä muista ulkoa muita kuin Lloyd Libison, mutta hän on ainakin puhunut avoimesti alkoholinkäytön lopettamisesta. Päihdelinkistä voit saada apua, samoin käsittääkseni on olemassa palvelevaa puhelinta jne. Puhu perheellesi, ystävillesi, jotta he voivat myös olla sinulle tukena. 

Vierailija
80/87 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten menee ap:lla tänään? :)

No meni se perseelleen. Sorruin mutta edelleen samat fiilikset. Etten halua. En halua. 

Aloitin kirjan: Selvin päin - Annie Grace. 

Imen tietoa, eri ajatuksia, en vieläkään ole luovuttanut itseni kanssa. Minä onnistuin kyllä. Haluan onnistua, en lannistu. 

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä