Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen huolissani alkoholin käytöstäni enkä halua juoda enää. Tsempatkaa minua heittämään jääkaapissa olevat juomat viemäriin.

Vierailija
04.11.2024 |

Minulle on alkanut iskostumaan se etten voi jatkaa näin. Alkoholi on keskeinen asia ollut elämääni jo vuosia. Hyvinvointi ja esimerkiksi vaatteiden tai uusien kenkien osto on toissijaista alkoholin rinnalla. 

Juon vapaapäiväni ja olen sitten krapulassa. Rahat menee, terveys kärsii, paino nousee, elämää ei ole kuin työ ja muuten alkoholin ympärillä. 

Olen alkoholisti ja liian nuori tällaiseen. Vielä voin muuttaa suunnan jos tarpeeksi haluan. En ole vielä edes kolmekymppinen. 

Jos olen rehellinen, niin minua pelottaa kun jätän alkoholin pois. Pelkään kohdata oikean elämän ja sen mitä olen hukannut sen vuoksi, että olen juonut. Minua pelottaa katsoa tätä silmiin. Pelottaa mitä selvä elämä on. Mutta niin minua pelottaa myös se, että jatkan tätä enkä elä elämääni vaan annan sen valua hukkaan. 

Haluan lopettaa. Haluan lopettaa. Jääkaapissani on viiniä ja olutta. Jos ne jätän sinne, juon ne varmasti. Pitäisi heittää pois mutta mitä jos ratkean silti. 

Minun täytyy nyt oikeasti tehdä tälle asialle jotain. Samalla nytkin toinen minä ajattelee miten kiva olisi lähteä baariin kun vapaat koittaa. Tiedän että jos jatkan niin ei hyvin käy.

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen alkoholisti ja aina kun tekee mieli juoda niin syön vatsan täyteen hyvää ruokaa, alkoholia ei tee niin paljon mieli enään kun alkoholistina se on tärkeää että se nousee päähän .

Mulla ei ole tuota ongelmaa. Juon lähes päivittäin kuohuviinipullon eikä se edes nouse päähän. On vain paha tapa. Istua yksin ja juoda kauniista lasista. Hävettää kun olen alkon vakiasiakas ja myyjät tuntevat. Ihan norminäköinen työssäkäyvä ihminen. Onkohan myyjillä vaitiolovelvollisuus?

Vierailija
82/87 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten menee ap:lla tänään? :)

No meni se perseelleen. Sorruin mutta edelleen samat fiilikset. Etten halua. En halua. 

Aloitin kirjan: Selvin päin - Annie Grace. 

Imen tietoa, eri ajatuksia, en vieläkään ole luovuttanut itseni kanssa. Minä onnistuin kyllä. Haluan onnistua, en lannistu. 

-ap

Jos englanti sujuu sinulta, niin Annie Gracen This Naked Mind -saitilta löytyy maksuton 30 päivän mittainen The Alcohol Experiment. Se saattaisi antaa sinulle hyvän alkusysäyksen raittiuteen. Kokeilin sitä itse joskus vuosia sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen alkoholisti ja aina kun tekee mieli juoda niin syön vatsan täyteen hyvää ruokaa, alkoholia ei tee niin paljon mieli enään kun alkoholistina se on tärkeää että se nousee päähän .

Mulla ei ole tuota ongelmaa. Juon lähes päivittäin kuohuviinipullon eikä se edes nouse päähän. On vain paha tapa. Istua yksin ja juoda kauniista lasista. Hävettää kun olen alkon vakiasiakas ja myyjät tuntevat. Ihan norminäköinen työssäkäyvä ihminen. Onkohan myyjillä vaitiolovelvollisuus?

Onko sinulla kanta-asiakaskortti Alkoon?

Vierailija
84/87 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin auttaa, että vaihtaa aina miedompiin.

Kirkkaista viineihin, viineistä olueen, ja oluesta ykkösolueen.

Vierailija
85/87 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hyvä ihminen niitä viemäriin kaada, mä voin tulla tsemppaamaan sinua ja samalla siemasta viinat kitusiin, laulella sulle jotain iloisia lauluja, ehkä menisimme urheilemaan, vaikkapa työntämään kuulaa (biipapa luulaa) tai hyppäämään pituutta.näillä keinoin sinun eka raittiuspäivä saisi iloisen alun. 

Vierailija
86/87 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten menee ap:lla tänään? :)

No meni se perseelleen. Sorruin mutta edelleen samat fiilikset. Etten halua. En halua. 

Aloitin kirjan: Selvin päin - Annie Grace. 

Imen tietoa, eri ajatuksia, en vieläkään ole luovuttanut itseni kanssa. Minä onnistuin kyllä. Haluan onnistua, en lannistu. 

-ap

Retkahdukset kuuluu yleensä asiaan alkuvaiheessa. :) Tärkeintä toipumisessa on halu raitistua. Itselläni meni se polku niin, että eka raittius kesti vajaat 2 vuotta, sitten tuli retkahdus, jonka jälkeen tuli vielä juotua 2 vuotta, minkä aikana yritin kovasti olla kohtuukäyttäjä siinä onnistumatta. 2017 syksyllä tein uuden raitistumispäätöksen, jota seurasi vielä 2 retkahdusta puolen vuoden sisällä. Sen jälkeen on raittiutta kestänyt nyt tämä lähes 7 vuotta. :)

Vierailija
87/87 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuullostaa sen verran pahalta että hakeutuisin hoitoon. Itsellä meni kyllä tuosta vaiheesta vielä joku 8 vuotta että uskalsin sen tehdä. Toivottavasti sinä et tuhlaa yhtä montaa vuotta.

Ei kuullostaa, vaan kuulostaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi