Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten elämäni muuttui SSRI-lääkkeen puhkaisemien pysyvien seksuaalihäiriöiden jälkeen?

Vierailija
04.11.2024 |

Olin parisuhteessa, kun minulle puhkesivat SSRI-lääkkeen jälkeen jatkuvat seksuaalihäiriöt. Käytännössä minulla ei ollut suhteessani vuosiin seksiä ennen sen loppumista. Se vaikutti parisuhdetta heikentäen. Meillä oli ex kumppanin kanssa ennen hyvä seksielämä ennen lääkeharmia. En tuntenut enää itseäni naiseksi, olin kuin joku sukupuoleton olento, joka hengasi kumppaninsa kanssa. Joskus halasimme. Läheisyyskin ja kaikenlainen kipinä oli kuollut. 

Seksistä tuli minulle täysin merkityksetön asia. Miksi harrastaa seksiä jos ei kiihotu eikä genitaaleissakaan tunnu miltään ja ne tuntuvat puudutetuilta? Eron jälkeen kävin baarissa. Lopetin alkoholin koska sekin lakkasi vaikuttamasta pssd:n jälkeen. Kuin joku aivojen mielihyväkeskus olisi tuhoutunut noiden lääkkeiden myötä. 

Saatoin pukeutua naisellisesti ja mennä baariin silti. Joku saattoi tulla iskemään. Tunsin kantavani salaisuutta jossa toinen ei tiedä että olen täysin ilman seksuaalisuutta. Ei ole yhtään enää kipinää, kihelmöivää jännitystä toisen seurassa. On vain turra olo. Esitin vain mutta esittäminekin on yhä hankalampaa. Olen aseksuaali lääkkeiden myötä. Totesin että on helpompi olla yksin vaikka onkin yksinäinen. 

Jos näen esim TV:ssä seksikohtauksen se on täysin tylsä. Voisin katsoa vaikka uutisia. En enää ymmärrä miksi ihmiset jaksavat harrastaa seksiä. Katson ihmisyyttä kuin ulkopuolelta. Ikääntyminen on helppoa näin, senkin että vanhentuvat naiset ei kelpaa, ymmärtää koska kaikki on vain lisääntymistä ja vaistoja. Minä menetin seksuaalisuuteni aikana jolloin ei biologisesti pitäisi. Olin vielä nuorehko nainen, nyt jo vuosia vanhempi. Perhettä tuskin hankin, olisin varmaan hankkinut ilman näitä lääkkeitä joita en enää edes käytä. 

Harmi vaan että mieli muistaa sen. Pitkään etsin sitä palkitsevuutta saamatta sitä kokien aina oloni turhautuneeksi. Yritin mutta tajusin että turhaan. Seksihän oli yksi parhaita asioita mitä olin kokenut. Pitkään yritin harrastaa seksiä ja sain siitä lähinnä ahdistuksen siitä kuinka kehoni on tuhoutunut lääkkeiden myötä.tunnen itseni friikiksi. 

Käyn nykyään töissä ja olen sisältä kuollut. Voin olla iloinen hetken ja repiä iloa jostain saavutuksista mutta tajuan kuinka tyhjää kaikki elämässä on. Liikunnasta saan jotain iloa joskus, myös syömisestä. Millään ei ole enää merkitystä. Mieleni on raiskattu koska Jokin osa ihmisyydessäni kuoli näiden lääkkeiden myötä. 

Pitää vaan vissiin vuosien aikana oppia elämään tällaisena friikkinä vaikka mieli ihmisellä on evoluution takia rakennettu eri lailla. Sehän tästä tekeekin tuskaista. 

Kiitokset lääkeyhtiöille! Kyllä kannatti. Ennen niitä lääkkeitä olin vielä ihminen. 

Kommentit (113)

Vierailija
81/113 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enkä viittaa että kukaan on epäihminen. Siltä vain minusta tuntuu kun olen ajautunut tilaan mitä niin harva ymmärtää. Semmoiseksi ulkopuoliseksi seuraajiksi joka on erilainen. En halua ketään aseksuaalia loukata. Jokainen kokee itsensä eri tavoin. Jollekin myös ilman seksuaalisuutta eläminen on ok, minulle se taas ei ole ok. 

Ero on juuri siinä, että aseksuaali ei koe, että häneltä puuttuu mitään. Hän ei kaipaa seksiä, eikä häntä harmita se. Sinulla on häiriö, joka aiheuttaa haluttomuutta. Ja tietysti se voi harmittaa. 

Vierailija
82/113 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai ihmisyys nyt muutakin on kuin seksiä sentään.

No ainakin ihmisyydestä tulee hyvin erilainen kokemus kun luonnollinen osa siitä riistetään väkisin. Mietipä vaikka eläimiä jotka kokoajan suoltavat poikasia suvunjatkamiseen. Ihmiset on biologisesti rakennettu tähän suuntaan. Pelkkä viihdeteollisuus on yhtä seksiseksiseksi, viehättäviä ihmisiä. Seksiseksiseksi.

Toki voi alkaa tehdä jaloja asioita pssd:n ulkopuolella. En kiellä. Mutta ei se silti sulje sitä pois etteikö pssd voisi viedä elämässä jonkun draivin pois näin muutenkin, aiheuttaa hämmennystä, tuskaa. Koska elämä hieroo sitä muistutuksena silmillesi kokoajan jo keskusteluista alkaen ihmisten kanssa ja tv:tä aukaistessa. 

Ihmiselämä voi olla täyttä ilman seksiäkin. Ihminen ei tarvitse seksiä. Se voi olla ihana ilo ja nautinto, joka antaa paljon, mutta se ei ole välttämätöntä. Kokemus ihmisyydestä ei muutu, onko seksiä vai ei tai halua siihen. Tämä ei muuta sitä, että haluttomuus voi aiheuttaa ikäviä tunteita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/113 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LouLou kirjoitti:

Kerran tapailin nelikymppistä miestä, joka oli siinä vaiheessa käyttänyt jo muutaman kuukauden ajan masennuslääkettä. Hänellä oli isoja vaikeuksia saada orgasmia. Lisäksi hän ei vaikuttanut viehättävältä vaikka oli tosi huipputyyppi. Mä varmaan vaistosin alitajuisesti, että se mies ei ole sopiva minulle, koska hän on masennuslääkkeiden käyttäjä.

Masennuslääkkeet voi sotkea parisuhteita. Myös e pillerit haluttomuutta lisäten. Eikö siitä joskus ollut jotain uutisia että masennuslääkkeet esim vaikeuttaa ihastumista ja e pillerit jotenkin vaikeuttaa kumppanin valintaa. En muista mikä se syy oli. Mietin lähteekö joskus jotkut suhteesta kun ei enää jotenkin ole kipinää ja suhde muuttuu mutta syypää onkin lääkkeiden vaikutukset tunne-elämään ja seksuaalisuuteen jommalla kummalla jotka voi sotkea johonkin muuhunkin. 

Viittaatko tähän uutiseen? Muistan tämän uutisen myös. E-pillerit vaikeuttavat parinvalintaa hajun perusteella. https://www.iltalehti.fi/nainen/a/2014043018196491

Vierailija
84/113 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan halua turrana. On kamalaa harrastaa seksiä turrana. Jotkut voi jatkaa sukua niinkin mutta jo parisuhteen pitäminen voi olla hankalampaa. 

Tiedätkös, että aika moni nainen elää koko elämänsä saamatta koskaan orgasmia. Avio- tai avosuhteessa sama homma. Riippuu aivan täysin siitä, haluaako mies, jos ei entuudestaan osaa, opetella tyydyttämään naisensa. Näitä itsekkäitä miehiä riittää pilvin pimein. 

Nainen, joka ottaa minkä miehen tahansa vain saadakseen lapsia tuskin edes odottaa parisuhteelta muuta kuin ne lapset ja eroaa sen jälkeen. Ei kaikille oma seksuaalinen tyydytys ole elämän korkein päämäärä.

Nuoruudessani teiniäidit keskustellessamme eivät edes tienneet, että nainenkin voi nauttia seksistä. He tyydyttivät puhtaasti heitä viitisen vuotta vanhemman lapsen isän tarpeita luullen, että näin on kaikilla, koska heidän tuntemillaan teiniäideillä oli sama juttu.

Poikkiksen pettämisestä eivät teiniäidit uskalla edes ottaa esille ja puhua vaikka saavat heiltä sp tauteja tämän tästä. Pelkäävät jättämistä. 

Teininä tulin kummitädiksi jo 17 vuotiaana kaverini kanssa, joka oli 16 v. Äiti oli meitä vuoden nuorempi. Tälle äidille alle 20 vuotiaana tehtiin säännöllisesti abortteja, koska eihån nyt karkkiakaan syödä paperi päällä. Lopulta hän salli toisen lapsen syntyä ja sen jälkeen siirryttiin abortteihin. Kuutisen vuotta kävin kummitädin ominaisuudessa heidän luonaan ja tämä adonis aina lähti pois vaikka lapset huusivat perään, ei mitään vaikutusta. Käynnit loppuvat osaltani, kun menin opiskelemaan ja töihin. He myöskin erosivat lopultakin.

Vierailija
85/113 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni samanlaisia kokemuksia, mutta kun yritin viritellä keskustelua aiheesta täällä muutama vuosi sitten, viestit poistettiin välittömästi. Nykyisin ne näemmä saavat jopa pysyä täällä, mutta nuo ensimmäiset viestit on aina laatua "terveisiä porvoosta", "ei ihanan ja aina turvallisen big pharman tuotteet voisi tuollaista aiheuttaa" ja vihjailuja kuinka kaikki on korvien välissä ja "jokin lääkitys olisi selvästi tarpeen". Yritä kestää nuo kommentit, et ole yksin ja olisi tärkeää että mahdollisimman moni saisi tietää tästä SSRI-lääkkeiden puolesta ennen lääkkeiden aloittamista. Ne seksuaalipuolen ongelmat eivät nimittäin välttämättä katoa, vaikka lääkkeiden käytön lopettaakin. En ole itse kyennyt saamaan orgasmia lääkkeiden aloittamisen jälkeen (lopetin vuosia sitten), vaikka jonkin verran tuntoa ja halua on jäljellä. En ole yrittänyt harrastaa seksiä tai ollut parisuhteessa, j

On kyllä suhde heikoissa kantimissa, jos se hitsataan yhteen vain seksin avulla. Parisuhteessa on tärkeämpiäkin asioita. Lopulta ystävyys ja kumppanuus ovat ne, jotka saavat halun olla toisen seurassa ja viihtyy siinä. Läheisyyttäkin saa aivan muin keinoin kuin seksissä. Seksissähän ylipäätänsä voi olla hyvinkin etäällä toisesta ja se voi silti toimia. Tää on se kun hetero ei osaa olla ystävä toisen sukupuolen edustajan kanssa. Ainoa syy, mitä olla yhdessä on seksi. On kyllä käppäinen suhde!

Vierailija
86/113 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakin ihmisyydestä tulee hyvin erilainen kokemus kun luonnollinen osa siitä riistetään väkisin. Mietipä vaikka eläimiä jotka kokoajan suoltavat poikasia suvunjatkamiseen. Ihmiset on biologisesti rakennettu tähän suuntaan. Pelkkä viihdeteollisuus on yhtä seksiseksiseksi, viehättäviä ihmisiä. Seksiseksiseksi.

Toki voi alkaa tehdä jaloja asioita pssd:n ulkopuolella. En kiellä. Mutta ei se silti sulje sitä pois etteikö pssd voisi viedä elämässä jonkun draivin pois näin muutenkin, aiheuttaa hämmennystä, tuskaa. Koska elämä hieroo sitä muistutuksena silmillesi kokoajan jo keskusteluista alkaen ihmisten kanssa ja tv:tä aukaistessa. 

Ihmiselämä voi olla täyttä ilman seksiäkin. Ihminen ei tarvitse seksiä. Se voi olla ihana ilo ja na

PSSD:tä kokevat kuvaa myös muuta robotisoitumista eli se seksi voi olla vaan jäävuoren huippu tunne-elämän leikkautumassa joka jatkuu. Ihmettelen itse sitä että alkoholi ei vaikuta minuun juuri mitenkään enää PSSD:n jälkeen. Koen sen linkittyneen. Puuttuu se palkitsevuus. Eli semmonen tietty euforian taso on kadonnut mille tasolle mieleni aikanaan meni. 

Saan itse jotain palkintoa esim liikunnassa kehoni liikuttelusta, syömisestä ja kävin matkoilla jossa auringonvalo piristi. Sain iloa kun sain erään projektin valmiiksi. Saan jotain visuaalista iloa. 

Voin sanoa kuin joku mies on komea mutta en koe seksuaalista vetoa, seksuaalisia tunteita tai kipinää. En ihastu enää. Mutta jokin minussa on muuttunut PSSD:n jälkeen tavalla missä tunne-elämä ei muiltaankaan osin ole oikein entisensä,palkkion saannissa mikä ilmenee joissain pienissä asioissa. Semmoiset isot tunnehuiput mitä seksi minulle oli on vain kadonneet pois pysyvämmin 

Vierailija
87/113 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiselämä voi olla täyttä ilman seksiäkin. Ihminen ei tarvitse seksiä. Se voi olla ihana ilo ja na

Minulla aika pitkälti muuttuu. Seksuaalisuuteen kuuluu myös halailu ja halu olla jonkun lähellä. Vaikka jokainen kainalossa makoilu ei seksiaktiin johdakaan, niin kyllä toisen kosketuksen pitää joltain tuntua, että siinä lähellä haluaa maata. 

Tämä läheisyys taas on oikeastaan koko elämää koossa kannatteleva voima. Jos tätä halua ei ole, vaikea sitä tyhjiötä on millään täyttää. 

Yksinäisinä taas etsimme tätä syliä ja turvaudumme mielikuviin. Siis jos seksuaalisuus toimii normaalisti. 

Vierailija
88/113 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni samanlaisia kokemuksia, mutta kun yritin viritellä keskustelua aiheesta täällä muutama vuosi sitten, viestit poistettiin välittömästi. Nykyisin ne näemmä saavat jopa pysyä täällä, mutta nuo ensimmäiset viestit on aina laatua "terveisiä porvoosta", "ei ihanan ja aina turvallisen big pharman tuotteet voisi tuollaista aiheuttaa" ja vihjailuja kuinka kaikki on korvien välissä ja "jokin lääkitys olisi selvästi tarpeen". Yritä kestää nuo kommentit, et ole yksin ja olisi tärkeää että mahdollisimman moni saisi tietää tästä SSRI-lääkkeiden puolesta ennen lääkkeiden aloittamista. Ne seksuaalipuolen ongelmat eivät nimittäin välttämättä katoa, vaikka lääkkeiden käytön lopettaakin. En ole itse kyennyt saamaan orgasmia lääkkeiden aloittamisen jälkeen (lopetin vuosia sitten), vaikka jonkin verran tuntoa ja halua on jäljellä. En ole yri

Sano se kumppanille joka lähtee seksittömyyden vuoksi pois. Mutta kun meillä on hyvä ystävyys. No joopa joo. 

Vierailija
89/113 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaalisuus on varmaan se ihmisaivojen herkin osa. Siksi se on niin helppo lamata lääkkein tai hormoneilla. 

Vierailija
90/113 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni samanlaisia kokemuksia, mutta kun yritin viritellä keskustelua aiheesta täällä muutama vuosi sitten, viestit poistettiin välittömästi. Nykyisin ne näemmä saavat jopa pysyä täällä, mutta nuo ensimmäiset viestit on aina laatua "terveisiä porvoosta", "ei ihanan ja aina turvallisen big pharman tuotteet voisi tuollaista aiheuttaa" ja vihjailuja kuinka kaikki on korvien välissä ja "jokin lääkitys olisi selvästi tarpeen". Yritä kestää nuo kommentit, et ole yksin ja olisi tärkeää että mahdollisimman moni saisi tietää tästä SSRI-lääkkeiden puolesta ennen lääkkeiden aloittamista. Ne seksuaalipuolen ongelmat eivät nimittäin välttämättä katoa, vaikka lääkkeiden käytön lopettaakin. En ole itse kyennyt saamaan orgasmia lääkkeiden aloittamisen jälkeen (lopetin vuosia sitten), vaikka jonkin verran tuntoa ja halua on jäljellä. En ole yri

Ai väität että parisuhteet muodostuu helposti ilman seksuaalista vetovoimaa, halua toiseen, halua olla lähellä, perhosia vatsassa? Sitä että ihastuneena selittää kuinka apua siis se on niin ihana. 

Siis sori mutta en vain ymmärrä konseptiasi parisuhteesta. Silloin se tuntuu ystävyydeltä, ei suhteelta. Siksi minulle on hankala ymmärtää aseksuaalin kokemus tapailusta. 

Tapasin yhden entisen ihastukseni jonka kanssa oli aikanaan kipinät räjähdelleet ja ruvettiin juttelemaan. Ja olin silleen. Turra. Ei siis mitään. Hän tuli lähelleni, kipinä puuttui. Siihen se jäikin. Ja minä ennen olisin todellakin häntä halunnut niin että sukat pyörii jalassa. Edelleenkin koen että hän on komea. Halusin haluta. En vain halunnut. Siinä ero. 

Vierailija
91/113 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan halua turrana. On kamalaa harrastaa seksiä turrana. Jotkut voi jatkaa sukua niinkin mutta jo parisuhteen pitäminen voi olla hankalampaa. 

Tiedätkös, että aika moni nainen elää koko elämänsä saamatta koskaan orgasmia. Avio- tai avosuhteessa sama homma. Riippuu aivan täysin siitä, haluaako mies, jos ei entuudestaan osaa, opetella tyydyttämään naisensa. Näitä itsekkäitä miehiä riittää pilvin pimein. 

Nainen, joka ottaa minkä miehen tahansa vain saadakseen lapsia tuskin edes odottaa parisuhteelta muuta kuin ne lapset ja eroaa sen jälkeen. Ei kaikille oma seksuaalinen tyydytys ole elämän korkein päämäärä.

Nuoruudessani teiniäidit keskustellessamme eivät edes tienneet, että nainenkin voi nauttia seksistä. He tyydyttivät puhtaasti heitä viitisen vuotta vanhemman lapsen isän tarpeita luullen,

En kai minäkään seksissä saanut orgasmeja lääkkeiden  myötä juurikaan. Se sisäinen halu ja draivi sai haluamaan seksiä. Saatoin saada kiksit toisen halusta.

Minä olen ennen lääkkeitä ollut hyvinkin kytköksissä seksuaalisuuteeni tuntien halua, saaden orgasmeja ja tuntien kehoni. Nyt en tunne enää kehoani. 

Vierailija
92/113 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaltaisiasi on varmasti nykyään paljon. Voisitko kuvitella olevasi jonkun kohtalonkumppanisi kanssa. Ei tarvitsisi ainakaan esittää mitään. 

Seksuaalisuus on myös aika visuaalista. Saatko iloa muista visuaalisista ärsykkeistä, jotka eivät seksiin liity. Esim. kauniit kukkaset, jos olet sellaisista joskus pitänyt. 

Voisin tapailla toista kellä on PSSD ja kehitettäisiin yhdessä mitä sellainen suhde on.  Se voisi olla hankala ja kuluttavakin suhde jos toinen haluaisi kartottaa sitä mitä osaa seksuaalisuudesta on jäljellä jos toisella sitäkään ei ole mutta ehkä helpompi kuin seksuaalisuudelta normaalin kanssa. Voitaisiin yhdessä olla mitä ollaan. 

Vierailija
93/113 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiselämä voi olla täyttä ilman seksiäkin. Ihmi

Mä muistan tän kun läheisyys, kun joku vaikka laittoi jalan oman jalan päälle saattoi saada seksuaalista vetovoimaa aikaan. Se jotenkin se seksuaalinen veto sai haluamaan olla kokoajan toisen lähellä suhteessa. Siitä sitten joskus tilanne kehkeytyi johonkin muuhun. Oi niitä muistoja. 

Vierailija
94/113 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisipa minullakin noin

t. mies

Miksi haluaisit menettää seksuaalisuutesi? 

Se on rasittavaa, minä menetin kiinnostuksen ja se oli valtava helpotus.

Eri

Vierailija
95/113 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma vaatisi enemmän huomiota. Edelleen näitä lääkkeitä määrätä milloin mihinkin vaivaan. 

Eikä ihmistä voi syyttää siitä, että uskoo lääkäriä. Lääkäreihin täytyy voida kaikkien luottaa. Haittavaikutuksista tulee puhua!

Vierailija
96/113 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se välttämättä lääkkeistä johdu, ikä, hormoonit, elämäntilanne vaikuttaa, monesti seksi loppuu kun perheeseen tulee lapsia...

