Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

120 vierasta häissä mutta lähipiirin lapsia ei kutsuttu Miten ilmoitamme että emme ole tulossa

Vierailija
03.11.2024 |

Vähän on nuorella parilla harkinta pettänyt, kun on 120 kaveria kutsuttu, mutta ei omia lähipiirin kummilapsia Miten olette ilmoittaneet tälläisille, että ette tee monen sadan kilometrin matkaa lapsettomiin häihin kun omia ihan pieniä lapsia ei voi eikä haluta jättää hoitoon? 

Kommentit (337)

Vierailija
261/337 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vuosien varrella tosi monissa häissä, joista yhdet olivat lapsettomat. Olisi pitänyt itse tajuta silloin kieltäytyä kutsusta, mutta kun saatiin naapuri avuksi muutamaksi tunniksi, niin ajateltiin, että ihan kiva mennä paikalle. Ei ehditty edes jälkiruokaan tai kakun leikkaukseen saakka olemaan, puhumattakaan nyt muista ohjelmista. Tunti odoteltiin, kun hääpari oli valokuvauksessa ja vieraita oli varmaan yli sata, niin ennenkuin kaikki olivat edes päässeet sisälle ja riisuneet takkinsa, meni melkein toinen tunti. Joten ei se lapsenvahtikaan aina niin auta.

Vierailija
262/337 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP kuulostaa niin happamalta tapaukselta, että ihan hyvä kaikille etteivät osallistu häihin. 

Minusta taas ap:n kommentissa ei ole mitään sellaista, mikä kertoisi, millainen ihminen hän on. Tai jos jotain pitää tulkita, niin ehkä sydämellinen, koska hänen on vaikea ilmoittaa kieltävä vastaus kutsuun, vaikka siihen on hyvä syy. 

Ap kertoi hääparin harkinnan pettäneen kun he pitävät haluamansa tyyliset juhlat. Se kertoo aapeestä kaiken tarvittavan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/337 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP kuulostaa niin happamalta tapaukselta, että ihan hyvä kaikille etteivät osallistu häihin. 

Minusta taas ap:n kommentissa ei ole mitään sellaista, mikä kertoisi, millainen ihminen hän on. Tai jos jotain pitää tulkita, niin ehkä sydämellinen, koska hänen on vaikea ilmoittaa kieltävä vastaus kutsuun, vaikka siihen on hyvä syy. 

Ap kertoi hääparin harkinnan pettäneen kun he pitävät haluamansa tyyliset juhlat. Se kertoo aapeestä kaiken tarvittavan.

No on minustakin outoa, jos 120 tärkeimmän häävieraan joukkoon ei mahdu oma lähipiiri. Lähipiirillä tarkoitetaan yleensä omaa perhettä tai parhaimpia ystäviä ja heidän perheitään.

Vierailija
264/337 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on kyllä lapsivihamielinen maa. En ole ikinä ollut juhlissa, jossa lapset riehuisivat tai jotenkin pilaisivat tunnelmaa. 

Niin on. Olen niin surullinen tästä. Tarvittais kaikki enemmän ymmärrystä ja lämpöä nykyään, ja voisi aloittaa niistä pienimmistä ja heikoimmista.

No eihän AP:n viestikään varsinaisesti hohda ymmärrystä tai lämpöä. On vaan loukkaantunut kun hääpari ei pidä sellaisia häitä kuin hän haluaisi. Minä, minä, minä

Vierailija
265/337 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on minustakin outoa, jos 120 tärkeimmän häävieraan joukkoon ei mahdu oma lähipiiri. Lähipiirillä tarkoitetaan yleensä omaa perhettä tai parhaimpia ystäviä ja heidän perheitään.

Ap taisi olla lähipiirinä kutsuttu, tällä kertaa vaan ei toivottu lapsia. Ei siitä tarvitse loukkaantua. Jos ei halua mennä ilman lapsia, niin sitten kiittää kutsusta ja kieltäytyy.

Vierailija
266/337 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään häitä edes ole tulossa. Trolli haluaa huudattaa tällä samalla vanhalla aiheella. Ihmeen hyvin uppoaa edelleen!

Vierailija
267/337 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvapalsta, tuo lapsivihaajien mekka. 

Suurin osa vihaa kylläkin niitä vanhempia jotka kasvatuksessa täysiä käsiä motivaation puutteineen joka sitten näkyy siinä jälkikasvussa. 

Vierailija
268/337 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikä tarkoiteta. Lähipiirillä tarkoitetaan läheisiä ihmisiä. Omaan lähipiiriini kuuluu esimerkiksi monet ystäväni, mutta en minä heidän lapsiaan alkaisi kestitä jos hääjuhlan järjestäisin.

Vierailija
269/337 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku jo muistelikin sitä, miten ihanaa oli itse lapsena olla häissä. Minulla on samanlaisia muistoja. Ihmiset olivat iloisia, morsian oli säkenöivän kaunis prinsessa ja aina sai uusia kavereita muista lapsista. 

Omista häistäni muistan, miten ihaillen pienet tytöt minua katsoivat ja tulivat varovasti kysymään, mitä minulla oli kauniissa pienessä pussukassa. Häissä oli lapsia n. 15, enkä muista mitään häiriötä heistä olleen. Päinvastoin, toivat lisää iloa juhlaan.

Enkä ole koskaan ollut juhlissa, joissa lapset olisivat häirinneet. Täällä kun tuntuu olevan mahdoton ajatus, että lapset voivat myös käyttäytyä hyvin. 

Miten lasten on tarkoitus oppia kulttuurillisia juhlatapoja, jos eivät pääse mukaan mihinkään? Häät ja hautajaiset etenkin. Katsomalla Satuhäitä ja ottamalla mallia niiden kohupariskunnista? 

Tämähän se ongelma tässä juuri onkin ettei niitä lapsia opeteta käyttäytymään juhlissa. Väkisin raahataan ne sinne mukaan ja kai kuvitellaan että tapahtuu joku taikatemppu minkä johdosta lapset oppivat. 

Minäkin muistan minkälaista oli lapsena häissä vieraana. Ihan kuoleman tylsää ja ruoka oli pahaa.

Vierailija
270/337 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun saimme lähipiiristä kutsun lapsettomiin häihin, oli tilanne juuri se, että ne ainoat tukiverkostomme olivat mukana häissä.

Nuorin lapsistamme oli juuri hyvin herkässä ja vierastavassa iässä, eikä ventovieras lapsenvahti tullut kysymykseen. Olisi ollut itkua koko ilta. Ratkaisimme tilanteen niin, että vain mieheni osallistui häihin. 

Fiksusti tehty! En ymmärrä ihmisiä jotka vetävät herneen nenään jos heidän lapsensa eivät ole tervetulleita johonkin. Mutta kun yhyy me ollaan yksikkö se on kaikki tai ei kukaan

Vierailija
271/337 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku jo muistelikin sitä, miten ihanaa oli itse lapsena olla häissä. Minulla on samanlaisia muistoja. Ihmiset olivat iloisia, morsian oli säkenöivän kaunis prinsessa ja aina sai uusia kavereita muista lapsista. 

Omista häistäni muistan, miten ihaillen pienet tytöt minua katsoivat ja tulivat varovasti kysymään, mitä minulla oli kauniissa pienessä pussukassa. Häissä oli lapsia n. 15, enkä muista mitään häiriötä heistä olleen. Päinvastoin, toivat lisää iloa juhlaan.

Enkä ole koskaan ollut juhlissa, joissa lapset olisivat häirinneet. Täällä kun tuntuu olevan mahdoton ajatus, että lapset voivat myös käyttäytyä hyvin. 

Miten lasten on tarkoitus oppia kulttuurillisia juhlatapoja, jos eivät pääse mukaan mihinkään? Häät ja hautajaiset etenkin. Katsomalla Satuhäitä ja ottamalla mallia niiden kohupariskunnista? 

T

Eikä ole esimeriksi lapsettoman pariskunnan tehtävä opettaa toisten lapsille miten juhlissa käyttäydytään, tai antaa siihen raameja ja tilaisuuksia. Lapselliset voivat itse järjestää juhlia joihin kutsuvat ne lapsensa.

Vierailija
272/337 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mekään kutsuttu lapsia häihin, eikä syynä ollut se, että lapset olisivat häirinneet jotenkin. Syynä oli se, että pelkästään 40 aikuisen juhlat maksoivat 15k.

Jos kaikki olisivat tuoneet lapsensa, olisi rahaa kulunut paljon enemmän. Yhden lapset ruokailu olisi maksanut 49€ ja siihen päälle kaikki juomat 4,5€/kpl. Lapsia olisi ollut reippaasti enemmän kuin aikuisia, jotenka siitä vaan laskemaan lisälaskun hintaa.

Vierailija
273/337 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en pidä lapsista. Jos järjestäisin häät tai mitkä tahansa muut juhlat, kutsuisin vain aikuisia. Se on juhlan järjestäjän oikeus: päättää itse ketkä kutsuu, riippumatta siitä mitkä juhlat ovat kyseessä. Jos siitä joku loukkaantuu niin voi voi. 

Tämä on nykyajan kummallisin kaksoisstandardi. Kaikkia muita ihmisryhmiä pitäisi kohdella samanarvoisesti ja silkkihansikkain, mutta lapsista voi puhua tuolla tavalla. Suorastaan, että "vihaan lapsia". Tämä ilmiö tuntuu ihan järkyttävän pahalta. Erityisesti siksi, että kyseessä on kaikista heikoin, eniten turvaa ja tukea tarvitseva ihmisryhmä, mitä voi olla. Trollaavatko ihmiset tällä palstalla vai ovatko osa todellakin vain noin kylmiä ja kovia? 

Kylmiä ja kovia? Minäkään en pidä lapsista mutta en ole kylmä, kova enkä ilkeä. 

Vierailija
274/337 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en pidä lapsista. Jos järjestäisin häät tai mitkä tahansa muut juhlat, kutsuisin vain aikuisia. Se on juhlan järjestäjän oikeus: päättää itse ketkä kutsuu, riippumatta siitä mitkä juhlat ovat kyseessä. Jos siitä joku loukkaantuu niin voi voi. 

Tämä on nykyajan kummallisin kaksoisstandardi. Kaikkia muita ihmisryhmiä pitäisi kohdella samanarvoisesti ja silkkihansikkain, mutta lapsista voi puhua tuolla tavalla. Suorastaan, että "vihaan lapsia". Tämä ilmiö tuntuu ihan järkyttävän pahalta. Erityisesti siksi, että kyseessä on kaikista heikoin, eniten turvaa ja tukea tarvitseva ihmisryhmä, mitä voi olla. Trollaavatko ihmiset tällä palstalla vai ovatko osa todellakin vain noin kylmiä ja kovia? 

Kylmiä ja kovia? Minäkään en pidä lapsista mutta en ole kylmä, kova enkä ilkeä. 

Kyllä sinä nyt vaan olet kylmä ja ilkeä, kun et halua jokaista läheisen ystävän tahmanaamaa aivastelemaan noutopöytään ja kitisemään tylsyyttään juhliisi.

Vierailija
275/337 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö edes siinä tapauksessa, että kukaan heistä ei pääsisi paikalle, kun lapsia ei saa ottaa mukaan?

Vierailija
276/337 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on minustakin outoa, jos 120 tärkeimmän häävieraan joukkoon ei mahdu oma lähipiiri. Lähipiirillä tarkoitetaan yleensä omaa perhettä tai parhaimpia yst

En. Juhlittaisiin sitten fiksummalla ja pienemmällä porukalla. 

Onneksi valtaosa tuntemistani vanhemmista ei ole vankilassa lastensa kanssa, vaan voivat silloin tällöin nauttia muutaman tunnin elämästään myös ilman niitä.

Vierailija
277/337 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva vihaa lapsia, moni ei vain jaksa lapsiin liittyviä lieveilmiöitä. Jotka siis oikeastaan johtuvat vanhemmista. Kun Petri-Jennica nyt päättää vetää ne itkupotkuraivarit ravintolassa tai jossain muussa sellaisessa paikassa johon ne ei vaan kuulu. Oikeastaan on ihan sama millaisesta ihmisestä häiriö aiheutuu, sillä se vaan häiritsee. Ja jos kyse on vaikka nyt häistä, niin ehkä halutaan luoda kiva tunnelma musiikilla tms. Ruokakin yleensä maksaa vaikka lasten annoksista olisikin kyse, eli voi olla ihan kustannuskysymyskin. 120 vieraan häät ovat jo aika kalliit muutenkin joten jos mukaan otetaan vielä vaikkapa 30 lasta niin tekeehän kustannuksen + mahdolliset lisätarpeet tilavuokrassa.

Vierailija
278/337 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiitos kutsusta, valitettavasti emme pääse osallistumaan." Miten voi olla niin vaikeaa opetella käytöstavat ja muistaa, että lapset ovat vain hetken pieniä ja silloin tingitään muista menoista. 

Vierailija
279/337 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kiitos kutsusta, valitettavasti emme pääse osallistumaan." Miten voi olla niin vaikeaa opetella käytöstavat ja muistaa, että lapset ovat vain hetken pieniä ja silloin tingitään muista menoista. 

Aapeen kaltaiset hönöt eivät todellakaan lakkaa raahamasta niitä kakaroitaan joka paikkaan sittenkään kun ne vähän kasvavat.

Vierailija
280/337 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten kylmä suhtautuminen lapsiin on yksi harvoista asioista, joista koen häpeää kotimaatani kohtaan. Voi kun vapautuisimme vähän ja pääsisimme viimein vaikean historian tuottamasta kovuudesta yhteiskunnassamme (tietyissä asioissa, kuten tässä).

Miten se on kylmää suhtautumista lapsiin, jos joku haluaa juhlia aikuisten kesken? Syitähän on vaikka miten monta. Kustannukset, rajalliset tilat jne. Tai esimerkiksi meille oli alunperin tulossa stand up -koomikko, joka sanoi itse, että materiaali on sellaista ettei pikkulapsille sovi. Ei se aina ole siitä kiinni, että olisi varsinaisesti jotain lapsia vastaan.

Kuvittele yhdetkin tyylikkäät ruotsalaiset, norjalaiset, tanskalaiset, espanjalaiset, italialaiset, amerikkalaiset hienot häät, joissa kielletään lap

Tämä. Ei voisi kuvitellakaan varsinkaan jotakin yläluokan, saatika esimerkiksi kuninkaallisten häitä, joissa ei olisi lapsia vieraina ja jopa keskeisessä osassa seremonioita. On junttia olla kutsumatta lapsia häihin.

Tuota, et ole tainnut kovin monia kuninkaallisia häitä katsoa. Vieraina niissä ei ole lapsia. Ainoat lapset ovat seremoniassa jossain roolissa (tyyliin morsiusneito). Vauvoja ei ole paikalla ikinä. Vieraat, joista suuri osa on muiden valtioiden hallitsijoita, ovat jättäneet lapsensa joko kotiin tai he ovat hoitajan kanssa matkalla mukana. YouTubesta löytyy videoita kuninkaallisista häistä. Voit itse todeta, että kertomani pitää paikkansa. Yleensä mitä arvokkaampi tilaisuus (esimerkiksi valtiovierailun juhlaillallinen), sitä vähemmän on lapsia paikalla. Lienee itsestään selvää miksi. Sitten taas jossain "junttihäissä" (käytit itse sanaa juntti, joten mennään nyt sillä) yleensä on koko suku paikalla vauvoista asti.