Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*SYYSKUUN SISSIT alkuviikko vk 8*

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vielä!

Finnoontien kääntöpuolella kirjan sai (Eestinmetsän neuvolasta). Näyttääpi olevan Vaukirjan opus, jossa on oma puoli isälle ja äidille. Ihan kivalta vaikuttaa, vaikka ei tässä nyt mitään uutta ja ihmeellistä ole kun olen kaiken kokenut jo kerran :) Sivuja on äidin puolella n. 180 ja isän puolella viitisenkymmentä ja näyttää olevan kaikenlaisia arvontalappua ja muuta ilmaistilaamista myös.

Tsemppiä ultran odotukseen, minulla se on 12.päivä.

t: typykkä

papu70:

Olit, Typykkä, Espoosta. Minä en saanut tuollaista kirjaa, josta kerroit. Käyn Olarin neuvolassa. Nyt täytyykin heti ensi kerralla kysellä, että saisinko itsekin sellaisen. Kuulosti aika kivalta.

Olo on ollut suorastaan hyvä eli ei minkään moisia tuntemuksia vatsassa (ja se nyt pelottaakin), vain rinnat edelleen kipeänä aj tuota valkovuotoa. Sen noin viikko sitten olleen painajaisyön jälkeen (jolloin siis luulin umpisuolen vihoittelevan) ei ole vatsassa tuntunut oikein miltään. Siten olenkin nyt tosi epäilevällä mielellä, että onkohon kaikki hyvin. Ultra on vasta 5.3. joten siihen asti pitää vaan kärvistellä. Tilanteessa rv 8+1 kaikki oli vielä ultrassa hyvin.

Onneksi ei muille ole enää huonoja uutisia tullut. Voikaa paksusti.

Päiviä ultraan laskien

Papu rv 11+2

Vierailija
22/39 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipäs jaettu kirjaa myöskään Nöykkiön neuvolassa. Täytynee kysyä. Kuulostaa tosiaankin kivalta opukselta!

apinaemo 11+ jotain

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan onnistuuko kirjoittaminen kun tuo 1v 1kk mammanpoika kiertää tuossa jaloissa :). Tuntuu pahimmat huonot olot helpottuneen useimmilla odottajilla, niin myös itsellä. Siitä syystä piti sitten päästä neuvolaan kuunteluttamaan sydänäänet, huolestutti kun ei noita oireita kauheasti ole. Pienen hakemisen jälkeen jumpsutus löytyi, täti ei uskaltanut päätään kääntää ettei vaavi karkaa anturin alta, sai lääkäriopiskelija toimia mittarin lukijana, 170 oli kaverin syke.

Eilen kyllä oli tuskallista kun meinasi koko ajan mennä jalat pois alta kun nykäisi niin inhottavasti lantiosta (iskiastyyppisesti) johtuu nivelsiteiden löystymisestä estrogeenin lisääntymisen seurauksena eli raskausoire sekin.

ujyjy7j7j777 yh siinä tuli vähän pojan taidon näytettä :)

Samalla neuvola reissulla sovittiin että käyn ensi viikon to sokerirasituksessa, miehellä on silloin talviloma niin hoituu tuo pojan hoitaminen helposti. Ensi viikolla on myös keskiviikkona niskaturvoke ultra. Eli ohjelmaa piisaa, vielä pitäis jotain hauskaakin tehdä..

no nyt on paras lopettaa, on sen verran levotonta touhua täällä

Unelma ja masukki rv 11

Vierailija
24/39 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain neuvolasta sen Vaukirjan opuksen, on kyllä hyvä :) Vaikka asiat toki tuttuja, mutta kiva silti muistutella niitä mieleen. Ja Isälle myös oma puoli, hyvähyvä!

Edelleen ollut erittäin epämiellyttävää kipua mahassa/kohdussa :( Aika hissukseen jouduin ottamaan töissä. Muut aloittivat lastensänkyjen tyhjentämisen ja puunaamisen, en pystynyt oiekis osallistumaan..

