Apua, joulu on jo pian! Ei tietoa millainen joulu tulossa ja kenen kanssa. Onko muilla jo kaikki valmiina joulua varten?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Harva "köyhä" syö edes köyhästi vaan ostetaan eineksiä ja luullaan näin säästävänsä. Riisikään ei ole halpaa, peruna olisi, mutta se ei kelpaa. Kaikki liha, kala ja kana on kallista, kasviksista tekee paljon halvempaa ruokaa. Porkkanat , perunat ym ostaa tarjouksesta, kun iso pussi/säkki varsinkin joulunalla on usein tarjouksessa. Siinä on perustarvikkeita ruokiin pitkäksi aikaa.
Tä?
Ei niillä porkkanoilla ja perunoilla voi korvata lihaa, kalaa ja kanaa. On nimittäin eri ravintoaineet.
Papuja, herneitä ja linssejä toki voisi käyttää enemmän. Eikä edullisten kasvisten syönti pahasta ole. Kaikki kasvikset ei ole mitenkään halpoja, ja toisaalta lihakin voi olla halpaa. Vaikka broilerinkoipien hinta on noussut, kyllä niitä halvemmalla kilohinnalla voi saada kuin vaikka kesäkurpitsaa tai leipää.
Minä olen töissä, miehen työvuoroja ei vielä tiedä. Mutta taitaa hänelläkin olla työ joulu.
Joten siinähän se joulu menee minulla, yöt töissä, päivät nukun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulua ei ole tulossa minulle ainakaan. Ei ole rahaa, tai on mutta en voi tuhlata vaan pakko säästää. Ostan normiruokaa kuten kanaa ja riisiä syön jouluna. Syön mahdollisimman halpaa ruokaa joulunakin.
Tee itse esim laatikot. Ei maksa paljon!! t.ap
En tee mitään laatikoita koska en tarvitse sellaista ruokaa jouluna. Saatan ostaa perunaa ja silliä mutta sillipurkit maksaa jo 5 euroa kun ennen maksoi 3 euroa. Joten saa nähdä ostanko edes.
Lidlissä oli alle 3 euroa isohko sillipurkki. Joskus niitä on ollut alle 2 euronkin. K-Marketissa myös noin 3 e. Mistä sinä noin kalliin sillipurkin olet löytänyt? Vai onko se joku kilon purkki?
Ainakin tuossa lähimmässä K-marketissa on pienet Vesta-sillipurkit lähemmäs 5 euroa. Ja se nyt vain on parasta silliä. Tosin jouluksi teen lasimestarin silliä itse. Sen tekemistä on turha näin aikaisin vielä aloittaa.
Jostain syystä oon tänä vuonna poikkeuksellisesti alkanu fiilistelemään joulua jo näin marraskuun alussa. Viimeset pari joulua tuntuu menneen kuin sumussa, enkä päässyt koko joulutunnelmaan mukaan. Nyt on toisin! Aion tehdä itselleni superjoulun. Iskin joulutähden ikkunaan ja suunnittelin sekä toteutin koristeluja. Keitin viikonloppuna riisipuuroa kahdesti. Kynttilöitä polteltettiin ja joululauluja kuunneltiin myös. Seuraavaksi ostan halvan suihkutangon ja kokeilen ripustaa sen ovenkarmeihin upeaksi koristeeksi.
Tuon suihkutankokikan löysin tiktokista. Toki se täytyy ensin iskeä täyteen tekohavuja, joulupalloja, valoja jne.
kaikki on valmiina ja kaakut leivottu, kinkut paistettu ja anoppi mätäni nurkassa jo omiin ulosteisiinsa kiinni. Vielä laitan mätimussen.
Vierailija kirjoitti:
Tietoa mulla on jo että tämän joulun vietän yksin toisin kuin edelliset 25 joulua. Parisuhteen jatkuminen kun edellyttää että molemmat sitä haluavat.
Jos yllättävä ei olisi tapahtunut niin nyt olisi paniikki päällä puolison joululahjojen ja pian vuodenvaihteen jälkeen koittavien 50-vuotissynttäreiden vuoksi. Nyt nuo molemmat ovat uuden kumppaninsa ongelma.
M58+
EIkö ole hyvä, että pääsit tuostakin riesasta. Miksi ihmeessä vanhat ihmiset on ostellu toisilleen joululahjoja? Ja joidenkin 50v synttärien takia panikoisit.... Kuka normaali ihminen sellaisia viettää??
Ainoat jouluvalmistelut teen jouluviikolla. Silloin ostan lanttu, maksa ja porkkanalaatikot sekä konvehdit. Se riittää minulle. Ja vietän joulun yksin.
Näitä kun lukee, niin ei tule muuta mieleen kuin, että ilm.Suomessa on edelleen nälänhätä. Odotetaan joulua, että saa syödä. Näin teki äitini 82v lapsena.
Nuuttipukki tulee kylään ja jakaa käpylehmiä.
Vierailija kirjoitti:
Tuon suihkutankokikan löysin tiktokista. Toki se täytyy ensin iskeä täyteen tekohavuja, joulupalloja, valoja jne.
Iskeä?!
Kuka nyt jouua näin aikaisin miettii. Joka vuosi se on tullut ja jotenkin mennyt.
Ruokalistaa ja viinejä voisi pikkuhiljaa ruveta miettimään. Hyvä ruoka on kuitenkin tunnelman lisäksi mulle tärkeintä joulussa. Koristelut aloitan kuitenkin vasta loppukuusta.
Aijon syödä jouluna musti-, mansi- ja puolukoita sekä piira-, laati- ja leivänkannikoita.
Kaikki on valmiina, en tee mitään juoluksi, muutama päivä menee arkisin rutiinein niikuin muutkin päivät.
Joo, kun itse tekee. Kinkun sijaan sianlapaa (sama se kai, syökö etu- vai takajalkaa, eikä maksa paljon broilerinkoipia enempää), juurekset on halpoja ja niistä tekee laatikot, törsää sen verran että ostaa litran maitoa niin normaalista riisistään keittää vaihteeksi puuron. Eikä piparitarpeetkaan paljon maksa. Siinä se.