Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen vihannut jokaista työpaikkaa, jossa olen ollut

Vierailija
03.11.2024 |

Enimmäkseen niitä muita ihmisiä, mutta usein myös työtehtäviä. Mitähän mun kannattaisi tehdä elämässä?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmiset kestää olla töissä?

PAlkan takia. Emmä muuten olis te-toimistossa töissä (tiedän uudistuksen  mut kaikki sanoo te-toimisto)

jos en sais 3500e kuussa nii en tod olis töissä

Mieletöntä että siitä täysin turhasta paperien pyörittelystä maksetaan kolme ja puoli tonnia kuussa.

Kaikki tehdään vielä pykälien mukaan joten lausuntoautomaattejahan nuo ovat. 

Vierailija
22/57 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmiset kestää olla töissä?

PAlkan takia. Emmä muuten olis te-toimistossa töissä (tiedän uudistuksen  mut kaikki sanoo te-toimisto)

jos en sais 3500e kuussa nii en tod olis töissä

Mieletöntä että siitä täysin turhasta paperien pyörittelystä maksetaan kolme ja puoli tonnia kuussa.

Kaikki tehdään vielä pykälien mukaan joten lausuntoautomaattejahan nuo ovat. 

Joo totta. Mut riippuu vähän toimenkuvasta. Ei tää kyllä kiva duuni ole, palkan takia tätä teen enkä minkään muun

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun muistelen, niin ainoa työ mistä olen tykännyt oli sellainen, jossa oli liukuva työaika eikä kukaan ollut töissä "vastassa" kommentoimassa saapumisaikaani tai mitään muutakaan. Ja työ oli sellaista, jota tein pääosin yksin ja omaan tahtiini. Mistähän tuollaisen homman löytäisi?

Ap

Samaa mietin itsekin tänä aamuna. 

Haluaisin tehdä töitä yksin ilman mitään mikromanagerointia.  Olen nyt töissä mutta oikeasti en jaksa noita ihmisiä.

Mietin että voisinko alkaa tekemään jotain tuotetta alinhankintstyönä yms. 

Vierailija
24/57 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kerran työ jossa tykkäsin olla. Se oli hiljainen yritys jossa sai itsenäisesti puuhastella ja asiakkaita oli pari tai nolla päivässä.  Harmi vaan ettei tuollaisia töitä sitten ole enemmän. 

25/57 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Eniten työpaikoilla ärsyttänyt, kun niihin muihin työntekijöihin ei voi luottaa. Jauhavat aina paskaa siitä joka ei ole paikalla. Onneksi mukaan on mahtunut myös hyviä tyyppejä. Erään kerran olin työharjoittelussa ja siellä oli niin mukava nainen olevinaan ja kappas kuppaa olikin haukkunut minut aivan lyttyyn. Toinen työntekijä ns. pelasti minut. Kertoi näistä haukuista ja sanoi ettei millään niitä uskonut ja halusi nähdä itse millainen olen ja mitä teen. Lopputulos olikin paras mahdollinen arvio työharkasta. Jos kukaan ei olisi puuttunut olisin saanut varmaan huonoimman. Miettikää kuinka paljon on kiinni onko se ihminen mulkku vai mukava. 

Muakin on haukuttu kaikkialla ja nimenomaan selän takana tai jälkeenpäin. Yhdestä päiväkotiharjoittelusta sain huonon arvosanan, koska en osallistunut riittävästi kahvipöytäkeskusteluihin. 

Ap

Kun kasarilla opiskelin sairaanhoitajaksi, ekalla harjoittelujaksolla sain palautetta siitä, että olen liian vähän potilaiden kanssa. Noh, seuraavalla harjoittelujaksolla päätin petrata ja sain palautetta siitä, että olen liian paljon potilaiden kanssa (potilaat kyllä tykkäsi) enkä viihdy henkilökunnan kanssa. Tosiasia työelämässä nyt vaan on, että vaikka tekisit mitä, et koskaan voi miellyttää kaikkia. 

Vierailija
26/57 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on vittumaisia kaikki. Mutta ainahan niistä eroon pääsee.

Vierailija
27/57 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt olen taas työttömänä, kun irtisanoin itseni.

Jaaha.

Vierailija
28/57 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se työ ei vie voimia vaan ne ihmiset töissä. 

Vierailija
29/57 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda alaa. Mä tein kaikenlaisia toimistotöitä kymmenkunta vuotta ja vetutti kaikki. Vaihdoin alaa teknisen alan duunariksi ja nyt on kivaa. 

Luulin jo itsekin, etten koskaan vaan voi viihtyä missään työssä, mutta näinpä nyt vaan kävi. 

Vierailija
30/57 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää pidän työstäni (siivoustyö). Mutta vihaan asiakkaita. 

Vierailija
31/57 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa perustaa oma yritys ja miettiä mikä olisi kiinnostava ala. Jos ei sopeudu muiden sanelemiin aikatauluihin ja työtehtäviin, ei ole muuta vaihtoehtoa kuin oma yritys. 

Vierailija
32/57 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun muistelen niin mua alettiin tylyttää jo yläasteen TET-jaksoilla. Olin luokkakaverini kanssa eräässä paikassa, jossa suurin osa töistä oli siivoamista. Luokkakaverini kieltäytyi tekemästä näitä hommia atopiansa takia, joten tein sitten hänenkin osuutensa. Lopputuloksena oli se, että hän sai harjoittelujaksosta hyvän arvostelun ja minä paljon huonomman. Tuntui aivan uskomattoman epäreilulta varsinkin, kun olin koko ajan siinä uskossa, että kaikki sujuu ihan hyvin.

Ap

Vierailija
33/57 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään työstäni! Oon koodari. Tein tosin pitkään kaikenlaista vähemmän kivaa. Ja parissa aiemmassa työpaikassa myös kaikki ihmiset oli huippuja,nykyisessä vähän tylsempiä.

Vierailija
34/57 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskele (hyväksi) koodariksi. Parhaissa paikoissa muulla ei ole väliä kunhan sovitusti homma on valmis. Ihan sama teetkö sen vaikka heti homman saatuasi 30h putkeen ja sitten nukut siihen asti kun pitää palauttaa tai mikä nyt omaan rytmiin parhaiten sopiikaan.

Hyviä puolia tuossa:

- työ on oikeasti mielenkiintoista, jos ei ole, ei tule valmistakaan

- työ on haastavaa ja oppimista tapahtuu koko ajan töitä tehdessä

- etätyöt ja muut joustavat työtavat mahdollisia

- palkka yleensä hyvä, lähes joka tapauksessa parempi kuin mediaanitulot.

Huonoa:

- palavereita pitää usein jopa vältellä että ehtii tekemään varsinaiset työt.

Vierailija
35/57 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo juttu. Itse olen tykännyt kaikista työpaikoistani. Myös niistä hanttihommapaikoista mitä nuorena tein. Ja juurikin kivojen työkavereiden takia.

Ihan harmittaa nää nykyiset etätyöt, kun tykkään juuri siitä sosiaalisesta puolesta

Vierailija
36/57 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun muistelen, niin ainoa työ mistä olen tykännyt oli sellainen, jossa oli liukuva työaika eikä kukaan ollut töissä "vastassa" kommentoimassa saapumisaikaani tai mitään muutakaan. Ja työ oli sellaista, jota tein pääosin yksin ja omaan tahtiini. Mistähän tuollaisen homman löytäisi?

Ap

Opiskele (hyväksi) koodariksi. Parhaissa paikoissa muulla ei ole väliä kunhan sovitusti homma on valmis. Ihan sama teetkö sen vaikka heti homman saatuasi 30h putkeen ja sitten nukut siihen asti kun pitää palauttaa tai mikä nyt omaan rytmiin parhaiten sopiikaan.

Yritin tätä verkkokurssilla, mutta en osannut yhtä tehtävää enkä päässyt siitä eteenpäin. Ei riitä älykkyys tuohon.

Ap

Vierailija
37/57 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo juttu. Itse olen tykännyt kaikista työpaikoistani. Myös niistä hanttihommapaikoista mitä nuorena tein. Ja juurikin kivojen työkavereiden takia.

Ihan harmittaa nää nykyiset etätyöt, kun tykkään juuri siitä sosiaalisesta puolesta

Olet varmaan juuri sellainen, joka lyöttäytyy heti vakkariporukan kanssa yhteen ja alkaa juoruilla muista työntekijöistä. Ihanaa sosiaalisuutta <3

Vierailija
38/57 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vika on selkeästi sinussa, koska olet ainoa yhdistävä tekijä. Todennäköisesti vika on asenteessasi. 

Tai sitten vaan rupugeenit ja -genitaalit ovat se yhdistävä tekijä.

Vierailija
39/57 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Monestakin etänä tehtävästä asiantuntijatyöstä. Olen data-analyytikko finanssialalla ja työni on juuri tuollaista. Minulla on deadlinet projektista riippuen kerran kuussa tai kerran kvartaalissa, mutta muuten voin tehdä, miten huvittaa. Kokouksia varten pitää olla saatavilla 10-15, mutta muuten ketään ei kiinnosta työaikani.

Vierailija
40/57 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet akateemiset asiantuntijatehtävät tehdään nykyisin yksin ja omaan tahtiin kotona. Esimerkiksi korkeakouluissa on paljon tällaisia tehtäviä.

T. eräs ammattikorkeakoulun asiantuntija, joka tänään siivoaa kotinsa ja tekee siinä sivussa töitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä