Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*SYYSKUUN SISSIT alkuviikko vk 8*

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan huomannut uutta aloitusta; joten tasta vaan alkuviikko vauhtiin!!!

Viikonloppu meni ihan mukavasti kotosalla koko perheen voimin, lauantaina kaytiin pikavierailulla vanhojen ihmisten iloksi, ja eilinen menikin miehen siskontyton kanssa leikkiessa (5kk) mukavaa aikaa ..Oma vointikin on jo parempi, tuntuu etta jotain jaksaakin pikku hiljaa...

Mutta kirjoituksia ystavat!

- levinia ja hope rv 10+3 -

Vierailija
2/39 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänne ei sen ihmeellisempää kuulu.

Kerrottiin eilen miehen vanhemille.Tais olal oikeen hämmästyneitä.Ei oikeen sanonu mitään,mut ei onneksi mitään negatiivista.

Voiku menis päivät nopeemmin.Mulla on ultra 27.2 ja odotan sitä ku kuuta nousevaa.Sitte varmasti vois jo huokasta ku olis se 12 viikkoa täynnä ja näkis vauvan ultrassa.

En oikeen osaa nauttia vielä raskaudesta ku pieni pelko kokoajan päällä.

Aletaan pikku hiljaa lasten kanssa parantumaan flunssasta.Kyllä olikin viime viikon voimat kokonaan pois.Ja aivan kamala yskä.

nyt siivoomaan keittiötä ja aamupuuroa tekemään.

AuringonTytär rv 11+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha olo selkeesti hellittää, enää vain satunnaisia ällökohtauksia.

Aurinkoista alkuviikkoa Sisseille!

Tuutis ja Sintti rv 9+1 (jihuu, taas uudet viikot :))

Vierailija
4/39 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummipoika oli kylässä ja oli aivan ihana viikonloppu, mutta kyl mä nyt maksan sitä.. Eilen jo meinasin kuolla kun oltiin lähdössä luisteleen ja uimahalliin. lauantaina kun oltiin Serenassa kylpylöimässä. Oli tosiaan todella kivaa, mutta kummasti sitä tuntuu väsyvän.

Lähdettiin pojan kanssa tänään puol 6 ajaan että hän ehtii kouluun. Päätin olla muutaman tunnin töissä ja häippäistä kohta nukkumaan. Ehkä tämä kuvotuskin helpottaa kun kohta saa ruokaa. Tekis kyl mieli olla marttyyri ja vaan parkua.. Hehheh, eipä kai siitä kukaan hyödy =D

Eli nyt vaan itseä niskasta ja se ainoa yksi pakollinen homma eli sisällysluettelo valmiiksi ja sit mä voin lähteä. Miten tunnin homman aloittamiseen voi saada kulumaan 3 tuntia?? =)

Väsynyt Colatoffee ja Joululahja=Kp 9+4

Vierailija
5/39 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin olen ollut laiska kirjoittamaan yhtään mihinkään...en vaan jaksa. Viime viikon surulliset uutiset tällä listalla olivat todella ikäviä -pahoitteluni kaikille!

Mä kävin viime viikolla tarkistusultrassa, kun ei nää mun pelkoni ole hellittäneet mihinkään. No, ultrassa näkyi liikkuva ja äidille vilkuttava vauvanalku :-) Kädet ja jalat jo näkyivät ja selkärankakin oli alkanut jo kehittymään. Koko vastasi viikkoja, joten kaikki hyvin. Lääkäri käski minun nyt unohtaa kaikki menneet ja pelot ja keskittymään masun kasvatukseen :-) Ja totisesti olen niin tehnytkin!

Perjantaina oli neuvolalääkäri (menin sinne sitten kuitenkin...) ja sydänääntekin kuuluivat, vaikka viikkoja oli vasta 10+2! Syke kuului tosi selvästi ja oli jotain 160 luokkaa. Kivi putosi harteiltani! Kutsu np-ultraankin tuli ja se on parin viikon päästä. Sen jälkeen olen ajatellut kertoa töissä; mulla kun olisi jonkin verran matkustamista työn puolesta, niin jo pakkokin kertoa, koska en jaksa reissata niin paljon. Lapsillekaan ei olla vielä kerrottu, olen odottanut sopivaa hetkeä...

Ainoa juttu mikä mua häiritsee on se, että mulla tulee aika paljon (ei nyt koko aika) keltaista valkovuotoa. Perjantaina otettiin hiivanäyte ja tänään pitäisi tulla tulokset. Muita hiivan oireita ei kyllä ole, ja yleensä tunnistan kyllä hiivan, kun oireet on niin selvät. Vaan kaipa se on vaan hormonitoiminta, mikä aiheuttaa tuota kellertävää valkovuotoa. En nyt tällä asialla vaivaa päätäni enempää.

Tulipas varsin omanapainen viesti, hyvää maanataita!

-Ultsi + Lahja 10+4-

Vierailija
6/39 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania näkymiä sulla ultrassa ja kuulumisia dopplerilla! :)

Mun piti tosta valkovuotojutusta jo vastata sulle loppuviikon pinossa, mutta unohdin.

Eli mulla tulee myös aika paljon melko paksua, keltaista valkovuotoa. Ollut ihan alkuraskaudesta asti. Sama juttu oli esikon kanssa ja aina oli hiiva- ja bakteeritestit negat (tehtiin muistaakseni 2 kertaa). Nytkään ei mitään hiivaoireita ole. Eli mulla ainakin tuo runsas kellertävä valkovuoto on ihan vaan raskauteen liittyvä juttu.

Vierailija
7/39 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitää ihmeellistä tännekään. Viikonloppu meni ulkoillessa tytön kanssa ja päiväunia tuli vedettyä itsekin molempina päivinä. Enkä oksentanut eilen kertaakaan eli allekirjoitan vahvemmin sen että huono olo riippuu myös väsymystilasta. Perjantain kontrolliultran jälkeen mieli on taas parempi ja uskoa asiaan löytyy- saas nähdä miten pitkään tämä olotila kestää :)

Huomenna on ensimmäinen neuvola, terveydenhoitaja vaihtuu ja kuulosti ainakin järkevältä vaikkakin nuorelta. Meidän terveysasemalla on hirmuinen vaihtuvuus ja aina älytön ruuhka kun alue on kuitenkin sellainen että lapsia syntyy kuin sieniä sateella. Eipä ole helppoa senkään alan henkilökunnalla.

10 viikkoa tulee täyteen keskiviikona ja sehän on hei jo neljäsosa! Äkkiä se aika tulee kun tunnemme liikkeet (esikoisesta tunsin jo 15-16 viikolla) ja jos tästä vaikka tuntuisi jo aikaisemmin. Sitten tämä epätoivo toivottavasti lopullisesti helpottaa kun itse tietää ja tuntee kaverin liikkeet.

Nyt taidan käyttää ruokatunnin lopun tutkaillakseni miten MM-hiitojen ohjelma menee. Torstaina sekin penkkiurheilijan " painajainen" taas alkaa. Mukavaa alkuviikkoa kaikille

t: Typykkä ja Hermanni almost 10 vkoa

Vierailija
8/39 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tännekään sen kummempaa. Allekirjoitan kyllä täysin Typykän mielipiteen, siitä, että pahoinvointi on sitä rankempaa mitä väsyneempi on. Viikonloppu meni mullakin ihan kohtalaisessa voinnissa kun sai lepäillä. Tänäänkin ainakin näin aamupäivästä olo on ihan hyvä. Illalla se totuus taas varmasti paljastuu.. Vaikka kyllä tässä alkaa viikkoja olla jo sen verran, että pahoinvointi voisi alkaa jo hiipumaankin..sitä odotellessa.

Torstaina alkaa viikon loma ja samana päivänä on myös np-ultra. Onpahan siis kunnolla syitä miksi odottaa torstaita.. Mähän en alkuraskauden ultrassa ole käynyt, joten ihanaa päästä vilkaisemaan masuun. Sydänäänet sentään kuului jo muutama viikko sitten, joten aika luottavaisin mielin olen.

Jondeliini + rusina 11+6

Vierailija
9/39 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille! Taidan minäkin jo uskaltautua mukaan..

Olen kyllä ollut teidän jutuissa mukana taustalla:)

Elikkäs toista lasta odottelen..Meillä jo poika 1 vuosi ja 6 kk vanha, iloinen pikku veijari:)

Laskettu aika 25.9.07 ja nyt siis viikolla 8+6....

Pientä ellovaa oloa koko ajan ja rinnat kipeät!

alkuraskauden ultrassa kävin 2.2 ja pieni sydänhän siellä sykki...

neuvolassa tui käytyä jo 16. päivä ja nyt sitten odottelen kutsua np-ultraan.

Jaksamisia kaikille!!!ja pahoittelut kesken menneille!!

Vierailija
10/39 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minakin kirjoittelisin tahan pinoon¿ Laskettu aika 28/9, nyt viikkoja 8 + 3.

Minakin taistelen etovaa oloa vastaan. Parhaiten siihen auttaa minulla raikkaan jugurtin syominen tai kylma tuoremehu. Kun vatsa menee tyhjaksi, paha olo yltyy, eli pienta syomista taytyy olla koko ajan kasilla. Kavinkin ostamassa jugurtteja tyopaikan jaakaappiin¿ Ja minullakin paha olo korreloi vasymyksen kanssa. Vahan jannittaa, miten parin viikon paasta eteen tuleva tyomatka rapakon toiselle puolelle tulee onnistumaan. Mutta sitten on viikkojakin jo melkein 12, ehka paha olokin helpottaa. Sita ennen on tarkoitus kayda laakarilla, kerranhan minua jo ultrattiinkin pari viikkoa sitten, ja ultrassa nakyi alkio oikeassa paikassa ja vahvat sydamenlyonnit! Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille.

Vierailija
11/39 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Np-ultrassa käyty ja mun vahvoista epäilyksistä huolimatta vatsasta vauva löytyi :) En siis ole käynyt alkuraskauden ultrassa eikä neuvolassa kuultu sydänäänia vielä rv 9.

Mutta pääasiaan, ultrassa löytyi siis vain yksi vauva, huh huh. Np-turvotus oli 1.2mm ja sikiö vastasi kooltaan viikkoja. Eli kaikki kunnossa. Meillä kuuluu tuohon ultraan vielä se veriseula jota tässä nyt kovasti mietin että josko jättäisi väliin. En halua tietää mitää riskilukuja tms. kun ne vaan lisää stressiä ja on ne luvut mitä tahansa niin en lapsivesipunktioon kuitenkaan menisi. Joten jos jättäisi menemättä sinne verikokeeseen, mahtaakohan siitä nousta sairaalan puolelta kauhea haloo?

minttupipsa rv 11

Vierailija
12/39 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minttupipsa: Hienoja uutisia sinulla np-ultrasta! Ihan hyvin voit veriseulonnan jättää pois, jos niin haluat. Kaikki ultrat ja veriseulonnat on TÄYSIN vapaaehtoisia, ei niihin tarvi pakolla mennä.

Vierailija
13/39 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa kävijöitä oli, kiva kun kaikilla oli asiat kunnossa :)

Ja seulontoihinhan tosiaan ei ole mikään pakko osallistua - itse aion jättää väliin veriseulonnan, joka on ainoa mikä ikäisilleni tarjotaan (siis ei np-ultraa ollenkaan) Rakenneultraan sitten omin kustannuksin myöhemmin :)

Ihan kivalta tuntui mennä töihin tänään, pitkästä aikaan. Ehkä alkaa enrgiataso nousemaan. Leivottiin lasten kanssa pullia ja ihan lepposasti päivä kului.

Mulla ollut pahoinvoinnin suhteen hieman helpompi viikko. Lauantaina oli kunnolla kuvotusta, mutta muuten ei oikeastaan ollenkaan. En kyllä innostu vielä liikaa - viimeksi kun sanoin samoin tuli pahoinvointi kuin taikaiskusta takaisin ;D Väsymys tosiaan vaikuttaa asiaan.

Mut enää ei tarvii syödä niin tiheesti, 5 tuntiakin voi olla syömättä, siis jos tarve vaatii.

Mahaan on koskenut useempana päivänä tosi kovasti ja se välillä säikäyttää :( Muutenkin kun pyöritän mielessä sitä sikiön pientä kokoa ultrassa.

Mutta ihanaa kun mies on lomilla ja saadaan nauttia toisistamme :D Viime yö menikin helliessä ;) Tuntuu nuo himotkin hyrräävän ihan jossain pilvien yläpuolilla. Ja miehus oli mun työpäivän aikana siivonnut koko kämpän lattiasta kattoon - ite kun ei oo jaksanu moneen viikkoon panostaa moiseen touhuun. Niin ihanaa oli tulla raikkaaseen ja puhtoiseen kotiin :D

Hyviä vointeja! Dumle rv 9+4

Vierailija
14/39 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

....sairasloma loppuu keskiviikkona ja töihin pitäis sit kammeta. Masentaa jo valmiiks, mulla on niin mulukero työnantaja että voin osallistua vaikka skabaan asian tiimoilta :o/ Mullakin pahoinvointi kulkee rinta rinnan väsymyksen kanssa mutta myös rasituksen: käytiin eilen miehen kans hiihtämässä ja yökkyytti KOVAA sen lenkin päätteeks. Ja masua on myös kipristelly viime päivinä ikävästi. Lääkärineuvolaa odotellen, se on 6.3. ja sillä reissulla myös ultrataan. Reipasta viikkoa toivotellen tonttis ja sahara 9+4

Vierailija
15/39 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea kun ei ollut yhtään surullista uutista!

Minäkin ilmoittaudun muuten siihen keltaiseen valkovuotoon. Kiva kuulla että sitä on muillakin, vaikka en vielä ehtinytkään asiasta huolestua kun ei mitään muita oireita ole.

Dumle: Tosi herttaista tuo teidän perhe- ja parisuhde-elämä! :) Itsekin tulee hyvälle mielelle kun kuulee että toisilla menee hyvin. Joskus vaan kun tahtoo mietityttää, että miten meillä ollaan aina vaan niin onnellisia ja rakastuneita kun niin monilla menee enemmän tai vähemmän huonosti tai miehet ei osallistu mihinkään tms.

Kamalaa, en oo saanu vieläkään aikaseks varata ekaa neuvolaa! On muka koko ajan jotain kiirusta ja aina unohtuu, illalla sit muistan vasta. Pitäs varmaan laittaa muistutus kännykkään...

Mulla on takana toisaalta ihana ja toisaalta rasittava viikko. Mies on ollut isyyslomalla esikoisesta ja se on ollut upeaa! Mutta pikkumies raukka sai jostain hirveän lentsun ja on kuumeessa vieläkin. :( Hirveää kun pikkuinen kärsii ja kitisee vaan eikä mitään voi. Lääkärissä on käyty kahdesti mutta korvat ja keuhkot ja kurkku ok. Itselläkin ottaa jo lujille tämä raskausväsymys yhdistettynä superlevottomiin öihin... Ja nyt on mieskin kuumeessa, minä onneksi en.

Varsinainen pitsaviikko oli myös viime viikko, melkein joka toinen päivä piti saada pitsaa! Tosin itse tehtyä että ei ihan niin rasvaista... Ja pepsin himokin tuli yhtäkkiä vaikka yleensä en juuri koskaan juo limppareita. Mikä roskaruokailija musta oikein on tulossa?! Ja edelleen mulla on koko ajan jääkaapissa persikoita siltä varalta että toivoton himo iskee. :)

Sain tänään ihanan paketin jenkeistä mun " vaihtarivanhemmilta" , säkeittäin lempparikarkkeja ja ihania vaatteita esikoiselle. Saa nähdä mitä ne sanoo kun kuulee että kakkosta jo odotetaan... Esikoisesta ovat olleet melkein yhtä innoissaan kuin mun omat vanhemmat, heillä kun ei lastenlapsia ole niin nyt on sitten se ihana " finngrandchild" . :)

No olipa omanapaista lörpöttelyä. Tsemppiä teille jotka käytte töissä, huh, onneksi ei itse tarvii vaan saan olla esikoisen kanssa kotona. Tosin sekin tuntuu käyvän työstä kyllä useimmiten... Esikoista odottaessa olin ihan viimeiseen asti töissä, ja nyt kun ajattelee niin oli se rankkaa. Portaiden ramppaamista ja kyykkimistä riitti.

Voikaa hyvin kaikki!

Vierailija
16/39 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta täältäkin! Ihania ultra kuulumisia:) Mulla on np-ultra vasta 14pv ja silloin viikkoja olisi tasan 12. En tiedä kun eilen vaan taas mietiskelin jotta kuinka kummassa on alamatkaaja kyytiin hypänny,emt. onhan tuo näköjään päässy jossain välissä. mutta kun vaan mietittyttää kun ollaan niin hiton harvoin tuon miekkosen kanssa niissä hommissa ja ne pari kertaa jotka muistiin tulisi.. no en mä tiijä, täytyy kait se jaksaa vielä sen kolme viikkoa että pääsee ultraan. Kävinhän silloin ihan alussa tarkastuttaa millä viikolla ollaan ja sillonhan oli sen tasan 6 viikkoa.

Pari päivää vapaalla ollu, nyt pitä jaksaa iltavuoroo tää viikko+ lauantaina kans. Sit sais kaksi viikonloppua olla kotosalla taas, ihana.

Oma olo on ihan hyvä, tosin vaan ei mikään vaate ole päällä enää hyvä, näytän kauheelta. Tuntuu että tuo nahkapussi joka roikkumaan jääny noista kahdesta tytystä on vaan alaspäin valahtanu. Kokoajan jotain pientä pitää olla laittaan suuhun.

Mutta taas tätä omaa napaa, voikaa kaikki hyvin.

T: Äiti0004 sekä salamatkustaja 8+5 (kait, uskosin.. tai sitten en)

Vierailija
17/39 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten menee ihan kivasti, mut turhan kylmää on ja kolmatta viikkoa sellasta ärsyttävää pientä nuhaa ja yskimistä....tällä viikolla mies on onneksi hiihtolomalla, joten saa edes hiukkasen hengähtää, varsinkin kun ulkoilemaan ei pääse.... torstaina ois np-ultra ja sitä odotellessa on tullu nähtyä älyttömiä painajaisia, viime yönä näin unta et vauva oli kyllä hyvin kasvanut, mutta huomattiin, ettei hällä oo sydäntä ollenkaan jne....josko torstaina helpottaisi.....

maitohamsteri ja kirppu 11+6

Vierailija
18/39 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oli kunnossa, paitsi uuden pissanäytteen joudun viemään. Enhän minä halvattu pysty olemaan aamusta ilman vessakäyntia eikä se 4 tunnin aikaraja tullut alkuunkaan täyteen. Ja sitten kun neuvolassa purkkiin liritti niin tulos oli vähäinen ja kaikki piti ottaa kyytiin. Valkovuoto on myös lisääntynyt täällä hurjasti joten se varmaan vaikutti siihen että proteiinit ja leukosyytit oli +1. Ei siis muuta kuin uutta näytettä viemään perjantaina aamulla, plääh!

Muuten kaikki näyttää menevän saman kaavan mukaan kuin esikoisestakin. Hb oli 130 (tytöstä oli 131), verenpaine 110/70 (120/70) ja painoa on nyt tasan kilo vähempi kuin tytöstä. Laskettu aika on neuvolan mukaan se 21.9 (eli jostain kehittävät sen yhden päivän lisää aina). Mutta se varmaan aikaistuu sitten noissa ultrissa.

Lääkäri on viiden viikon päästä, silloin vasta oli ensimmäinen sopiva aamu-aika vapaana. Käyn töissä Helsingissä ja sieltä on kurja kesken päivän sompailla Espooseen tämän vuoksi. Onhan tässä välissä sitten kuitenkin se niskapoimu-ultra joten tietää että kaikki on kunnossa.

Sydänääniä ei edes yritetty kuunnella, ei kuulunut esikoisestakaan vielä näillä viikoilla (kohtuni on taaksepäin kallistunut).

Dieettiruokaohjeet sain vaikkei niiden käyttöön vielä pakotettu, kun viimeksikin painoa tuli raskauden aikana vain 7,5 kiloa. 26 viikolla on se sokerirasitus, jos aikaisemmin ei sokeria näytteisiin tule. Enkä usko tulevan kun ei viime kerrallakaan tullut.

Pitää vielä käydä ostamassa d-vitamiinia, sitä en ole muistanut ottaa. Ja rautakuurin ostan jo valmiiksi sillä tiedän että arvo tulee heikkenemään jo seuraavalla kerralla. Nyt se ei kuulemma vielä imeydy joten joskus 16 viikolla kannattaa vasta alkaa syömään.

Nyt sieltä sai mukaan aika kivan kirjan odotuksesta, sellaisen jossa on viikoittain vauvan kehityksesta ja omasta olosta. Tilaa omille kommenteille ja vaikka mitä. Sellaista ei viimeksi ollutkaan, hieno juttu nyt! Jospa vaikka muistoiksi jaksaisi jotain kirjoitella siihen.

Kirpsakkaa laskiaistiistaita pääkaupungista!

t: Typykkä ja Hermanni 9+6 (vaikka neuvolatädit olisivatkin 9+5 mieltä, hih!)

Vierailija
19/39 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit, Typykkä, Espoosta. Minä en saanut tuollaista kirjaa, josta kerroit. Käyn Olarin neuvolassa. Nyt täytyykin heti ensi kerralla kysellä, että saisinko itsekin sellaisen. Kuulosti aika kivalta.

Olo on ollut suorastaan hyvä eli ei minkään moisia tuntemuksia vatsassa (ja se nyt pelottaakin), vain rinnat edelleen kipeänä aj tuota valkovuotoa. Sen noin viikko sitten olleen painajaisyön jälkeen (jolloin siis luulin umpisuolen vihoittelevan) ei ole vatsassa tuntunut oikein miltään. Siten olenkin nyt tosi epäilevällä mielellä, että onkohon kaikki hyvin. Ultra on vasta 5.3. joten siihen asti pitää vaan kärvistellä. Tilanteessa rv 8+1 kaikki oli vielä ultrassa hyvin.

Onneksi ei muille ole enää huonoja uutisia tullut. Voikaa paksusti.

Päiviä ultraan laskien

Papu rv 11+2

Vierailija
20/39 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveiset ensimmäisestä lääkäri käynniltä.. Sydän äänet kuului todella vahvasti ja kaikki ok! Jihuu!!!!!!!!!! =)

Nyt leipomaan pullia!

Piiu RV 10+3