**EX-HAAHUT VIIKKO 8**
[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon/-ja kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
[color=6959cd]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]
[b][color=darkviolet]Helmikuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] memmuli24 [/b][/color] [color=red] LA 1.2.[/color]
[b][color=violet] Enni-Maija [/b][/color] Minä -78, mies -65, alkuraskauden km -02, 03 ja -03, poika syntyi 08/04, ja toisen lapsen [color=red]LA 24.2.[/color]
[b][color=darkviolet]Maaliskuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] mami-74 [/b][/color] minä -75, mies -69, lapset -99 ja -02. Km:t 11/04 rv 12+5 ja 08/05 rv 14+5. Pohjanmaa.[color=red] LA 4.3.[/color]
[b][color=violet] Kerry [/b][/color] Olen 37 v, mies 41 v ja lapset 10, 6 ja 3 v. Takana kaksi keskenmenoa: 06/01 ja viimeisin 03/06, nyt odotan neljättä.[color=red] LA 5.3.[/color]
[b][color=violet] Lizie [/b][/color] oma ikä 28v, mies 30v, esikoinen -04, spontaani km 4/-06 rv11+6.[color=red] LA 11.3.[/color]
[b][color=violet] eka-vekara [/b][/color] minä -77 ja mies -74, yksi lapsi: poika 12/03, spontaani km 1/06 rv 7+2 ja keskeytynyt km 4/06 rv 11+.Asumme Etelä-Suomessa.[color=red] LA 15.3.[/color]
[b][color=violet] titi75 [/b][/color] minä-75, mies-67. Yritys aloitettu 09/2004, takana km 07/2005 ja 09/2005. Esikoista odotellaan, [color=red] LA 16.3.[/color]
[b][color=darkviolet]Toukokuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] Limetti1 [/b][/color] 23-vuotias 1 1/2 vuotiaan pikkutaaperon äiti. Keskenmenon sain heinäkuussa rv6 ja nyt heti tärppäsi uudestaan, ilman menkkoja välissä.[color=red] LA 1.5[/color]
[b][color=violet]Pirpaliina: [/b][/color] vm-78 mies vm-80, ennestään tytön 01/03 ja pojan 08/04 äiti, km koettu rv8+ 08/06 ja nyt raskaana ennen km jälkeisiä menkkoja[color=red] LA 17.5[/color]
[b][color=violet]emunainen: [/b][/color] 23 v mies 27 v, esikoista odotellaan. km 11/05 n. 8 rv:lla. Itä-Helsingissä asustellaan. [color=red]LA 19.5.07[/color]
[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]Juuliar74: [/b][/color] Olen vm 74, samoin mieheni. Asun Etelä-Karjalassa ja meillä on yksi tyttö, synt. 03/2005. Toista lasta aloimme yrittää tänä kesänä ja ensimmäinen (ja toivottavasti myös viimeinen) km tuli 08/2006. [color=red] LA 12.6[/color]
[b][color=violet]Sani-74: [/b][/color] minä -74 mies -68, kaksi lasta -01 ja -03 syntyneet. Km 8/05 (kohdunulkopuolinen). [color=red] LA 26.6[/color]
[b][color=violet]Koala-72: [/b][/color] Minä siis -72, mies-71. Ensimmäistä hartaasti odotetaan. Km 11/2005 (kaksoset). Nyt plussa lokakuussa. [color=red] LA 28.6.[/color]
[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]DreamOne: [/b][/color] Olen 29-vuotias, mies 26-vuotias. Ensimmäinen clomeilla avustettu raskaus päättyi keskenmenoon vuonna 2004 ja toinen raskaus todettiin tuulimunaksi viikolla 12 kesällä 2006. Nyt plussasin ensimmäisestä clomikierrosta ma 13.11.2006. [color=red] LA 25.7.[/color]
[b][color=darkviolet]Elokuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]Helga76: [/b][/color] Molemmat 3-kymppisiä. Ekaa yritetään. Keskeytynyt km 07/06. Plussauspv 2.12.06. [color=red] LA 13.8.[/color]
[b][color=darkviolet]Syyskuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]Joululahja: [/b][/color] minä 32v, mies 39v, poika 12/04, keskeytynyt km rv 12 05/06. Plussasin 28.12. [color=red] LA tod. näk. 3.9.[/color]
[b][color=violet]Ultsi75: [/b][/color] Sain km:n 12/06 rv 6 ja uuden plussan sain heti seuraavasta kierrosta 7.1.07. Aikaisemmat lapset syntyneet -01 ja -03. Ykkösen ja kakkosen välissä mulla oli myös km rv 10+ (vai olikohan se 11+). [color=red] LA 13.9.[/color]
[b][color=violet]levinia: [/b][/color] Neljän tytön äiti ulkomailta, minä ' 69 ja mies ' 66, takana tm 3/06 ; ja km:t 6/06 ja 10/06 viikoilla 8+. [color=red] LA 16.9.[/color]
[b][color=violet]Tuutupii: [/b][/color] 28 v kuumeilija, mies on 31 v. Meillä on 1 v 9 kk ikäinen poika ja asumme Itä-Suomessa. Toisen lapsen yritys alkoi loppukesällä 2006. Minulla todettiin tuulimuna 10/06. Nyt siis uusi plussa 12.1.07. [color=red] LA 23.9.[/color]
[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=6959cd] ♥[/color]
[color=6959cd][b] Nette [/color][/b] 28.2. [color=blue]poika[/color], 3510 g ja 51 cm, pipo 35 cm
[color=6959cd][b] tiitiäinen05 [/color][/b] 5.3. [color=red]tyttö[/color], 3170 g ja 49 cm, pipo 34cm
[color=6959cd][b] n.1979 [/color][/b] 7.3. [color=red]tyttö[/color], 3130 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] kati. [/color][/b] 15.3. [color=blue]poika[/color], 2870 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] miusumausu [/color][/b] .3. [color=blue]poika[/color], 3490 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Melike77 [/color][/b] 23.3. [color=blue]poika[/color], 4300 g ja 54 cm, pipo 35,5cm
[color=6959cd][b] Wilkuna-72 [/color][/b] 2.4. [color=red]tyttö[/color], 3360 g ja 49 cm, pipo 35cm
[color=6959cd][b] Riax [/color][/b] 16.4. [color=red]tyttö[/color], 4325 g ja 53 cm, pipo 37cm
[color=6959cd][b] joanna04 [/color][/b] 30.4. [color=red]tyttö[/color], 3592 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] petjuska [/color][/b] 5.5. [color=blue]poika[/color], 2980 g ja 47 cm
[color=6959cd][b] Miikuko [/color][/b] 6.5. [color=red]tyttö[/color], 3710 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Mauku75 [/color][/b] 24.5. [color=red]tyttö[/color], 3555 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] uba-aba[/color][/b] 27.5. [color=blue]poika[/color], 3220 g ja 49 cm, pipo 34,5 cm
[color=6959cd][b] Aapeli_77[/color][/b] 10.6. [color=blue]poika[/color], 3620 g ja 52 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=red]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm
[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=red]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=blue] poika[/color], 3330 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=blue] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=blue] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b] 19.8. [color=red]tyttö[/color], 3230 g ja 50 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=blue] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Sartsu [/color][/b] 23.8. [color=blue] poika[/color], 3545 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Kerttukasperi [/color][/b] 26.8. [color=blue] poika[/color], 3005 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Femmamma [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm
[color=6959cd][b] Neronja [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Kuonokas [/color][/b] 8.9. [color=blue] poika[/color], 3185 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Masunasu [/color][/b] 15.9. [color=blue] poika[/color], 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Peebee [/color][/b] 15.9. [color=red] tyttö[/color], 3465 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] UusiNuppu [/color][/b] 26.9. [color=blue] poika[/color], 4070 g ja 51.5 cm
[color=6959cd][b] ulriina [/color][/b] 4.10. [color=red] tyttö[/color], 4310 g ja 54 cm
[color=6959cd][b] myttynen75 [/color][/b] 4.10. [color=blue] poika[/color], 3864 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] hexu83 [/color][/b] 13.10. [color=blue] poika[/color], 3840 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] marrasmamma [/color][/b] 2.12. [color=blue] poika[/color], 3370 g ja 49 cm, pipo 34 cm
[color=6959cd][b] nippula [/color][/b] 23.12. [color=blue] poika[/color], 3080 g ja 49,5 cm
[color=6959cd][b] maria80 [/color][/b] 16.1. [color=blue] poika[/color], 4320 g ja 53 cm
[color=6959cd][b] Hannele-81 [/color][/b] 10.2 [color=blue] poika[/color], 2890 g ja 49 cm
[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]
[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]
[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color][color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4]
Kommentit (66)
ylpeänä kummitätinä tulin ilmoittamaan teille tästä ilouutisesta! poika syntyi 20.2. klo 8.38. mittaa pojalla oli 48cm, painoa 3700g ja pipon mitta oli 35cm. äiti ja poika voivat hyvin.
Onnittelut tuoreelle äidille ja pojalle tervetuloa maailmaan!
Iloinen D.O.
Ihania uutisia :)
Ja TITILLE tsemppiä sitten leikkaukseen myös, kun se tulee ajankohtaiseksi. Toivottavasti pikkunen vielä jonkin aikaa malttaisi pysyä siellä masussa. Itselläni oli muutaman viikon ajan epäilys, että vaavi on ja pysyy perätilassa ja kyllä silloin harmitti just nuo kaikki synnytykseen viittaavat; supistelut yms, kun tiesi toisaalta, ettei niitä tarvittaisi nyt ollenkaan ja että parempi, kun ei mitään " kypsymistä" tapahtuisi turhan aikaisin, kun kuitenkin ehkä leikataan, eikä vaavi saakaan lähteä syntymään tuosta noin vaan..
Tärkeintä kuitenkin, että vauva tulee turvallisesti tähän maailmaan! Kuulostaa kyllä siltä, että lähtö synnyttämään saattaa olla sinulla edessä piankin, kun noin supistelee. Itse ainakin ajattelen päivittäin, että nytkö, tänäänkö?? vaikka kunnon supistusta ei ole ollut ainuttakaan :( voi kun edes muutama napakampi tulisi! Tai jonkinlaista vuotoa, limatulppaa. Liitoskipuja vaan ihmettelen. Kuinka kauheiksi ne voikaan tulla?? Varmasti on nyt alapää ja joka paikka kipeämpi kuin edellisiä odottaessa... Hyvä, että kävelemään pääsee.
mami, 38+3
Onnea Ennikselle!! Ihania uutisia! =)
Ennikselle Isot Onnittelut Poitsusta!! Nyt jaadaan odottelemaan vaan synnytyskertomuksia...
Titille voimia tulevaan ehka pikaiseenkin koitokseen!
Omaan napaan ihan hyvaa, kavelin tanaan sellaiset 5 km ja sen huomaa, etta tassa on kuukausi tolkulla maattu ja otettu rauhallisesti. Hiukan huono olokin nyt vaivaa, ja vasy paikkareista huolimatta.
Mutta en valita, kylla tama tasta.
Voikaa hyvin
- levinia ja hope rv 10+ -
ENNI-MAIJALLE HUISIN PALJON ONNEA POIKAVAUVAN JOHDOSTA! Hienoa, että kaikki meni hyvin! :) :) :)
limetti: Paranemisia teitin esikoiselle!
joululahja: No johan teki lastenhoitaja tempun! Uskomatonta, että joku kehtaa olla kännissä hoitamassa toisten lapsia.
Titi: Hui noita sinun supistuksia. Toivottavasti laantuvat, että pikkuinen saa vielä hetken kasvaa masukodissa. Sektioon " joutuminen" , jos sitä ei niinkään haluaisi, on ymmärrettävästi hieman häiritsevä asia, mutta hienoa, että ajattelet vauvan parasta. :) Tsemppiä sinulle!
Oma napa: Tänään pääsin taas kurkistamaan masuun työpaikan ultralla. Vautsi, että oli Sintti taas kasvanut! Näkyi jo pikkuruiset jalat ja kädet (tai siis sellaiset tapit niiden kohdalla) ja iso pää. Sydän tykytti hirmusti ja pieniä nykäyksenomaisia liikkeitä Sintti teki välillä! :) Meitsi taas ihan hangonkeksinä tuijotteli sitä kuvaruutua.
Tuutupii ja Sintti rv 9+2
DreamOne: Kiitos, et laitat tuon viime viikon pinon näkyviin linkkinä, helpottaa kovasti omaa elämää! Tsemppiä maksakokeisiin! Ja toivottavasti pian saisit alkaa nauttia vauvan liikkeiden tuntemisesta.
limetti1: Olipas teillä synttärijuhlat. Onneksi apu tuli nopeasti. Varmasti ihan kamala tilanne... Niinhän se on, että omista lapsistaan menee sydän sykkyrälle pienemmästäkin. Muistan itse itkeneeni ja olleeni peloissani kun esikko oksensi ekaa kertaa elämässään, sit nousi kuume. Sitä rakastaa pientä niin paljon ja on vaikea vierestä katsoa, kun toinen tuskailee. Toivottavasti pieni pian paranee. Muista pitää hyvää huolta myös itsestäs ja masukista! Voimia sinnepäin.
katri72: Menkkasäteitä sitten lähettelen, jos tilanne on tosiaan tämä. Ja voimia kovasti jaksaa tätä pettymysten kierrettä.
levinia: Onnea ultrakuulumisista! Voit todellakin alkaa nauttia raskaudesta nyt!
eka-vekara: Ymmärrän hyvin tunteen... Se todella raivostuttaa, masentaa ja ahdistaa, että on elefantin kokoinen ja kipua ja jomotuksia jakuvasti. ja tieto siitä, että tilanne voi jatkua sellaisenaan tai vaan pahentua vielä monta viikkoa. Pari viikkoa sitten olin ihan valmis myymään masuni. Olen tässä huomannut, että liikunta eli hidas kävely auttaa. Vaikka kuinka tuntuu kuin olis tylppä puukko selässä tai puudutus, joka ei toimi ja sattuu kävellessä ja se on etanahidasta, sitten iltasella huomaa, ettei olekaan ihan niin jumissa kuin olisi ilman kävelyreissua. Oon tehnyt sellaisia pieniä puolen tunnin reissuja. Ja sit tuo mammajoogan aloitus on varmaan osaltaan laukaissut selkäkipuja, kun saa niihin jumiutuneisiin niveliin vähän liikettä.
Helga76: Sattuiko? Tosi inhaa.. Tosi kurjaa, jos tosiaan jouduitte kaikkeen tähän vain mittausvirheen vuoksi. Toivottavasti edes saisitte tulokset mahdollisimman piakkoin!
Tuutupii: Hienoa, et paha olo alkaa helpottaa! Nyt vaan alat täysillä nauttia raskaudesta. Kiva, et pystyt työpaikalla kurkkimaan pikkuista halutessas...
sani-74: Tsemppiä väsyn kukistamiseen! Ikävää, että suonikohjut vaivaavat. Mieleeni tuli ihan sama kuin jollekin toisellekin, että voisko tukisukat auttaa?
Joululahja: Kiva lastenhoitaja siellä teillä, onneksi lapsi kunnossa. Onko hän ollut teillä usein lastenhoitajana? Joku vakkari tietty? Ei varmaan enää pääse teidän pilttiä hoitamaan...
Tsemppiä nt-ultraan!
Titi: Ikävä, et sulla käännösyritys meni noin. Että jos nyt joudut tuollaisista suppareista pidempään kärsimään. Toisaalta voihan hyvin olla, et lähtö tulee jo ennen päätettyä sektioajankohtaa. Varmasti alkaa jännittää ihan oikeesti! Jospa Kirmeli vielä kääntyis. Olen kyl kuullut, et joskus jotkut kääntyvät tosi myöhään. Mun veli kääntyi itsekseen 3 viikkoa ennen syntymäänsä viikolla 39. Koetahan siellä lepäillä ja keräillä voimia! Alkaahan vauvasi olla jo ihan täysaikainen, et saahan tuo pieni syntyäkin, jos haluaa, eikö?
Enni-Maija: Isot ja lämpimät onnittelut ja pojalle tervetulotoivotus tähän maailmaan!! Ihana aina kuulla näitä vauvauutisia. Kaikkea hyvää teille vauvan kanssa. Toivottavasti kuulemme teistä pian, et miten kaikki oikein meni.
mami-74: Jaksuja sulle sinne liitoskipujen kanssa, ikäviä ovat.
ON: Eilen käytiin siis ultrassa. Piti tulla heti kertomaan kuulumisia, mutta selkä oli niin jumissa koko päivän, et vain makoilin. Ei puhettakaan, et olisin saanut itseni hinattua koneelle.
Eli ultrassa kaikki oli hyvin: Pikkuinen oli raivotilassa, luulen et on kääntynyt viikonloppuna, koska olo alkoi silloin helpottamaan. Jonkin aikaa ilmeisesti oli perätilassa, koska painoi mua tosi ikävästi ja pahasti tuonne alas rakon ja suolen seudulle sekä liitoksiin. Vaavi on myös kasvanut hyvin, et ei tuo masunkoko ja pienehkö painonnousu nyt sitten mitään sanonutkaan. Napavirtaukset ja kaikki muu oli myös kunnossa. Kohdunkaulaa vielä jäljellä. Epätodennäköistä kuulemma, et enää kääntyis toisinpäin. Hyvä niin, helpottunut olo. Nyt vaan sitten taas odotellaan hyvillä mielin, et milloin pikkuisen kanssa tavataan ihan oikeesti.
Liikunta eli kävely ja mammajooga on helpottanut näitä kaikkia tuskia, joita olen tuntenut selässä. Alaselkä väsyy nopeasti ja jos on liian rankka päivä niin sitten yöllä herään menkkamaisiin jomotuksiin. Kipeitä suppareita ollut vain muutama, et kai täs vielä joitakin viikkoja ollaan yhtenä kappaleena. Hyvä olis, niin sais nuo opiskelujutut paremmin pois alta.
Nyt alkaa väsy painaa todenteolla, et öitä kaikille!
Palaan taas jossain vaiheessa, kun selkä antaa periksi.
Lizie & Mönkijäinen 37+2 (täysiaikainen, eli varustaudun siihen, et lähtö voi tulla nopeastikin ja milloin vaan)
Huomenia tulin toivottamaan ennenkuin lähden labraa kohti niihin kokeisiin. Tänään vaihtui taas uusi viikko, nyt alkaa aika mennä vauhdilla!
titi: Inhottava kokemus sinulla tuo maanantainen! Voi harmi kun ei vauva suostunut kääntymään. Positiivinen puoli tässä on se, että vauva on oikein hyvän kokoinen jos sattuu että aiemmin sairaalaan joudutkin. Voimia niiden suppareiden kanssa ja jaksamista!
limetti: Niin olen itsekin ajatellut että on tosiaan ikävä miehen kannalta jos joutuu vauvasta kovin paljon erossa olemaan. Eli oikein mieluinen uutinen oli tuo ettei hänen enää syksyllä tarvitse opintoihin palata. Ja voidaan muutenkin alkaa suunnitella paremmin tulevaisuutta. Toivottavasti teidän lapsukainen alkaisi olla kohta jo taas paremmassa kunnossa!
joululahja: Voi mikä kokemus teilläkin ollut! Kauhea juttu tuo lastenhoitaja-asia! Ihan järkyttyneenä täällä lueskelin.
Tuutis: Hassua kun pääset kurkkimaan vauvaa ihan itseksesi :) Ihana kuulla että hän kovasti siellä kasvaa ja voi hyvin!
Lizie: Kovasti itsekin tosiaan tykkään kun tuo linkki on tuolla pinon alussa niin ei tarvitse etsiskellä juttuja. Mukavaa että tykkäät. Kiitos tsempeistä, ei sieltä varmaankaan mitään löydy, mutta onpahan ainakin tuo mahdollisuus suljettu pois. Inhottavaa kun kutiaa koko ajan :( Kiva kuulla että teillä ollaan jo käännytty! Varmasti on huojentunut olo. Lähtö tosiaan saattaa tulla sinulle milloin vain, jännää!
omaa naperoista: Viikot tosiaan vaihtuivat tänään. Uskaltauduin eilen tekemään ensimmäisen ison hankinnan, ostin käytetyt yhdistelmävaunut ystävältäni. On tosi nätit ja siistit mustat vaunut. Kantokopan hän oli jo aiemmin myynyt, joten kävin ostamassa uuden kantokopan ja vaunuihin sopivan mustan päivänvarjon, jossa on beessinruskean kanttinauhat. Vitsi että tuli kivan näköinen pakkaus! :) En muuten olisi näin aikaisin vielä ostanut vaunuja, mutta hän halusi ne pois ja sain aika edullisesti. Myydään sitten jos jotain sattuu tässä vielä... Mutta ei mitään satu, kaikki on hyvin ja vauva meille niihin rattaisiin tulee heinäkuussa! Heh, itsetsemppausta :D
NYt labraan, mukavaa päivää!
D.O. ja nappula rv 18+0
Olipas tänne tullut taas viestejä! Mä olen ollut tosi laiska kirjoitamaan, kun en aina pääse koneelle ja illat menee lasten kanssa puuhatessa...
ENNIKSELLE paljon onnea poikavauvasta!!!!! Oikein ihania vauvantuoksuisia hetkiä teille sinne kotiin :-) Synnäriä odotellen...
TITI: harmi, ettei käännösyritys tuottanut tulosta, mutta onneksi sait kuitenkin sen sektioajan. Tsemppiä!
LIZIE, EKA-VEKARA ja kukas muu olikaan ihan loppumetreillä? Kovasti tsemppiä!
LEVINIA: kiva kuulla, että vuoto on sinut jättänyt ja olet päässyt jo jalkeillekin :-) Tästä on hyvä jatkaa! Ja onnittelut ultrakuulumisista!
TUUTUPII: onnittelut sinullekin ultrakuulumisista! Olishan se itsellekin kiva, jos pääsis aina välillä kurkkimaan tuota masuasukkia ilman 120 euroa...no, mulla on onneksi np-ultra 2 vkon päästä :-)
DREAMONE: tsemppiä siihen maksakokeeseen! Toivotaan, että tulokset ok!
HELGA: hyvä, että punktio on nyt ohi! Ja tosi ärsyttävää tuo mittavirhe! Pidetään peukkuja, että kaikki vauvelilla hyvin! Aika ikävää tuo tulosten odottaminen...
KATRI: toivotaan, että ne menkat sieltä nyt tulisi ja pääsisitte aloittamaan alusta! Haleja vielä kerran!
OMA NAPA: kävin siellä neuvolalääkärissä viime perjantaina ja sydänäänet kuuluivat tosi selvinä, syke oli jotain 160! Mä olin ihan varma, ettei ne kuulu, kun eihän niitä näin pienillä viikoilla yleensä kuunnella. Ultrakutsukin tuli sitten samana päivänä postissa ja np-ultra on tosiaan 2 vkon päästä.
Viime yönä heräsin kummalliseen ylävatsan poltteeseen. Tunne oli samanlainen, kuin mulla olis ollut liian kireät housut koko päivän puristamassa vatsaa (tiedättekö sellaisen tunteen?). Kävin pissalla, menin nukkumaan ja sitten ei enää koskenutkaan vatsaan. Pissatessa ei kirvellyt, joten en oikein usko VTI:oonkaan. En tiedä, olisko sitten vatsanahkan ja kohdun kasvukipuja, mulla kun tuo masu on oikeasti alkanut kasvaa ja varsinkin illalla on jo aikamoinen kumpu :-) Oikeasti säikähdin, mutta kun ei muita kipuja ollut, eikä edes sellaista alavatsan jomotusta, niin en sitä sen kummemmin miettinyt. Säikähdin kyllä, vaikka kaikki pitäisi olla ok. Onko teillä muilla ollut samanlaisia tuntemuksia?
No, niin, kaipa se on jatkettava töitä...
-Ultsi + Lahja 10+6 (nlan mukaan JO 11+0)-
ENNIKSELLE KOVASTI ONNITTELUJA POIKA VAUVELISTA ISOJEN HALAUSTEN KERA. Kiva kuulla, että voitte hyvin. Kuulumisia odotellaan sitten kun jossain vaiheessa pääsette pikkuisen kanssa kotiutumaan sieltä sairaalasta.
HELGALLE myös onnea tulosten odotteluun. Tuota juuri itse mietin, että emme sen vuoksi lähteneet noihin veriseulontoihin kun antavat tosi helposti noita vääriä tuloksia juuri tuon takia, on vaikka mittavirheitä ja vkot heittävät. Sillonhan ne tulokset yleensä heittää ja tosiaan uskon, että teilläkin tuli nyt sitten vähän " turhaan" pelättyä ja koettua tuo ilkeä punktio. Kurjaa, mutta siltä osin ihanaa, että punktio meni hyvin ja vielä parempaa, että jos noi mittavirheet nyt sitten myös tarkoittaa sitä, että vauvakin on kunnossa ja pääsette nauttimaan raskaudesta ihan kunnolla. Tsemppiä!
LIMETTI: Sieläkös osoitteessa se teidän poika oli sairaalaan joutunut sen kuumeen vuoksi? Toivottavasti syy kuumeeseen selviää pian. Se on selvä, että hätä on suuri kun kullannuppu sairastuu eikä tiedä mikä on vialla. Koitahan sinäkin jaksaa jos sielä sairaalassa joudut olemaan poitsun kanssa.
Kiitos kovasti kaikille muillekkin tsemppauksista. Kovasti en jaksa kirjoitella. Ihan petipotilaan on tässä pari päivää nyt mennyt. Onneksi tilanne on kuitenkin vähän rauhoittunut. Nyt supistuksia tulee heti kun lähden liikkumaan, mutta ovat suurelta osin enää vaan sitten noita kivuttomia. Taisi peijakas Kirmeli tosissaan vetää herneet nenään kun sielä käytiin toisen yksiötä ronkkimassa. Ja kiitos vielä niistäkin tsempityksistä, että josko Kirmeli sielä itekseen vielä kääntyisi. Kai se voi olla mahdollista jos jotain ihmeitä tapahtuu, mutta lääkäri jotenkin vei multa kaikki luulot kun sanoi heti siinä, että tää pikkuinen kyllä on jo pysyy tässä perätilassa, että kyllä niin tiukasti sielä istuu ja kun tosiaan on perätilassa viihtynyt muutenkin oikeastaan koko raskauden ajan. Mutta ihmeiden aika ei ole ohi. En vaan kovasti itse uskalla siihen enää luottaa, että kääntymistä tapahtuisi, etten sitten pety kun/jos kuitenkin se sektio on edessä.
Onneksi tää olo alkaa jo vähän helpottaa. Tekis mieli mennä haistamaan vähän raitista ilmaa, mutta pelottaa että jään tuonne tien varteen, vaikka ihan etanavauhtia kävelisin. Ehkä puen sitten vaan kunnolla päälle ja menen pihaan " etanoimaan" hetkeksi. Hakemaan vaikka postilaatikosta postit ja yritän siinä samalla nuuhkutella raitista ilmaa. Jotenkin on ihan sekaisin kun nukkunut sekaisin päivällä ja yöllä eikä ole pariin päivään ollut ulkona ollenkaan ja siihen on kuitenkin tottunut. Muutenkin on niin räjähtänyt olo, että tukka ja silmät vaan seisoo päässä! =)
Nyt en jaksanut ottaa toista selainta tuohon viereen, enkä muista/ jaksa/ pysty enää tässä koneella taas pidempää aikaa olemaan. Koitan tulla taas vaikka vähän myöhemmin uudelleen. Ja kiitos kaikille tsempityksistä...olen päättänyt sen pari vkoa vielä täällä kotona pysyä tavalla tai toisella ja kun noin ihanasti tsemppasitte, niin en vielä ihan kokonaan luovu toivosta, josko Kirmeli voisi kun voisikin vielä kääntyä toisinpäin. Mutta lupaan olla pettymättä jos näin ei kuitenkaan käy. Neuvolaankin käskivät soittamaan tuon sairaalareissun jälkeen, että miten meni ja sain neuvolasta vielä näille kahdelle tulevalle maanantaille neuvola ajat ihan tuota normaali loppuajan kontrollointia varten. Ehkäpä sielä sitten voisin pyytä vielä kummallakin kerralla ultralla pikaisesti varmistamaan aina, josko muutosta Kirmelin asentoon oliskin voinut tulla. Taitavat kyllä varmistaa vielä uudelleen Kirmelin asennon joka tapauksessa ennen kun sektio tehdään, mutta ettei tarttis sitten siihen sektiopäivään odotella ja jännittää sitä ihan hirmusti jos passittavatkin vielä kotiin sieltä. Olispa sekin outo tilanne. =)
Mutta nyt petiin kerään voimia josko parin tunnin päästä jaksaisin mennä ulos haistelemaan vähän ulkoilmaa ja pääsis hiljalleen palaamaan normaalimpaan elämään.
titi ja kirmeli rv 36+5
Aivan mielettömästi onnea ennikselle pienestä pojan koltiaisesta!!!!!! Ihana kuulla, että kaikki oli mennyt hyvin, kohtahan te sieltä varmaan kotiuduttekin, oikein ihanaa vauva-arkea ja edelleen sitä ihanan nyytin tuoksuista juhlavaa arkea!!! Sitä tässä jo kovasti odotellaan, sä olit jo omasi ansainnutkin, onnea ja tuhansittain haleja!!!!!! Ja käyppä laittamassa tarinaa, kun kerkiät!!!
On noi vaan niin ihania aina noi vauvauutiset!!! Voi voi.......Mä tulin just sokerirasituksesta ja oon ihan poikki, tarttis varmaan mennä lepäämään, olihan kokemus sekin:-) Onneksi sain iltavuoron vaihdettua pois, ettei tarvii töihin lähteä!!! Mitäs kaikkea täällä on tapahtunukkaan, en millään muista!!! Kun oon tosiaan ollu vähän pimennossa, mutta kyllä tää nyt tästä pikkuhiljaa ja muakin näkee useammin taas täällä, ihan teijän kiusaksi;-) Hehee!!!!! Kattelin just tossa tota listaa ja niin ne nimet vaan vähenee tosta munkin edestä, vaikka tuntu yhessä vaiheessa, että eihän toi toukokuu tuu koskaan, niin se aika vaan menee!!!Jännää....ja nyt alkaa oikeesti tuntemaan, et raskaana ollaan, ku asiat ei enää meekkään niin helposti, kun ennen!!! Mut ihanaa ja varmasti ainakin palkitsevaa tää on silti, enkä päivääkään oo valmis vaihtamaan pois....okei, okei.....ei toi rasitus nyt ois ollu ihan pakollinen, mutta siitäkin selvittiin!! Omaan napaan ei kummia, kauheeta ryskettä ja muksinaa, siis ei oo vertauskohdetta, mutta musta tuntuu, et tää on tosi vilkas tää meitin tuleva, kun se saattaa melskaa tosi pitkiä aikoja putkeen ja niin, että kädellä tuntee, kun ruumiinosat vaan siirtyilee paikasta a paikkaan b ja potkuja satelee ihan joka puolelle eli ei ainakaan missään tietyssä asennossa oo koko aikaa, vaan kääntyilee tosi paljon!!! Kai se on vielä ihan normaalia näillä viikoilla????? (27+4)???? Kertokaa oi viisaammat!!! Mä kyllä taas kommentoin teijän muidenkin juttuja, kuhan vaan tästä pääsen taas ajan tasalle, että en oo oikeesti näin itsekäs ja kaikille haluis sanoo jotain, mutku silmä lurppaa kiinni ja ei millään muista kaikkea!!! Joka tapauksessa kaikille terkkuja ja mukavaa keskiviikko päivää ja ihanan aurinkoista etenkin!!! Masuille paijauksia ja mameille haleja!!! mä oon taas niin hormooneissa, et nyt hetkeksi lepäämään!!! Heissulivei!!!!
-Emunainen ja lude 27+4-
Kaikkea hyvää vauva-arkeen! :)
ex-haahuille on viimeaikoina syntynyt kovasti poikia, saa nähä milloin tulee seuraava tyttö..
Emunainen: eiköhän se oo vielä ihan normaalia, että pikkuinen sielä meuhkaa ja kääntyilee. Pienellä on vielä hyvin sielä tilaa, sitten kun kasvaa ja alkaa tulemaan ahtaammat paikat, niin kääntyily vähenee.. Tuliko sokerirasituksesta ihan hyvät arvot? Mulla on kans se myöhemmin edessä..
Titille tsemppiä ja jaksamista huilailuun! Sekin voi olla raskasta, kun ei juuri mitään voi tehdä ilman, että supistelee. Mutta eiköhän teidän vauva oo jo ihan valmis noilla viikoilla, jos niin käy, että päättää jo tulla. Vinkkinä muuten, joku haahuissa aikoinaan kertoi, että kun painaa vastaa painiketta hiiren oikealla näppäimellä ja sieltä valitsee, avaa uudessa ikkunassa, niin se avaa tämän vastausviestin toisessa selailemisessa (ymmärtääköhän tästä selityksestä yhtään mitään). Mun mielestä tosi kätsyä ja niin mä teen nykyään lähes aina..
Ultsille kovasti onnea sydänäänistä! :) Aattelis, että jos olis virtsatietulehuksesta kysymys, niin polte olis enemmän alavatsalla.. Mulla on ollu tämän raskauden aikana kans välillä vatsakipuja, mutta yllätys yllätys oon jo unohtanut millaisia ;) eli en kyllä muista onko just tommosia kipuja ollu.. Mutta soitahan neuvolaan, jos vielä tulee ja huolestuttaa.
D.O. Onnittelut vaunujen hankinnasta! Tottakai te sen pikkuisen sinne vaunuihin kesällä saatta! :) Ostitko muuten kovan vai pehmosen kopan? Kauanko menee, että saat tietää maksakokeiden tulokset?
Lizie: hienoa, että ultrassa oli kaikki hyvin ja mönkijäinen oli raivotilassa!
Tuutupiille onnittelut ultrakuulumisista! :)
Levinia: mä kans huomasin, miten alkuraskauden huonojen vointien aikana kunto huononi.. Onneks nyt on taas jo vähän siitä kohentunut. Pikkuhiljaa taas liikkeelle hyvä tulee.. :)
mamilla kans päivät alkaa käydä vähiin.. Tsemppiä myös sinne loppupäivien odotukseen! :)
Limetin esikoiselle kovasti paranemissäteitä! Tosi kurjaa, että noin nyt toista rupes tauti kiusaamaan! :(
Huh huh, Joululahjalla onkin ollut episodi! Onneks sentään lapselle ei tapahtunut mitään! Tosi kurja, ettei voi edes lapsenhoitajaan luottaa! Onneks suurin osa on ihan hyviä sentään, mutta sekaan mahtuu sitten tuollaisia vastuuttomiakin.. Tsemppiä ja onnea perjantain np-ultraan!
Eka-vekara oliko mukava helsingin reissu?
Lähiaikoina onkin tulossa oikein vauvaryöppäys ex-haahuihin, kun niin monella viedään viimesiä viikkoja/päiviä..
Kiitos teille kaikille tsempityksistä suonikohjujen ja väsymyksen kanssa! Tukisukkia jotkut ehdottivat, niin joo oon ne ottanut käyttöön ja on niistä apua ollutkin; ainakin kipuihin. Kyllä ne kipeiks jo meinas välillä tulla, mutta tosiaan tukisukista ja jalkojen nostamisesta ylös tuntuu olevan siihen ainakin toistaseks apua.. Esteettisyyshaitta onkin sitten toinen juttu.. :/ No se ei kuitenkaan oo niin vakava juttu, vaikkakin kurja..
Aurinkoista talvipäivää kaikille! :)
-sani rv 22+1
Ensiksi tähän onnitteluja eli Hannelelle lämpimät onnittelut pikkumiehen johdosta!!! Viettäkäähän ihania hetkiä poitsun kanssa!
Samoin Ennikselle lämpimät onnentoivotukset myös pikkumiehen johdosta!!! Ihania vauvantuoksuisia hetkiä teillekin!
Titilläkin kohta vauva sylissä, voi miten ihanaa! H-hetki tuntuu olevan jo supistelujenkin perusteella lähellä. Harmi, ettei masukkisi halunnut kääntyä pää alaspäin, mutta pääasia tietenkin, että vauva vihdoin teillekin on syliin tulossa. Olen tosi onnellinen puolestasi :-)!
Onnellista odotusta kaikille raskaana oleville exille! Onneksi Helgakin jo sai parempia uutisia. Toivottavasti seulan tulokset on hyvät ja pääset nauttimaan odotuksesta ilman huolia. Ei olla tuttuja, mutta silloin tällöin käyn aina lueskelemassa haahujen ja exien kuulumisia.
Tulee todella harvoin kirjoiteltua enää tänne Vauvan sivuille. Tuntui aluksi tosi oudolle alkaa kirjoittaa ja mietin, että mistäs sitä piti klikatakaan. Ihan hassua, kun täällä tuli kuitenkin pyörittyä " ikuisuus" . Nykyisin palstailen vaan tuolla exien yahoo-ryhmässä. Tulkaahan sinne viimeistään sit vauvan syntymän jälkeen :-).
Meidän neiti on jo 5,5 kk. Ihana " lutumutunen" . Hyvin on kaikki mennyt. Jossain vaiheessa huomasin, että täällä oli jotain keskustelua kestoista (tosi harvoin olen tällä puolella kylläkin käynyt lueskelemassa, joten ties mitä ootte täällä siitäkin aiheesta kirjoitelleet). Minäkin hurahdin kestoiluun ja on tosi hauska harrastus. Kestot on ihania, suosittelen :-).
Mutta nyt tilinpäätöksen pariin. Haleja ja terkkuja tutuille :-)!
neronja & Jasmin 5,5 kk
Titi; harmi, ettei käännösyritys tuottanut tulosta. Mutta nyt sitten tiedät teidän " eräpäivän" ;)
maria80 ja poika 5 vkoa (sunnuntaina olis ristiäiset...)
Nukuin illansuussa hyvät päikkärit eikä vieläkään väsytä vaikka aamulla pitäisi ennen seitsemää nousta. No eiköhän se uni sieltä kohta tule :)
Ultsi: Ihanaa että ne sydänäänet kuuluivat sittenkin! Ja kunnon jumpsutuksethan siellä oli menossa :) Nyt vain viikkoja keräilemään! Tiedänköhän millaista poltetta tarkoitat? Minulla on toisinaan ylävatsassa juuri tuossa vyötärön kohdalla välillä sellaista tunnetta, että ihan kuin vatsanahkaa kuroisi kokoon. Sillä tavalla kiristää ja nipistelee. Ja tämä tunne on selvästi vatsanahassa eikä esim. vatsassa sisällä. Minulla on tuota tunnetta kyllä ollut niin kauan kuin muistan eikä ainoastaan raskauden aikana. Olen aina mietiskellyt että mitähän se on. Mutta kun se ei kauaa kestä, niin en ole mitenkään pitänyt sitä vaarallisena.
titi: Käyhän voimiesi ja jaksamiesi mukaan täällä kirjailemassa ja muista levätä, niinkuin nyt olet tehnytkin. Eikä varmaan haittaa vaikka olet siellä pöllämystyneenä, se noilla viikoilla ja kokemuksilla suotakoon!
emunainen: Oliko sulla ensimmäinen sokerirasitus? Onneksi kerroit että olit sen jälkeen väsynyt, itse en olisi tuota tajunnutkaan. Pitää sopia työnantajan kanssa asiasta kun se aika minullekin koittaa. Hyvä että otit puheeksi!
sani: Kiitos kannustuksesta heinäkuun ja vaunujen täytön suhteen ;) Ostin ainoan kantokopan joka tuohon ratasmalliin oli saatavilla ja se oli pehmeä. Nyt vasta aloin miettiä että mitäs sitten kun talvivaatteet ja makuupussit tulisi tunkea sinne seuraava talvena... Kuinkahan ahdasta tulee? No, se on sen ajan murhe sitten. Tämä on juuri näissä kesävauvoissa huono puoli, kun pitää muistaa nuo talvijuttujen tilan vieminen. Ensi viikon tiistaina saan soitella maksakokeiden tulokset neuvolasta, toivottavasti tulee hyviä uutisia.
neronja: En sinua tunne, mutta pakko kommentoida kun teillä on jo niiiin iso tyttö :) Ihanaa! Kiva että kommentoit kestoilua, itse aion sitä ilman muuta kokeilla!
omaa naperoista: Ihan hirvittävä oli tänään se labrakokemus. Näytteenottaja pisti vahingossa neulan suonesta läpi myös toiselta puolelta, mutta onnistui jollain konstilla ottamaan kuitenkin verta pari putkiloa. Siinä istuskellessa huomasin kuinka suoni alkoi pullistua ja taive turposi ihan kauhean näköiseksi. Sitä alkoi tykyttää ja sattua. Samalla minua alkoi pyörryttää ja sairaanhoitaja kaatoi tuolin makuuasentoon. Olin niin herkkänä, että koko tilanne alkoi itkettää. Siinä sitten makasin näyteputkilo kiinni kädessä tajunnan rajamailla ja itkin vuolaasti. Pari muuta sairaanhoitajaa kävi voivottelemassa tilannettani ja näytteenottaja oli ihan hermona. Pyyteli kovasti anteeksi ja sanoi että " kun sinä vielä raskaanakin olet" . Ilman muuta tilanne alkoi heikottaa kun meni vähän vikaan tuo näytteenotto enkä ollut syönyt mitään 12 tuntiin. Enkä mä muuten näin herkillä olisi ollut eikä verikokeet pelota ollenkaan, mutta nyt vaan jotenkin tuntui niin inhottavalta. Nolotti jälkeenpäin omakin itkunpurkaus :) Tiistaina voin sitten kysellä tulokset neuvolasta.
