Mistä löytää vieraskielisiä kavereita
Tykkään kielten opiskelusta ja opiskelenkin muutamaa eri kieltä. Olen miettinyt, että olisi kiva tavata näitä kieliä puhuvia ja voisin myös itse auttaa oppimaan suomea. Onko kenelläkään tietoa/kokemusta asiasta missä heitä voisi tavata? Onko netissä joitain sivustoja em. kaltaista tutustumista varten?
Kommentit (14)
Tälle on olemassa oikein oma nimikin, tandempartneri. Ilmeisesti noille on jotain sovelluksiakin, mutta sitä en tiedä, löytääkö Suomessa niiden kautta tandempartneria. Äkkiseltään tulee mieleen, että jos paikkakunnallasi on jonkinlaista kielikahvilatoimintaa, ota joko järjestäjiin yhteyttä tai sitten mene itse paikalle (suomenkielisiä niissä kaivataan aina). Jos asut yliopistokaupungissa, saattaisi tandempartnereita löytyä myös kieltenopiskelijoiden ainejärjestöjen kautta.
Mene ulos. Isoimmissa kaupungeissa n. joka kymmenes vastaantuleva puhuu jotain äh __khlk lää *** mi kieltä
Tietyillä asuinalueilla kaupungeissa voi ehkä löytyä ihmisiä, joiden kanssa voisi puhua eri kieliä. Mutta jos asut maaseudulla, netti taita olla ainoa vaihtoehto, jos et sitten halua matkustella.
Vierailija kirjoitti:
Missä asut?
Hämeenlinnassa
Ok, Helsingissä ois ollut sellaisia baareissa pidettäviä kieliharjoittelukeskustelukerhoja, mutta en tiedä, onko Hämeenlinnassa. Ehkä voit aloittaa sellaisen tai sit tuut vaan Helsinkiin.
VOK. Sieltä löytyy.