Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helmimussukat06

19.02.2007 |

Mukavaa viikon alkua.

Meillä viikonloppu meni häslingillä. Julia kovasti harjotteli seisomista ja oli toosi ylpeä itsestään. Voiko tommoin olla hymyilyttämättä? Kumpa itekki osais olla niin ylpeä osaamistaan taidoista! Olis meil aikuisilla paljon opittavaa lapsilta.

Tää viikko tavallista kotona oloa, joten eipä ihmeitä.

Hilu, Ilona ja Julia

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Larvannolle piti heti tulla vastaamaan, että KESKIVIIKKONA toki ollaan tulossa!!! Mulla on kaikki ihan sekasin, en vaan tiedä minkä takia... Sekoilen ihan pienimmistäkin jutuista... Ei kiva! Ja kyllä kuulostaa teidän Minttu tosi aktiiviselta, meillä ei vieläkään kävellä, huoh! No, kaippa tuo osaa ennen kouluunmenoa...

Me oltiin perjantaina viihteellä miehen ja mun veljen ja hänen vaimonsa kanssa. Oltiin kuuntelemassa JeanS, oli ihan hyvä konsertti, mutta ei niillä mielestäni ole se muuttunut sitten kahden vuoden... Tai no oli siellä pari uutta biisii, mutta aika paljon laulovat samaa... Höh! Mutta hyvä oli konsertti silti!

Anoppikeskusteluun vastailen minäkin... Hmmm. Meillä ei kanssa anoppi puutu mihinkään paitti ajatuksissa... (hänen kuolemastaan kun tulee tänä keväänä kuusi vuotta...) Mutta sitten tää " anoppipuolikas" onkin ihan eri juttu, sen mä voisin pistää vaihtoon, tai vaikka maksaa jos joku huolis... Se on aina toitottamassa kuinka allerginen Eetu on, kuinka hänen kanssaan tulisi leikkiä, mitä syöttää ja miten, yms. Että ei kovin kauaa jaksa häntä kuunnella...

Leikkimisestä, meillä tällä hetkellä paras leikki mitä on (Eetun mielestä) minä rakennan palikoista tornin ja hän saa sen sitten kaataa, ja voi, että mikä räkätys sitten päästetään, äitin mussukka. Ja muutenkin meillä on ihan perinteiset ota-anna-leikki sekä kukkuu-leikki. Lukemiseen ei tuo elohopea jaksa vielä keskittyä, kokeiltu kyllä ollaan. Piirtämistä tarttis vissiin aloitella, kun vaan ostais eka ne kynät... Niin ja yks mikä on " hauska" leikki Eetun mielestä kontata kovaa koirien perässää, koirat ei kyllä hirveesti tykkää mut...

Eetu kyllä syö ihan kaikkee mitä annetaan, ja mitä ite saa syödä sen paremmin menee alas. Syö tosin sormin ja osa ruoista menee koirille (tiputtaa koirien nenään eteen, heh!) Ja tavalliseen maitoon ollaan siirrytty nyt ihan kokonaan, ja hyvin kestää Eetun vatta. Ainoa ruoka mitä ei nyt sitten taas vähään aikaan anneta on kala, en tiedä onko sille allerginen vai ei, mutta joka kerran kun ollaan sitä annettu, tulee pyllyyn ihottumaa, mikä ei lähde kuin hydrolla pois, hö!

Makeeta on kanssa saanut, mutta ei mitenkään paljon, eilenkin söi tyytyväisenä pullaa, kun me tehtiin laskiaispullia... Ja tietty söi kakkuu synttäreillä, ja hyvin meni sekin...

Mutta huomenna sais ne kuvat sieltä kuvaamosta, jee!!! Sitten pääseekin valkkaamaan... Mä niiiiiin odotan niitä kuvia!

Mutta joo, eipä tänne muuta.

napero ja Eetu

Vierailija
2/51 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika päikkäreillä ja äitiä kutsuu kohta kampaaja, jeeeeeeeeee!

onnittelut taas 1vee kerhoon liittyneille!

meillä ei kummempia:herra seisoo tosi pitkiä aikoja, kiipesi eilen korkealle sohvapöydälle ja muutenkin apinamaisia kiipeilyotteita esittänyt jo pitkään..

vaan toi kävely ei ota luonnistuakseen.ottaa jo muutaman askelen ilman tukea, mutta mieluiten kun äiti on siinä edessään ja voi heti kapsahtaa mun kaulaan :)

hokee koko ajan kakka, osoittelee tavaroita, ottaa ja antaa niitä, haluaa syödä itse, syö aika siististi parhaimpina päivinä tavallisesta mukista tai lasista. avaa kaikki ovet ja laatikot, menee saunaan lasioven taakse ja sulkee oven perästä ja hihittää siellä kun vanhemmat jäivät oven taakse;)

lähetti mulle eilen lentosuukon ja on oppinut entistä paremmin ja turvallisemmin laskeutumaan tuoleilta, sängyltä ja sohvalta.

herra nukkuu tosi mukavasti yöt, joka tekee hyvää äidille!

nyt on nukkunut jo moooonta yötä niin, ettei ainakaan me olla herätty mihinkään ininään pojan huoneesta. herää aamuisin vaihtelevasti 7.45 ja 9.15 välillä.

ollaan siirrytty miltei kokonaan rasvattomaan tav.maitoon, näyttäisi sopivan hyvin massulle.

ruoan kanssa on joskus känkkispäiviä, ilmeisesti ikenet sen verran kipeet, ettei oikein lämmin ruoka maita.

viime viikolla " varasti" sohvapöydältä kulhosta äidin ja isin nachoja ja söi tyytyväisenä.

nyt meen suihkuun ja pankin kautta pulilaan.

oikein ääreistä mukavaa viikkoa kaikille, ja VILJAA, yritän kirjottaa sulle tänään!

ja onnittelut vielä ainakin Mannalle uudesta työpaikasta ja himputti, kuka oli ostanu kämpän ja muuttamassa, you know, Sinulle!

ja kuumetta, pakkailuintoa, kohta se on ohi, sitten enää niiden laatikoiden purkaminen, sorry!

asuitteko te kalliossa?

me muutettiin sieltä pengerkadulta marraskuussa maalle.

ihanaa, töihinpaluuseen enää 2 viikkoa, olen ihan innoissani, luulen sen tekevän hyvää meille kaikille!

sakura ja isopöllö 1vee, 2vkoa ja jokunen päivä päälle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti on päikkäreillä ja äidillä ois opiskeluaika, mutta yllättäen sitä ollaan täällä... =)

Meillä on ihan samat leikit kun tuossa Napero kertoi. Tornit on nyt niiiiiin kiva juttu. Hyvä, kun ehdin mitään ees kasaamaan, kun jo neiti on kaatamassa. Ja kukkuu on toinen kiva leikki. Välillä huomaa, kun Janika yrittää sanoa kuk-kuu. Harvemmin onnistuu, mutta yritystä ainakin on. Ja meidän tytöllä on kenkäfetissi. Se kuskaa eteisestä kenkiä keittiöön ja olkkariin. Ja oikein asettelee ne vierekkäin.

Janika on kävellyt jo kaks kuukautta, joten voitte kuvitella, et meillä mennään aika nopeeta vauhtia. Hyvä, kun äiti perässä pysyy...

Ollaan kans huomattu, et tavallinen maito ei oikein maistu nokkamukista. Muistaakseni joku täällä mainitsi siitä. Tuttipulloa ei olla ollenkaan käytettykään. Mutta kai se siitä ajan kanssa maistuu.

Hassua lukea, kuinka niin moni on taas työelämässä tai etsimässä töitä. Itsellä se on edessä vasta parin vuoden päästä. Ensin pitäisi saada opiskelut loppuun, et joskus sais jotain oman alan hommia.

Mut jos nyt oikeesti kävis noitten papereitten kimppuun. Ei ne tässä ainakaan valmistu...

Jansku ja Janika

Vierailija
4/51 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan leipomista ja muutenkin juhlien järjestämistä, mutta on ne itse juhlat kyllä sitten aika rankat! Mä en tajua, miten monet pystyy pitämään kahdet synttärijuhlta samana päivänä tai sitten niin, että on vain yhdet ISOT juhlat. Mun pää ei kestäis! Meillä oli lauantaina ekat juhlat, joissa oli 12 aikuisvierasta ja yksi 3-v lapsivieras. Vaikkei ton enempää ollut porukkaa, niin silti sitä oli jotenkin liikaa. Kamala hälinä, eikä oikein kenenkään kanssa ehtinyt jutella kunnolla. Lähinnä kamalaa säätämistä syömisten yms. suhteen, koska luonnollisestikin, kun vieraat tulivat, oli kakku kuorruttamatta, kahvit keittämättä yms. Helmikin oli aika itkuinen jo siinä vaiheessa, kun vieraat oli ollut meillä reilun tunnin. Eilen oli sitten tokat juhlat, joissa oli vain 5 aikuisvierasta (2 ei päässytkään) ja 2 lapsivierasta ja oli paljon kivempaa! Helmikin oli oma itsensä, eikä itkenyt lahkeessa niin kuin lauantaina.

Tein molemmille päiville samat suolaiset tarjottavat eli oli aurinkokuivattutomaatti-muffinsseja ja kinkkupitkoa (voitaikinasta) ja lauantaina oli täytekakkuna sellainen vaniljakastike+vadelma-täytteinen kakku, mihin tuli päälle valkosuklaakuorrutus, mutta tota kuorrutusta olikin sitten aivan liian vähän (vaikka ohjeen mukaan riittäisi muka tavallisen täytekakun päälle, paskan marjat sanon minä), joten oli sitten pakko laittaa kermavaahtoa kakun reunoille, vaikka en olisi tohon kermavaahtoa halunnut muuten. Lisäksi oli yksi ihana ja tosi helppotekoinen suklaa-jäädykekakku. Helmi sai sen verran herkkuja, että ehti kaksi kertaa iskeä käpälänsä kakun kermavaahtoon ja nuoli onnellisena sormiaan ja sen lisäksi annoin kakun päältä vadelmia. Eilen ei ollut edes pöydässä silloin kun muut syö, kun meillä on niin pieni pöytä, että Helmi ylettyy kiskomaan kaiken sieltä alas, jos on vieressä syöttötuolissa. Lauantaina, kun ihmisiä oli enemmän ja osa söi sohvalla ja heidän astiat oli sohvapöydällä, oli hieman ongelmaa, kun Helmi olisi koko ajan mennyt kiskomaan kahvikupit yms. alas pöydältä. Eilen mahtui kaikki pöydän ääreen, niin siksi Helmi pystyi olemaan lattialla ilman suurempia tuhoja. Sen verran nostettiin pöydän viereen, että saatiin otettua kuva tytöstä ja kakusta (joka oli eilen suklainen täytekakku ja lisäksi oli laskiaispullia).

Helmi sai lahjaksi vaatteita, kirjoja, pehmoleluja, pyyhkeen, Marimekon pussilakanasetin, Muumi-kulhon ja -mukin, rahaa ja ainoana leluna sellaisen Fisher Pricen " säästöpossu" -monitoimilelun. Oltiin sanottu kaikille lahjavinkkien kysyjille, ettei mitään leluja, kun ei Helmi niillä leiki, mutta toi " säästöpossu" pyydettiin mun isältä ja siitä Helmi tykkäsikin. Ihanaa, kun ei tullut niitä turhia roinaleluja. Noi pehmolelut kyllä melkein menee siihen kastiin, mutta ne on sentään söpöjä verrattuna joihinkin turhanpäiväisiin muoviroiniin, mistä Helmi ei ole koskaan välittänyt.

Tässä oli nyt synttärijuhlakuulumiset. Myöhemmin lisää kuulumisia, koska nyt esikoinen kinuaa vieressä siihen malliin, että parempi mennä lukemaan...

T:Fassiloora ja Helmi (1 v)

Vierailija
5/51 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lueskella teidän 1 vee bileistä. Meillä kun ne on viikonloppuna edessä. Tietäs vaan mitä tarjoisi!?

Viitsiskö joku laittaa sen halloumisalaatin ohjeen, kun en tolla haulla sitä löydä?

Muitakin tarjoiluvinkkeliä saa antaa!

Kiukutellaanko teillä muilla, siis jos ei saa jotain haluamaansa? Meillä neiti heittäytyy lattialla huutamaan, jos kielletään. Esim nyt juuri, kun ei päässyt äidin kanssa kirjoittamaan teille...

Lopetan nyt ennen kun menee ihan hermo!

Vierailija
6/51 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitanpa sit vaan pikaseen et maja on muutettu ja kamat levällään.mä lähdin tyttöjen kans mummolaan ;)))))) saa ukko pyöritellä kamoja miten haluaa.

mutta nyt telkkaa kattomaan

kuumetta

Vierailija
7/51 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ku sekoilee toi numerot ja osa on poistettu

Vierailija
8/51 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut enpä pistä lusikkaani tohon soppaan en.

Meillä on néiti ollut tänään niin hyvällä tuulella, että. ukki tuli katsomaan pitkästä aikaa ja neiti adoptoi sen heti itselleen lukijaksi. Vei kirjaa ja kapusi syliin. Oli ukilla hymy herkässä ja polleena, kun neiti ei olis millään päästäny ukkia lähtemäänkään. J amummu kateellisena sit puhelimes, kun ei päässy mukaan, kun niillä on hiihtolomat eri aikaan.

Mä tässä pohdiskelen synttäri tarjottavia. Kummipoikakin on tulossa ja se allergialista on pitkä, mitä pitää ottaa huomioon. Mutta kai sitä täytyy vaan olla luova ja yrittää keksiä jotain.

Mut nyt nukkuun isännän viereen...

Minna ja Elsa ja masuaarre

Vierailija
9/51 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin alkuviikosta uudelleen neuvolassa rokotuksessa. Meidän täti kuin ei 1-v käynnin yhteydessä suostunut laittamaan rokotetta kun en muistanut olemmeko syöttäneet kanamunaa neidille (rokote kun on viljelty kanamunankuoressa). No pari viikkoa sitten syötettiin pullaa (kun en jaksanut munia keitellä) ja kun oireita ei tullut saimme rokotuksen.

Itse olen ollut pikaflunssassa, eihän kotiäidin sovi pitkään sairastaa. Toissailtana alkoi nenä valumaan ja samaisena yönä nousi kuume. Eilisen vedin sitten Panadolia ihan yliannostuksen, varmaan 5 tabua 12 tunnin sisään, ei auttanut. Kuume oli silti yli 38 ja molemmat tytöt kotona. Kaiken kukkuraksi meillä oli lopultakin se kuvaus varattuna illaksi eli sinne sitten raahauduin viimeisillä voimilla. Kyllä tuli varmaan kivan näköinen perhepotretti : ( No kuvauksen jälkeen tultiin kotiin viiden aikoihin, totesin miehelle, että nyt menen sairastamaan. Seitsemältä isompi neiti tuli isänsä käskystä herättämään, että et kai koko iltaa aio nukkua!!!!! Kun pitäisi kuulemma päästä saunaankin. Eli tietäkääs nyt hyvät rouvat, että kun sairastutte niin virallinen sairastamisaika on 2 tuntia! Herättyäni vaihdoin tabut Buranoihin niillä oli parempi teho ja jaksoinkin vahtia tyttöjä, että mies pääsi saunomaan.

Täytynee kai tästä mennä nyt lepäämään kun neiti on päikkäreillä.

terveisin,

Marcel

Vierailija
10/51 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin kun on heräillyt yöllä eikä niin helpolla rauhoittunutkaan. Eilenkö se oli kun sai harvinaisen itkukohtauksen keskellä päivää ja mä sain hyvät näkymät pukelon kitaan. Siellähän se ensimmäinen poskihammas jo pilkotti. Veikkaan että niitä on lisääkin tulossa, sen verran sylikamaa lapsi on ollut lähiaikoina. Normaalisti kun viihtyy itsekseen on nyt ryhtynyt pyytämään syliin -vaikka eikö semmoinen vaihekin tässä yhden vuoden tienoilla saata olla? Viime yö menikin ilman mitään hälinöitä kun laitoin yöksi supon lapsen oloa helpottamaan.

Päikkärit Silppu nukkuu melko huonosti kun joutuu sisällä olemaan. Ulos ei viitsi näillä pakkasilla laittaa. Koirakin joutuu tyytymään tavallista lyhyempiin lenkkeihin, mutta vastaavasti pääsee useammin ulos.

Maruzella77, osaa meidänkin mukelo rähistä jos ei saa haluamaansa. Mutta eipä siinä mitään, pettymyksiä täytyy oppia sietämään :P.

Mitäs pahusta mun pitikään teiltä kysellä... Ei tule enää mieleen. Palaan asiaan myöhemmin :).

KL.

Vierailija
11/51 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ehdi lukea pinoja kun on omakin elämä?

Muuten vaan olet jaksanut kaivaa kaikki viime vuoden keskustelut ja etsiä sieltä into piukassa " sotaa" (jota ei käsittääkseni edes ollut vain eriäviä mielipiteitä asioista...) ja vielä linkittää ne tänne oikein esittelytekstien kanssa.

good help us, jos sulla joskus alkaa olla aikaa todella viihtyä täällä, niin mitä sitten saadaan nähdä :-)

Vierailija
12/51 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tapahtui klo 22.50 ja mä olin sitten sängyssä jo 23.15. Viimeisen vuoden aikana varmaan 4. kerta, kun menin sänkyyn (nukkumaan) ennen puolta 12. Olen vaan niin yöihminen, etten tietenkään saanut unta varmaan tuntiin. Helmi on alkanut herätä jo ennen klo 8 (7.30-7.45), joten mun on pakko alkaa mennä nukkumaan ennen puoltayötä. Jospa sitä saisi jotenkin oman rytminsä vähän aikaistettua, että sais unenkin joskus ennen sitä puoltayötä. Aamulla alkaa meidän makkarissa olla jo aika valoisaa ennen klo 8 (vaikka on pimennysverhot, mutta se valo tulee sieltä sivulta), joten luulen, että se on yksi syy, miksi Helmi on alkanut herätä aikaisemmin. Mulla toi klo 8 on ihan ehdoton raja, mitä ennen en voi herätä. Jos Helmi ei jaks möyriä mun vieressä tai nuolla ikkunaa (sängyn pääpuoli on ikkunaa vasten), niin menee sitte tepastelemaan makkarin lattialle. Pidemmälle en viitsi päästää, kun esikoinen yleensä nukkuu vielä siihen aikaan, enkä halua, että Helmi menee häntä herättämään. Yksi aamu meidän vaatekaapin liukuovi oli auki ja Helmi oli kiskonut kaikki vaatteet, joihin ylettyi niistä koreista (hyllyjen tilalla on siis vedettävät korit) sekä lipaston laatikosta, joka oli jäänyt auki, kaikki taitellut harsovaipat lattialle. No, omapahan oli vikani, kun en jaksanut itse nousta.

Helmi on kaatuillut nyt viime päivinä tosi paljon. Yleensä pyllähtää kyllä pepulleen, eikä satuta itseään, mutta itkee melkein joka muksahdusta. Koska aikaisemmin käveli kaatuilematta, olen päätellyt, että on nyt lisännyt vauhtia kävelyyn ja kaatuilee siksi. Viikonloppuna, kun oli niitä synttärivieraita ja ovikello soi vähän väliä, Helmi melkein juoksi ovelle. Ei kyllä oikeasti osaa vielä juosta.

Jospa nyt menisin kuorimaan perunat ja porkkanat valmiiksi jauhelihakeittoa varten ja aloittelemaan sämpylätaikinaa. Rakastan tuoreita, itse tehtyjä sämpylöitä, mutta en jaksa tehdä niitä kuin pari kertaa kuussa. Ihan varmasti Helmi herää kesken päiväunien just kun olen upottanut käteni sämpylätaikinaan! Yleensä siinä käy just niin.

Tosta tulikin mieleen, että heräileekö muiden lapset aina kesken päiväunien? Helmi on tehnyt tota melkein aina ja tekee edelleenkin. Ehkä kerran viikossa nukkuu päiväunet heräämättä kesken kaiken. Onneksi yleensä nukahtaa parissa minuutissa uudestaan, mutta joskus siinä menee varttikin. Ja ikinä ei voi tietää, mihin aikaan herää kesken unien. Ja jos Helmiä ei saa enää uudestaan nukkumaan, kiukkuaa täysillä ainakin puoli tuntia tai enemmänkin.

Ai niin, mun piti jo aikaisemmin kirjoittaa, että miehen serkku sai vauvan la-aamuyöstä. Kesällä kuultiin, etä heille tulee helmikuussa vauva ja sen jälkeen oli sitten kiva seurata raskautta, kun heillä oli laskettu aika 17.2 ja meillä 19.2. Helmi syntyi 16.2 ja heidän vauva tasan laskettuna päivänä, joten ikäeroa tytöillä on 1 v ja 1 pvä. Meidän lapsilla kun ei ole serkkuja ja toi on eka pikkuserkku, niin saa toimia kyllä vähän serkkuna lapsille =)

Nyt keittiöön...

T:Fassiloora ja Helmi (1 v)

Vierailija
13/51 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää päivittelemässä tietoja... :)

Mulla on ollut tosi raskas viikko. Ma-ti olin töissä sijaisena toisten sijaisten kanssa (vakityöntekijät reissussa). Oli kyllä aivan järkyttävät työpäivät!! En ehtinyt todellakaan hengähtää istumaan yhtään koko 8h aikana! Sen verran, että äkkiä söin. Siitä ei tingitä! ;-) Koko ajan sattui jotain erikoista ja puhelin soi jatkuvasti ym. Lääkkeiden kanssa epäselvyyksiä jne. (olen siis hoitoalalla). Onneksi kaikki kuitenkin pysyi tällä kertaa elävien kirjoissa.

Noiden työpäivien jälkeen ei kyllä yhtään tee mieli takaisin töihin! Kaikki kotihommat siihen vielä päälle ym. Ainoa joka aiheuttaa lisästressiä on tämä surkea rahatilanne, kun olen kotona... Olenkin yrittänyt nyt sitten muistuttaa itselleni, että ei ne ulkoiset puitteet niin tärkeät ole, kunhan kaikki muuten on kunnossa, ollaan terveenä jne. Mutta silti ottaa päähän, kun tekis mieli sisustaa, ostaa vaatteita jne.

Onnikin on nukkunut taas pitkään tosi huonosti. Koko ajan kitisee yöllä. Varmaan unissaankin. Ja sama kitinä jatkuu päivällä. En tiedä onkohan mulla nyt hermot vähän kireällä ja siksi tuntuu niin raskaalle kestää marinaa... Ajattelin kyllä, että jos kokeilis siirtää pojan nukkumaan omaan huoneeseen niin en ehkä sitten heräis yöllä joka ikiseen inahdukseen?!

Aamulla suutuin miehellekin, kun se ei p*rkle voi enää nykyään ikinä nousta Onnin kanssa ylös niin, että minä saisin nukkua vähän pidempään!! Se itse saa kuitenkin nukkua töittensä takia useimpina aamuina niin pitkään kun haluaa mutta ei voi sitten suoda sitä iloa minulle edes kerran viikossa! Raivostuttavaa!

Onni on myös alkanut nousemaan nykyään klo 8 ylös. Päiväunia ei meilläkään nukutua kunnolla, ehkä tunnin iltapäivällä ja joskus sitten 30min illalla. Silloin tällöin saattaa sit nukkua 3h putkeen... Ja tämä tapahtuu tietenkin silloin, kun minä olen töissä ja miehellä " lapsenvahtivuoro" .

Jotenkin on tänään ollut semmoinen päivä, että olis tehnyt mieli hypätä lähimpään bussiin ja suunnistaa hermolomalle johonkin kauas!

Viime viikkoina on sattunut niin paljon kaikkea, keh.vam veljeni mielentereysongelmat, mummoni joutui muuttamaan palvelutaloon ja siitä sitten erimielisyyttä sukulaisten kesken. Joku oli jo suunnitellut miten MINÄ alan omaishoitajaksi!! Millähän ajalla ja voimilla?! Ja eilen sitten kuulin, että erään ystäväni isä oli kuollut. :(

Onni täytti eilen 1v. Juhlat on lauantaina. Pitäis tässä sitten alkaa vielä tarjottavia väsäämään... Ei hajuakaan mitä leivon! Arrgh! No jospa sitä jotain keksis...

Kylläpäs helpotti purkaa ajatuksiaan!! :) Pitäisi varmaan viritellä se vanha tapa kirjoittaa päiväkirjaa henkiin niin saattais tämä oma mielenterveys pysyä paremmin kasassa! :)

Mutta nyt tuo mamman mussukka hermostuu joten taidan lähteä poijan kanssa pihalle!

kumppari & Onni

Vierailija
14/51 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun heti varoitus: Jos tästä tekstistä ei saa mitään tolkkua, johtuu se lääketokkurasta ja sairasteluväsymyksestä. Kävin tänään keuhkokuvassa ja verikokeissa, epäilivät keuhkokuumetta. Onneksi ei sitten ollut. Eilen oli 39 kuumetta, toissailtana 40. Ja niin kuin Marcel osuvasti sanoit, kotiäidin päivittäinen toipumisaika lienee se 2 tuntia. Aarolla ja Veikolla on ollu kans kuume 39, meillä kaikilla kova yskä. Olin tosi huolissani jo Aarosta kun neljä päivää se nukku, siis öiden lisäksi vielä. Ei jaksanu yhtään leikkiä, kävi vähän syömässä ja juomassa ja taas nukku. Mun mies on kai sairastanu vauvana samalla tavalla. Veikko on tullu enemmän minuun, pitää olla koko ajan liikkeellä. Oksennustaudissaki se kävi aina oksennusten välillä jotain puuhastelemassa. Mutta olin siis todella huolissani Aarosta, viime yönä juoksin koko ajan kattomassa että hengittää.

Fassiloora: meillä Aaro nukkuu kyllä unensa loppuun ellei ole kipeä, tai kylmissään tai kuumissaan. Vaunuissa ulkona herää poikkeuksetta kesken unien vaikka olisi sopivan lämminkin. Veikko taas on melkein poikkeuksetta herännyt kesken päiväunien koko elämänsä ajan. Ne kerrat on oikein jääny mieleen harvinaisina poikkeuksina kun se on herännyt hyväntuulisena. Aarohan ei nukahda sinne vaunuun uudestaan vaikka kuinka hyssyttelis. Siksi nukutankin sen aina kun voin sisällä. Ja lohdutusta aamuheräämisiin: meillä herätään joka aamu klo 06-07. Uskokaa tai älkää, mun mies on omatoimisesti ottanut aamut haltuunsa ja antaa mun nukkua puoli kahdeksaan kun alkaa pukemaan Veikkoa päiväkotiin. Meillä siis odotetaan ainakin innokkaasti kesäaikaan siirtymistä. Meidän pojat ei kai koskaan tottunu tähän talviaikaan... Vauvoistakin kommentoin vielä sulle, meille synty kolmas kummityttö tammikuun alussa, on ollu tosi ihana pitää sitä sylissä ja paijailla. Nyt synty kaveriporukkaan taas uus vauva pari päivää sitten ja meidän seinän taakse tulee vauva kesäkuun alussa. Minä kudon niille ihan touhussaan kaikkee pipoa ja tossua. On niin ihana nuuhkutella toisten vauvoja kun ei tartte itte öitä valvoo. :) Mutta niinku Oodi kerran kerto siitä kummien lastenhoitolahjakortista, minäkin oon ajatellu auttaa näitten pikkuvauvojen äitejä tarjoutumalla valvomaan joskus öitä niin että saavat nukkua. Mun kampaaja kertoi tehneensä joskus niin ja valvoneensa kaverinsa koliikkivauvan kanssa yhden yön kun äiti meni hotelliin nukkumaan. Oli kuulemma tullut uudestisyntynyt äiti aamulla takasi. Ois ollu ihana jos joku ois tehny noin sillon viime keväänä. Veikkohan nukku vauvana hyvin yöt, mutta Aaro heräili aika usein syömään ja sillon ku se sattu nukkumaan pitempiä pätkiä, heräili Veikko sitten itkemään.

KL: kyllä ne on ne pienet asiat mitkä on tärkeitä. Viittaan nyt siihen opettajana olemiseen. Mä pidin tosi tarkkaan huolta ettei seiniin piirrelty luokassa, putsasin vanhat sotkut pois kun otin huoneen ' haltuuni' ja jos sinne joku tägi ilmesty niin saivat neropatit tulla itte ne putsaamaan (omaa nimeehän ne pöllöt sinne kirjottelee). Surullista on nyt käydä luokassa kun ne seinät on taas ihan täynnä sotkuja. Mutta mun mielestä se on niin, että kun yks tägi tulee niin sen jälkeen niitä tulee niin paljon helpommin lisää. Jos annat vähän periksi niin hell breaks lose. Rajat on rakkautta.

Nyt lopetan tämän kuumehöyryisen sössöttämisen.

Sakura, kirjotan sulle kun jaksan taas istua tähän koneen eteen.

Vilja ja pojjaat sairastuvalta - köh köh

Vierailija
15/51 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollu tarkotus kääntää puukkoa haavassa, huomaat varmaan että on postattu tekstit yhtä aikaa.

Toivottavasti saat levähtää viikonloppuna ja häslinki rauhottuu.

Vilja

Vierailija
16/51 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän yksivuotiaalla vauhti sen kun kiihtyy. Tänään kun isi tuli töistä, poika käveli tosi pitkän matkan eteiseen vastaan. Se on niin söpöä, kun pallero tepastelee pienillä pulleilla jaloillaan. Vielä Joona kuitenkin konttaa, jos pitää isoveljen vauhdissa pysyä.

Taisin mainitakin, että synttäreillä yksi vieraista oli kamalassa flunssassa. No nyt on sitten meidän pojat. Kumpikin on nuhassa ja yskii, kuumetta ei sentään ole. Mä niin toivon, että Joonan korvat ei tulehdu! Eilen ja tänään Jonttu on oksentanutkin yskiessään. Lääkäri sanoi viimeksi, että se on lapsilla yksi merkki korvatulehduksesta, mutta en ainakaan ole vielä vienyt poikaa lääkäriin kun muita tulehdukseen viittaavia oireita ei ole. Mua ärsyttää ihmiset, jotka tulevat tahallaan tartuttamaan lapsia. Kyllähän noita tauteja voi muualtakin saada, mutta tollain ne tarttuu lähes aina. Eikä oo eka kerta, kun kyseinen pariskunta tulee kipeänä kylään ja tietävät erittäin hyvin, että nuha tietää Joonalla lähes poikkeuksetta korvatulehdusta.

Mulla alkaa oleen stressi Joonan syömisestä. Poika ei edelleenkään syö tavallista ruokaa, jos sitä ei ole soseutettu kunnolla. Neuvolassa Th ei sanonut asiaan oikein mitään. Meillä kun tuo ruokavaliokin on Jontulla melko rajoitettu, kun ei saa antaa nautaa, broileria, kalkkunaa, kananmunaa eikä mitään, mikä sisältää maitoproteiinia. Poroa koitin antaa viime viikonloppuna, mutta ei kelvannut. Joten possua syödään meillä jatkuvasti. Onneksi kaikki hedelmät ja marjat tuntuu sopivan. Olen vähentänyt imetystä 2-3 kertaan vuorokaudessa ja lisäksi Joona juo Almironia. Siinä ei ole yhtä paljon kalsiumia kuin tavallisessa maidossa, joten lisä kalkkia pitää antaa. Tähän mennessä se ei ole oikein kelvannut, kun lääkäri suositteli sellaista jauhevalmistetta, joka liuotetaan veteen ja siitä tulee sellainen poreileva juoma. Tänään keksin koittaa antaa pillillä ja johan kelpasi.

Joonakin nykyään osottelee sormella joka paikkaan(tai oikeastaan molemmilla etusormilla yhtäaikaa) ja selittää kovasti jotakin omalla kielellään. Etenkin lamppuja tutkitaan jatkuvasti. Äänessä poika tuntuu nykyään olevan koko ajan, keltä lie perinyt moisen piirteen...

Pakko lopettaa, kun Joona höpisee tuossa vieressä ja yrittää varastaa hiiren, palailen...

nonnu78 ja Jompula

Vierailija
17/51 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivahan se vaan on, että edes jollain on niin viisas ja mukava mies, että antaa vaimonsakin välillä levätä!! :)

Mullakin oli joskus semmoinen, mihin lie nyt sitten kadonnut!?! ;-)

Pikaista paranemista teidän poppoolle! Ei se tuo sairastaminenkaan kivaa oo!

nonnu78, minä kans tänään hoksasin antaa ruuan päälle pillillä maitoo, kun lasista se ei kelpaa! Ja hyvin onnistui! Elän toivossa, että pikku hiljaa Onni hoksais, että lasistakin voi juoda eikä niitä maitoja tarvitse sylkäistä päällensä tahallaan!! :) Eli jospa se nyt oppis, että maitoa voi juoda muutenkin kuin tuttipullosta...

Nyt on jo mullakin vähän rauhallisemmat fiilikset. Onni nukkui päikkärit ja käytiin ulkoilemassa. Mutta ukolle en oo vielä leppynyt!

kumppari & Onni 1v+1pvä

Vierailija
18/51 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan samat fiilikset kuin sulla tuon syömisen kanssa! Meidän pojallahan todettiin allergia: maito, ohra, ruis, vehnä ja kananmuna. Eli siinäpä ei hirveesti pojulle isketty leivänkannikkaa kouraan noin vain...No, annettiin Almironia sitten maidon sijaan ja sitten palasimme taas Tutteliin ja kun huomasimme ettei oireita tullut, jätimme Almironin pois.

Nyt sitten ollaan pikkuhiljaa testattu muutakin viljoja kuin kauraa. Muutenkin ruokailut takkuaa eli kaikki pitäis tosiaanki soseuttaa. Sit meidän neuvolantäti sano 10kk neuvolassa, että pojan pitäis syödä jo samaa ruokaa ku me...Ei onneks lisänny mun stressiä yhtään!

Meidän Eetu on ihan samanlainen sihtikurkku ku mä olin vauvana, oksensin kaikki ulos. Meillä alkoi jo tosi hyvin menemään 8-12kk soseet melkeenpä sellaisenaan, mutta flunssa sitten palautti meidät soseuttamiseen (ja silti välillä lentää kaaressa ökä). Tuhannen kertaa ollaan yritetty, mutta kai se on tärkeintä että se ruoka edes pysyy sisällä... Odotan, että pojan nuha ja köhä paranisi niin päästäisiin taas " treenaamaan" kunnon ruoan syömistä.

Tsemppiä sulle, tiedän miltä tuntuu...

Sasuliini ja räkäposki Eetu

Vierailija
19/51 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tuota kamalaa pakkasta ota huomioon, on ihanan keväistä! Aamulla on jo aikaisin valoista, ja illallakin näkee vielä koiralenkillä eteensä.

Meillä on hoitaja ens viikolla nyt viimeistä viikkoa, sitten isompi menee päiväkotiin ja pienempi pph:lle. Onneksi saatiin päiväkotipaikka kivasta uudesta päiväkodista, ja penska on ihan innoissaan sinne menossa. Siirikin oli jo tällä viikolla muutaman tunnin tutustumassa pph:n kotiin ja hyvin oli mennyt. Jos joku tamperelainen on syksymmällä vailla hoitopaikkaa, tuolla pph:lla vapautuu elokuussa paikka. Ja voin sanoa ettei kyllä parempaa löydy! Ihan täydellinen.

Eilen löysin muuten Prismasta molemmille tytöille ensi talveksi Viking goretexit puoleen hintaan. En ole raaskinut 70e kenkiä ostaa, mutta nyt oli pakko. Toivottavasti tuli oikeaa kokoa :D. Olihan siellä muitakin halpoja talvikenkiä, että nyt kantsis shoppailla jos haluaa halvalla päästä.

Mitäs vielä... Meille on ilmeisesti kiireinen kevät tulossa, miehellä tuntuu olevan maaliskuussakin joka viikko muutama reissu Euroopassa ja loput päivät ympäri Suomea, voihan pee. Siitähän seuraa tietysti se, että viikonloput se on ihan poikki eikä jaksa muuta kuin maata sängyssä tai pelata tietokoneella. En tajua miten sellaisissa perheissä pärjätään, joissa sekä äiti että isä tekee jotain vaativaa hommaa! Onneksi mä lähinnä lepäilen työpäivät ja tosiaan teen vaan 6-tuntista päivää.

Lasten nukkumisistakin oli jotain puhetta, Siirihän on nukkunut kolmen kuukauden ikäisestä omassa huoneessaan, ja on kyllä ollut hyvä ratkaisu! Tosin nykyäänhän mä ramppaan siellä pari kertaa yössä antamassa tissiä, vaikka pienempänä pärjäsi ilmankin. Raaskiskohan senkin kohta lopettaa :D

Jaha, jos taas selailisi mitä hevosmarkkinoilla on tänään tarjolla!

FannyK

Vierailija
20/51 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ihan perisuomalaiset kaatokännit vetäisin...muttamuttamutta...haaveita vain. Tarviisin oikeesti pikku nollaukset. Mutta minkäs teet, vuosi vaihtui ja minä edelleen paksuna;))))) kaverin sanoja lainatakseni

Mä vihdoin ja viimein sain ne kelan rahat ja hups meni saman tien melkein kaikki, eli ollaan taas lähtöpisteessä...no mut onneks kohta helpottaa kun alkaa säännöllinen äp-raha.....kyllä alkaa naurattamaan, ihana olis lähtee duuniin ja nauttia säännöllistä palkkaa. mut ei ni ei.

tällä savossa on ihan törkee pakkanen, pitäs kohta lähteä kaveria tapaamaan, mitähän sitä vetäis päälle, pilkkihaalarit kai ;)))

mä lähden nyt kakkavaippaa vaihtamaan ja pukemaan et päästään asiassa eteenpäin.

Juu meillä kans päikkärit saattaa jäädä kesken ja se kyllä sit kans kuullaan...

kuumetta ja penskat ja rv 24+4(ajatelkaa)