Ei mitään haettavaa työpaikkaa
Nyt on kyllä todella huonot työllisyys näkymät. Ei kertakaikkiaan mitään duunia.
Mulla on kaksi toimivaa kättä -ala kyseessä kun sitä joku tohtori taas kyselee
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskele lähihoitajaksi.
Täälläpäin ei ole lähäreillekkään nyt töitä kun veloissa oleva hyvinvointialue säästää hulluna. Keikkatyöntekijät pistetty täysin jäihin loppuvuodeksi ainakin.
Missä on "täälläpäin"? Kerro paikkakunta, me sitten tarkistamme, miten monen työpaikan verran valehtelet.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kannattaa ottaa työ vastaan, työn vastaanottaminen kannattaa nyt.
Painu persubotti vitt'uun
Vierailija kirjoitti:
Tänään on tosi huonosti tarjolla mitään. Huomasin itsekin saman.
On tosi,avoinna nytkin on 59 000 työpaikkaa,haeppa jonnekkin.
Ilmeisesti hyväntahtoiset neuvojat eivät ole hetkeen töitä hakeneet. Suurimpaan osaan töistä tarvitaan alan koulutus. Ei potkut saanut myyjä voi lähäriksi mennä tai kirvesmies bussikuskiksi, jos ei ole korttia.
Lisäksi moniin paikkoihin on kymmeniä, ellei satoja hakijoita. Itsekin työhöni kyllästyneenä tein viikonloppuna pari hakemusta ja teen tänään yhden lisää. En ole kovin toiveikas, että ihan hetkessä tärppää. Onneksi minulla on vakituinen paikka tällä hetkellä, eikä kummoista pelkoa työttömyydestä.
Pitää hakea paikkoihin josta ei ole kokemusta. Niin työkkäri vaatii ja hain yhteen paikkaan ja työnantaja huusi minulle koska ei minulla ollut ajokorttia. Sanoin että käy huutamassa työkkäriin myös tai hallitukselle koska ne käskee hakea vaikka ei ole kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti hyväntahtoiset neuvojat eivät ole hetkeen töitä hakeneet. Suurimpaan osaan töistä tarvitaan alan koulutus. Ei potkut saanut myyjä voi lähäriksi mennä tai kirvesmies bussikuskiksi, jos ei ole korttia.
Lisäksi moniin paikkoihin on kymmeniä, ellei satoja hakijoita. Itsekin työhöni kyllästyneenä tein viikonloppuna pari hakemusta ja teen tänään yhden lisää. En ole kovin toiveikas, että ihan hetkessä tärppää. Onneksi minulla on vakituinen paikka tällä hetkellä, eikä kummoista pelkoa työttömyydestä.
Mä hain jouluapulaiseksi pakettien lajitteluun ja hakijoita oli satoja. Parkkipatelle hain kesällä myös, sinnekin oli ollut satoja hakijoita.
Ja mä en oo niitä jotka voittaa lotossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä hain jouluapulaiseksi pakettien lajitteluun ja hakijoita oli satoja. Parkkipatelle hain kesällä myös, sinnekin oli ollut satoja hakijoita.
Ja mä en oo niitä jotka voittaa lotossa.
Minä luulen, ettei nuo ehdottelijat ole edes lotonneet, kun luulevat asioiden noin vain hoituvan.
Läheskään kaikki työpaikat eivät ole työkkärin sivuilla.
Jos sinulla on lapsia tai lastenhoitokokemusta niin voit hakea varhaiskasvatuksen asiantuntijan sijaiseksi varhaiskasvatusyksiköihin. Se on yksinkertaista työtä missä on iso pula työvoimasta useimmilla paikkakunnilla. Alan koulutusta ei vaadita, vaikka esimerkiksi lähihoitajan tutkinto helpottaakin työllistymistä.
Onkohan Tytti Yli-Viikari jo työllistynyt?-
Laita avoimia hakemuksia kiinnostaviin paikkoihin. Tosin parhaimmat paikat hukkuvat avointen hakemusten tulvaan, kun monilla sama ongelma kuin sinulla ap.
