120 vierasta häissä mutta lähipiirin lapsia ei kutsuttu Miten ilmoitamme että emme ole tulossa
Vähän on nuorella parilla harkinta pettänyt, kun on 120 kaveria kutsuttu, mutta ei omia lähipiirin kummilapsia Miten olette ilmoittaneet tälläisille, että ette tee monen sadan kilometrin matkaa lapsettomiin häihin kun omia ihan pieniä lapsia ei voi eikä haluta jättää hoitoon?
Kommentit (337)
Sano Ap sama syy, kun he ovat selitelleet ja sanoneet mikseivät ole moneen vuoteen päässeet uudelle mökillenne tai lapsianne katsomaan? Ei ole kulkua sinne päin/ pitkä matka/ muuta sovittuna. Eli sano ympäripyöreitä tekosyitä.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on kyllä lapsivihamielinen maa. En ole ikinä ollut juhlissa, jossa lapset riehuisivat tai jotenkin pilaisivat tunnelmaa.
Oletko ollut juhlissa?
Vierailija kirjoitti:
Suomi on kyllä lapsivihamielinen maa. En ole ikinä ollut juhlissa, jossa lapset riehuisivat tai jotenkin pilaisivat tunnelmaa.
Olen ollut liiankin monessa tilaisuudessa, jossa toivoin että edes jompikumpi vanhemmista olisi vienyt kiljukaulan ulos rauhoittumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuninkaalliset ovat lastensa kanssa satojen ihmisten häissä ongelmitta. Suomimamma ei pärjää edes yhden kanssa, jos pitää ajaa peräti Hyvinkäälle asti Helsingistä :D
Noh tuota, kuninkaallisilla onkin samassa taloudessa asuvat lastenhoitajat joka ikinen päivä, joten tilanne ei ole aivan vertailukelpoinen. Pieniä vauvoja ei ole välttämättä helppoa jättää toisten hoitoon tuntikausiksi monestakaan syystä, mutta eihän se ap:n ongelma olekaan, vaan marttyyrimainen ja itsekeskeinen ajattelu koskien toisten häitä.
En ole koskaan nähnyt lastenhoitajia mukana kuninkaallisissa häissä kirkko-osuuden aikana. Siellä ne lapset ovat istuneet penkissä ihan isänsä ja äitinsä kassa.
Siinä on se ero että ne lapset eivät ole suomalaisia raivohulluja kakaroita jotka kaivavat toisiltaan silmät päästä ja kirkuvat taukoamatta kuin pistetty sika. Mamma vieressä ei tee mitään koska lapsi on uniikki erityislumihiutale ja mamma haluaa tutustua lapseensa vailla rajoituksia ja pakkoa.
Voihan niille lapsille antaa rauhoittavia ennen sitä tilaisuutta että pysyvät hiljaa. Ei tarvitse antaa buentsoja josta vaan nukahtaa vaan voi antaa jotain psykoosilääkettä josta tulee enemmän sellainen itseensä lukittu zombimainen tila joka takaa rauhallisen hääjuhlan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme olleet vaikka missä juhlissa, syntymäpäivillä, häissä, rapu-, vappu-, tupaantuliaisjuhlissa yms ilman lapsia. Kiva hoitaja lapsille kotiin( tai jos pitemmän matkan päässä ,majapaikkaan hoitaja). Lapsilla ollut kivaa, meillä kivaa. Kyllä lasten kanssa silti on ehditty olla mainiosti. Nyt ovat jo aikuisia, hyvinvoivia ja oppineita ihmisiä. ( joulut ja juhannukset ja pääsiäiset kyllä vietetty yhdessä, uutta vuotta otettu joskus aikuisten kesken vastaan)
Onko lapsillasi jo omia lapsia? Jättävätkö he lapsensa hoitajalle bileiden ajaksi. Omalle lapselle en enää halunnut tehdä samanlaisia vanhempieni harrastamaan hoitoon jättöjä enemmän tai vähemmän vieraille hoitajille. Oli liian hyvässä muistissa miltä se lapsesta itsestään tuntui.
Joo, lapsille ei missään tapauksessa saa tuottaa pettymyksiä, vaan ne on otettava mukaan ihan kaikkialle.
Joku jo muistelikin sitä, miten ihanaa oli itse lapsena olla häissä. Minulla on samanlaisia muistoja. Ihmiset olivat iloisia, morsian oli säkenöivän kaunis prinsessa ja aina sai uusia kavereita muista lapsista.
Omista häistäni muistan, miten ihaillen pienet tytöt minua katsoivat ja tulivat varovasti kysymään, mitä minulla oli kauniissa pienessä pussukassa. Häissä oli lapsia n. 15, enkä muista mitään häiriötä heistä olleen. Päinvastoin, toivat lisää iloa juhlaan.
Enkä ole koskaan ollut juhlissa, joissa lapset olisivat häirinneet. Täällä kun tuntuu olevan mahdoton ajatus, että lapset voivat myös käyttäytyä hyvin.
Miten lasten on tarkoitus oppia kulttuurillisia juhlatapoja, jos eivät pääse mukaan mihinkään? Häät ja hautajaiset etenkin. Katsomalla Satuhäitä ja ottamalla mallia niiden kohupariskunnista?
Kun saimme lähipiiristä kutsun lapsettomiin häihin, oli tilanne juuri se, että ne ainoat tukiverkostomme olivat mukana häissä.
Nuorin lapsistamme oli juuri hyvin herkässä ja vierastavassa iässä, eikä ventovieras lapsenvahti tullut kysymykseen. Olisi ollut itkua koko ilta. Ratkaisimme tilanteen niin, että vain mieheni osallistui häihin.
Millä lailla harkinta on pettänyt? Eikö juhlien järjestäjä saakaan itse päättää ketä kutsuu? Jo on aikoihin eletty.
Juhlakutsuihin vastataan yleensä ihan vaan että emme pääse paikalle.
Tarkoituksena tässä on tietysti näpäyttää pariskuntaa joka pitää aapeen mielestä ihan vääränlaiset juhlat. Voin kertoa että he ovat ihan tyytyväisiä siihen ettette pääse paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut liiankin monessa tilaisuudessa, jossa toivoin että edes jompikumpi vanhemmista olisi vienyt kiljukaulan ulos rauhoittumaan.
Syy on 100% vanhempien, jotka eivät osaa kasvattaa lapsiaan. Älkää kutsuko näitä vanhempia. Kertokaa syy asiallisen ystävällisesti. Ehkä ottavat opikseen siitä.
Vierailija kirjoitti:
Voihan niille lapsille antaa rauhoittavia ennen sitä tilaisuutta että pysyvät hiljaa. Ei tarvitse antaa buentsoja josta vaan nukahtaa vaan voi antaa jotain psykoosilääkettä josta tulee enemmän sellainen itseensä lukittu zombimainen tila joka takaa rauhallisen hääjuhlan.
Kyllä lapset osaavat käyttäytyä, jos heidät kasvatetaan hyvin. Älkää kutsuko vanhempia, jotka eivät tätä osaa. Lasten syy asia ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Itse en pidä lapsista. Jos järjestäisin häät tai mitkä tahansa muut juhlat, kutsuisin vain aikuisia. Se on juhlan järjestäjän oikeus: päättää itse ketkä kutsuu, riippumatta siitä mitkä juhlat ovat kyseessä. Jos siitä joku loukkaantuu niin voi voi.
Tämä on nykyajan kummallisin kaksoisstandardi. Kaikkia muita ihmisryhmiä pitäisi kohdella samanarvoisesti ja silkkihansikkain, mutta lapsista voi puhua tuolla tavalla. Suorastaan, että "vihaan lapsia". Tämä ilmiö tuntuu ihan järkyttävän pahalta. Erityisesti siksi, että kyseessä on kaikista heikoin, eniten turvaa ja tukea tarvitseva ihmisryhmä, mitä voi olla. Trollaavatko ihmiset tällä palstalla vai ovatko osa todellakin vain noin kylmiä ja kovia?
Ihmettelen noita kommentteja lapsenvahdin hankinnasta. Ensinnäkin pitkällä kokemuksella sanon, että ruohonleikkaamiseen, lumitöihin, koiranulkoilutukseen jne. löytyy aina nuoria palkattavaksi, mutta lapsenvahdiksi on ketään todella vaikea löytää (siis vierasta, en tarkoita jotain sukulaista jne.). Eikä joka paikassa toimi mitään lapsenvahtivälityksiä, ja jos toimii, niin yleensä sielläkin työskentelevillä on aina vakkaripaikat, eivätkä he ovat mitään yksittäisiä keikkoja vieraisiin perheisiin.
Ja ihanko oikeasti lukuisat täällä kirjoittelijat maksaisivat vaikka bensakulut, hotellimajoitukset sun muut ja lähtisivät hyvillä mielin reissuun tietämättä, onko se täysin tuntematon ihminen, joka on määränpäässä lapsenvahdiksi palkattu, edes ilmaantumassa paikalle, ja vaikuttaako yhtään sellaiselta, että voisi omat pienet lapset tai vauvat hänelle jättää. Itse en koskaan uskaltaisi tehdä noin.
Ap:lle sanoisin, että voit vaan kiittää kutsusta ja kertoa, että ette pääse paikalle. Ei sitä sen koommin kysellä, sillä on aika tavallista, että perheelliset eivät pysty tulemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en pidä lapsista. Jos järjestäisin häät tai mitkä tahansa muut juhlat, kutsuisin vain aikuisia. Se on juhlan järjestäjän oikeus: päättää itse ketkä kutsuu, riippumatta siitä mitkä juhlat ovat kyseessä. Jos siitä joku loukkaantuu niin voi voi.
Tämä on nykyajan kummallisin kaksoisstandardi. Kaikkia muita ihmisryhmiä pitäisi kohdella samanarvoisesti ja silkkihansikkain, mutta lapsista voi puhua tuolla tavalla. Suorastaan, että "vihaan lapsia". Tämä ilmiö tuntuu ihan järkyttävän pahalta. Erityisesti siksi, että kyseessä on kaikista heikoin, eniten turvaa ja tukea tarvitseva ihmisryhmä, mitä voi olla. Trollaavatko ihmiset tällä palstalla vai ovatko osa todellakin vain noin kylmiä ja kovia?
Lapset ovat siltä kantilta erityinen ihmisryhmä, että ne tosiaan ovat useimmiten äänekkäitä, likaisia ja huonotapaisia. Ei niitä voi verrata mihinkään muuhun ihmisryhmään.
En jaksa uskoa että moni lapsia vihaava haluaa lapsille mitään pahaa, he eivät vaan halua niitä esimerkiksi omiin juhliinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Kyllä me mentiin ihan mielellään miehen kanssa kahdestaan ystävien häihin viime kesänä. Pariskunta toisen lapsemme kummi.
No se riippuu aina miten hyvät tukiverkot on ympärillä, että onko lasten hoitoon vieminen mahdollista. Tässäkin kyse lähipiirin häistö, niin varmaan moni tukiverkon ihmisistä on hääjuhlassa..
Onko AP mennyt naimisiin serkkunsa kanssa, kun molempien AP.n ja AP.n puolison sukulaiset on häissä?
En minä ainakaan pystynyt käyttämään sukulaisiani apuna, jos miehen suvun kekkereihin olisi pitänyt mennä, kun lapset olivat pieniä. Kaikki olivat töissä ja lähin heistä asui 330 km päässä.
AP kuulostaa niin happamalta tapaukselta, että ihan hyvä kaikille etteivät osallistu häihin.
Vierailija kirjoitti:
AP kuulostaa niin happamalta tapaukselta, että ihan hyvä kaikille etteivät osallistu häihin.
Minusta taas ap:n kommentissa ei ole mitään sellaista, mikä kertoisi, millainen ihminen hän on. Tai jos jotain pitää tulkita, niin ehkä sydämellinen, koska hänen on vaikea ilmoittaa kieltävä vastaus kutsuun, vaikka siihen on hyvä syy.
Tämä👏👏👏👏👏