Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sarjakusettaja-TV-sarja YleAreenalla!

Vierailija
04.11.2024 |

Koko sarja tuli tänään katsottavaksi YleAreenaan. Olen nyt katsonut yhden jakson, ja voin sanoa, että on tosi koukuttava sarja.

Olisi mukavaa keskustella aiheesta täällä, mutta toivoisin, että keskustelu pysyisi asiallisena, ja ettei tulisi tuomitsevia kommentteja heitä vastaan, jotka rehellisesti tulevat kertomaan kokemuksistaan, joissa ovat tulleet huijatuksi.

Kuka tahansa voi joutua vastaavanlaisen manipulaation kohteeksi. Kyse on vain siitä, kuinka pian henkilö huomaa, että uuden tuttavuuden aikeet eivät olekaan olleet vilpittömät.

Surullisia tarinoita, mutta arvostan suuresti sitä, että huijauksen kohteeksi joutuneet tulevat kertomaan kokemuksistaan. Se on todellisen rohkeuden merkki.

Kommentit (379)

Vierailija
201/379 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottavaa. Katsoessa tuli tietysti heti olo, että olisihan tuossa tilanteessa kuka tahansa ymmärtänyt että nyt apinaa koijataan. Mutta kun miettii joitakin omiakin suhteitani, niin on minutkin puhuttu pyörryksiin ja saatu nielemään vaikka minkä valtakunnan selityksiä. Naisten kuvaukset tavoista joilla Jimi sai heidät ihastumaan ja luottamaan itseensä olivat juuri samoja. Kohdalleni ei vain ole sattunut ketään, joka olisi koettanut hyötyä minusta taloudellisesti tai sillä tavoin, että olisi onnistunut aiheuttamaan vahinkoa millekään muulle kuin itsetunnolleni. Rohkeita naisia, kun kertovat tarinansa.

Vierailija
202/379 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuisuusaihe, paljon naurajia, varsinkin miehissä. Mutta enemmän miehiä taidetaan huijata kuin naisia. Naisille vain nauretaan ehkä enemmän. Tässä esimerkki 1950-luvulta, stadin gimmaa (tai Tampestrein) viädään:

Mua lemmitkö vielä, oi Kustaa? Onko rakkautes ruastumaton?

Minä kotona jaksan sua oottaa, minun tuntheeni entiset on!

Mikset kirjoita mulle sä koskaan, miksen sinulta kirjettä saa?

Sinä matkustithan amerikkaan! - piti perässäs mun matkustaa.

Siit on viistoista vuatta kun kirjeesi sain, toista oottelen kohta pualin mä vain.

Tahdoit laittaa pasteijatehtaan, suunnitelmat sä valtaisat teit!

Siihen tarvittiin rahaa, sen kehtaan kyllä myäntää sä säästöni veit.

Ensin miätin mä hiukan, mutta kaunis oli yä, yhä viäläkin sydän pomputtaen lyä!

Kaikki vaatteet ja pöydän ja tualin ameriikkaan sä viädä jo sait,

minä tulla voin niin vähin hualin, siellä huaneisto valmis on kai.

Mutta lähetä takaisin patjani mun, taikka talvella minä taas vilustun!

Toiset kertoo mun oottavan suatta, joku väittää taas nähneensä sun.

Niin on juaruttu viistoista vuatta, se ei voi muuttaa tuntheita mun!

Mutta miksikä kirjeeni takaisin saan, kun ne lähetän sinne amerikkaan?

Mua lemmitkö vielä oi Kustaa, onko rakkautes ruastumaton, minä kotona jaksan sua oottaa minun tunteeni entiset on!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/379 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.bbc.co.uk/programmes/w13xtvq7/episodes/player

Tässä käsitellään asiaa laajasti. Todella hyvä podcast. Uhrit tässä nyt miehiä, niin tulee vaihtelua.