Vierailija kirjoitti:
Oho! Tämä oli uutta tietoa, kerro ihmeessä lisää
Vierailija kirjoitti:
Pitää hakea paikkoihin josta ei ole kokemusta. Niin työkkäri vaatii ja hain yhteen paikkaan ja työnantaja huusi minulle koska ei minulla ollut ajokorttia. Sanoin että käy huutamassa työkkäriin myös tai hallitukselle koska ne käskee hakea vaikka ei ole kokemusta.
Ajokortti on helposti ajettavissa,reilun tonnin kustantaa,sitten vain menet töihin,niin minäkin olen tehnyt,minua ei vielä Vihreät ole pelotelleet kuoliaaksi,vaan teen autohommia edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho! Tämä oli uutta tietoa, kerro ihmeessä lisää
Suurin osa ihmisistä ei sitä tiedä, vaan luulee, että kun työkkärin sivuilla on vaikka 5000 avointa työpaikkaa niin se on avointen työpaikkojen määrä Suomessa. Ihan lehdissäkin tätä näkee tämän tästä, että kerrotaan olevan 300 tuhatta työtöntä ja 5 tuhatta avointa työpaikkaa, ja että työllistyminen ei siksi ole mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskele lähihoitajaksi.
Jos lähihoitaja ei nappaa niin nyt ja tulevaisuudessa on valtava pula kylmäkoneasentajista, kouluttautumaan vaan. Sähkäreitä, kirvesmiehiä, muurareita, rappareita, rakennussiivoojia jne. pienemmälläkin koulutuksella alkuun.
Mä opiskelin putkiasentajaksi ja samaan syssyyn ilmanvaihtoa ja kylmäaineluvat alle 3 kg. Mut ei töistä tietoakaan. Ainakaan noilla kylmillä eibtee mitään. Nyt kun töitä on vähän niin erityisen vaikea naisena työllistyä tekniselle alalle. Nousun aikaan joku epätoivoinen saattas palkata.
https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000010779464.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskele lähihoitajaksi.
Jos lähihoitaja ei nappaa niin nyt ja tulevaisuudessa on valtava pula kylmäkoneasentajista, kouluttautumaan vaan. Sähkäreitä, kirvesmiehiä, muurareita, rappareita, rakennussiivoojia jne. pienemmälläkin koulutuksella alkuun.
Mä opiskelin putkiasentajaksi ja samaan syssyyn ilmanvaihtoa ja kylmäaineluvat alle 3 kg. Mut ei töistä tietoakaan. Ainakaan noilla kylmillä eibtee mitään. Nyt kun töitä on vähän niin erityisen vaikea naisena työllistyä tekniselle alalle. Nousun aikaan joku epätoivoinen saattas palkata.
Niin, Pirkanmaalla tuo. Jos ei 4h työmatka haittaisi niin toki hakua vaan.
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan selvä, että alan koulutus vaaditaan aika moneen paikkaan, harvassa ne on mihin pääsee ilman koulutusta tai alan työkokemusta. Kyllä sen ajokortin voi ajaa, siellä saa maksuaikaa kyllä, ainakin mainosten perusteella. Firmatkin kouluttaa oppisopimuksella sitten jatkoa ja aikuiskoulutuskeskus kouluttaa bussikuskeja.
Vähän vaaditaan viitseliäisyyttä ja omatoimisuttaa, ne on ominaisuuksia mitä siellä työssäkin tarvitaan. Kaikki ei tule kuin manulle illallinen, jotain pitää itsekin funtsata ja yrittää.
Kirjastoissa kaikilla vakkareilla on koulutus, ei sinne enää mitään kouluttamattomia oteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskele lähihoitajaksi.
Meilläpäin oli pari oppisopimuspaikkaa auki. Edellytettiin sähkö- tai automaatioasentajan koulutusta, mutta hain silti koska ajattelin putkiasentajan papereistakin olevan hyötyä. En tiedä mihin mustaan aukkoon hakemukseni ohjautuivat, ei niihin koskaan mitään vastausta saanut. Mielelläni kylmäasentajaksi kyllä ryhtyisin.
Huomaa kyllä, ettet tiedä kirjastoalasta yhtään mitään.