Apua, joulu on jo pian! Ei tietoa millainen joulu tulossa ja kenen kanssa. Onko muilla jo kaikki valmiina joulua varten?
Kommentit (56)
Eikö sulla ap ole jouluperinteitä? Aina suunnittelet ja vietät erilaisen joulun?
Ei todellakaan. Isäni kuoli ja järjestän hautajaisia.
Vierailija kirjoitti:
Joulu on pirun helppo juhla, koska siinä on ne perinteet. Kaikki tehdään samalla tavalla joka joulu. Riittää hienosti, kun joulukuun puolivälissä alkaa miettiä!
Ainoa ryhmä joka siitä hyötyy on kauppiaat.
Tä
ällä taas jou vinkuu, ettei ole varaa, kun riisiin ja kanaan jouluna(kin) Mutta riisi ja kana ei ole halpaa ruokaa. Sitten kun joku ehdottaa, että tee laatikoita, niin niitä ei haluta, vaikka ne olisi sitä oikeasti halpaa ruokaa:D
5kg porkkanapussin saa joulun alla monesti muutamalla eurolla ja siitä tekee sen porkkanalaatikon ja sen jälkeen porkkanalettuja, porkkanapihvejä, porkkanasosekeittoa jne. pussillisesta porkkanaa saa ruokaa monelle viikolle, kun eihän sitä joka päivä kuitenkaan porkkanaa syö.
Harva "köyhä" syö edes köyhästi vaan ostetaan eineksiä ja luullaan näin säästävänsä. Riisikään ei ole halpaa, peruna olisi, mutta se ei kelpaa. Kaikki liha, kala ja kana on kallista, kasviksista tekee paljon halvempaa ruokaa. Porkkanat , perunat ym ostaa tarjouksesta, kun iso pussi/säkki varsinkin joulunalla on usein tarjouksessa. Siinä on perustarvikkeita ruokiin pitkäksi aikaa.
Ei ole tietoa, enkä jaksa suunnitella. Viime vuosina joulua on vietetty meillä isolla porukalla, tänä vuonna en halua emännöidä. Ihan oikeastaan se ja sama missä ollaan ja kenen kanssa, vai ollaanko vaan puolison kanssa kaksin kotona, kunhan kukaan ei tule tänne. Tai jos puoliso haluaa jonnekin minne minä en, niin onhan se ihanaa saada olla välillä yksin kotonakin.
Joulun laitan kyllä sinänsä, vaihdan verhot ja kuusen, ja koristeita ja valoja ja kynttilöitä. Mutta niistä voi nauttia yksin, kaksin, tai porukassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tietoa, enkä jaksa suunnitella. Viime vuosina joulua on vietetty meillä isolla porukalla, tänä vuonna en halua emännöidä. Ihan oikeastaan se ja sama missä ollaan ja kenen kanssa, vai ollaanko vaan puolison kanssa kaksin kotona, kunhan kukaan ei tule tänne. Tai jos puoliso haluaa jonnekin minne minä en, niin onhan se ihanaa saada olla välillä yksin kotonakin.
Joulun laitan kyllä sinänsä, vaihdan verhot ja kuusen, ja koristeita ja valoja ja kynttilöitä. Mutta niistä voi nauttia yksin, kaksin, tai porukassa.
Unohtui vaihtaa verbi.. vaihdan verhot ja laitan kuusen. Tai ehkä sitä voisi ottaa perinteeksi jonkin kesäkuusen jonka sitten vaihtaa joulukuuseen.
Minä ja lapseni inhotaan jouluruokia, joten syödään mieluummin vaikka pizzaa. Kaapista kaivetaan vanhat koristereuhkat ja laitetaan ne takaisin taas kun jaksetaan. Lahjat lapsille ovat tärkeät, mutta niidenkin hankkiminen jää aina viime tippaan.
Ei vielä mitään tietoa. Just toissapäivänä järjestin osalle lähisuvusta kekripäivällisen, joten nyt ei tartte vielä miettiä mitään. Sen verran joulusta tiedän, että vietetään porukalla yhdessä, mutta ei sitä, kuinka moni osallistuu ja vietetäänkö meillä vai mun siskollani. Paikka riippuu ihan osallistujien lukumäärästä. Yhdessä siskoni kanssa kuitenkin laitetaan ruuat.
Normaalisti alkaisin parin viikon päästä miettiä itsenäisyyspäivän päivällistä, mutta tänä vuonna skippaan sen. Tai siis teen vain itselleni. Tämä sen takia, että isäni täyttää joulua edeltävällä viikolla 95 vuotta ja me siskoni kanssa järjestetään isälle juhlat. Kolmet juhlat saman kuukauden aikana olisi jo liikaa. Nuorempana jaksoi kyllä itsenäisyyspäivän, joulun, uudenvuoden ja vielä loppiaisenkin järjestää, mutta ei enää. Olen tullut vanhaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulua ei ole tulossa minulle ainakaan. Ei ole rahaa, tai on mutta en voi tuhlata vaan pakko säästää. Ostan normiruokaa kuten kanaa ja riisiä syön jouluna. Syön mahdollisimman halpaa ruokaa joulunakin.
Tee itse esim laatikot. Ei maksa paljon!! t.ap
En tee mitään laatikoita koska en tarvitse sellaista ruokaa jouluna. Saatan ostaa perunaa ja silliä mutta sillipurkit maksaa jo 5 euroa kun ennen maksoi 3 euroa. Joten saa nähdä ostanko edes.
Lidlissä oli alle 3 euroa isohko sillipurkki. Joskus niitä on ollut alle 2 euronkin. K-Marketissa myös noin 3 e. Mistä sinä noin kalliin sillipurkin olet löytänyt? Vai onko se joku kilon purkki?
heruisko sulta hyvä peruna-sillilaatikon ohje..pliis
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä mitään hajua mistään. Paitsi sen verran että oman perheen kesken ollaan.
Yksinkertaisesti ei ole voimia miettiä joulua. Olin juuri pari viikkoa sairaalassa, josta osan teholla ja kaiken päälle sain diagnoosin parantumattomasta syövästä.
Tarttis kyllä ryhdistäytyä lasten takia, heille se joulu on kuitenkin tärkeä juhla. Ei viitsi kaikkea miehenkään niskaan kaataa, hän tekee jo nyt tosi paljon.
olen pahoillani, voimia
Joulun valmistelun saa aloittaa 1.12.
Jonkinlainen joulu kyllä tulee. En tiedä vielä minkälainen. Ehkä kutsun siskon perheineen ja kaverit luokseni viettämään joulua. Onhan tässä vielä aikaa suunnitella.
Jouduin hiljan leikkaukseen, joten en tiedä miten joulusiivot onnistuu ja koristelu. Toivottavasti toivun nopeasti, koska rakastan joulua ja tykkään panostaa ruokiin ja sisustukseen. Lahjoista meillä ei niin välitetä. Tärkeintä on yhdessä vietetty aika ja nautiskelu.
Vierailija kirjoitti:
Ensi joulu on minulle ensimmäinen täysin yksin. Olen päättänyt toteuttaa haaveeni, ja vietän joulun mökillä.
Ihana! Mäkin haaveilen, että joskus olisi oma mökki, jossa voisi joulua viettää. Olen muutaman joulun viettänyt yksin ja on ollut kyllä jotenkin ihanan seesteistä ja rauhallista. Olen silti pukeutunut juhlavasti, kattanut pöydän kauniisti ja kilistellyt shampanjat itseni kanssa juhlan kunniaksi.
Meillä ostettu jo kaikki ruuat ja herkut. Puuttuu enää kala ja salaatit. Ostettiin etukäteen että saatiin riidellä etukäteen eikä ennen joulua. Rahasta siis taas oli kyse. Kyllä tuli kalliiksi.
Lahjoja olen ostanut jonkin verran. Mietin aina tarkkaan mitä ostan kenellekin, jotain hyödyllistä ja henkilökohtaista.
Vierailija kirjoitti:
Joulua ei ole tulossa minulle ainakaan. Ei ole rahaa, tai on mutta en voi tuhlata vaan pakko säästää. Ostan normiruokaa kuten kanaa ja riisiä syön jouluna. Syön mahdollisimman halpaa ruokaa joulunakin.
Jouluruoat ON halpoja.
Suurin osa lahjoista on hankittu, ruokalista mietitty, budjetti laskettu. Siinäpä se toistaiseksi
Äiti veti herneen nenään kun ei mennä jouluaattona hänen luokseen, joten eipä tässä nyt tiedetä suunnitelmista.
Ihan jo ensimmäisestä joulusta asti on ollut perinteenä, ettei kaikki ole valmiina.
Siellä Beetlehemin kaupungissa ei ollut yksikään majoituspaikka valmiina, joten eka joulu jouduttiin viettämään jossain tallissa. Jälkikäteen toi sitten itämaan tietäjät jotain lahjoja tullessaan vasta.
Nyt on marraskuun alku. Joulu on mielessä yhtä paljon kuin juhannus, eli ei yhtään.