Vierailija
204/379 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.bbc.co.uk/programmes/w13xtvq7/episodes/player

Tässä käsitellään asiaa laajasti. Todella hyvä podcast. Uhrit tässä nyt miehiä, niin tulee vaihtelua.

Introducing Love, Janessa

Love, Janessa

I love her. I just love her! You meet someone online. It turns out many others think they have fallen for the same person. Introducing the search for the unwitting face of a digital con. With host Hannah Ajala. Launching 23 January 2023.

Vierailija
205/379 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sarja, rikollisen kaava oli esitetty niin selkeästi, että toivottavasti monilla hälytyskellot kilkattaa tällaisia sosiopaatteja tavatessaan. 

Vierailija
206/379 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeä ohjelma. Yksi ohjelman naisista kyllä ymmärsi, että häntä viedään kuin lammasta teuraalle, mutta silti alistui jonkin verran. Välttämättä aina ei kyse ole rahasta eli kannattaa suhtautua todella varauksella sellaisiin deitteihin, jotka vetää järkyttävät kilarit ja haukkuu maan rakoon mitättömistä asioista. Minulle esimerkiksi on raivostuttu sellaisesta, etten ole suostunut muuttamaan viime hetkellä enää suunnitelmia, kun deitin jokin meno on peruuntunut. Sovittelun sijaan, ajattelen itse, että säästyn monelta harmilta, kun lopetan tämän välittömästi.

Maailma toimii niin, että yleensä yksinkertaisin vastaus on lähinnä oikeaa. Eli rahaa lainaavalla ei ole talous ja elämänhallinta kunnossa. Ei käytännössä poikkeuksia, vaikka pihassa olisi Porsche.

Vierailija
207/379 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on kai kautta aikain opetettu ymmärtämään ja näkemään viattomia vaikuttimia erilaisen epäilyttävän käyttäytymisen taustalla, etenkin miesten. Ja kun nykyään vielä puhutaan esim. autismista ja muista tekijöistä, jotka voivat vaikuttaa ihmisen ulosantiin ja käytökseen, niin sitä on ihan pihalla siitä mitä merkkejä tulisi varoa ja mitä ei.

Se, että mies tuntuu latelevan kylmin silmin repliikkejä suoraan romanttisesta elokuvasta selitetään sillä, että hän sentään yrittää, kun miehet yleensä eivät osaa ilmaista tunteitaan lainkaan. Nykyaika on pelottavaa, kun kaikki luonnollisuus ja vaistojen antamat varoitusmerkit pitäisi osata monimutkaisesti järkeillä ja ohittaa. Ja sitten huomata, että vaisto oli sittenkin oikeassa.

Vierailija
208/379 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rohkeat naiset kun tulivat esiin, ja ihana se Ninan kaveri joka kertoi hänen tarinaa. Kyllähän näihin huijauksiin perinteisesti menee ihmiset jotka ovat "rumia ja yksinäisiä" ja sitten netissä tulee se komea kirurgi juttelemaan öljynporauslautalta tai kaunis nuori nainen. Näistä taisi olla dokumentti "yahoo boys" tms. Sitten kun tapaat oikeasti ikäisesi, näette kasvokkain jne niin eihän sitä ajattale että kyseessä olisi huijari.

Olen itsekin muutaman kerran nuorena rakastunut niin että muutamissa viikoissa on buukattu matkoja, toinen varaa ja toinen siirtää rahat toiselle, se on ihan normaalia mielestäni kuitenkin luottaa sen verran. Mitään huijareita ei ole osunut kohdalle onneksi. 

Ei nämä nuoret olleet mitään rumia ja yksinäisiä. Ihan tavallisia ihmisiä, joilla kaikilla oli lähipiirissä ihmisiä, joita sitten lypsettiin.

Vierailija
209/379 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset on kai kautta aikain opetettu ymmärtämään ja näkemään viattomia vaikuttimia erilaisen epäilyttävän käyttäytymisen taustalla, etenkin miesten. Ja kun nykyään vielä puhutaan esim. autismista ja muista tekijöistä, jotka voivat vaikuttaa ihmisen ulosantiin ja käytökseen, niin sitä on ihan pihalla siitä mitä merkkejä tulisi varoa ja mitä ei.

Se, että mies tuntuu latelevan kylmin silmin repliikkejä suoraan romanttisesta elokuvasta selitetään sillä, että hän sentään yrittää, kun miehet yleensä eivät osaa ilmaista tunteitaan lainkaan. Nykyaika on pelottavaa, kun kaikki luonnollisuus ja vaistojen antamat varoitusmerkit pitäisi osata monimutkaisesti järkeillä ja ohittaa. Ja sitten huomata, että vaisto oli sittenkin oikeassa.

Naisille on kautta aikain kerrottu satuja ihanasta prinssistä, joka tulee hakemaan kauniin prinsessan valkoisella ratsullaan ja antaa hänelle puoli valtakuntaa. Siinähän ei ole mitään luonnollista, vaan se on satu.

Tässä oli ratsun tilalla Tesla ja valtakuntana omakotitalo uima-altaalla. Ja koko porukka uskoi, isovanhempia myöten.

Älkää uskoko satuihin! Omakotitalot ja teslat hankitaan puoliksi tai kokonaan itse.

Vierailija
210/379 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisteilla ja psykopaateilla on tapana tutustua toisen ajatuksiin ja elämään aluksi mahdollisimman hyvin, että jatkossa manipulaatio ja hyväksikäyttö onnistuu. Siksi kannattaa olla varovainen mitä kertoo itsestään tuntemattomalle. Ja vasta luottamuksen kasvaessa kertoa enemmän. Pitäkää huolta itsestänne. 

nimimerkki: vei vuosia ennenkuin ymmärsin tämän ihmisistä. 

Vierailija
211/379 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari kuukautta saattaa tarkoittaa mitä tahansa 2-6kk, ja silloin velkasumma/kk on ihan saavutettavissa, n. 15t€.

Yritysten laskutus on aina jälkijunassa, jolloin velkaa pystyy keräämään paljonkin ja varsinkin, jos maksaa joitakin osamaksuja velasta pois. 

Maksuhäiriömerkinnät tulevat jälkikäteen, ennen tätä ehtii tilaamaan tavaraa ja yrityksiä on paljon, joilta tilata tavaraa riittää.

Etkö usko Rozaa? Sanoo lopussakin, että kahdessa kuukaudessa. Ei parissa.

Jos oikein muistan niin tämä Roza oli tavannut tyypin maaliskuussa 2022. Niinan kaveri kertoi että Niina oli tavannut toukokuussa 2022 ja heti oltiin 24/7 yhdessä, eli ilmeisesti maalis-huhtikuun oli Rozan kanssa, ihmetyttää kyllä miten niin lyhyessä ajassa sai niin paljon aikaan. 

Vierailija
212/379 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä taas yksi miesvihamielinen sarja?

Vierailija
213/379 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari kuukautta saattaa tarkoittaa mitä tahansa 2-6kk, ja silloin velkasumma/kk on ihan saavutettavissa, n. 15t€.

Yritysten laskutus on aina jälkijunassa, jolloin velkaa pystyy keräämään paljonkin ja varsinkin, jos maksaa joitakin osamaksuja velasta pois. 

Maksuhäiriömerkinnät tulevat jälkikäteen, ennen tätä ehtii tilaamaan tavaraa ja yrityksiä on paljon, joilta tilata tavaraa riittää.

Jos oikein muistan niin tämä Roza oli tavannut tyypin maaliskuussa 2022. Niinan kaveri kertoi että Niina oli tavannut toukokuussa 2022 ja heti oltiin 24/7 yhdessä, eli ilmeisesti maalis-huhtikuun oli Rozan kanssa, ihmetyttää kyllä miten niin lyhyessä ajassa sai niin paljon aikaan. 

Maaliskuussa, mutta vuosi oli 2023.

Vierailija
214/379 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oikein muistan niin tämä Roza oli tavannut tyypin maaliskuussa 2022. Niinan kaveri kertoi että Niina oli tavannut toukokuussa 2022 ja heti oltiin 24/7 yhdessä, eli ilmeisesti maalis-huhtikuun oli Rozan kanssa, ihmetyttää kyllä miten niin l

Tuossa tulee nauhoituksia oikeudenkäynnistä joka oli keväällä 2023, ja heti ekan jakson alussa sanotaan että Roza tapasi v2022 tämän tyypin.  

Vierailija
215/379 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisteilla ja psykopaateilla on tapana tutustua toisen ajatuksiin ja elämään aluksi mahdollisimman hyvin, että jatkossa manipulaatio ja hyväksikäyttö onnistuu. Siksi kannattaa olla varovainen mitä kertoo itsestään tuntemattomalle. Ja vasta luottamuksen kasvaessa kertoa enemmän. Pitäkää huolta itsestänne. 

nimimerkki: vei vuosia ennenkuin ymmärsin tämän ihmisistä. 

Parisuhteen alussa julkinarsisti on mitä hurmaavin ja huomaavin. Tämä onkin parasta, mitä piilonarsisti voi kuvitella, sillä piilonarsisti kaipaa turvaa. Siksi hän voi erityisen helposti rakastua vahvalta vaikuttavaan julkinarsistiin. Ylikiltti piilonarsisti on julkinarsistille tavallaan aivan täydellinen kumppani. Koska piilonarsisti ei uskalla ilmaista vihaa, hän antaa rikkoa rajojaan ja välttelee ristiriitoja. Hän alistuu, joutuu kiusatuksi ja hyväksikäytetyksi. Piilonarsisti esittää uhria ja nauttii siitä.

Vierailija
216/379 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies antoi vaikutelman, että on hyvin varakas ja näytti puhelimesta auton sekä talon kuvia.

TAAS nähtiin minkä perässä naiset ovat, ei paljon empatia ja sympatiat säteile. 

Vierailija
217/379 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä taas yksi miesvihamielinen sarja?

Ei, mutta pistää vihaksi.

Vierailija
218/379 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeä ohjelma. Yksi ohjelman naisista kyllä ymmärsi, että häntä viedään kuin lammasta teuraalle, mutta silti alistui jonkin verran. Välttämättä aina ei kyse ole rahasta eli kannattaa suhtautua todella varauksella sellaisiin deitteihin, jotka vetää järkyttävät kilarit ja haukkuu maan rakoon mitättömistä asioista. Minulle esimerkiksi on raivostuttu sellaisesta, etten ole suostunut muuttamaan viime hetkellä enää suunnitelmia, kun deitin jokin meno on peruuntunut. Sovittelun sijaan, ajattelen itse, että säästyn monelta harmilta, kun lopetan tämän välittömästi.

Maailma toimii niin, että yleensä yksinkertaisin vastaus on lähinnä oikeaa. Eli rahaa lainaavalla ei ole talous ja elämänhallinta kunnossa. Ei käytännössä poikkeuksia, vaikka pihassa olisi Porsche.

Kokemukseni mukaan se Porsche kertoo lähinnä rahan käyttötavoista, ei varallisuudesta. Pidän aika huolestuttavana, että nuori ihminen ei mukamas keksi "ylimääräisille" rahoilleen parempaa kohdetta kuin urheiluauto. Nämä tyypit, joilla on aina viimeisimmät lelut, eivät yleensä ymmärrä lainkaan rahan päälle, ja ovat nopeasti ihan p.a.

Vierailija
219/379 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on liian mukava niin silloin pitäisi hälytyskellojen soida!

Vierailija
220/379 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies antoi vaikutelman, että on hyvin varakas ja näytti puhelimesta auton sekä talon kuvia.

TAAS nähtiin minkä perässä naiset ovat, ei paljon empatia ja sympatiat säteile. 

Sitä saa mitä tilaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi