Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helmimussukat06

19.02.2007 |

Mukavaa viikon alkua.

Meillä viikonloppu meni häslingillä. Julia kovasti harjotteli seisomista ja oli toosi ylpeä itsestään. Voiko tommoin olla hymyilyttämättä? Kumpa itekki osais olla niin ylpeä osaamistaan taidoista! Olis meil aikuisilla paljon opittavaa lapsilta.

Tää viikko tavallista kotona oloa, joten eipä ihmeitä.

Hilu, Ilona ja Julia

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että voi lapsi olla reppana, onneksi suppo auttoi ja pukelo nukkui heräämättä koko yön.

Unesta kun on ollut puhetta, miten teillä muilla menee rytmit? Silppu menee nukkumaan viimeistään klo 20 ja herää aamulla klo 8 - 8.30. Päikkäreitä nukkuu ulkona pari tuntia, sisällä kolmisen varttia. Eli Fassiloora, Silppis herää sisällä selvästi kesken unien, useimmiten kärttyisenä. Vauvana jatkoi heräämisenkin jälkeen itse uniaan (tuskin edes heräsi kunnolla), mutta nykyään kun herää niin herää. Silvaa ei ole koskaan " nukutettu" unille, ei heijattu eikä hymistelty, vaan hakee unen omin keinoin. Jos päikkärit jää tavallista lyhyemmiksi, putoaa vastaavasti illalla aiemmin.

Niin ja pukelo nukkuu tavallisimmin yhdet päikkärit.

Kumppari, kiitti kun muistutit Helmipullista :P. Kovasti jaksamista sinulle, tännehän on hyvä avautua jos siltä tuntuu ja jos se helpottaa :).

Marcel ja viljaa, pikaista paranemista!

Lapsi kirjaimellisesti putosi unille -vielä äsken istui, sen jälkeen kuului vain " kops" kun nukahti, kaatui kyljelleen ja pää kopsahti pinniksen päätyyn :). Lähden koiran kanssa ulos ->

KL.

Vierailija
22/51 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasta riittää, mutta minulla on lämmin. Eikä se johdu siitä, että olen sisällä. Ollaan Suomessa enää 5 viikkoa!!! Päivät on lyöty lukkoon ja me muutetaan Saksaan 30.3. Ensi viikolla lennetään valitsemaan asunto ja auto. Olen niin onnellinen, että täältä päästään vihdoinkin pois.

Inkeri kiipesi eilen pyykkikoneeseen (edestätäytettävä). En todellakaan tiedä miten hän siihen kykeni, mutta hauskaa oli sekä hänellä että meillä muilla. Nyt täytyy koneen luukku olla jatkuvasti kiinni sillä neiti kiipeäisi sinne jatkuvasti. Eilen Inkeri myös seisoi ensimmäistä kertaa hetken aikaa ilman tukea. Hän oli kovasti onnellinen suorituksesta.

Kävimme keskiviikkona korvalääkärissä ja Inkerille laitettan putket korviin. Se homma päätettiin hoitaa vasta Saksassa kun päästään siellä ilmaiseksi yksityiselle.

Nyt tai Rinkeli herätä..

Birdy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ensiksi niiskulle, minä olen se jolle toivotit että " vedä vittu päähän ja nielase" . en sitä tehnyt, ja tässä olen.

fanny k:lle oli asiaa, olet hevosta ostamassa, minkälaista? meillä on estehevonen hakusalla ja suokki myynnissä alta pois. muitakin polleja löytyy mutta ne kuuluu " kalustoon" .

ja sitten, olen käynyt viikottain lukemassa juttujanne, en ole kommentoinut koska en halua sotkeutua enää mihinkään shittiin, jokainen kasvattaa lapsensa kuten on parhaaksi nähnyt, (ja minä olen nähnyt), mitäpä se kenellekkään muulle kuuluu? mulle ainakin on ihan sama jos joku tissittää vielä taaperoaan, tai ei käytä potalla, syöttää 5kk soseita, mitä sitte?

kuka oikeesti kyseenalaistaa niitä sitten kun lapsenne on menossa kouluun, tmv, ei siellä kukaan kysy että annoitko nyt varmasti tissiä 6kk tai aloititko kiinteet milloin? mitä sen on väliä?

haloo?

Vierailija
24/51 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle suokkikin oikein mielellään käy, tasoa pitää kuitenkin olla heB asti ja hyvä hyppytekniikka. No, tasosta voi tinkiä jos hevonen on muuten aivan sympaattinen ja nätti : ). Mutta semmoinen kiltti perheheppa ja parempi harrastushepo olis haussa.

Tänään vienkin taas tuota 3veetä ratsastamaan, löysin jopa noin pienen kypärän Ratsutarvikkeesta. Se on ihana kun se on niin tohkeissaan, harjaa aina itse Vinski-ponin 89cm, taluttaa maneesiin ja äiti ei tietenkään saa kävellä vierellä kun ratsastaa :D

FannyK

Vierailija
25/51 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Birdy, Silppu teki saman pyykkikonetempun juuri samana päivänä kun Inksukin. Ryntäsin hakemaan kameraa, mutta sillä välin lapsi pakitti enkä ehtinyt taltioimaan tapahtumaa -hauskaa oli silti :).

Mulla taitaa olla flunssa, eilen illalla alkoi kurkku tuntumaan paksulta ja aamulla totesin että jaahas, olo senkun huononee... Jäi vauvauinti mun osalta väliin, ei aikomustakaan mennä sinne tartuttamaan ketään. En olekaan ollut räkätaudissa sitten alkusyksyn ' 05, jolloin aloitin uuden ekaluokan kanssa.

Tarttis alkaa lajittelemaan ja kuvaamaan pieneksi tai tarpeettomiksi käyneitä vauvanvaatteita ja -tarvikkeita, laitan Huuto.netiin myyntiin. Mulla ja anopilla on yhteinen kirppispöytäkin, mutta ainakin tuolla kirppiksellä tuntuu vaatteet liikkuvan melko huonosti. Sen sijaan mun myyntiin laittamia talous- ja koristetavaroita oli mennyt hyvin.

KL.

Vierailija
26/51 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapanen otti esille tilanteen jonka mä olen niin monta kertaa sieluni silmin nähnyt. Eli minä vanhempainvartissa tökkimässä pikkuvilpertin äitiä syyttävällä sormella ja tenttaamassa: " Imetitkö kuusi kuukautta kuten kuuluu? IMETITKÖ?!"

Huh :P.

KL.

Vierailija
27/51 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vapaa viikonloppu. Ilona on ratsastuslomalla miehen siskon luona ja Julia on mummolla ja vaarilla.

FannyK: Meillä myös tuo Ilona, 2.5v, on ihan innoissaa hevosista. Sil Pasin siskolla on lämppäri, jolla Ilona ratsastaa ja jota se hoitaa. Anna just puhu, et se yrittää saada sen poniratsastukseen, mikäli ne vaa ottaa sen, vaikka hää onkin niin nuori. Ilona siis, ei se hevonen ;) Siel tallil missä ne käy ja jossa niiden oma heppa majailee, on tosi paljon hevosia ja Ilona jaksaa kuulemma tosi hienosti siellä tehdä hommia, ku ne on tyylii koko viikonlopun tallilla. Sit Ilona saa 2-3 kertaa ratsastaa. Ne käy siel maastossa. Ilona on kans alkanu vähän, ettei sais kiinni pitää ollenkaa, ku aikasemmi pitelivät lahkeesta. Mut ne kyllä tekee sillee, et toinen taluttaa ja toinen sit kävelee ihan vieressä vahtimassa. Hurjan näköstä ku semmoin pikku tilliäinen siel ison hepan selässä keikkuu. mut tosin hyvin on tasapaino tytöllä kehittyny. Varmaanki nyt joku " hyökkää" mun kimppuu sanomaa, ettei noin pienen pitäis antaa ratsastaa, mut asiaa pohdittuani tulin siihen tulokseen, ettei lapsia noi varjelemalla varjella. Automatkat esimerkiks on todella vaarallisia ja kotona voi käydä ihan mitä vaan!

Lapanen: Kiva et tulit edes pikavisiitille. Ikävä kuulla, et sun aikasemmat kokemukset täältä on ollu noin ikäviä... Eikö ookki mukavaa, ku saa rehellistä, aikuismaista kommenttia ;) ? No joo. Mut siis toivon mukaa alat kuitenki kirjottelee tänne uudelleen. mukava olis teidänki kuulumisia lukea! Oot mulle kyllä ihan uus tapaus, kun vasta kuukaus sitten tänne rantauduin, mutta kuitenkin!

Ai niin, onnea viellä loppu kuun sankareille!

Vierailija
28/51 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei taida tuo meidän suomiputte olla ihan sopevaa, se on tällä hetkellä He C tasoa ja hypätty 60 cm. Eli se on vielä aika raaka, ja toisekseen vaikka meidän 7v neiti sillä ratsastaakin, en minä anna sen sitä talutella. Tuo putte on sen verta junttura ja kovasukuinen että se ei aivan pienten lasten käsiin sovellu, vaikkakin on sitten hoidettaessa kuin herran enkeli.

toivottavasti löydät kivan hevosen, suokkareita tuntuu olevan nyt myynnissä todella paljon, ja välillä varsinaisia " helmiä" .

Vierailija
29/51 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tänään (tai siis eilen lauantaina, nyt on jo sunnuntai...) juhlittiin Onnin synttäreitä. Vieraita kävi 9 aikuista ja 5 lasta. Lahjaksi Onni sai FP:n lentokoneen ja paloauton, possun joka " sylkee" palikoita, vaatetta, mukin ym. Osa kummeista tulee käymään vasta ensi viikolla.

Kamalaa hässäkkää aina järjestää kaikenlaisia kemuja! Eilen ostin verhokangasta ja viime yönä sit ompelin keitiöön uudet verhot. Illan leivoin ja nekin meni niin pieleen... Tein suklaisen kuivakakun. Mä olen todella surkea kuivakakkujen tekijä. No niinhän se tuokin epäonnistui. Se jäi jotenkin kiinni siihen silikoniseen kakkuvuokaan ja repesi. Tein siihen sitten aamulla paniikissa suklaakuorrutuksen joka sekin oli hieman epäilyttävän näköinen... No lapset ainakin tykkäs, koska kakku oli tosi makeaa.

Tein myös semmoisia " helppoja ja nopeita kinkkupiirakoita" . Niistäkin kun oli yksi pellillinen uunissa ja olin ottamassa sitä jo pois niin huomasin, että olin unohtanut juustoraasteen pois! No laitoin sit vaan juustot päälle ja piirakat takas uuniin. Ihan hyviä niistäkin tuli vaikkakin hieman tummia... :)

Niin eilen pesin myös lattioita klo 23, kun olin saanut Onnin nukkumaan...

Tänä aamuna kiire jatkui, kun yritin koristella kakkua, siivoilla jne. Sitten päätin lähteä vielä ostamaan uuden pöytäliinan (kun se meidän keitiön pöytä on niiiin ruma ;-)) , kynttilöitä, kukkia ja lisää kahvikuppeja. Kotona olin 45min ennen kuin vieraiden oli tarkoitus saapua. Onneksi tulivat myöhässä niin ehdin etsiä päivänsankarillekin jotain fiksumpaa vaatetta ja laittaa uuden liinan pöydälle. Liinaa en kyllä ehtinyt ommella joten se on vielä edessä ennen pyykkäystä... :)

No ainakin sain kehuja, kun kaikki oli sävysävyyn, verhot, servetit , pöytäliina, kukat jne. En taida edes uskaltaa käydä katsomassa pankkitilin saldoa! On varmaan miljoonan miinuksella... :-/

Huvittavaa oli, että sitten lopulta, kun olin saanut kaiken laitettua " täydellisesti" ja olimme alkamassa kakkukahveille niin päivänsankari nukahti!! Juuri sillä hetkellä, kun kaikki istui pöydän ääressä ja minä kamera valmiiina kuvaamaan kynttilän puhallusta niin kas, Onni nukahti mummun syliin! Eikä herännyt vaikka yritettiin herätellä! :) Reppana.

No Onni " puhalsi" sitten sen kynttilänsä seuraavien vieraiden aikaan. Kakusta oli kyllä jo osa syöty mutta samapa tuo! :)

Kaiken kaikkiaan oli kyllä mukava päivä vaikkakin raskas.

Jotenkin jopa haikea, kun vauva on kohta jo iso poika...

kumppari

Vierailija
30/51 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...laitan uudelleen tämän halloumi-salaatin ohjeen, teksti lainattu Nooralta aka nordenskjöldiltä:

Mun pravuri juhlissa on Halloum-juustosalaatti. Se menee aina kaikki vaikka tekisi sankoihin! Siinä palastellaan jäävuorisalaattia, tomaattia, kirpiää omenaa, kurkkua ja punasta sipulia ja sekoitellaan. Omena, tomaatti ja kurkku saa olla pientä kuutiota. Halloum-juusto siivutetaan ja paistetaan pannulla molemmin puolin. Jäähdyttyään palastellaan ja sekoitellaan joukkoon. Salaattiin voi halutessaan lisätä oliiviöljyä, mustapippuria ja suolaa, mutta ne on makuasioita. Tarjotaan balsamiviinietikasta ja siirapista tehdyn kastikkeen ja patongin kera. Levitteeksi suosittelen puolet voita, puolet rahkaa ja siihen joko aurajuuston murusia tai valkosipulia ja yrttejä.

Tuo kastike on tosi riittoisaa, jos tulee paljon populaa kannattaa tehdä esim. suhteella 1 dl balsamicoa, 1 dl siirappia -tarvittaessa voi jatkaa vesitilkalla. Suolaa en lisäisi salaattiin, se " kypsentää" , mutta viereen voi laittaa tarjolle kuten öljynkin.

Jätän yleensä tomaatin pois, mutta sijaan olen laittanut viinirypäleitä. Periaatteessa tuohon salaattiin voi laittaa lähes mitä tahansa ja se maistuu hyvältä :).

Iltapalalle ->

KL.

Vierailija
31/51 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino: 9kg ja pituus 76,7 sekä päänympärys 46. Täytyypä käydä laittamassa ne tuonne kasvulistaan vielä.

Meilläkin vietetään tulevana lauantaina Mintun juhlia ja just laskin että vieraita on tulossa päivän aikana 24. Ihanaa! Mä tykkään vieraista niin paljon.

Anoppi kysy juhliin liittyen jo aikapäiviä sitten että saako hän tehdä kaikki tarjottavat juhliin sekä hoitaa kattauksen. Ja minä siihen että KYLLÄ!!! Oikeesti kiva että haluaa hääsätä ja hyysätä. Ihan vapaasti mun puolesta. Ihan kiva niin ei itte tarvii ressata tarjottavista :)

Niin ja tosi kiva että Hämyli mamit tulee meille keskiviikkona :) Laitan Tessu sulle ajo-ohjeita heti kun jaksan ne kirjottaa.. Tai sit annan sulle osotteen ja käyt oikotiellä ja katot reittihausta miten meille löytää..

No anyways, täytyy mennä maate kun väsy iskee..

Larvanto ja Minttu huomenna 1vee sekä Eevi tänään 3½ vuotta

Vierailija
32/51 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, taas meitsi täällä...

Mutta täyty tulla sanoon Tessulle, että josko tehään tärskyt TAAS Spaarille, niin voidaan siitä sitten mennä yhes... Oisko siinä klo 9.50? Tosi omaperäistä...

Mutta nyt täytyy mennä nukkuun...

napero

Vierailija
33/51 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin täytettiin sunnuntaina 1vee ja oli isot juhlat! Huhhuh kyllä ne vaan on rankkoja, varsinkin kun miehellä oli viikonlopun selkä kipeä (joo joo ihme kun iskee aina suursiivouksen edellä...) eli siivosin itse koko talon ja leivoin ihan hulluna lastenhoidon ohella. Oon vieläkin ihan poikki, mutta kivat juhlat oli. Sankari selvästi ymmärsi olevansa keskipisteenä vaikka muitakin lapsia oli, ja esiintyi ihan innoissaan. Neuvolassa mitat eilen oli 10,6 ja 76. Neuvolantädin mielestä vois jo vähitellen lopettaa yösyötöt, mutta en raaski...

1v kuvaus oli aika urakka myös, ei meinattu saada Siiriä hymyilemään sitten millään! Kulmat kurtussa oli, tai joku ihme irvistys naamalla, ja hymyillessäkin täytyy pitää kieltä ulkona :P. Ja kun piti saada vielä ryhmäkuva lapsista ja koirista, no koirat oli se helpoin homma. Saa nähdä onnistuuko mikään.

Musta taitaa viimeinkin tulla hevosenomistaja, eihän tästä nyt olekaan kuin 30v haaveiltu : ). Eli tallipaikka on alustavasti luvassa ja miehen bonareista luvattu hevosen verran mulle : ). Arvaatte siis mihin käytän työpäivät, myytävien hevosten selailuun tietysti...

Päivän tarjontaa selailemaan siis,

FannyK

Vierailija
34/51 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii tuo Sparilla treffaus,aikakin käy,että siellä silloin sitten jos ei ihmeitä tapahdu.Mä tosin olen nuhanenä edelleen,haittaako muita mammoja?

Meillä on neuvola puol yhdeltä,ilmoittelen sitten kanssa miten Sara on kasvanut tai sitten ei...Ja se hemogobiinin pirulainen,saapas nähdä kuinka meidän käy...

terkuin Marietta ja Sara

Vierailija
35/51 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin aikaisempia ketjuja ja komppaan täysillä viljaata ja miina1980:stä -olen nimittäin minäkin niitä onnettomia opettajia jotka yrittävät aina täysillä saada jonkinmoista rotia pikku kullannuppuihin. Kas kun mun tunneilla ja mun nähden kuuluu istua nätisti ja käyttäytyä korrektisti. Joskus (rehellisesti sanottuna aika useinkin) vaan tuntuu siltä miksi helv minäkin tässä viitsin nähdä vaivaa? Jossei kotona opeteta alkeellisimpiakaan käytössääntöjä tai jollei opettajilla itsellään ole yhtenäistä linjaa -helpompaa olisi vain luovuttaa, nostella olkapäitä ja todeta että tämmösiä nää vaan on. Mua itteäni risoo kun oppilaille asetetaan sääntöjä joita opettajat, aika usein ne (virka)vuosiltaan vanhimmat..., itse eivät viitsi noudattaa. Mun vakkarikoulussa kiinnitetään erityistä huomiota käytössääntöihin ja siinä onkin onnistuttu oikein hyvin. Pojat esim. ottavat automaattisesti lakin pois päästä kun tulevat välitunnilta sisälle. Arvatkaapa ottavatko kaikki miesopet?

Mulla muuten on aina (ala)koulun suorimmat ja rauhallisimmat jonot :P. En tiedä miksi olen niin tarkka, monille opeille riittää kunhan muksut on jotenkin kasassa, mutta mun lasten kanssa ei lähdetä mihinkään ennen kuin on rauhoituttu ja seistään nätisti jonossa ja kuunnellaan mitä mulla on sanottavaa. Epäilen että opettajainhuoneessa hiljaa naureskellaan tälle mun taipumukselle... Mutta kyllä siinä tuntee saavansa työvoiton kun se luokan ADHD-poikakin katsoo silmiin ja jaksaa odottaa hämmästyttävät 4 sek. mitä mulla on sanottavaa. Noh, joku voisi miettiä että mitä väliä tässä elämässä on jollakin jonon suoruudella -mä olen tyytyväinen siihen, että saan kaikki lapset rauhoittumaan edes hetkeksi. Tiedän ainakin että tosipaikan tullen pystyvät siihen.

Jees, silloin tällöin aina käväsee mielessä että mitäs jos olisinkin mennyt sinne poliisikoulun pääsykokeisiin :P.

Asiasta toiseen. Silpun 1-vuotiskuvauksen koevedokset on saatu jo ja todella hyviä kuvia olivatkin! Silvanderihan on sikäli " helppo" ettei hymyä tarvinnut houkutella. Lähes kaikissa kuvissa naama on kuin Hangon keksi. Varsinainen flirttikone tuo meidän lapsi.

Mulla oli eilen se työkeikka. Hyvin meni, ihme kyllä. Olin aivan varma että onnistun kädettämään jossain osiossa mutta ei. Koulutin siis toisia opettajia ja tokihan koulutus oli osallistujille palkaton (hyvin tyypillistä). Sehän taas ei voi olla vaikuttamatta joidenkin motivaatioon, ja pari siellä jutteli kännykkään, kaksi oli tullut koulutukseen ilman vaadittavia tunnuksia ja salasanoja, viisi häipyi kesken koulutuksen... Ei se mitään, minä saan palkkani ja jäljellejääneet saivat yksilöllisempää opastusta :).

Lounasta laittamaan ->

KL.

Vierailija
36/51 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis Napero ja Tessu tuo jotakin makeaa ja Manna suolaista niin taidanpa minäkin jotain suolaista hommata.

Pääseeköhän Adalmiina tulemaan? Taidan laittaa sille tekstarin jos se on vaikka nettipimennossa...

Ärsyttää taas noi hillittömät pakkaset :/ Ei viitti ulos mennä kun henki salpautuu..

Larvanto

Vierailija
37/51 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on kylmää :( Onneksi Inkeri nukkuu hyvin myös sisällä kun ei näin kylmällä voi laittaa ulos nukkumaan.

Olimme eilen ostoksilla ja tuli ostettua taas tytöille vaatetta. Ihania uutuuksia on esim. Benettonilla sekä Exitillä, kauniita värejä. Inkeri tarvi taas kerran uutta vaatetta ja tuli sitten ostettua jotain myös Alinalle.

On ihanaa ajatella, että kohta eti tarvitse hankkia niin kauheaa kasaa vaatetta eri vuodenajoille. Pääsemme onnellisesti myös eroon niistä kamalista ja paksuista toppahaalareita. Kaikesta sitä voikin iloita :)

Inkerillä oli perjantaina neuvola. pituutta nyt 77,7cm ja painoa 11,6kg. Inkeri kävi neuvolassa viimeksi joulukuussa ja oli siitä kasvanut pituutta 5cm! Mieletön pyrähdys. Rokotuksesta Inkeri sai allergisen reaktion. Reiteen tuli valtava patti joka oli hehkuvan kuuma ja punoitti kovasti, lisäksi nousi korkea kuume. Nyt on jo rauhottunut, mutta seurailemme edelleen tarkasti.

Nyt heräs Rinkeli...

Birdy

Vierailija
38/51 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattui olemaan tänään vähän turha kylmä päivä sen takia, kun puistossa oli grilli kuumana. Olin luvannut esikoiselle, että otetaan nakkeja mukaan ja mennään grillaamaan ja jälkkäriksi kuumaa kaakaota ja laskiaispullat, joten mentävä oli, vaikka pakkasta oli -16 ja ainakin täällä rannikolla aika kylmä tuuli (vaikka tuulikin vissiin pohjoisesta, mutta joka tapauksessa). Ajattelin, että käydään vaan äkkiä syömässä, mutta ihme kyllä, Helmi viihtyikin rattaissa aika hyvin (käänsin ne tietenkin niin päin, ettei tuullut suoraan naamaan), joten oltiinkin yhteensä tunnin verran. Kylmän ilman vuoksi paikalla ei vaan ollut yhtään kavareita, vaan vain pari hiihtolomalla olevaa koululaista. Helmikin söi harvinaisesti jotain valmista purkkimössöä pari lusikallista. Sitten laskettiin vielä vähän mäkeä. Helmi laski eilen veljensä kanssa pulkalla pienestä jäämäestä, jossa pulkka kääntyi sivuttain ja pulkka kippasi lapset sivulle kumoon. Tietenkin Helmi kolautti jotenkin suunsa ja tuli verta. No, ei ollut eka, eikä taatusti vika kerta, kun huulesta tuli verta. Vaikka tosi vähän Helmi on kyllä kaiken kaikkiaan satuttanut itseään.

Mielenkiinnolla olen lukenut tota opettaja+kuri-keskustelua ja olen kyllä kaikkien kanssa samaa mieltä, että kuri on luokassa oltava! Itse haluaisin lapsille kyllä jonkun teistä opettajaksi! Voin vaan kuvitella, millaista on tänä päivänä olla opettajana, kun meno luokissa taitaa olla hieman villiä. Tavallaan mua jo kauhistuttaa ajatella, että mun mammanpoika-esikoinen menee kouluun 3,5 vuoden päästä. Miten se pärjää siellä niiden pahiksien joukossa, nyyh! Ehkä sitä ehtii vielä " kouluttaa" tätä kovaa maailmaa varten.

Kuumetta valitteli aikaisemmin, kun ei ollut saanut jotain Kelan tukia tms. Mun on pitänyt jo moneen otteeseen kertoa, miten mun tuki-asiat on mennyt, mutta en ole koskaan muistanut. Mulla loppui marraskuun puolessa välissä äitiysloma, mutta vein kotihoidontuki-hakemuksen postiin vasta joulukuun puolessa välissä. Tammikuun alussa tuli sitten päätös siitä, mitä kaikkea saan (hoitorahaa, hoitolisää, esikoisesta jotain rahaa sekä kuntalisää) ja että rahat maksetaan takautuvasti tililleni helmikuun 28. päivä! Eli olen ollut tässä ilman mitään tuloja jo 3 kuukautta!!! Onneksi on säästöjä, mistä voidaan ottaa rahaa, joten en jaksanut alkaa valittamaan tosta maksupäivästä Kelalle. Mutta vähän ihme touhua mun mielestä. Mikseivät voineet maksaa niitä jo tammikuun lopulla, kun päätös tehtiin tammikuun alussa??? No, ensi viikolla tulee sitten 3,5 kk rahat.

Jansku82 kirjoitti Janikan kenkäfetissistä. Helmillä on nahkahanskafetissi =) Sekä mulla, miehellä että Helmillä on mustat nahkahanskat ja aina, jos Helmi saa noista jonkun käsiinsä, kantaa sitä mukanaan pitkän aikaa ja välillä pysähtyy aina imeskelemään ja puremaan. Ja jos jollain meille tulevalla vieraalla on nahkahanskat, Helmi pongaa ne heti ja alkaa jyrsiä niitä ihan onnessaan. Kengät kiinnostaa Helmiä myös, mutta ei onneksi yhtä paljon kuin nahkahanskat. On nimittäin ollut viime päivinä " hieman" kuraisia (viime viikolla imuroin eteisen kahden päivän aikana 5 kertaa, kun oli niin kurassa ja hiekassa).

Nyt tais Helmi herätä, joten lopetan tämän.

T:Fassiloora ja Helmi (1 v)

Vierailija
39/51 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-v synttärit on vietetty ja Marcelin piirakka teki kauppansa. Kiitos.

Viestejä en oo kerennyt lukemaan, kun on oma elämäkin, mutta onnea kaikille vuosikkaille.

Mun piti tulla kirjoittamaan jo tossa pari viikkoa sitten vähän lisää, mutta aikapula iski. Joten nyt sitten.

Eli jos Fassiloora tai joku muu haluaa verestää muistojaan tuolla kiinteät-imetyskeskustelulla, nin kaivoin sen esille.

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7381566&t=7381566&appid=&…

Enpä muistanutkaan, että se olikin Fassiloora, joka sen sodan aloitti jakamalla muille nitä " hyviä neuvojaan" , joista mua syytteli. Fassiloora kun luuli ettei muilla ole itsellä järkeä päässä, mutta eihän sitä voi muillakaan olettaa olevan enempää kuin itselläkään. Taistelu jatkuu täällä:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7418853&t=7418853&appid=&…

Taisteluhan oli kestänyt jo jonkin aikaa, ennen kuin liityin siihen ja kas kummaa: huomasin ettei senorita ole ikinä muulloin kirjoittanut, kun sen jälkeen kun Fassiloora ensin hermostunut muhun eli tuohon ja vauva-puolen vikaan ketjuun.

Kohta myös tähän, mutten jaksa niitä tulla lukemaan, nauttikaa niistä.

Joku fiksumpi oli jo silloin huomannut yhteyden Fassilooran ja Senoritan välillä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7428054&t=7427798&appid=&…

Viihtykää Fassilooran ja Senoritan parissa.

Vierailija
40/51 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, minusta sulla EI ole oikeaa elämää ollenkaan. Ilmeisesti pitkävihainen ja outo olet ainakin kun tänne jotain vanhoja ketjuja linkität.

Voisikin olla helppo uskoa että mä ja Fassiloora olemme yks ja sama henkilö. Mutta onko vaikea uskoa, että oikeasti mä en ole sama henkilö kuin Fassiloora? Sanotaanko, että seurailin jo viime vuoden alusta helmien odotuslistoja ja sitten kun itse sain POIKANI viime vuoden helmikuussa niin huomasin, että Fassilooralla oli paljon samankaltaisia ajatuksia lastenhoidosta kuin minulla. Fassilooran tyttö muistutti myös temperamentiltaan paljon poikaani. Lisäksi meillä oli/on samankaltaiset periaatteet imetyksestä, kiinteistä yms. ja SIKSI OLEN paljon näissä ketjuissa puolustanut juuri häntä, en mistään muusta syystä. Imetänkin vielä, joten olen kai sitten Fassiloora???

Minusta olet naurettava, niisku, kun alat jotain vanhoja ketjuja tähän liittämään. Kun avasin ketjun niin en ollut uskoa silmiäni! Ettei aikuinen ihminen voi vain antaa asioiden olla!!! Ja vielä väittää, että SULLA on kyllä oma elämä, mutta silti olet nähnyt kauheasti vaivaa joidenkin vanhojen ketjujen kaivamiseen?!!

Onko se sulle niin vaikeaa ymmärtää ja tajuta että MINÄ voin oikeasti olla samaa mieltä Fassilooran kanssa? Ettei me olla yksi ja sama henkilö? Eiköhän jo kirjoitustyylistäkin näe, ettei nikkini takana ainakaan ole Fassiloora.

Luulen myös, että Fassiloora on kyllä niin rohkea henkilö, että hän uskaltaa kyllä ihan omallakin nikillään tuoda omat mielipiteensä julki. Ei hän mitään salanikkejä tarvitse!

Toivon, että te muut nyt äkkiä pistäisitte pisteen tälle naurettavalle keskustelulle ja antaisitte palstan hengen palata entiselleen.