Sarjakusettaja-TV-sarja YleAreenalla!
Koko sarja tuli tänään katsottavaksi YleAreenaan. Olen nyt katsonut yhden jakson, ja voin sanoa, että on tosi koukuttava sarja.
Olisi mukavaa keskustella aiheesta täällä, mutta toivoisin, että keskustelu pysyisi asiallisena, ja ettei tulisi tuomitsevia kommentteja heitä vastaan, jotka rehellisesti tulevat kertomaan kokemuksistaan, joissa ovat tulleet huijatuksi.
Kuka tahansa voi joutua vastaavanlaisen manipulaation kohteeksi. Kyse on vain siitä, kuinka pian henkilö huomaa, että uuden tuttavuuden aikeet eivät olekaan olleet vilpittömät.
Surullisia tarinoita, mutta arvostan suuresti sitä, että huijauksen kohteeksi joutuneet tulevat kertomaan kokemuksistaan. Se on todellisen rohkeuden merkki.
Kommentit (379)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tampio lainaa rahaa tuhansia jollekin tindertyypille!?
Meitä on moneen junaan. Itse en ole edes koskaan vakavasti harkinnut yhdessä asumista ensimmäisenä vuonna tapaamisesta.
Ja niin sitten jäit vanhaksi piiaksi🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tampio lainaa rahaa tuhansia jollekin tindertyypille!?
Meitä on moneen junaan. Itse en ole edes koskaan vakavasti harkinnut yhdessä asumista ensimmäisenä vuonna tapaamisesta.
Ja niin sitten jäit vanhaksi piiaksi🤭
Parisuhteissa pettyvät 10 kertaa todennäköisemmin intuitioonsa luottavat kuin ne, jotka näkevät vaivaa ja aikaa tutustumisen käyttävät ennen kuin suhteessa etenevät.
Äläs nyt, kun löytyy kuvia mumminkin pitämästä luksustalosta, niin "tuli mieleen että olisiko tässä nyt hyvä mies". Pidemmälle en päässyt kun alkoi naurattaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me "vanhat" naisetkin olemme huijareiden potentiaalisia kohteita. Olen 65-vuotias nainen ja minuun otti facebookin kautta yhteyttä itseäni 20 vuotta nuorempi, tuntematon mies. Mielenkiinnosta tapasin hänet yhden kerran, mutta tunnistin heti huijariksi tai hyväksikäyttäjäksi. Tästä on aikaa kolme vuotta enkä ole ollut häneen missään yhteydessä tämän jälkeen. Silti hän laittaa minulle n. joka toinen kuukausi facebook-viestejä tyyliin "kaipaan sinua", "oma prinsessani", "milloin tavataan" jne. En ole edes varakas nainen, en myöskään mikään prinsessa ulkoisesti. En ole hänen viesteihin vastaillut, mutta itsepintaisesti vaan jaksaa yrittää.
Yritä vipata häneltä rahaa. Silloin katoaa kuin pieru Saharaan.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ihmisiä, jotka lainaavat rahaa uusille tai edes vanhoille tuttavuuksille. Minä ohjaisin pankkiin.
Tyyppi vannoo maksavansa takaisin tai vetoaa tunteisiin olevansa hengenhädässä jos ei saa raavittua rahoja kokoon. Nykyaikana nettipankkitunnuksilla saa kyllä sieltä toisestakin pankista rahat ja ikinä ei pyydetä mitään maksuja rakennusbisneksessä tai remonteissa kuin joissain huumepiireissä. Itse taloni rakennuttaneena olen saanut ihan pankkisiirrot käteeni ja käynyt maksamassa ne nettipankissa pois. Yksikään rakentaja, sähkäasentaja tai LVI-asentaja ei ole halunnut käteistä euron vertaa.
Rikollispiireissä voi kyllä huumeveloista jne tulla nenä pipiksi jos ei maksa velkojaan. Ei kannata lähteä sellaiseenkin pelleilyyn mukaan. Saa vain kurjuutta kun huumehemmon kanssa alkaa olla yhdessä.
Kaikkein erikoisina tuon dokumentin henkilöissä oli se, että kenelläkään ei ollut huume- tai alkoholiongelmaa. 95%:sti tuollaisissa huijausjutuissa on taustalla huumeet, mutta tässä keississä ei.
Kaikki Rozan menettämät rahat eivät siis olleet velkaa, vaan hänen kaikki säästönsä mukaan lukien asuntosäästötili, ja oliko muutakin isovanhemmilta saatua rahaa, en varmaksi muista. Tämä sille joka ihmetteli kuinka paljon on ehditty velkaa tehdä.
Rohkeat naiset kun tulivat esiin, ja ihana se Ninan kaveri joka kertoi hänen tarinaa. Kyllähän näihin huijauksiin perinteisesti menee ihmiset jotka ovat "rumia ja yksinäisiä" ja sitten netissä tulee se komea kirurgi juttelemaan öljynporauslautalta tai kaunis nuori nainen. Näistä taisi olla dokumentti "yahoo boys" tms. Sitten kun tapaat oikeasti ikäisesi, näette kasvokkain jne niin eihän sitä ajattale että kyseessä olisi huijari.
Olen itsekin muutaman kerran nuorena rakastunut niin että muutamissa viikoissa on buukattu matkoja, toinen varaa ja toinen siirtää rahat toiselle, se on ihan normaalia mielestäni kuitenkin luottaa sen verran. Mitään huijareita ei ole osunut kohdalle onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käykö mistään ilmi suhteiden kesto? Ainakin yhden uhrin kaveri kertoo pidemmästä ajanjaksosta, koska yli kesä oli mennyt näkemättä, eli lähes vuosi ainakin 'yhdessäoloa'?
'Rosa' tuskin ehti ja pystyi 2kk aikana pystyy 100 000€ velkoja itselleen kasaamaan? Kertomuskin tukee pidempää suhdetta, olikovatko syksyllä tavanneet, vähnä ennen joulua tms ja suhde jatkui ainakin seuraavaan kesään?
Useinhan nämä suhteet jatkuvat vuosia, juuri tuon myllytyksen, sekasorron, kuumaa-kylmää-käsittelyn ja usko toisen muuttumiseen takia (breadcrumbing)
Heti sarjan alussa Roza kertoo, errä kahdessa (2) kuukaudessa Jimi aiheutti hänelle 100 000 euron laskun. Ett kyll mietityttää.
Kuinka näillä Rozaloilla on tileillä irrottaa parissa kuukaud
Kaikki ei ole yhtä köyhiä kuin sinä. Omalla tilillä 150k, jotka on kerätty kasaan ihan parissa vuodessa töitä tehden. Ei ole mitään ihmeellistä jos jengillä on rahaa ja osa sitä myös säästää.
Jos ei jaksa katsoa sarjaa, kaikkien kannattaisi katsoa edes viimeinen jakso. Saa ihan riittävän kuvan, mitä tapahtui. Itse tein näin. Nuoria naisia ei ole mitään syytä syyttää tapahtumista.
Suosittelen, ihan opiksi. Kuka tahansa voi olla vaarassa joutua psykopaatin kynsiin.
Onkohan huijari vaihtanut nimensä
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tinder-huijari-jimi-kortelahti-oli-…
"Kyllähän näihin huijauksiin perinteisesti menee ihmiset jotka ovat "rumia ja yksinäisiä" ja sitten netissä tulee se komea kirurgi juttelemaan öljynporauslautalta tai kaunis nuori nainen."
Tässä sarjassa nää naiset olivat kyllä arvoiltaan juuri "varakkaan" huijattavissa Roza puhuu melko alusta asti "meidän" talosta ja kodista. Ja sitten syyttää miestä, että on vienyt häneltä "minuuden". Itehän tuo heti omi talon, jota ei ollut edes olemaas tyypin omistuksessa. Meikäläiseen ei tekisi mitään vaikutusta tuommoinen kundi. Ei edes matsattaisi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me "vanhat" naisetkin olemme huijareiden potentiaalisia kohteita. Olen 65-vuotias nainen ja minuun otti facebookin kautta yhteyttä itseäni 20 vuotta nuorempi, tuntematon mies. Mielenkiinnosta tapasin hänet yhden kerran, mutta tunnistin heti huijariksi tai hyväksikäyttäjäksi. Tästä on aikaa kolme vuotta enkä ole ollut häneen missään yhteydessä tämän jälkeen. Silti hän laittaa minulle n. joka toinen kuukausi facebook-viestejä tyyliin "kaipaan sinua", "oma prinsessani", "milloin tavataan" jne. En ole edes varakas nainen, en myöskään mikään prinsessa ulkoisesti. En ole hänen viesteihin vastaillut, mutta itsepintaisesti vaan jaksaa yrittää.
Nykyään voi joko varattomana hankkia Meenon, joka ei laita kuvia tai viestejä mutta keskustelee kanssasi tai valita mieleisensä tekoälymies-/nais-ystävän 20$/kk ja saada häneltä viestejä sekä kuumia kuvia jne. Ei tarvi sortua mihinkään Auervaaraan.
Netissä vonkaavat kenraalit sun muut eivät usko sitä, että sanoo olevansa varattu ja yhteen sitoutunut. Minulle kävi niin, että kentsu halusi kolmanneksi osapuoleksi väittäen olevansa bi sekä halusi keskustella bisnesmahdollisuuksista myös puolisoni kanssa. Meillä molemmilla on sekä yhteiskuvia että suoraan FB:ssä kerrottu, kenen kanssa olemme naimisissa. Puolisoni ei sulattanut vonkaavat huijarin juttuja ja kirjoitti kettuuntuneena, ettei tässä kaivata yhtään ketään lisäksi perheemme konkurssissa. Kentsun puolisolleni kertomat kohteliaisuudet ja väite kiihoittumisesta olivat kyllä punainen vaate.
Vierailija kirjoitti:
Terveellinen varovaisuus on valttia deittailussa. En kuitenkaan lähtisi googlaamaan deitistäni etukäteen. Se kuulostaa vainoharhaiselta.
Ihanko pokkana lähtisit jonkun murhaajan kanssa deiteille? Moni jättää kyllä väliin.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ihmisiä, jotka lainaavat rahaa uusille tai edes vanhoille tuttavuuksille. Minä ohjaisin pankkiin.
Petoksissa luodaan painetta kiireen tunnulla. Se raha on saatava heti eikä kolmen vuorokauden päästä. Juuri tuon kovan kiireen pitöisi soittaa kelloja, koska sillä nämä muutkin petostehtailijat saavat ihmiset antamaan heille nettipankkitunnuksensa tai siirtämään pankkitilillänsä olevat rahansa huijarin turvatilille.
Tiedän, että aiemmin Tampereella ja nyt vissiin Turussa on liikkunut n. 40v huijarimies. Kaikenlaisia petoksia tehtaillut, pitkä lista perittäviä ulosotossa, velkaa sinne sun tänne. Tälle miehelle on ollut tyypillistä myös naisten huijaaminen ottamaan pikalainoja, puhuu pään aivan pyörälle, asettautunut naisten nurkkiin hyvin lyhyessä ajassa. On naisten kanssa ollut käräjilläkin näistä asioista. Vaihtanut nimensä suomalaisen kuuloiseksi, vaikka sukunimi alkuperäisin muualta kuin suomesta. Vissiin palkkatöissä, kun nyt näkyy yhden firman listoilla ja naamakin netissä näkyvissä. Vaihtanut työpaikkaa tiheästi, kun vissiin kussut asiansa aina tai työnantaja saanut tietää tämän vehkeilystä? Naiset varokaa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että aiemmin Tampereella ja nyt vissiin Turussa on liikkunut n. 40v huijarimies. Kaikenlaisia petoksia tehtaillut, pitkä lista perittäviä ulosotossa, velkaa sinne sun tänne. Tälle miehelle on ollut tyypillistä myös naisten huijaaminen ottamaan pikalainoja, puhuu pään aivan pyörälle, asettautunut naisten nurkkiin hyvin lyhyessä ajassa. On naisten kanssa ollut käräjilläkin näistä asioista. Vaihtanut nimensä suomalaisen kuuloiseksi, vaikka sukunimi alkuperäisin muualta kuin suomesta. Vissiin palkkatöissä, kun nyt näkyy yhden firman listoilla ja naamakin netissä näkyvissä. Vaihtanut työpaikkaa tiheästi, kun vissiin kussut asiansa aina tai työnantaja saanut tietää tämän vehkeilystä? Naiset varokaa.
Ja on siis tällä hetkellä n. 40-vuotias, mutta tehnyt tätä huijaamista jo yli 10 vuotta. Elämäntapahuijari.
Vierailija kirjoitti:
Katoin sarjan, hyvä oli. Nuoret naiset todella selväsanoisia ja kuvailu asioita järkevästi. Iso käsi Niinan kaverille, joka todella teki töitä sen eteen, että asiat selviäisi. Rankkoja juttuja.
Sarjana hyvin tehty, mielenkiinto pysyi koko ajan.
Katottiin vissiin eri sarjaa. Näiden kullankaivajien suullinen oli yhtä niinku-sanaa toisensa perään.