Ehkä ne on vaan kohdun kasvukipuja..

Mullakin ois ens viikko hiihtoloma :D Ajattelin pyytää pikkusiskoa (11) ja pikkuveljeä (15) tänne vähän kyläilemään. Moneen kertaan ovat kinunneet isosiukun luokse yökylään ja tuntuu aina vaan olevan kiire tai olen liian väsynyt. Nyt sitten voisivat pariksi päiväksi tulla :)

Parisuhteesta tuli muuten mieleen - Että meillä ainakin on näin raskauden myötä vain paranemaan päin se puoli :) Jotenkin ihanan seesteistä ja harmoonista tää aika, mieshän se eilen just niin sanoikin. Ja etenkin seksi vaan paranee paranemistaan. Mies on oikein yltiöromanttinen ja ihanan hellä :I Onko muilla samoja fiiliksiä?

Täytys kai ruokaa laittaa, ettei vallan ala huikomaan ;)

Dumle rv 9+5

Vierailija
25/39 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

dumle: Mullakin jomottelee ja nipistelee alavatsaa melko paljon. Ja painontunnetta on ajoin, etenkin makuulla. Esikon kanssa oli sama juttu näillä viikoilla, muistaakseni helpotti parissa-kolmessa viikossa.

Ihana, muutes, tuo sinun miehen siivoomisylläri!

kirahviina: Tosi kiva nuo vaihtari-isovanhemmat! Ihana, että jaksavat teitä muistaa ja pitävät edelleen tiivistä yhteyttä!

Piiulle ja Unelmalle onnittelut ♥äänistä!

Oma napa: Pääsin tänään taas kurkkaamaan masuun työpaikan ultralla. Sintti oli kasvanut huimasti ja näkyi jo jalan- ja kädentapaisetkin ja sydän sykki vimmatusti. Pieniä nykimisliikettäkin oli havaittavissa. :) Ihan onnessani tuijotin sitä kuvaruutua...

Tuutis ja Sintti rv 9+2

Vierailija
26/39 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vain sissi-mammoille!

Olen seurannut hiljaa sivusta keskustelujanne jo jonkin aikaa ja nyt uskallan ilmoittautua mukaan. Minulla oli keskenmeno viime marraskuussa ja nyt tuntuu ihmeelliseltä olla näin pian taas raskaana. Kävimme tänään ultrassa ja siellä lepatti pieni sydän ja vauva oli siellä missä kuuluukin. Tämän tiedon rohkaisemana nyt uskallan tänne kirjoittaa.

Tunnutte olevan juuri sopivan pahoivoiva porukka minulle. Arabian muotoilu on tullut taas tutuksi tämän raskauden aikana, mutta nyt tuntuu hiukan hellittävän. Toivottavasti.

Kolmatta lasta odotan (neidot 9/02 ja 2/04) ja olen 36 vuotta. Laskettu aika on 30.9.

Kertokaas onko jossain jokin ilmoittautuimis-pino ja miten sinne pääsee mukaan.

En osaa kommentoida vielä teille nimillä. Jollakulla kukoisti rakkauselämä! Se on ihana kuulla. Minulla oli sama kokemus esikoisen kanssa. Tosin olimme silloin vielä nuori parikin. Nyt jo kalkkikisia!

Hyvää viikon alkua kaikille!

terv peikkoäet ja turkulainen 8+2

Vierailija
27/39 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se huono olo tuntuu vaan pahenevan.. GRR! Yhäkään en ole pönttöä joutunut halailemaan, mutta muuten olo onkin sitten aivan kammottava.. Tai siis aina välillä. Olen kyllä nukkunut lähes kaiken vapaa aikani viikonlopun jälkeen, joten ehkäpä kun väsymys helpottaa niin sitten helpottaa olokin. Mä olen vaan niin hirveän kärsimätön ja kiukkuan sitten miehellekin lähes kaiksesta. Mun mieheni on aivan ihana ja hellä ja on valmis tekemään ihan kaikki kotityöt ja koiran ulkoilut jne. Aivan kulta hän on aina, mutta nyt oikein korostetusti. Onneksi myös hän on perehtynyt näihin raskauden oireisiin, joten tämä mun kiukkuamiseni ei ole niin iso yllätys..

Me saatiin myös se vauvakirja Laajasalon terkkarilta ja on kyllä tosi kiva kirja.

Pitää kai aloittaa työt tai muuten on taas vaikeá saada kiinni tästä päivästä.

Ai niin, eilen tuli kutsu ultraan joka tosin on vasta 14.3. Silti kaikki tuntuu heti paljon konkreettisemmalle =D

Colatoffee ja Joululahja K-P 9+6

Vierailija
28/39 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omanapaisesti vaan kyselen, onko muilla samaa ollut? Eli viime yönä heräsin siihen, että ylävatsaa poltti ihan älyttömästi. Ja oikeastaan koko vatsa tuntui siltä, että mulla oli ollut koko päivän liian kireät housut jalassa (tiedätte varmaan tunteen...). Kävin pissalla, menin takaisin nukkumaan ja se loppui siihen.

Epäilen sen olevan vatsanahan ja kohdun kasvukipuja, koska muistelen, että mulla oli viime raskaudessakin jossain vaiheessa ko. kipuilua. Pissatessa ei satu, joten en usko että olis VTI:täkään. Niin, eikä supistele, eikä ole sellaista jomotusta.

Kertokaapa muut kokemuksistanne. Kyllä sitä taas säikähtää, vaikka kaikki pitäisi kuitenkin olla hyvin!

-Ultsi + Lahja 10+6 (nlan mukaan JO 11+0)-

Vierailija
29/39 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta.

Taas yksi päivä lisää.Miten niin mä lasken päiviä? ;)

Mäkin sain sen kirjasen täällä Pirkanmaalla.Sain sen saman ku odotin poiikaani 05.Muuten ihan sama,mutta ne kuvat masuvauvasta on oikeita kuvia kohdun sisältä eikä piirrettyjä kuten nyt.Mua oikeesti ahdisti ne raskauden lopussa otetut kuvat vauvasta ku hänellä on tosi vähän tilaa kohdussa.

Mulla on muuten muutama ylimääräinen niitä jos joku ei jostain syystä saa sitä neuvolasta.Ne on kyllä aika paksuja joten postikulut taitaa mennä maksikirjeen mukaan:(

Colatoffee:Laajasalo:kuulostipa tosi tutulle:) Sieltä vajaa 2 vuotta sitten tänne maalle muuttanut.Mulla oli siellä aivan ihana neuvolatäti Taru S.

Kamala pakkanen ulkona.Meidän pitäis tänään tehdä pakollinen reissu tampereelle.Ei oikeen jaksais pukea ja pakata lapsia autoon.Ja mitä ihmettä sitä itselle laittaa päälle??? verkkarit.Kyllä sen verran toi maha jo pullottaa että vaatteet ahdistaa.

Uusille tervetuloa joukkoon:) Toivottavasti kaikki pysytään kyydissä mukana!

Muutamilla on jo tullu varmaan rv 12 täyteen vai kuinka on?

Siis LA listassahan meitä on vaikka kuinka monta,mutta aika vähän kirjottaa aktiivisesti.Nyt mars pinoon sieltä taustalta;)

Jaksuja ja aurinkoa elämään.Vauvoille tarrasukkia:)

AuringonTytär rv 11+3

Vierailija
30/39 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla viel uudelleen kirjoittaan kun nuo mun pari edellistä tekstiä on sellaista valitusta ja vinkunaa että mähän vaikutan ihan ääliöltä.. =D

Tosiaankin, nyt pitäs vaan antaa itselleen armoa ja levätä ja levätä ja levätä just niin paljon kun kroppa vaatii. Vaan kun miss kaikkivoipa ei oikein millään meinaa sitä hyväksyä..

Ja toinen muuten mitä ei meinaa hyväksyä millään on se, että nyt on sitten ensimmäinen mamma paita hankittu.. TYRMISTYS =D.. Eli eilen jouduin lähtemään asiakaskäynnille pomon kanssa (herra aikoo nyt sitten raahata mua joka paikkaan tämän kevään ajan kun syksyllä jään pois, kuvitelkaa että se sanoi että onpa hyvä laskettuaika firmankin kannalta, mehän ehditään tekeen kaikki keväällä ja sittenhän sä seuraavana jo pian tuut takaisinkin, hehheh) ja tajusin etten mä voi lähteä ilman että käyn ostaan jotain!! Mun KAIKKI paidat on sellaisia että napa näkyy ja laardi roikkuu.. Siis nyt, ei yleensä siis laardia eikä navan näkymisiäkään. Ja enhän mä nyt niin voinut minnekään mennä. Tän hetken muoti ei oikein mua inspaa (paitsi ne ihanat lyhyehköt paidat tietty mitkä on nyt eiei listalla) joten marssin mamma osastolle. Iuh!! Ostin sitten vain yhden paitapuseron tapaisen jossa on sit tilaa isollekin masulle. Sitä voin käyttää sit näillä asiakaskäynneillä ja sit ostin pitkän mamma topin, jota voin pitää näiden omien paitojeni alla viel toistaiseksi.

Ajattelin kyllä, et voisi sitä käydä niilla Greatgirls osastoillakin vilkaisemassa, sieltä voisi löytyä kyl jotain nätimpääkin kun mamma osastolta.. Varsinkin kun mulla tuntuu nyt kertyvän kiloja tai läskiä selkäänkin, joten en mä taida hitto soikoon enää olla S tai M kokoinen.. Ainakaan kauaa..

Mun miesparka ehdotti ko osastoa kun etittiin mulle niitä uikkareita.. VIRHE =D Voi kulta parkaa kuinka se yritti selitellä ettei se tarkoittanu että mä olisin lihava.. Heh!

Uikkarit löyty kyllä urheiluliikkeestä ja vitsi että mä näytin kauhealta... Valkoinen (pikku)valas jolla on liian isot uikkarit =D En nimittäin jaksanut koittaa kun yksiä koska taas tuli huono olo.

Mutta paskan väliä, kylpylässä oli silti kivaa ja ainakin mun uikkarit mahtuvat mulle loppuun asti. Ainakin toivottavasti. Ja minä aion nyt alkaa uimaan vähintään kerran viikossa.

AuringonTytär, mulla on neuvolantätinä juurikin Taru S ja on tosiaankin aivan ihanan oloinen!! Hänestä tuli ihan mielettömän hyvä fiilis jo silloin kun soitin ekaa aikaa ja ensimmäinen mitä hän sanoi oli onneksi olkoon!!

No niin, takas töiden pariin. Oikein ihanaa aurinkoista pakkaspäivää teille kaikille!!

T. Colis ja Joululahja K-P taas

Vierailija
31/39 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku minua tyhmää juuri huuto.netissä valisti kirjojen postittamisessa että avaa se opus ja laita sitten kuoreen niin tulee tavallisena kirjeenä. Jos vaikka sama toimisi tässä. Tosin siinä kirjassahan on kyllä sellaiset isot metalliset sidoslenkit joten lieneekö tästäkään apua...

t: Typykkä

Vierailija
32/39 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

typykkä:sitä samaa mäkin mietin että jos sen kirjan avaa ja laittaa kuoreen.Mutta tosiaan se sidosjuttu on sen verran iso ympyräinen....

sehän on isompi/paksumpi ku se itse kirja.

Irrotetaan sivut;) heh heh sitte jollain on kiva kerää ja kokoa tehtävä :D

Vierailija
33/39 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naa luvut on kylla ihan hihasta vedettyja; kirjoittelin ylos viime loppuviikon ja taman alkuviikon kirjoittelijat ja tassa tulos:

-dumle

-colatoffee

-typykka

-auringontytar

-@piiu@

-Ultsi75

-Pandora74

-miina1980

-minttupipsa

-maitohamsteri

-syksynlapsi

-Essi78

-aiti0004

-takkityhja

-Edea3

-papu70

-tuutupii

-huldio

-jondeliini

-emmaliina76

-jellonamami

-tonttis

-kirahviina

-apinaemo

-Unelma73

-peikkoaet

- ja mina levinia

Sori jos joku jai uupumaan; kirjoittelehan viesteja niin tulet listalle, heh!!!

Ja anteeks myos nuo suomen kolme viimeista kirjainta jotka multa puuttuu nappaimistosta, joskus jonkun nikki voi ' hiukan' muuttua mun kirjoittamana...

Etta tallaista: kotitoita olis, kun viitteis tehda, onhan tassa koko paiva aikaa.

Oma napa on ihan mainio, ei taallakaan enaa omat housut ole menny jalkaan aikoihin, ja vatsaan todella oikein sarkee jos olet pitany tiukkoja housuja paivan aikana!!! Onneks tuo isanta on paria numeroa suurempi ja nyt kaivelenkin kaapista miehen lumput kun jonnekin mennaan, kotioloissa verkkarit on in!

Mutta lahetetaampas valilla voikaa hyvin

- levinia 10+ -

Vierailija
34/39 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa vähitellen tuntua todelta se, että vauvaa tässä tosiaan odotetaan! Np-ultrassa nähtiin tulitikkuaskin kokoinen pikkuihminen, joka potkiskeli jalkojaan ja pyörähteli ympäriinsä. Ihmeellistä, miten sormet ja varpaat voivatkin jo näkyä! Niskaturvotus oli 1mm ja nenäluukin näkyi, joten kaikki vaikuttaisi olevan ihan kunnossa. Laskettu aika pysyi 6.9, vaikka kätilö sanoi, että 7.9 olisi ehkä oikeampi. No, yliaikaiseksi tämä kuitenkin menee, joten ei se niin päivän päälle ole.

Ihana tunne nähdä oma vauva! Hymyilyttää!=)

t. sparven 11+5

Vierailija
35/39 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on viime vuodelta se ihana kirjanen, kaivoin sen juuri esille että voi taas katsella mitä milläkin viikolla tapahtuu. Ja katsoin että eihän se kierrejuttu nyt niin paksu ole ettei tavallisena kirjeenä menisi! Tavallinen, postiluukkuun jaettava kirje saa olla 3cm paksu valmiina pakettina. Silloin menee postimaksu ihan vain painon mukaan normaalisti kirjeenä. Itse kun sinne jenkkeihin lähettelen milloin mitäkin pientä, niin on tullut näitä postitussääntöjä tarkisteltua että saisi halvalla paketin matkaan.

Voittehan vielä tarkistaa postista, mutta ainakin viime vuonna se tavallisen kirjeen sallittu paksuus oli 3cm.

Vierailija
36/39 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tänään eka neuvola ja saatiin tuo samainen opus, kuin mistä täällä on jutusteltu. Vähän on muuttunut vuodessa, kuopuksesta kun sain samanmoisen 05 keväällä. Ei tässä alussa oikein tule luettua.

Sydänääniä ei tänään saatu kuulumaan, mutta laskettua aikaa siirrettiin jo pikkuisen. Kohtu on kuulemma isohko, mutta näin ilmeisesti aiemmin synnyttäneillä on. Onko kenellekään muulle kommentoitu kohdun kokoa?

Jos kohtu on nyt jo kookas, niin voinko unohtaa tuulimunaraskauden ja kohdun ulkopuolisen raskauden? Vai kasvaako se silti hormonien vaikutuksesta?

Colatoffee, ihan mun tekstiä olit välillä kirjoittanut: mekin oltiin viikonloppuna kylpylässä, minäkin ostin uimapuvun ja minäkin päätin aloittaa uimisen kerran viikossa... =0)

Jatkan taas paremmalla ajalla.

Syksylapsi 9+6 (yllättäen), laskettu aika: 20.9.

Vierailija
37/39 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on ollut oikein aivoriihi koolla – Vaukirjan postittamisen osalta ;D Hyvä tytöt!

[b]Ultsi[/b] - Olipa oudon kuuloinen tuo sinun yö kipuilu.. Hassua että ylhäällä mahassa. Mulla kaikki vihlomiset ja jomottamiset kohdistuu ihan alavatsalle, navan alapuolelle. Eihän se sit voinut olla ihan närästystä?

[b]Colatoffee[/b] – Jaksuja pahoinvointiin ja väsymykseen! Kyllä se helpottaa :) Ja ihanaa kun mies on niin ymmärtäväinen, se on sen tehtävä ;)

[b]Kirahviinalla[/b] ihanan oloiset vaihtarivanhemmat :)

[b]sparven[/b] – Siellähän oli täsmällinen matkaaja masussa, kun ei la aika edes heittänyt ;) Niin se menee tämäkin yliajalle.

[b]Syksylapsi[/b] – Maalaisjärjellä ajateltuna jo pelkkä kohdun kasvaminen kuulostaisi hyvältä :) Löytyskö netistä jostain lisää tietoa aiheesta? Google? Meillä muuten sama la. Ja mä kysyin ultrassa et osaako sanoa kohdun koosta mitään (ihan mielenkiinnosta kysyin), niin tuumas vaan et eihän osaa siihen mitään sanoa!! Tosi pätevää ultrausta varmaan oli..! (ja sydänäänethän Hyvin harvoin kuuluvat vielä näillä viikoilla!)

Niin ja minä taidan kuulua niihin aktiivisimpiin kirjoittelijoihin – ainakin Vauviksen suur lukijaksi voisin kutsua itseäni :I Ois kyllä kiva kuulla niistä taustailijoistakin jotain, tiedetään että teitä siellä on :) Mutta ihan jokainen oman halunsa mukaan kirjoittelee, onhan meitä erilaisia tässäkin asiassa!

Meinaa jo väsyttää! Suht paljon oli touhuamista töissä, nimittäin 20 sänkyä pesin, petivaatteet patjoineen tuuletin ja uudet lakanat sänkyihin. Tiiättekö mitä on kiivetä kolmekerroksiseen sänkyyn laittamaan lakanaa patjaa ;D Ei herkkua, eikä kovin turvallistakaan.. Mutta tulipahan lapsille puhtaat sängyt! Huomenna saan sitten pyykätä niitä edellisiä lakanoita ja silittää kaikki..

Nyt painaa uni silmää! Palataan astialle :)

Dumle rv 9+6

Vierailija
38/39 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä kotiuduttu.. voi jee tuo firma on kyllä yksi siitos pesä, sain tietää taas yhden odottajan ja se on sitten jo yhdekäs tuossa puljussa:) Kunnon siittola!!! tää kyseinen henkilö on kylläkin jo 14 viikolla. Että semmosta.. oli pomo vaan nauranu jotta joopas.. eihän tässä muuta van häntä alkaa jo kohta hirvittää kertominen ite pääjohtajalle ko kaikki hänen osaston työntekijät on paksuna.. heheee.

Mää sain kanssa opuksen kun kävin neuvolassa ekaa kertaa ja olen sen jo lukenu kokonaan, ne vaan mitä milläkin viikolla on niin luen sit viikoittain.

Kohdun koosta: Mulla ainaki on iso kohtu varmaankin. En tässä nyt ala sen kummemmin selitteleen mutta kävin lääkärillä heti kun sain tietää olevani raskaana ja kokenut lääkäri kokeili mun kohtua sisäkautta ja tuumas että olen 8-9 viikolla kohdun koon perusteella. Viikko sen jälkeen ultrassa oli viikkoja tasan 6 että monella viikolla heitti. Kait tää mun kohtu sit on isompi van onhan mulla kolmas jo tulollaan. Tokasta meni sf- mitta n. 30 viikolle asti aivan yläkäyrää ja tasottu sitten vikan 10 viikon aikana keskikäyrälle ja tyttö tuli raskausviikolla 41+1 ja painoi 3365g ettei sen isompi ollu kumminkaan. Että iso maha tulee varmaan nytkin ja sen kyllä pölöttää jo nyt. Ahdistaa ihan. Kun navan kohalta asti on ihan plösö.

Ei kait tässä, kiva kun ei oo kenellekkään tullut ikäviä uutisia, pelkästää hyviä.

Ai niin vielä, eilen kun tulin illastá kotiin töistä ja söin niin tuli sairaan pahaolla, poltti silleen koko mahaa ja oksennin kaikki ulos mitä oli.. sappinesteitä myöten.. hyi! Sit siitä puolen h jälkeen parit leivät ja olo ihan normaali. Outoo!!

Nyt ton pienimmän kans nukkumaan jotta ukko pääsee rilliruokaa ITELLEEN hakenu, mää oon syöny jo tänään ihan tarpeeksi kaikkee ei niin sallittua!!!

Voikaa, Äiti0004 ja salamatkaaja tasan 9+0 (kait)

Vierailija
39/39 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla heti noihin ylävatsakipuihin kertomaan mun viime raskuaden juttuja.. Eli mulla oli joltain 20 viikolta alkaen sellaisia hirveitä kohtauksia, eli mahaa poltti ylhäältä ja luulin oikeesti joka kerta kuolevani. Makasin vessan lattialla ja oksensin ja ekalla kerralla nukahdin sinne ja mies oli tosi huolissaan. Mut aina ne meni ohi ja kun soittelin neuvolaan niistä, niin käskivät ottaa vaan NÄRÄSTYSlääkettä, että sitä se on. No kas kummaa, ei ne loppuneetkaan siihen kun tyttö syntyi. Vaan sain vieläkin vastaavia. No kerran sitten siitä jäi sellaien kamala kipu päälle sen kohtauksen jälkeen aj menin sairaalaan. Sappi ja maksa-arvot oli taivaissa, niin siis, että närästys olikin ollaut sappikivikohtauksia. Ja tosiaan jos nuo arvot olisi nousseet raskuden loppuvaiheessa (tyttö meni viikoille 42+1) niin riskit olis ollut ihan hirveät kohtukuolemalle. No nyt multa on leikattu sappirakko pois, ja näitä ei pitäis tulla enää. Mutt siis käskekää tutkia, jos ei oikein tunnu ihan vaan närästykseltä nuo kivut ja oksennuskohtaukset. Mulla kipu oli keskellä rintalastaa ja todella kovaa. Supistukset ei ole mitään sne rinnalla.

No joo se siitä kauhutarinasta. Muuten mulla on olo edelleen paha ja koko ajan pitäis syödä. Ja en jaksais kauppaan edes mennä. Pakkanen on kova ja me tytön kans maataan päivät (siis minä makaan ja tyttö riehuu) olohuoneessa ja ootellaan et mies tuo kaupasta herkkuja... Ei vaan tottele enää samalla tavalla kuin ekassa raskaudessa... harmi =)

Uimisesta ja uikkareista oli puhetta... mäkin voisin liittyä kerran viikossa uivien puolueeseen. Odotusuikkarikin on odottamassa...

Jep. Ei kai nyt muta kuin odotellaan vieläkin sitä niskapoimu-ultraa kuin kuuta nousevaa..

T:Minna ja masuaarre rv 11+0