Minkä ruoan kroppasi viestittää olevan hyväksi sun terveydelle?
Mikä ruoka-aine tuntuu intuitiivisesti just sulle hyvältä terveydellisesti?
Kommentit (26)
Linssit. Aina kun haluan maksimoida hyvinvointini, tulee mieleen että pitääkin tehdä jotain linssiruokaa.
Myös valkosipuli, pähkinät ja mantelit sekä mustikat tuntuvat sopivan minulle erityisen hyvin.
Viljoista ruis on ruumiini suosikki. Vatsani voi hyvin kun syön ruishiutalepuuroa.
Toivoisin että Suomessa alettaisiin viljellä linssejä, niin voisi siltäkin osin ostaa kotimaista. Palkokasveista härkäpapujahan viljellään Suomessa. En vielä ole niitä ostanut. Pitääkin kokeilla tykkäisikö ruumiini niistä yhtä paljon kuin linsseistä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Tällä hetkellä liha ja sisäelimet. Taitaa olla raudan puute nyt
Kroppani? Eli siis minä itse? Ei kai minulla ole mitään kroppaa itseni ulkopuolella?
No yleensä syön päivän aikana montaa eri ruokaa ja raaka-ainetta niin en osaa sanoa yksittäisesti niiden vaikutuksista. Toki liikaa mitä tahansa olisi epäterveellistä. Ihan hyvä olo on kunhan ei syö liikaa tulista eikä juo liikaa.
Vierailija kirjoitti:
No yleensä syön päivän aikana montaa eri ruokaa ja raaka-ainetta niin en osaa sanoa yksittäisesti niiden vaikutuksista. Toki liikaa mitä tahansa olisi epäterveellistä. Ihan hyvä olo on kunhan ei syö liikaa tulista eikä juo liikaa.
Ainiin, ja sokerista kyllä tulee huono olo ja meinaa taju pahimmillaan lähteä kun verensokerit heittelee!
Vierailija kirjoitti:
Kananmuna. Siinä on kaikki.
Kolesteroli
Maustamaton AB-jogurtti. Ei rasvaton versio.
Melkein mikä tahansa ruoka on hyvää kunhan siinä on tarpeeksi proteiinia, hiilaria ja rasvaa täyden tunteen saamiseksi. Toki se tidetään, että kasviksia pitäisi syödä ihan himona.
Vierailija kirjoitti:
Kala tuntuu virkistävän.
Aivot kiittää
Terveyshullu vauhdissa? Koska tulee carnivoori väittämään, että naudanlihasta saa kaikki tarvittavat ravinteet?
Rahkajogurtti. Syön sitä kolme kertaa päivässä. Paino pysyy alhaalla, veriarvot hyvinä, nälkä poissa, ei turvota. Makua saa marjoilla, siemenillä ja pähkinöillä, jotka ovat myös terveellisiä.
Riippuu mitä tekee mieli. Lihaa, kalaa, joskus kasviksia.
No jos tarkoitat että ei tule mitään oireita ja turvotuksia yms. niin valkoinen riisi.
Jos olen ollut kuumeessa tai muuten kipeä niin mulle tulee valtava tarve syödä sitrushedelmiä ja salaatteja. Selvä viesti syödä vitamiineja.
Ei mikään. Kaikki ruoka saa elimistön voimaan huonosti. Inhoan syömistä, ja syön vain sen verran että juuri hengissä pysyn.
Vierailija kirjoitti:
Terveyshullu vauhdissa? Koska tulee carnivoori väittämään, että naudanlihasta saa kaikki tarvittavat ravinteet?
Hiilihydraatti estää c vitamiinin imeytymisen ja aiheuttaa keripukkia etc.😂
Kananmuna. Siinä on kaikki.