Kyllä tuo niissä mahdollisissa sivuvaikutuksissa on mainittu. Että älä viisastele!

Vierailija
97/113 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit ei puhua pukahda tästä haitasta! Onneksi itse otin selvää ja jäi kyllä napit apteekkiin. Etsin muita keinoja hillitä ahdistusta. En ollut valmis luopumaan seksielämästäni ja seksuaalisuudestani.

Vierailija
98/113 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro minulle miten suhde hitsataan yhteen alussa ilman mitään seksuaalista vetovoimaa? 

Tapaus yksi, kaksi ihmistä tapaa kellä ei ole PSSD:tä:

He käyvät treffeillä, ihastuvat. Kummankin kiinnostusta ajaa myös  seksuaalinen vetovoima toiseen.  Jossain vaiheessa he suutelevat mikä usein liittyy seksuaaliseen vetovoimaan ja usein tästä luonnollisesti voi tapahtua siirtyminen seksiin jossain vaiheessa. Vetovoima on siis kytköksissä myös ihastumiseen. 

Jossain vaiheessa suhteessa seksi voi vähetä mutta monissa suhteissa se säilyy vielä pitemmälläkin aikavälillä mikä erottaa suhteen esim kaverisuhteesta. Seksiin voi liittyä voimakas yhteys toiseen tai olla liittymättä. Toissalta myös seksitön suhde voi olla suhde ja se voi olla ns sielujen sympatiaa ja kumppanuutta. 

Tapaus 2, kaksi PSSD:tä potevaa tapaavaa menevät treffeille:

He käyvät useilla treffeillä. Tuleeko läheisyyttä? Vetovoimaa ei sinänsä ole, mutta toisen seurassa voi viihtyä. Osa pssd:tä kokevista voi tuntea ihastumista, osa ei. Ssri lääkkeet voi viedä kyvyn edes kunnolla kokea ihastumista. He siis viihtyvät toisen seurassa ja on ihan kivaa. Suhde voi syventyä sitten kumppanuudeksi ajan kanssa jossa tehdään asioita yhdessä ja vietetään aikaa mutta seksi ei kuulu asiaan. 

Siis joo tapaus kaksikin voi toimia mutta minulle pssd:tä potevana tällainen parisuhteen muodostaminen on hyvin vierasta. 

Vierailija
99/113 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit ei puhua pukahda tästä haitasta! Onneksi itse otin selvää ja jäi kyllä napit apteekkiin. Etsin muita keinoja hillitä ahdistusta. En ollut valmis luopumaan seksielämästäni ja seksuaalisuudestani.

Ahdistusta voi kokeilla hallita muillakin keinoilla. Lääkkeet on vain yksi keino. 

Vierailija
100/113 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni samanlaisia kokemuksia, mutta kun yritin viritellä keskustelua aiheesta täällä muutama vuosi sitten, viestit poistettiin välittömästi. Nykyisin ne näemmä saavat jopa pysyä täällä, mutta nuo ensimmäiset viestit on aina laatua "terveisiä porvoosta", "ei ihanan ja aina turvallisen big pharman tuotteet voisi tuollaista aiheuttaa" ja vihjailuja kuinka kaikki on korvien välissä ja "jokin lääkitys olisi selvästi tarpeen". Yritä kestää nuo kommentit, et ole yksin ja olisi tärkeää että mahdollisimman moni saisi tietää tästä SSRI-lääkkeiden puolesta ennen lääkkeiden aloittamista. Ne seksuaalipuolen ongelmat eivät nimittäin välttämättä katoa, vaikka lääkkeiden käytön lopettaakin. En ole itse kyennyt saamaan orgasmia lääkkeiden aloittamisen jälkeen (lopetin vuosia sitten), vaikka jon

Ilman seksuaalista vetovoimaa voi ihastua ja kokea tarvetta olla toisen lähellä ja tuntea säkenöintiä kehossaan. Ei siihen tarvita seksuaalista halua toista kohtaan. Ihmiset tuntevat myös romanttista vetovoimaa toisiaan kohtaan. Voi haluta suudella ja halailla vaikka kuinka, vaikka ei haluaisi harrastaa seksiä. Kyllä aseksuaalikin suhtautuu puolisoonsa ihan eri tavalla kuin vain ystävään. Siis tuntee paljon enemmän häntä kohtaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi