Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen huolissani alkoholin käytöstäni enkä halua juoda enää. Tsempatkaa minua heittämään jääkaapissa olevat juomat viemäriin.

Vierailija
04.11.2024 |

Minulle on alkanut iskostumaan se etten voi jatkaa näin. Alkoholi on keskeinen asia ollut elämääni jo vuosia. Hyvinvointi ja esimerkiksi vaatteiden tai uusien kenkien osto on toissijaista alkoholin rinnalla. 

Juon vapaapäiväni ja olen sitten krapulassa. Rahat menee, terveys kärsii, paino nousee, elämää ei ole kuin työ ja muuten alkoholin ympärillä. 

Olen alkoholisti ja liian nuori tällaiseen. Vielä voin muuttaa suunnan jos tarpeeksi haluan. En ole vielä edes kolmekymppinen. 

Jos olen rehellinen, niin minua pelottaa kun jätän alkoholin pois. Pelkään kohdata oikean elämän ja sen mitä olen hukannut sen vuoksi, että olen juonut. Minua pelottaa katsoa tätä silmiin. Pelottaa mitä selvä elämä on. Mutta niin minua pelottaa myös se, että jatkan tätä enkä elä elämääni vaan annan sen valua hukkaan. 

Haluan lopettaa. Haluan lopettaa. Jääkaapissani on viiniä ja olutta. Jos ne jätän sinne, juon ne varmasti. Pitäisi heittää pois mutta mitä jos ratkean silti. 

Minun täytyy nyt oikeasti tehdä tälle asialle jotain. Samalla nytkin toinen minä ajattelee miten kiva olisi lähteä baariin kun vapaat koittaa. Tiedän että jos jatkan niin ei hyvin käy.

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kamppailin alkoholin suurkulutuksen kanssa  n. 15 vuotta. 1.5v sitten lopetin. Itselleni ryhmät eivät toimineet. Oma lopettaminen tapahtui kun tajusin, että olen vain ja ainoastaan itse vastuussa juomisestani. Tärkein tekijä oli aito halu lopettaa ja valmius luopua aidosti "rakkaasta ystävästä". Päätin lopettaa etukäteen tietämääni kosteaan mökkiviikonloppuun. Haikea fiilis oli tuona viikonloppuna. Viimeisen tasoittavan kaljan jälkeen sunnuntaina oli todella helpottunut olo. Ei enää koskaan.

Meillä jokaisella on oma polkumme. Helppoa tuo ei ole, mutta palkinto suuri.

Vierailija
42/87 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut samassa tilanteessa. Ensi sykäys paranemiselle on juuri nuo tunteet joita sinulla nyt on .

Voit selvitä tuosta ja hyvä elämä odottaa, sen puolesta kannattaa Taistella! Tulet yllättymään vielä siitä että lopulta et tule kaipaamaan alkoholia ollenkaan ja jälkeenpäin ihmettelet miksi olet haaskannut energiasi siihen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla jääkaapissa ja kun ahdistaa ota drinkki eli kerran kuussa puoli lasillista. Se ei ole mikään alkoholisti. Alkoholisti juo joka päivä ja kunnon holistit pään täyteen. KOITTAKAA nyt herätä ja tasapainottaa asioita. Ettei vähättele eikä suurentele. Ne varastetut pitää palauttaa ja korvata. Maksat velkasi. Peseydyt. 

Vierailija
44/87 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on ollut vähän sama tilanne joskus. Voin kokemuksesta sanoa että mitkäänt temput ei auta ellei sinulle herää oma aito halu lopettaa. Yksi keino voisi olla että luo elämästäsi sellainen että on pakko olla aina töissä. Ota vaikka tavoitteeksi muuttaa ennenaikaiselle omakustannetulle eläkkeelle johonkin mukavaan maahan (omavalintainen) ja sitten vaan kertakaikkiaan kerään rahaa kunnes sen kykenet tekemään. Ehkä siellä sitten sihautat seuraavan kerran ja kun jo ikääkin on enemmän niin ei haittaa enää kumulatiiviset fyysiset haitat niin paljon elinajanodotteeseen. No, yksi tällainen idea vain mikä itsellä toimii.

Vierailija
45/87 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellet on raittiita. Fiksut käyttää pilveä kohtuudella.

Vierailija
46/87 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tosissasi niin kaada viinat pois ja kärsi vieroitusoireet. Siitä se lähtee.

Itsellä menossa päivä 10 ilman viinaa. Join joka päivä jotain 20 vuoden ajan, välillä itseäni inhoten ja välillä juomisesta nauttien. Viime vuosikymmenellä olin selvänä kolme vuotta mutta heti kun yritin kohtuukäyttöä, homma lähti käsistä. Nyt nelikymppisenä alkaa jo muut asiat kiinnostaa ja alkoholi maistuu pahalta. Onhan tässä näitä lopetusyrityksiä ollut mutta ehkä mulla vaan kesti niin kauan hoitaa juurisyyt pois mielen päältä.

Pil ven polttelu ei muuten ole mikään ratkaisu ainakaan tässä kohtaa. Päihteen korvaaminen toisella pitää yllä alkuperäistä ongelmaa. Tämä lähinnä tiedoksi sille palstan päänsä pehmittäneelle spammaajalle. Ihan kiva aine minunkin mielestäni mutta ei sovi päihdeongelmaiselle. Sienet sen sijaan...

Vierailija
47/87 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kiitän etenkin teitä joilla on omaa kipuilua asiasta ollut tai on edelleen. 

Minun juomiseni on aina humalanhakuista. Juon kunnolla. Noin 15-18 annosta yhtenä iltana, mietoja. Viinaan en koske tai muihin vahvoihin juomiin. Kuitenkin aina tulee krapula, masennus ja ahdistus. En jaksa tehdä mitään, syön epäterveellisesti. Minulla kestää toipua 3-4 päivää yhdestä illasta eli olen koko viikon joko kännissä tai krapulassa. Juon yksin kotona yleensä ja rahaa kuluu liikaa. 

Prosessoin tätä ja mielellään kuulen lisää teidän tarinoita. Motivoivat kyllä. 

Huomenna on oleellinen päivä. Huomenna alkaa vapaat. Se tarkoittaa, että huomenna taistelen tai luovutan. Juomat ovat vieläkin jääkaapissa. 

-ap

Vierailija
48/87 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kiitän etenkin teitä joilla on omaa kipuilua asiasta ollut tai on edelleen. 

Minun juomiseni on aina humalanhakuista. Juon kunnolla. Noin 15-18 annosta yhtenä iltana, mietoja. Viinaan en koske tai muihin vahvoihin juomiin. Kuitenkin aina tulee krapula, masennus ja ahdistus. En jaksa tehdä mitään, syön epäterveellisesti. Minulla kestää toipua 3-4 päivää yhdestä illasta eli olen koko viikon joko kännissä tai krapulassa. Juon yksin kotona yleensä ja rahaa kuluu liikaa. 

Prosessoin tätä ja mielellään kuulen lisää teidän tarinoita. Motivoivat kyllä. 

Huomenna on oleellinen päivä. Huomenna alkaa vapaat. Se tarkoittaa, että huomenna taistelen tai luovutan. Juomat ovat vieläkin jääkaapissa. 

-ap

Osta netistä hampun siemeniä ja ala kasvattamaan PILVEÄ. Täysraittiudessa ei ole mitään ideaa.

Vierailija
49/87 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne on edelleen jääkaapissa niin sä et aio lopettaa. Kaada ne nyt vaan sinne lavuaariin. Suunnittele valmiiksi mitä aiot tehdä huomenna. Keksi jotain sen juomisen tilalle

Vierailija
50/87 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ne on edelleen jääkaapissa niin sä et aio lopettaa. Kaada ne nyt vaan sinne lavuaariin. Suunnittele valmiiksi mitä aiot tehdä huomenna. Keksi jotain sen juomisen tilalle

Olen nyt töissä mutta aamulla sitten heitän ne pois. Olen suunnitellut jo tulevat päivät selvänä. 

Minun on vain pakko lopettaa. Minua ahdistaa ajatus jos juon huomenna ja se olotila humalassa että seuraavana päivänä. En jaksa enää. 

Haluan olla selvänä, haluan olla raikas ja lähteä ulkoilmaan, haluan normaalin elämän. 

-ap

Vierailija
51/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on alkoholi poissa asunnostani. Menen nyt ostamaan kasviksia ja muumilimun sillä rahalla mitä olisin ostanut tänään alkoholia lisää. 

Minulla on kova himo tullut kasviksiin nyt. Varmaan jotain ravintoainepuutoksiakin. 

-ap

Vierailija
52/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tule uskoon

Vierailija
53/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvää viinaa kannata pois kaataa. Minä voin juoda ne.

Vierailija
54/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue ajatuksella kirjat:

-Allen Carr: Korkki kiinni

-Annie Grace: Selvinpäin

Nämä kirjat ovat avuksi ja juominen loppuu. Kriittisin vaihe on selvitä ensimmäisestä 2 viikosta ilman alkoholia, jos on tottunut juomaan joka viikko. Noissa kirjoissa pureudutaan juomisen syihin ja esitetään miten mielettömiä ja typeriä ne ovat. On täysin keksittyä, että juominen olisi missään tilanteessa järkevää. Huumeiden käyttäjäkin puolustaa huumeitaan viimeiseen hengenvetoon, vaikka toisaalta voi tajuta, ettei ne ole hyväksi. Addikti on addikti. Mutta siitä voi vapautua.

Vierailija
55/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se elämä sen ihmeellisempää selvänä ole. Tai toisinpäin

Vierailija
56/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, jos asut kerrostalossa laita vaikka rappuun ja lappu päälle et saa ottaa. Häviävät alleaikayksikön. En ymmärrä tuota viemäriin kaatamista. Tai jos asut pks seudulle, voin tulla hakemaan ne sulta pois :D

Vierailija
57/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

et sitten ole tajunnut että hävikkiä pitää välttää. Oli se sitten omena tai omenasidukka. Anna muille. Todella typerää kaataa viemäriin.

Vierailija
58/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, lakkaa lässyttäminen. Lopeta alkon kittaaminen ja ala kasvattamaan hamppua. Saat siitä kannabiksen kukkaa, jota voit turvallisesti poltella joka viikonloppu ilman ongelmia. Ei kukaan jaksaa elämää selvin päin koko ajan!

Kyllä jaksaa. Olen 38 v. enkä ole elämäni aikana käyttänyt mitään päihteitä, en edes kokeillut.

Vierailija
59/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap! Muista hakea apua ongelmaan. Omin voimin on vaikea lopettaa.

Vierailija
60/87 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän poisteta nuo kaikki p*skaviestit, joissa suositellaan pilven polttamista tai muuten vain veetuillaan ap:lle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän