Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi eläkeläiset saa monta tonnia kuukausittain eläkettä ja työttömät joutuu kitumaan alle 600 eurolla?

Vierailija
03.11.2024 |

Eläkeläinen ei tarvi rahaa kun on jo niin vanha eli pärjäisivät paljon vähemmällä. Nuoremmat saa työttömänä muutaman satasen jolla ei elä, millä työtön ostaa auton että pääsee liikkumaan töissä ja kuskaamaan lapsia päiväkotiin kun ei ole varaa? Työtön joutuu ajamaan parin sadan euron romulla työmatkoja ja kuskaamaan lapsia joilla elämä edessä. Sen sijaan eläkeläiset ostelee uusia turvallisia uusia autoja jatkuvasti vaikka eivät tarvi niitä. Mitä järkeä tälläisessä homassa on?

Kommentit (645)

Vierailija
121/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset maksavat myös veroja jota työtön ei tee.

Työtön maksaa enemmän veroja kuin eläkeloinen

Kerro miten/mistä!

Työmarkkinatuesta maksetaan veroa monta sataa euroa.

Vierailija
122/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on outoa, että kaikille eläkeläisille kuuluu nämä eri yritysten yms etuudet. Näissä pitäisi olla joku tuloraja oikeasti jos jostain kerätään vaikka uimahalliin lipputuloja. Kyllä vähän ärsyttää kun itse olen nyt hoitovapaalla lapsen kanssa ja saan 300e-verot..ja mitään alennusta ei saa mistään. Vanhemmat kehuskelee kuinka pääsee niin edullisesti uimaan, teatteriin ja junaankin saa alennuksen ja tosiaan eläkettä tulee tonneja kuussa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläinen on maksanut itse omat eläkkeensä ansiotuloistaan työuran aikana. Hän saa ostella eläkkeellään mitä huvittaa, koska rahat ovat hänen. Jos olet nuori, niin eikun vaan mars työpaikalle ahkerana, niin etköhän sinäkin sitten saa ostella mitä haluat.

Niin, tämähän ei pidä paikkaansa. Nykyiset eläkeläiset ovat maksaneet vain n. 20 %:a omista eläkkeistään. Loput maksetaan nykyisten työnantajien ja työntekijöiden toimesta.

Minun eläkkeet maksaa Keva, ei nykyiset työnantajat eivätkä työntekijät. Tietäisitpä Eläkeyhtiöiden varallisuudet, kukahan ne on maksanut, et ainakaan sinä.

Mistä Keva saa rahat eläkkeiden maksuun? Mieti sitä oikein pitkään ja hartaasti sillä muistisairauden kutistamalla herneelläsi. 

Vierailija
124/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön maksaa enemmän veroja kuin eläkeloinen.

Paljonko veroprosenttisi on? Mulla se on 25%.-eläkeläinen

Minulla 24%. terveisin eläkeläinen

Vierailija
125/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön maksaa enemmän veroja kuin eläkeloinen

Kerro miten/mistä!

Työmarkkinatuesta maksetaan veroa monta sataa euroa.

No ei siitä voi monia satasia maksaa.

Vierailija
126/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on outoa, että kaikille eläkeläisille kuuluu nämä eri yritysten yms etuudet. Näissä pitäisi olla joku tuloraja oikeasti jos jostain kerätään vaikka uimahalliin lipputuloja. Kyllä vähän ärsyttää kun itse olen nyt hoitovapaalla lapsen kanssa ja saan 300e-verot..ja mitään alennusta ei saa mistään. Vanhemmat kehuskelee kuinka pääsee niin edullisesti uimaan, teatteriin ja junaankin saa alennuksen ja tosiaan eläkettä tulee tonneja kuussa..

Ei se vika ole eläkeläisten vaan taho joka tätä mahdollistaa.

Vierailija
127/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään näyttää olevan eläkeläisten vuoro saada paskaa niskaan, huomenna kohteena joku muu porukka.

Vierailija
128/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on kivaa, kun on viiden tonnin eläke. Voi matkustella monta kertaa vuodessa, syödä hyvissä ravintoloissa Suomessakin ollessaan ja ostaa sellaisen auton kuin haluaa. Merenrantamökki ja asunto Ullanlinnassa. 

Vierailija
129/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön maksaa enemmän veroja kuin eläkeloinen.

Paljonko veroprosenttisi on? Mulla se on 25%.-eläkeläinen

Sama. -työtön. Mistä summasta sinulla tuo otetaan?

Vierailija
130/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 44 vuotta tehnyt töitä ja maksanut hemmetisti veroja. Veroja joilla maksetaan myös teidän työttömien työttömyyspäivärahat. Eläkerahani pitäisi nyt sitten laittaa hyvätekeväisyyteen. Voi jessus!

Veroilla ei makseta mitään!

Taikaseinästäkö ne sun työttömyyspäivärahat tulee?

Mitä ihmettä?!? Olen töissä, mutta muuten byrokraatti painaa tietokoneen näppäintä, ja raha luodaan ilmasta!

Vierailija
131/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla netto työeläke on n. 1000-1300e.

Noin se monen kohdalla on. On sitten tietysti niitäkin jotka voivat joidenkin vuosien jaksoissa ostaa aina uuden auton.

Vierailija
132/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläinen on maksanut itse omat eläkkeensä ansiotuloistaan työuran aikana. Hän saa ostella eläkkeellään mitä huvittaa, koska rahat ovat hänen. Jos olet nuori, niin eikun vaan mars työpaikalle ahkerana, niin etköhän sinäkin sitten saa ostella mitä haluat.

Niin, tämähän ei pidä paikkaansa. Nykyiset eläkeläiset ovat maksaneet vain n. 20 %:a omista eläkkeistään. Loput maksetaan nykyisten työnantajien ja työntekijöiden toimesta.

Minun eläkkeet maksaa Keva, ei nykyiset työnantajat eivätkä työntekijät. Tietäisitpä Eläkeyhtiöiden varallisuudet, kukahan ne on maksanut, et ainakaan sinä.

Mistä Keva saa rahat eläkkeiden maksuun? Mieti sitä oikein pitkään ja hartaasti sillä muistisairauden kutistamalla herneelläsi. 

Kevahan on kuntien ja valtion eläkevakuutusyhtiö.  Ihan samalla lailla työnantajat maksavat tel-tilitykset ja perivöt sen 6-8 % tylntekijöiltä.

Ihan kuin varma tai ilmarinen ja mitä näitä on.

Vierailija
133/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 44 vuotta tehnyt töitä ja maksanut hemmetisti veroja. Veroja joilla maksetaan myös teidän työttömien työttömyyspäivärahat. Eläkerahani pitäisi nyt sitten laittaa hyvätekeväisyyteen. Voi jessus!

Ne tulee sieltä samasta taikaseinästä kuin eläkeloisten eläkkeetkin eli palkansaajien selkänahoista. Ps. Ymmärsit varmaan että olen sinun eläkkeen maksaja, en työtön.

Itse olen oman eläkkeeni jo etukäteen maksanut moneen kertaan yhteiskunnalle myös veroissa ym  maksanut raatamalla ne täydet työvuodet läpeensä.

Sinunkin neuvolat, lääkärit, tarhat, koulut, kirjastot, opiskelut ym yhteiskunnan palvelut on selkänahastani otettu kun olen niska limassa raatanut.

Nyt olen ansaitulla eläkkeellä eikä työ enää kiinnosta tipan vertaa, eikä kuntokaan enään ole niin hyvä että jaksaisikaan.

Vierailija
134/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

öööö mitä? Ovat tienanneet työllä oman eläkkeensä.

Vierailija
135/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on kivaa, kun on viiden tonnin eläke. Voi matkustella monta kertaa vuodessa, syödä hyvissä ravintoloissa Suomessakin ollessaan ja ostaa sellaisen auton kuin haluaa. Merenrantamökki ja asunto Ullanlinnassa. 

Kyllä! Mä asun Kaivopuistossa, olis kiva tavata. Huomenna, klo 12 kellon alla?

Vierailija
136/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne tulee sieltä samasta taikaseinästä kuin eläkeloisten eläkkeetkin eli palkansaajien selkänahoista. Ps. Ymmärsit varmaan että olen sinun eläkkeen maksaja, en työtön.

Sä et ole muuta, kuin ihme inisijä nillittäjä.

Vierailija
137/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihanaa olla eläkkeellä

Sijoituksissa yhteensä 350 tuhatta, velaton talo ja auto, metsää ja maata lähes sata hehtaaria yhteensä.

Lapset hyvissä ammateissa ja työssä olleet aina.

Olemme alle 70 vuotiaita ja lapset perivät aikanaan.

Kannattaa käydä työssä sinunkin.

Vierailija
138/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeloinen olet sinäkin joskus. Palkansaaja se eläkeläinen on ollut.

Eläkeläinen, joka on raskaasti maksanut eläkemaksuja toisin kuin nykyeläkeläiset. Ihan hyvällä omatunnolla aion loisia.

Vierailija
139/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule. VEROT EIVÄT RAHOITA VALTIOTA!

Vierailija
140/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ap töihin. Ihan oikeasti. Alkaa ottaa päähän nämä jatkuvasti vinkuvat z-sukupolven edustajat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän