Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

120 vierasta häissä mutta lähipiirin lapsia ei kutsuttu Miten ilmoitamme että emme ole tulossa

Vierailija
03.11.2024 |

Vähän on nuorella parilla harkinta pettänyt, kun on 120 kaveria kutsuttu, mutta ei omia lähipiirin kummilapsia Miten olette ilmoittaneet tälläisille, että ette tee monen sadan kilometrin matkaa lapsettomiin häihin kun omia ihan pieniä lapsia ei voi eikä haluta jättää hoitoon? 

Kommentit (337)

Vierailija
321/337 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kamalaa lukea näitä lapsivihamielisiä kommentteja.

Ihmiset tuntuvat olevan jossain joukkohysteriassa tai aivopestyjä hokemaan mantraa sotkevista ja häiriökäyttäytyvistä lapsista jotka olemassaolollaan pilaavat aivan kaiken. Ikäänkuin olisivat unohtaneet itse olleensa lapsia.  Kenties ovatkin syntyneet erinomaisina kolmekymppisinä yksilöinä, valmiina pöyhimään toistensa pyrstösulkia ja tallomaan pieniä jalkoihinsa.

Niinkö vähän ihmisillä on enää kontakteja pieniin lapsiin, että ei tajuta häiriökäyttäytyvien olevan pieni marginaaliryhmä? Toki pienet lapset murustelevat syödessä, mutta läikkyy ne kahvit isommiltakin ja kaiketi suurimmat sotkut aiheutuu niistä päänsä ylitäyteen vetävistä "siisteistä aikuisjuhlijoista".

Eihän siihen tarvitse kuin sen yhden lapsen huutamaan niin häiriö on s

"Tämä. Hyvän ystäväni häissä oli paikalla noin kuusi lasta. Vain yksi pilasi huutomölinällään sulhasen isän puheen. Yksi riittää."

Jos joku vanhemmista on niin ajattelematon, että ei vie itse tilasta pois lasta, joka ei hiljene/rauhoitu kohtuullisessa ajassa, on ihan hyväksyttävää huomauttaa asiasta. Voisi vaikka pyytää jotakuta kyseiseen "hommaan". Sekään ei ole oikein, että aina pitäisi mennä sen huonosti käyttäytyvän mukaan. Kiusattu vaihtaa koulua jne. Pitäisi miettiä niitä muitakin lapsia.

Vierailija
322/337 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta tuli mieleen häät, joissa sulhasen tahdon ei kuulunut kaikille, kun joku häävieras juuri aivasti samalla hetkellä. 

En usko, että hääparia harmitti. Varmaan kuitenkin tärkeämpää, että itse kuulevat toistensa sanat.

Et näe mitään eroa siinä, että arvokas hetki menee pilalle lapsen huutokonsertin takia vs. joku aivastaa h-hetkellä? Oikeasti?

Ja miksi sinne vihkimiseen edes kutsutaan ihmisiä jos tärkeintä on se että vain toinen parista kuulee mitä puhutaan? Se tahdon on tarkoitus sanoa seurakunnan edessä.

Ihmiset ovat ihan järkyttävän kireitä viulunkieliä nykyään. Joo, ymmärrän kyllä, että jatkuva huuto häiritsee ja silloin pitäisi käydä vanhemmille huomauttamassa, jos eivät itse tajua viedä lasta pois, mutta vähän rentoutta elämään hei ihmiset! Ei sitä jokaisesta aivastuksesta tarvitse hyppiä seinille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/337 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni häät ovat perhe- ja sukujuhlat. Perheet ja suvuthan siinä yhdistyvät ja liiton myötä saavat uusia jäseniä (myös perheenlisäyksistä). Jos perheeseeni tai sukuuni kuuluu lapsia, myös he ovat osa juhlaporukkaa. En ajattele, että perheeseeni- tai sukuuni kuuluu erikseen aikuis- ja lapsijäseniä, vaan kaikki ovat yhtä lailla osa porukkaa.

Mukava nähdä näitä kommentteja lukiessa, että on vielä tälläkin tavoin ajattelevia.

Vierailija
324/337 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni häät ovat perhe- ja sukujuhlat. Perheet ja suvuthan siinä yhdistyvät ja liiton myötä saavat uusia jäseniä (myös perheenlisäyksistä). Jos perheeseeni tai sukuuni kuuluu lapsia, myös he ovat osa juhlaporukkaa. En ajattele, että perheeseeni- tai sukuuni kuuluu erikseen aikuis- ja lapsijäseniä, vaan kaikki ovat yhtä lailla osa porukkaa.

Sinun mielestäsi ei ole sama asia kuin absoluuttinen totuus. Me emme kutsuneet ketään sukulaisia häihin eivätkä suvut taatusti mitenkään yhdisty.  

Eihän hän sanonutkaan, että kyseessä olisi mikään absoluuttinen totuus. Hänhän oikein korosti, että kyseessä on hänen mielipiteensä. Tylyn viestisi perusteella en yhtään ihmettele asennettasi vieraita kohtaan

Vierailija
325/337 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin ehkä historiallisessa kontekstissa usein on ollut mutta nykyään on yhä enemmän myös toisin. Puolisoni vanhemmat ja omat vanhempani ovat tavanneet kerran, häissämme, ja lähettävät joulukortit toisilleen. Minä ja puolisoni olemme olleet avioliitossa 15 vuotta. Häissämme ei ollut lapsia koska lähipiirissä ei silloin ollut lapsia (kutsuimme vain 20 henkilöä). Olemme vapaaehtoisesti lapsettomia, joten suvut eivät myöskään saa uusia jäseniä liittomme myötä. Maailma on muuttunut ja sitä myötä myös häät. Perinteisiä suku

Ymmärrän hyvin tällaisissa tilanteissa, kun häät ovat hyvin pienet. Mutta itse vain en voi ymmärtää sitä, että pidetään kalliit, isot juhlat ja sitten ei voi lähisukua ja lapsia kutsua. Tärkeämpää saada paikalle se master chef -kokki ja paikkakunnan kallein bändi.

Vierailija
326/337 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tällaistakin pitää kysyä palstalta? Eikö sitä voi vain viestittää tai soittaa heille että emme pääse? Millaista muuta vastausta tähän edes voisi antaa?

Vierailija
327/337 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä joku kommentoi, että haluaa tavata sukulaisia häissä ja näyttää heille lapsiaan. Miksi tämän olisi tapahduttava jokun häissä? Jos sukulaisten kanssa haluaa juhlia, mikää ei estä järjestämästä juhlia itse. Ei tarvita edes mitään merkkipäivää vaan tilaisuutta voi kutsua vaikka talvijuhliksi tai sukujuhliksi. Tällöin voi itse valita ketkä kutsuu paikalle, juhlapaikan eli sijainninkin saa itse päättää ja lapsetkin voi ottaa mukaan kenenkään estämättä.

No, miksi se ei voisi tapahtua häissä? Ne jäävät sukujuhlista usein lapsille parhaiten mieleen muistoihin. Ovatko ihmiset nykyään näin juurettomia, että oma suku ei merkitse mitään, vaikka kaikkia ei kovin läheisesti edes tuntisikaan?

Vierailija
328/337 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse hankkisin lapsenvahdin vaikka mistä kiven kolosta! 

Häät aikuisten kesken on parasta! Kaikki vieraat saa nauttia rauhassa hyvästä ruoasta, juomasta ja tanssista. 

Miettikää vielä osallistumistanne, olette ehkä aivan ansainneet myös oman romanttisen hetken pariskuntana ja tässä oiva tekosyy 😊

Olen varmaan ihan kamala ihminen, mutta minua puistatti vastenmielisyydestä, kun luin tämän kommentin. Itsekkyys on ajan henki. Minä, minä, minä.

Vierailija
329/337 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai olla vastaamatta yhtään mitään. Tuskinpa tuolla väenpaljoudessa (120) kiinnitetään huomiota onko pariskunta xx saapuvilla vai ei.

Vierailija
330/337 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

alle 7v ei kirkkoon silloin kun videoidaan häät. se huutoitku pilaa kuvauksen. ja onhan hääviraiden kiva kuullakin mitä puhutaan alttarilla. seesteinen hetki, mahdollinen musiikki, laulu tms muuta musiikkia. onko kiva kuunnella-katsoa videota kun taaperot on pääroolissa.

myös hääjuhlaan pitäisin ikärajaa. sielläkin pätee tuo juhlavuus. tuskin viet taaperoa tai vaavia oopperaan,teatteriin,konserttiin,yökerhoon. on ns aikuisten juhlia.

huidellaan,juostaan kohti ,itketään,kaadutaan,pöytäliinat lähtee astioinaan lattialle. 

Huoh. Tämä on oikeastaan vähän sketsimäistä, kun häistä stressataan ja pingotetaan nykyään niin paljon, kaiken pitää olla niin "täydellistä", vuosien ajan saatetaan suunnitella juhlaa - ja sitten erolukemat ovat myös nykyaikana huikeat 😅 Ainakin verrattuna vanhaan, kun häät saatettin pitää kotitorpassa hääpari räsymattoa pitkin papin luo kävellen.

Vierailija
331/337 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en pidä lapsista. Jos järjestäisin häät tai mitkä tahansa muut juhlat, kutsuisin vain aikuisia. Se on juhlan järjestäjän oikeus: päättää itse ketkä kutsuu, riippumatta siitä mitkä juhlat ovat kyseessä. Jos siitä joku loukkaantuu niin voi voi. 

Tämä on nykyajan kummallisin kaksoisstandardi. Kaikkia muita ihmisryhmiä pitäisi kohdella samanarvoisesti ja silkkihansikkain, mutta lapsista voi puhua tuolla tavalla. Suorastaan, että "vihaan lapsia". Tämä ilmiö tuntuu ihan järkyttävän pahalta. Erityisesti siksi, että kyseessä on kaikista heikoin, eniten turvaa ja tukea tarvitseva ihmisryhmä, mitä voi olla. Trollaavatko ihmiset tällä palstalla vai ovatko osa todellakin vain noin kylmiä ja kovia? 

Kylmiä ja kovia? Minäkään en pidä lapsista mutta en ole kylmä, kova enkä ilkeä. 

Olen pahoillani, mutta olet.

Vierailija
332/337 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä vastaa. Tuissa väkimassassa ei kukaan kaipaa ketään ja päätös lapsettomista heistä aiheuttaa aina sitä, että osa ei tule. Sitä varmaan on toivottukin.

Vierailija
333/337 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en pidä lapsista. Jos järjestäisin häät tai mitkä tahansa muut juhlat, kutsuisin vain aikuisia. Se on juhlan järjestäjän oikeus: päättää itse ketkä kutsuu, riippumatta siitä mitkä juhlat ovat kyseessä. Jos siitä joku loukkaantuu niin voi voi. 

Tämä on nykyajan kummallisin kaksoisstandardi. Kaikkia muita ihmisryhmiä pitäisi kohdella samanarvoisesti ja silkkihansikkain, mutta lapsista voi puhua tuolla tavalla. Suorastaan, että "vihaan lapsia". Tämä ilmiö tuntuu ihan järkyttävän pahalta. Erityisesti siksi, että kyseessä on kaikista heikoin, eniten turvaa ja tukea tarvitseva ihmisryhmä, mitä voi olla. Trollaavatko ihmiset tällä palstalla vai ovatko osa todellakin vain noin kylmiä ja kovia? 

Harva vihaa lapsia, moni ei vain jaksa lapsiin liittyviä lieveilmiöitä. Jotka siis oikeastaan

Korostinkin, että miten lapsista usein puhutaan. Paljon kuulee tuollaista "vihaan lapsia" -tyylistä puhetta, vaikka sanoja tarkoittaisikin ennemmin sitä, että ei halua lasten ääniä juhliinsa.

Vierailija
334/337 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tällaistakin pitää kysyä palstalta? Eikö sitä voi vain viestittää tai soittaa heille että emme pääse? Millaista muuta vastausta tähän edes voisi antaa?

provoaloitus, hän seuraa huvikseen, kuinka monta sivua aiheesta kuin aiheesta jappastaan

Vierailija
335/337 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin häät ovat?

Vierailija
336/337 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai olla vastaamatta yhtään mitään. Tuskinpa tuolla väenpaljoudessa (120) kiinnitetään huomiota onko pariskunta xx saapuvilla vai ei.

Joo älkää tehkö näin.

Vierailija
337/337 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin ehkä historiallisessa kontekstissa usein on ollut mutta nykyään on yhä enemmän myös toisin. Puolisoni vanhemmat ja omat vanhempani ovat tavanneet kerran, häissämme, ja lähettävät joulukortit toisilleen. Minä ja puolisoni olemme olleet avioliitossa 15 vuotta. Häissämme ei ollut lapsia koska lähipiirissä ei silloin ollut lapsia (kutsuimme vain 20 henkilöä). Olemme vapaaehtoisesti lapsettomia, joten suvut eivät myöskään saa uusia jäseniä liittomme myötä. Maailma on muuttu

Sinä saat vapaasti pitää pienen budjetin pieruverkkarihäät kylän metsästysmajalla jos sellaisia kaipaat. Anna muiden juhlia kunnolla.