Mutta nyt tää mami lähtee unille, see ya!
D.O. ja nappula rv 18+0
IHANAA, ENNIS. Onnea oikein sydämen pohjasta uudesta perheenjäsenestä. Onnellista ja rauhallista vauva-arkea ja hyvää toipumista leikkauksesta. Mites isoveli suhtautuu uuteen tulokkaaseen?
MAMI: jaksamista viimeisiin viikkoihin sinullekin, kohta se on menoa.
LEVINIA: hyvä että pääset liikkekke, siitä kyllä kannattaa nauttia ja pitää kuntoa yllä, niin saattaa loppu raskauskin sujua helpommin.
TUUTUPII: ihanaa kun pääset vauvelisia kurkkimaan säännöllisesti, ei tarvitse turhia huolia kantaa.
LIZZIE: onnea hyvistä ultra kuulumisista. sehän meni sitten paremmin kuin hyvin, kun on vauva oikeinpäin ja kokoa riittämiin. Mikä teillä oli koko arvio? Nyt vain lähtöä odottelemaan:) Tuo mammajooga kuullostaa ihanalata. Vieläköhän sitä voisi näillä viikoilla aloittaa? Kaipaan niin jotain säännöllistä liikuntaa, mutta mihinkään varsinaisiin jumpparyhmiin minusta ei todellakaan enää ole. Kävely koululle (1,5km) on ihan tarpeeksi iso urakka. Ja kauppa kassit on alkaneet painaa hurjasti.
DREAMONE: Hienoa, että sait mieleisesi rattaat. On siinäkin puolensa, että ne ovat valmiiksi odottamassa. Minun olisi vielä tarkoitus hankkia pehmeä koppa noihin esikoisen vaunuihin. Kurja verikoekokemus sinulla. Itse siedän varsin hyvin piikittelyä, mutta nyt raskausaikana on molemmilla kerroilla ruennut ihan hurjasti pyörryttämään, vaikka ei olekkaan ollut ongelmia tuossa näytteenotossa.
ULTSI: voi kun sitä unohtaa nopeasti nuo tuntemukset. Minulla oi kyllä alkuraskaudesta jonkin verran säikäyttäviä vatsakipuja, sekä repäiseviä, että pitempään kestäviä. Noita pitempään kestäviä varsinkin iltaisin. Sen tarkemmin en muista, mutta pari kertaa sain miehenkin säikähtämään, eli kyllä ne ihan kunnolla tuntui.
TITI: hyvä, että kuullostat jo vähän positiivisemmalta. Hyvä myös, että olet saanut levättyä, ja supistukset vähentyneet ei varmasti kivaa niiden kanssa elää.
EMUNAINEN: Kiva kuulla sinustakin. Täällä myös mahassa yksi megameuhkaaja. Pari päivää on ollut hiljaisempaa, taitaa pikkuinenkin aavista, kun ulkomaailmassa ei ole kaikki kohdallaan, mutta tänään heti aamusta aloitti tavanomaisen mylläyksen.
On: täällä on koko perhe kotiutunut sairaalasta. Esikoinen on vielä vähän toipilas, mutta ihan selvästi hänkin virkistyi kotiinpääsystä. Antibiootit tepsivät tautiin, vaikka diagnoosia ei saatu. On se vaan niin ihanaa olla kaikki taas kotona ja elää arkea. Välillä vaatii muistuttelua, että miten ihana se oma perhe ja koti onkaan. Tuossa emunaiselle jo kirjoitinkin, että tänään aloitti vauvakin tas tavanomaisen mylläyksensä parin hiljaisemman päivän jälkeen.
Minulla on supistukset lakanneet oikeastaan kokonaan, ja liikkuminen tuntuu helpomalta. Välillä jo kävin koulussa bussilla, kun en vaan yksinkertaisesti jaksanut kävellä tuota 1,5km:ä, mutta nyt taas tuntuu tuo matka ihan sopivalta reippailulta. Olisikohan vauva kääntynyt jotenkin fiksumpaan asentoon, kun ei niin ahdista. Mahanahka tuntuu kyllä olevan kovilla, ihan pinkeä jo nyt ja kutittaa kauheasti. Onneksi rasvaus auttaa tuohon kutinaan.
Viikot vaihtui uudelle kymmenelle. JEE!
-Limetti rv 30+1
Pikaisesti vaan...
Kiitokset vaan kaikille kommenteista koskien tuota vatsanippailua. Eli DREAMONE just tollasta kuvaamaasi kipua oli, tuntui siis vatsanahassa, ei vatsan sisällä. Kipua voisi tosiaan kuvata sellaiseksi, että on ollu liian kireät housut jalassa pitkään ja vatsanahkaan sattuu. Toisaalta, mulla on ollut vähän ongelmaa myös vatsani toiminnan kanssa eli voipi johtua siitäkin. En ole kyllä enää huolissani, kun ei sen jälkeen ole tuntunut :-) Ehkä nyt kuitenkin keskityn tähän raskauteen täysillä ja unohdan murehtimisen!
Tylsää, että piti tulla töihin, kun olisi voinut katsoa MM-kisoja telkkarista. No, pitää vain seurata netistä tuloksia :-)
Hyvää torstaipäivää kaikille!
-Ultsi + Lahja 11+0 (nlan mukaan 11+1)-
NERONJA: Voi kun alkoi hymyilyttää kun näin nimimerkkisi pinossa. Kiitos kovasti tsempityksistä. Eihän tuolle tosiaan mitään voi, jos vauva ei suostu kääntymään. Kyllä se niin on, että ihan sama miten päin hän sieltä maailmaan saadaan kunhan vaan saadaan. NIIN lähellä jo vihdoin ja viimein ollaan. Kiva kuulla, että sielä on teillä vauvan kanssa sujunut hyvin. Kyllä se varmaan yhdellä sun toisella palstailu vähemmälle jää kun vauva maailmaan putkahtaa. Ainakin alkuun voipi olla ihan sekaisin, kun on rutiineihin opettelemista. Vielä en lupaa mitään, mutta mulla kyllä pitäs olla sinne yahoolle tunnarit jossain tallessa. Kunhan sais sit vielä aikaiseksi kirjoitellakkin sinne. Varmaan ihan tukossa viesteistä kun en ole sillä puolella pitkään aikaan jaksanut mitään käyd lukemassa¿hyvä jos tälläkään puolella aina jaksaa.
MARIA80: Voihan nenä¿justhan te nyytin saitte ja nyt jo ristiäisiä olette pitämässä. Näin ne viimeiset viikot kuluu täälläkin näköjään ihan höyryissä kun ei tajua miten nopeesti aika rientää. Juuh¿niin kun joskus jo paljon aikaisemmin arvelin, että meidän vauveli on tietty just niin jääräpäinen, ettei suostu kääntymään rt-tilaan, mutta se on hyvä että alusta asti löytyy _päättäväisyysttä_ !!! =) Tosin vaikka lääkäri multa luulot pois veikin, niin en mä ihan totaalisesti vielä ole ajatuksesta luopunut, että josko se Kirmeli vielä jonkun ponnahduksen toisin päin voisi vielä tehdä. Mutta en ota siitä nyt enää sen enempää stressiä kun olen vaan tyytyväinen, että tuo sektiopäivä on nyt sitten ainakin sovittu eikä sen takia tarvi sitten enää jännitellä. Eli jos siihen mennessä ei mitään ratkaisevaa tapahdu, niin sitten sillon viimeistään on meidän vauvan eräpäivä. Ajatelle tasan kahden vkon päästä. Se on enää tosi vähän aikaa¿.Jännittää miltä tuo uusi perheenlisä näyttää¿ =)
DREAMONE: Kääk, millaisia verikokeenotto kokemuksia olet sielä joutunut kestämään. Alkoi muuten itteänikin heikottamaan kun luin kirjoitustasi. = / Mä olen just kans sellainen, että kun näenkin verta, niin alkaa heikottaa¿tai varsinkin verikokeen ottoa en pysty seuraamaan. Tää kammo tuli mulle joskus kersana kun aina otettin verikokeita noiden eläinallergiajuttujen tms. vuoksi. Sitä ennen ei ollut mitään pelkoa, mutta siinä vaiheessa kun niitä testejä ja verikokeita tuli niin paljon, että meni vaan yli sietokyvyn, niin yks kaunis kerta vaan menin ihan viti valkoiseksi ja pökräsin verikoetta otettaessa. Sen jälkeen olen aina voinut jotenkin ¿ heikosti ¿ kun verikoetta otetaan, enkä koskaan pysty kastsomaan kun pistävät neulaa tai valuttavat verta siihen putkeen¿yäks!!! Sanoo nainen, jonka täytys olla menossa sektioon ja sielä laitetaan kaikkia tippaletkuja ja katetreja¿nooh¿toivottavasti ei tee samoja reaktioita sielä. No eipä ne epuduraalipiikit tai muutkaan kyllä houkuta. Niissä tilanteissa ei varmaan ihan kuitenkaan samalla tavalla suhtaudu ja uskon että sen kestää vaikka päällään.
SANI: Vointi on täällä onneksi jo vähän rauhoittunut ja tasoittunut ja alkaa taas elämä voittaa. Ehkäpä tuo masun ronkinta oli sitten vaan Kirmelille liikaa ja hän otti nokkiinsa siitä supistelemalla vähän varoitukseksi. Pari päivää meni noiden supistusten kanssa, mutta nyt jo helpompi olo. En vieläkään voi mitään spurtteja ottaa ja pidemmän matkan kävely laukaisee tuon suppailun, mutta ei sentään ihan enää jokainen liike. Voi noita sun suonikohjuja. Itse olen välttänyt, mutta sen sijaan taas nyt kun olen vaan maannut, niin pohkeita kiristelee ja kaiken aikaa sellainen olo, että alkaako vetämään pohkeista suonta. Inhottava fiilis. = /
EMUNAINEN: Ihanan vilkkaalta kuulosta tuo Sinunkin masuasukkisi. Kunhan ei nyt ihan navasta vielä läpi tule. =) Jotkut muljautukset osaa tehdä nimittäin kyllä aikas häijyäkin kun tulevat niin napakasti. Ja kyllä noilla vkoilla vielä on ihan normaalia, että vauva pyörii miten sattuu. Tilaa sillä vielä sielä kuitenkin on niin paljon. Tuonne varmaan 34 tai 35 alkaa olla niitä vkoja kun pitäs alkaa varmaan löytämään sitä lopullista paikkaa, mikä PITÄS olla se raivotarjonta ja mihinkä meidän vekara EI TIETENKÄÄN ole suostunut asettumaan. Pieni toivon kipinä edelleen, että josko se vielä kuitenkin jonkun ihme ponnahduksen sielä masussa tekis ja välttäisin tuon sektion. Mutta ehkä parempi, että asennoituu suosiolla enemmän tuohon sektioon. Lääkäri pitä niin epätodennäköisenä enää tuota vauvan omaa kääntymistä. Huomenna mullakin olis nyt sitten jo kuitenkin 37 vkoa täynnä ja vauva on muutenkin viihtynyt perätilassa niin paljon kun mahdollista. Kai noi vauvat voi vielä ihan viime hetkilläkin kääntyä.
ULTSILLE onnittelut mojovien ja tikuttavien sydänäänten kuulumisesta. Niitä on aina ilo kuulla. =) En kyllä osaa sanoa mistä nuo sun ylämasun kiristelyt johtuu¿tai itsellä on nyt näin myöhemmillä raskausvkoilla ollut tuota samaa vaivaa, mutta mulla käsittääkseni johtuu siitä, että alkaa poltella ja kiristellä ylämasua kun virtsarakko täyttyy ja jotenkin masu sen jälkeen pingottuu ja se helpottuu vasta kun pääsee pissalle. Sen jälkeen aina huomaa, että se pissalla käynti purkaa sen jännitteen siitä mahasta. Mulla liian täys virtsarakko tekee vähän ylämahaan sellaisen olon kun tulis supistuksia, eli maha menee ihan kovaksi. Mutta en tiedä voisko sulla olla sit jotain samaa jo noilla vkoilla. Mietin, että kuinka alussa mulla toi alko, mutta voipi olla että on ollut suht alustakin asti. En vaan muista tarkasti...
LIMETTI: Hyvä, että olette jo päässeet kotiutumaan sairaalasta. Höh...ihme virkuksen on toiseen iskenyt jos eivät mitään syytäkään oikeen löytäneet. Toivottavasti antipiootit nyt purevat kunnolla ja pikkuinen parantuu nopeasti. Kotona hän varmasti viihtyy paremmin kun sairaalan seiniä katsellessa.
Ja eikös olekkin ihana olla tuolla ulkona, vaikka onkin kova pakkanen¿jotenkin on vaan rentouttavaa kun pukee hyvin päälleen ja pääsee tassuttelemaan tuonne ulos aurinkoiseen pakkaskeliin edes hetkeksi aikaa. Itse haistelin happea vähän eilen tuossa ulkona, niin että sain punaiset posket. Etanavauhtia etenin ja TÄYSIN masun voinnin mukaan, mutta hyvä olo tuli. Taidan uusia tänään saman kun olokin alkaa olla parempi, eikä supistele. Ja tosiaan paremmalla ololla ja fiiliksella kun täällä jo ollaan, niin ehkä se pieni toivon kipinä vielä jossain korvan takana on vauvan kääntymisestä. Mutta jos ei vaan käänny, niin ainakin tietää että meidän vauvan eräpvä on sitten jo tiedossa ja voitko kuvitella, että siihen on sitten enää tasan 2 vkoa aikaa. =)
MAMI74: Niin sullakin oli niitä perätila ongelmia¿mutta menikös se tosiaan niin, että sulla sitten vauveli kääntyi lopulta oikein päin? Vielä vähän pidän toivoa yllä, josko ihme tapahtuisi. Mutta noh¿koko vauva on meille ylipäätään ihme, joten AIVAN sama loppupeleissä miten Kirmeli ulos masusta saadaan. Kunhan menis vaan kaikki loppuun asti hyvin. Hassua, että mua pelottaa tuo leikkaus enemmän kun normaali alatiesynnytys kipuineen.
LEVINIA: Vielä täällä ollaan jalat ristissä. Supparit on onneksi laantuneet. Ehkä tästä vielä eräpäivään asti päästään hissutellen. =)
TUUTUPII: Sulla onkin kiva jos sieltä töistä pääset vähän aina vilkuamaan pikkuista monitoorista. ;-) Eikös vaan olekkin ihanat ne töpöt pienet käden ja jalkojen alut sielä. Ite olin ihan myyty kun näin ne sillon. Näytti ihan sammakolta. =)
LIZIE: Voi kun ihanaa, että sä pääset välttämään tuon sektion. Tai niin¿en tiedä olisitko siltikään valinnut sektiota jos olis ollut perätilassa, vai olisitko halunnut yrittää perätilasynnytystä. Ite ihan oikeesti pelkään tuota sektiota enemmän kun normaalia alatiesynnytystä ja harmittaa kun nyt olen kuullut jo näitä kommentteja, että voi vitsit sähän pääset tosi helpolla, kun ei tarvi edes synnyttää alakautta ja kärsiä MITÄÄN KIPUJA!!! Arvaa ottaako pattiin noi kommentit. Kuitenkin ite olen sitä mieltä, että ennemmin kärsisin ne alatiesynnärin kivut ja ehkä toipuisin siitä nopeempaa kun sitten että olen ihan rampa sen sektion jälkeen eikä pääse vauvan kanssa heti täyspainoisesti touhuamaan. Ja että ne kivut tulee sitten vasta synnytyksen jälkeen tuosta sektiosta. No ehkä otin vähän liian henk.kohtaisesti noi kommentit, mutta ärsyttää silti¿. Ja hyvät kommentit sai sieltä lääkäriltä¿ihan päinvastaiset kun mä. Eli teillä nyt kun vauva on kääntynyt rt-tilaan, niin lääkäri sanoi, että hyvin epätodennäköistä, että kääntyy enää perätilaan ja mulle taas sanottiin, että nyt kun on pt-tilassa, niin HYVIN EPÄTODENNÄKÖISTÄ, että kääntyis tuosta enää rt-tilaan. Great!!! Mutta toivossa on hyvä elää. Nimittäin kun sä olet vkon edellä mua, ja jos sullakin vielä viime vkonloppuna tuli se epäilys, että vauva olis sillon kääntynyt, niin ehkä mullakin vauva jollain pienellä tuurilla kääntyä kans tässä lähipäivinä jos vielä on kääntyäkseen. Pyydän neuvolassa kuitenkin tarkastuttamaan vielä molemmilla kerroilla ton tilanteen ja jos epäilys, että olis voinut kääntyä vielä rt-tilaan, niin sittenhän pitää tehdä uusinta tarkastus ennen sektiota varmaan vielä TAYS:ssä, jos sektioajan vois vaikka perua. Mutta tuolla 8.3. eräpäivällä nyt mennään kun ei muutakaan voi. Kyllä se sitä ennen sit kääntyy jos on kääntyäkseen.
ON: Vielä en halua ihan kaikkea toivoa menettää ton kääntymisen suhteen, mutta olen nyt tuon sektion päähäni jo jotenkin sulatellut, että tulee jos on tullakseen ja kun ¿ eräpäiväkin ¿ on jo annettu. =) Mutta oma äitini kertoi minun majailleen vielä synnärille mennessä perätilassa, mutta siis ihan niin viime hetkillä kun lääkäri teki vielä toistamiseen tutkimuksen, niin olin kääntynyt raivotarjontaan. Voiskohan tää meidän marakatti tehdä vielä saman? Jääpi jännättäväksi. =)
Tänään on parempi päivä. Pystyy jo suht normaalisti liikkumaan ilman että tulee heti suppareita. Jos köpötän vähän pidempään, niin masu väsyy ja tulee se sama painon tunne ja pientä kivistystä ja sillon himmaan heti, mutta ei mitään sen pahempaa. Kaippa Kirmeli sit tosiaan vaan anto vähän varotusta, että jos tänne ronkitte vielä, niin lähden ihan just tulemaan. =) Joten antaapi toisen lötkötellä sielä masussa vielä pari vkoa rauhassa. =) Tossa vielä Liziellekkin kirjoitin, että kun se mua vkon edellä noissa vkoissa, että jos sielä vauva vielä ehti kääntyä arvelulta viime vkonloppuna, niin pientä toivon kipinää olis, että meilläkin vielä vois hiukan mahkuja olla, että voisi kääntyä. Tosin nyt en muista Lizien aikaisempaa tilannetta, mutta muistaakseni sielä vauva ei ole kuitenkaan ihan näin paljon muutenkaan viettänyt aikaa perätilassa kun meillä, joten ehkä Lizien vauvalla oli vaan hetkellä höyrähdys olla perätilassa kunnes tajusi, että pitää tästä kääntyä toisinpäin¿kun taas meillä on viihtynyt melki koko ajan pää pystyssä, joten voipi olla, ettei meidän vauvalla ole MINKÄÄN VALTAKUNNAN AIKOMUSTA enää kääntyä tai yrittää edes sitä.
Mä taidan mennä nyt suihkuun ja värjätä ton hiusjuurikasvun pois. Näyttää karseelta. Josko sitä vähän piristyis. Ja jos vaan jaksan, niin menen käymään autolla tuossa muutaman kilsan päässä katsomassa mummua, kun sellainen on vielä olemassa. Se yksi ja ainut. Varmaan on tyytyväinen. Liian vähän tulee käytyä vaikka noinkin lähellä asustelee.
Mutta palaan taas! Nyt tuli kyllä pitkät löpinät. Se tietää tosiaan sitä, että vähän paremmassa kunnossa täällä jo taas ollaan kun jaksaa tässä koneellakin istua ilman suurempia kremppoja. Hyvä niin. =)
titi ja kirmeliini rv 36+6 (TASAN 2VKOA SEKTIOON)
Titi: Juu. Kävin ultrassa rv 32+ ja 35+ ja siinä jossain välissä oli vauveli kääntynyt oikein päin. Lääkäri ei kyllä vielä yhtään huolestunut tuosta perätilasta, vaan sanoi, että ehtii vielä kääntyä; noin 3% kun näistä lopulta vaan JÄÄ perätilaan. Mutta sinulla kyllä on aika kauan sama asento vauvalla ollut. Ja viikkoja jo aikas paljon! Olin tosin huomaavinani, että kerran tuon rv 35+3 ultran jälkeen vauva käväisi perätilassa ehkä päivän ajan, muttta palautui sitten taas oikeaan asentoon. Minä kun en tosiaan tunne noita kääntymisiä!
ON: Flunssassa pitänee minun näköjään synnyttämän.. :(( Esikoisesta tarttui tää nuha. Ihmeen kauan oltukin koko perhe terveenä. Mutta että just nyt!! Ei onneksi ainakaan vielä kuumetta. Tänään on muutakin muutosta olotilassa ollut; jotenkin kumma aamu. Yöllä ja aamulla SUPISTELI. Siis ekat sellaiset tuntuvat/ikävät supistelut tässä raskaudessa. Ja ylösnoustessa piti ihan ekaksi ripulille mennä :-/ Kun ei vaan mikään noro nyt yllättäisi.. Paniikki tietysti heti iski, että nytkö..? Eivät ole kuitenkaan säänöllisiä tms. Ja nyt pitää lähteä neuvolaan! En kuitenkaan perunut aikaa.
mami, 38+5
Sani: voi kun kurja vaiva nuo suonikohjut, ovatko kipeitä? Minä olen odottanut, että milloinkahan ilmaantuu, kun sen verran on kaikkea kipua jaloissa ollut, suonenvetoja ja yleistä pakotusta. Ajattele että ne on niitä äitiyden taisteluarpia, arvomerkkejä, ihan niinkuin raskausarvetkin.
DreamOne: Kiva juttu , että pääsette kunnolla yhteistä kotia asumaan ja arkea elämään. Kyllä siinä vauvaan totuttelussa on ihan kahdelle työtä. Sitäpaitsi miehesi jäisi paljosta paitsi jos viikot joutuisi vauvasta erossa olemaan.
Levinia: juttujasi on hauska lukea, kun niistä äät ja ööt puuttuu. Tällä kertaa piti kyllä ihan hitaasti lukea, että viesti meni läpi tähän päähän. Kunpa saisit tuon kutinan helpottamaan. Joillainhan tuo atooppinen taipumus pahenee raskausaikana, itsellä ainakin tällä kertaa päinvastoin iho paremmassa kunnossa.
Joululahja: Voi miten kurja kokemus teillä. Varmaan mietityttää tuollaisen jälkeen, että kenen hoitoon sitä uskaltaa lapsensa jättää. No onneksi olette kaikki kunnossa! Hyvää perjantain odotusta sinulle, onhan se kiva päästä iloista asiaa muidenkin kanssa jakamaan, kun usein nuo pikkuihmiset ovat onnen tuojia muillekin, kuin omalle perheelle.
Titi: Kyllähän tuo siltä kuullostaa, että noinkohan vielä yli kaksi viikkoa pysyt kasassa. Hyvä, että sait sen sektioluvan, jos itseäsi epäilyttää. Tosi on, että vauvan parasta pitää ajatella. Älä turhaan harmittele, tilanne on mikä on ja tärkeintähän on saada se nyytti terveenä syliin. Koitahan nyt jaksaa lepäillä. Se 2,5 kiloa kuullostaa jo ihan hyvältä, meillä näitä pikkuisena syntyneitä vauvoja on paljonkin lähipiirissä, oma esikoinen syntyi täysiaikaisena ja painoi 2,600.
On: tai esikoisen napaahan tämä on viimeaikoina ollut. Kuume on pienellä kova ja tänään oli käynyt keuhkokuvissa. Lääkärit eivät tiedä mistä tuo kuume johtuu. Oli päässyt eroon nesteytyksestä, mikä on sentään vähän edistystä. Taidanpa minä sitten vuorostani viettää ensi yön sairaalassa. Kiitos vain kaikille jaksuista ja toivotuksista
Itsellä tänä aamuna pitkästä aikaa tuntui käveleminen hyvältä. Ihan olisi voinut pitempäänkin ulkoilla.
-Limetti rv29+6